Cum să Pregătești un Landing Page pentru Campaniile de PPC

Cum să Pregătești un Landing Page pentru Campaniile de PPC

04.10.2017 13:54

Cum sa Pregatesti un Landing Page pentru Campaniile de PPC

O campanie de anunțuri plătite este ca un motor. Fiecare componentă trebuie să funcționeze corect atât individual, cât și ca parte a sistemului. Dacă totul merge bine, campania are succes, iar magazinul obține trafic și clienți noi.

O componentă care, de multe ori, nu primește destulă atenție este landing page-ul. Scopul acestui articol este să te informeze despre rolul paginii și să te învețe cum să o folosești.

Ce este un Landing Page

După cum sugerează numele, orice pagină care acționează ca destinație este un landing page. Totuși, într-un context de marketing, aceste pagini sunt de obicei specializate pe un singur obiectiv: convingerea potențialilor clienți să accepte o ofertă. Ba mai mult, pentru a crește rata de conversie, aceste pagini sunt create special în funcție de campanii și grupurile lor țintă.

În situația în care tu folosești anunțuri plătite pentru a vinde un anumit produs, fără a incorpora promoții sau alte detalii speciale, pagina de destinație este cea a produsului. Asta este cea mai bună practică, întrucât elemente în plus complică procesul de achiziție și scad rata de conversie.

Dacă campania ta are alt scop, în schimb, landing page-urile specializate devin necesare. Indiferent dacă intenționezi să atragi noi abonați la newsletter, să organizezi un concurs sau vrei ca vizitatorii să își facă cont pe site, pagina acționează ca o ”lovitură de grație” care convinge cititorul să accepte propunerea ta.

De ce Landing Page-ul Este Important

Anunțurile plătite sunt relativ compacte. Nu poți include multe informații în reclamă, deci cititorul încă nu știe toate detaliile. Atunci când el dă click pe anunț, nu face decât să exprime un oarecare grad de interes. Asta nu înseamnă că este gata să acționeze.

Dacă nu ai un landing page pregătit, o mare parte din cei care au accesat anunțul vor pierde interes și vor părăsi pagina. Campaniile de PPC fără o pagină specială care să întâmpine vizitatorii vor avea un efect grav diminuat.

Elementele Cruciale ale unui Landing Page

Unul dintre cele mai importante aspecte ale paginii este simplitatea. Un număr mic de elemente pe pagină asigură faptul că vizitatorul acordă atenție sporită ofertei. Un alt motiv mai puțin evident este creșterea vitezei de încărcare a paginii. Odată ce o persoană dă click pe anunț, ai un interval scurt de timp să îi convingi. Dacă pagina se încarcă greu, ai pierdut oportunitatea din start.

Elemente cum ar fi textul din banner, antetul și subsolul ar trebui să fie scurte. Meniurile tipice site-ului ar trebui să lipsească complet de pe pagină. Astfel, cititorul face un singur lucru: se gândește la ofertă.

Textul de pe pagină ar trebui să fie succint și la obiect, dar nu neapărat scurt. Lungimea este determinată de impactul alegerii pe care o face cititorul. Spre exemplu, dacă vrei să se aboneze la newsletter, un paragraf este suficient. Dacă alegerea presupune un abonament plătit, în schimb, vei avea nevoie de mai multe argumente, deci mai mult conținut, pentru a obține o conversie.

Probabil cea mai importantă propoziție a paginii este ultima, call to action-ul. Acele câteva cuvinte pot avea un efect imens. Pregătește ceva puternic și atrăgător. Ideal, cititorul va considera că are mai multe de câștigat decât are magazinul tău.

Imaginile sunt un mod excelent de a atrage atenție, dar trebuie să fie de calitate. Dacă nu ai decât imagini stoc sau care nu se potrivesc, nu le folosi. Conform unui studiu, cele mai bune imagini sunt acelea cu oameni fericiți. Videoclipurile pot fi chiar mai eficiente, dar nu uita despre viteza paginii. Este mai bine să folosești video-uri embed-uite decât să le găzduiești pe site.

Dacă ai testimoniale ale clienților, include-le în pagina de destinație. Este crucial să stabilești o relație de încredere între tine și cititor, iar o voce imparțială poate face minuni.

La finalul interacțiunii este butonul de ”Accept”. Acesta trebuie să fie mare, clar și viu colorat. Cititorul ar trebui să simtă o dorință aproape copilărească să îl apese.

Dacă obiectivul final presupune completarea unui formular, cere doar informațiile cruciale. Cu cât este mai lung sau invaziv, cu atât scad șansele ca oamenii să îl finalizeze. În astfel de situații, nu uita să informezi cititorul că datele sunt confidențiale și bine apărate.

Ține minte cum au ajuns acești oameni pe pagina de destinație. Ei au fost abordați prin anunțuri plătite, deci folosește informațiile pe care le ai pentru a crea ceva cât mai personalizat. O atmosferă personală și exclusivistă crește puterea call to action-ului.

Cât de Des ar Trebui să Folosești Landing Page-uri

Nu doar campaniile de PPC folosesc acest tip de pagină, ci și cele de email sau influencer marketing, de exemplu. Caracteristica ce le definește pe toate este aspectul de ofertă specială, de multe ori pe o perioadă limitată.

Nu există un număr ideal de pagini de destinație. Ce contează mai mult este modul cum sunt accesate aceste pagini, deoarece poate influența experiența vizitatorului.

Landing page-urile ar trebui să fie personalizate pentru publicul lor țintă. Dacă o persoană primește o ofertă irelevantă, va devaloriza experiența tuturor landing page-urilor de pe site, chiar și cele relevante. De aceea, este important să segmentezi grupurile țintă și să le abordezi doar cu oferte personalizate.

Acum că înțelegi mai bine rolul pe care îl joacă landing page-urile în procesul de conversie, ești gata să îți pregătești propria campanie. Plănuiește toți pașii din timp. Paginile de destinație trebuie să fie bine gândite și construite în jurul obiectivului tău.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inbound Marketing PPC CRO De:

Alex Iftode