Cum să îți promovezi magazinul online atunci când ești la început

Cum să îți promovezi magazinul online atunci când ești la început

16.02.2017 12:59

După multe luni de muncă, magazinul tău online este într-un final pregătit pentru lansare. Descrierile produselor au ieșit extrem de bine, calitatea imaginilor va atrage privirile oricărui vizitator, iar design-ul paginilor îi va ajuta pe aceștia să navigheze cu ușurință pe site.

Cu toate acestea, munca ta nu se oprește aici. Din momentul în care magazinul tău online a devenit funcțional, trebuie să începi promovarea lui pentru a-ți informa audiența de existența lui, dar și pentru a face primele vânzări.

Hai să vedem cum poți face acest lucru când ești la început de drum.

Word of mouth

Această tehnică funcționează de când lumea și pământul și este cu siguranță o strategie de marketing și promovare care nu va da greș niciodată. De îndată ce magazinul tău online este gata, spune tuturor prietenilor tăi, familiei și chiar și partenerilor de afaceri cu care ai colaborat până în prezent despre marele eveniment.

Îi poți ruga să dea și ei vestea mai departe prietenilor lor. Atunci când oamenii primesc o recomandare de la un prieten, șansele sunt mult mai mari ca aceștia să o ia în considerare. Astfel, ei vor fi primii care îți vor aduce trafic pe site și chiar primele vânzări.

De asemenea, le poți sugera să distribuie pe rețelele de socializare site-ul tău, ceea ce o să-i crească vizibilitatea.

Rețelele de socializare

Milioane de români au conturi pe rețelele de socializare, ceea ce înseamnă că trebuie neapărat să fii și tu prezent pe ele. Noi îți recomandăm să fii activ pe Facebook, Instagram, Pinterest și chiar și Twitter. La început, încearcă să intri în conversații și subiecte care sunt actuale pentru a-ți crește vizibilitatea.

Postează constant imagini și clipuri cu produsele tale și creează descrieri interesante care o să determine audiența ta să interacționeze cu tine.  

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Reclame plătite  

În prezent, poate fi destul de greu să îți crești o pagină de Facebook în mod organic. La început, pentru a avea o bază de fani solidă, e ideal să folosești reclame plătite. Cu ajutorul lor, poți promova pagina magazinului tău online celor care sunt cu adevărat interesați de ceea ce vinzi. De exemplu, poți targeta fanii unei pagini similare cu afacerea ta, utilizatori care au o anumită vârstă, sex, etc., sau oameni care locuiesc într-un anumit oraș (în cazul în care nu livrezi în toată țara). Aceste exemple sunt pur orientative.

Pe lângă rețelele de socializare, nu vrei să uiți și de posibilii cumpărători care fac anumite căutări pe Google. Deoarece magazinul tău online nu are suficient de multă autoritate la început ca să apară în primele pagini din Google, va trebui să te bazezi pe AdWords. Cu ajutorul reclamelor plătite pe Google, pagina ta va fi printre primele rezultate atunci când o persoană face o căutare după cuvântul-cheie pe care l-ai ales pentru reclamă.  

PR

Când spunem PR nu ne referim la un simplu comunicat de presă trimis la zeci de publicații în speranța că măcar una dintre ele te va publica pe site-ul lor. Cu toții avem o poveste în spatele afacerii noastre, așa că folosește-te de povestea ta pentru a atrage atenția unor jurnaliști care scriu despre industria în care activezi. Contactează-i și spune-le pe scurt cine ești, ce faci și de ce ar trebui să fie interesați de povestea ta.    

Dacă vei combina toate aceste idei, cu siguranță vei observa rezultate în cel mai scurt timp. Apoi, următorul pas este să apari în primele pagini din Google și să ai din ce în ce mai mult trafic organic. Dar despre acest subiect, vom povesti într-un alt articol.   

 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin