Cum să Îți Pregătești Magazinul Online Pentru Black Friday

Cum să Îți Pregătești Magazinul Online Pentru Black Friday

12.10.2017 13:16

Black Friday este un eveniment apărut în Statele Unite care a căpătat popularitate internațională. Deși Vinerea Neagră a fost inițial considerată începutul sezonului cumpărăturilor de sărbători, în ziua de azi este probabil cea mai încărcată perioadă a anului pentru comercianți. În 2016, românii au făcut cumpărături în valoare de aproximativ 130 milioane de euro doar de Black Friday, iar această sumă crește cu 25-30% de la an la an.

Sărbătoarea poate avea un impact imens asupra vânzărilor magazinelor online, dar dacă vrei să obții randament maxim în această perioadă, trebuie să te pregătești riguros înainte:

Optimizarea Site-ului

Un magazin online ar trebui să fie mereu bine optimizat pentru motoare de căutare, pentru smartphone-uri și pentru vizitatori. Dacă site-ul nu este în formă maximă de Black Friday, va pierde clienți în fața competiției. Trebuie să te concentrezi pe:

Experiența pe Dispozitive Mobile

Este imperativ ca magazinul online să fie optimizate pentru dispozitive mobile. Acestea sunt o sursă mai mare de trafic decât calculatoarele. Deși nu se plasează foarte multe comenzi de pe telefon, oamenii le folosesc pentru a se informa despre produse.

De Black Friday, dispozitivele mobile devin chiar mai importante. Reducerile nu țin mult, iar stocurile sunt limitate, așa că oamenii vor verifica magazinele online în mod constant de pe telefon. Dacă site-ul tău nu este bine optimizat, vizitatorii nu vor putea naviga eficient și vor renunța.

În plus, Google favorizează site-urile optimizate pentru dispozitive mobile. Ca urmare, site-urile mobile-friendly vor avea un scor SEO mai bun și vor aduce mai mult trafic organic.

Servere Capabile

Black Friday aduce un volum extraordinar de trafic, iar asta poate cauza site-ul să pice, devenind inaccesibil pentru vizitatori. Până și giganți ai eCommerce-ului românesc precum eMAG a avut astfel de dificultăți.

Dacă compania ta are propriile servere, ar putea fi timpul să cumperi sau să închiriezi echipament în plus pentru Vinerea Neagră. Dacă site-ul este găzduit de către o agenție, vorbește cu ei și asigură-te că ești pregătit pentru traficul suplimentar.

Funcționalități de Monitorizare

Datele despre vizitatori sunt importante din multe motive. Cu ajutorul lor poți să îți structurezi mai bine magazinul, să îți cunoști mai bine publicul țintă și să creezi campanii de marketing mai eficiente.

De Black Friday, vei avea parte de un volum mult mai mare de trafic. Printre acei vizitatori, se vor număra oameni care accesează rar sau deloc magazine online, care au venit datorită reducerilor mari. Ca urmare, datele lor sunt extrem de importante. Ai șansa să devii primul site de eCommerce de la care aceștia comandă și să le câștigi loialitatea.

Google Analytics este absolut necesar. Dacă nu ești familiar cu software-ul, citește acest articol despre ce poate face și cum te poate ajuta.

Design Festiv

Nu este îndeajuns să oferi reduceri speciale de Black Friday. Trebuie să și promovezi acest lucru, iar primul pas este modificarea design-ului magazinului.

Minimul necesar este un banner nou, dedicat reducerilor. Ideal ar fi să pregătești două bannere:

  • Primul, care să apară înainte să înceapă promoțiile. Acest banner va informa vizitatorii că vei oferi reduceri irezistibile de Black Friday.
  • Al doilea, care să ruleze în timpul evenimentului. Acesta va prezenta cele mai bune oferte de pe site.

Ține cont de brandul companiei în timp ce îți pregătești designul de Black Friday. Chiar dacă obiectivul tău este să promovezi Vinerea Neagră, design-ul ar trebui să fie mereu creat în jurul brandului magazinului.

Checkout Rapid

Deși majoritatea consumatorilor caută produse cu mult timp înainte să înceapă Black Friday, un număr considerabil de comenzi vor fi plasate din impuls. De aceea, trebuie să faci procesul de checkout cât mai rapid și simplu.

Nu forța vizitatorii să își facă cont pentru a plasa o comandă, deoarece va scade rata de conversie. Deși datele sunt valoroase, e mai bine să te bazezi doar pe cookie-uri în această perioadă. Plasează oricare alte elemente, precum invitația la newsletter, în așa fel încât să nu întrerupă checkout-ul.

De Black Friday, acest aspect are importanță sporită dar procesul de checkout ar trebui să fie mereu facil.

Viteza de Încărcare

Nimeni nu vrea să aștepte ca un website să se încarce. Acest fapt este cu atât mai clar de Black Friday, când o întârziere de câteva secunde poate însemna o promoție pierdută. Argumentul legat de cumpărături impulsive de la punctul precedent este extrem de relevant și în acest domeniu.

Magazinele ce folosesc platforme de eCommerce performante au un avantaj la acest capitol, întrucât viteza de încărcare a fost deja optimizată în mare parte de creatorii platformei.

Planul de Rezervă

Black Friday trece foarte repede. De aceea, dacă apare o problemă neprevăzută, nu vei avea timp să cauți o soluție. Trebuie să ai un plan de rezervă pregătit din timp. Astfel, chiar dacă ceva nu merge conform planului, nu vei pierde vânzări.

Cele mai comune probleme ce pot apărea în timpul Vinerii Negre sunt cele legate de server, de stoc și de transport. Deja am discutat despre servere, deci ne vom concentra acum pe celelalte două riscuri.

Dacă se termină stocurile prea repede, ai putea pierde un număr mare de comenzi. De aceea, îți recomandăm să pregătești un stoc mare. Dacă este necesar, închiriază spațiu de depozitare în plus.

Companiile de curierat sunt extrem de ocupate în perioada Black Friday. Ca urmare, pachetele pot ajunge târziu sau chiar deloc, rezultând în clienți nemulțumiți. Vorbește cu colaboratorii tăi și află ce poți face pentru a evita problemele de transport.

Dacă folosești servicii de e-fulfillment, precum cele oferite de Frisbo, situația va fi mult mai simplă, întrucât o singură companie se va ocupa de depozitarea și transportul produselor furnizate de magazinul tău, scăzând complicațiile logistice.

Campaniile de Marketing

Black Friday este un eveniment mare în România. Ca urmare, oamenii consideră ce să cumpere și de unde cu mult înainte să intre în efect reducerile. Campaniile de marketing de înaintea Vinerii Neagre sunt la fel de importante ca cele din timpul sărbătorii.

Email Marketing

Email-urile au fost întotdeauna o unealtă puternică din arsenalul magazinelor online. Totuși, pentru a obține cât mai multe vânzări, nu poți trimite email-uri doar în perioada promoțiilor. Îți recomandăm să pregătești și să trimiți mesaje speciale de Black Friday cu săptămâni în avans.

Dacă deja ai hotărât o parte din reducerile pe care le vei oferi, trimite un email listei de contacte cu detaliile promoțiilor. Astfel, clienții știu la ce să se aștepte și își pot face planuri în concordanță.

În plus, promovează aceste oferte din nou de Black Friday. Este o perioadă scurtă, iar oamenii doresc să cunoască ofertele, deci poți trimite mai multe mesaje în acea perioadă. În plus, ai opțiunea de a include coduri promoționale sau cupoane în email, pentru a crește vânzările și pentru a răsplăti clienții fideli.

Un ultim aspect la care ar trebui să te gândești este reprezentat de email-urile generate automat la abandonul unui coș de cumpărături. Dacă un vizitator părăsește site-ul fără să cumpere, este posibil să aibă nevoie de un imbold în plus. Oferă-i o reducere bonus pentru a convinge persoana să finalizeze comanda. Cel mai facil mod de a face asta este cu ajutorul unei soluții de automatizare a mail-urilor.

Social Media

Ca și email-urile, postările pe rețele de socializare sunt un mod excelent de a atrage mai mulți vizitatori către magazin. Diferența majoră este că social media îți face legătura cu un public mai mare, dar mai puțin informat.

Pe lângă faptul că aceste rețele sunt canale bune pe care să îți promovezi magazinul, sunt o punte accesibilă pe care să comunici cu clienții în timp real. De multe ori, un vizitator va prefera să trimită un mesaj paginii de Facebook a unei companii, decât să scrie un email. Este mai rapid, iar de Black Friday, totul este sub cronometru. Pentru a îmbunătăți experiența clienților, fi pregătit să le vii în ajutor cu informații pe platformele de socializare, mai ales Facebook, cea mai populară rețea în România.

Promovarea pe Blog

Deși blogurile nu pot genera vânzări rapide, pot aduce trafic suplimentar. În plus, sunt un mod excelent de a câștiga încrederea vizitatorilor.

De Black Friday, concentrează-te pe ghiduri și sfaturi pentru cumpărători: cum să folosească sau să asorteze produsele din magazinul tău. Astfel, faci cititorii să își dorească acele produse mai mult și le arăți că fericirea lor este un obiectiv important pentru tine.

În plus, Black Friday este un moment perfect pentru a intra în contact cu bloggeri și persoane influente din afara companiei. Bloggeri și influencerii au de multe ori acces la audiențe noi, care nu cunosc magazinul tău. Prin intermediul acestor oameni, ai oportunitatea să aduci mulți vizitatori noi pe site.

Această practică se numește marketing afiliat și poate aduce rezultate impresionante. Dacă folosești platforma Blugento, îți recomandăm partenerul nostru, 2Performant, cea mai mare rețea de marketing afiliat din România.

Ce să Faci după Black Friday

Odată ce promoțiile se termină, oamenii revin la programul lor normal, dar magazinele mai au ceva important de făcut:

Analizează Datele

Pentru mulți oameni, Black Friday va fi prima interacțiune cu magazinul tău online. Prin intermediul datelor adunate, poți face în așa fel încât să nu fie și ultima vizită.

Sfatul nostru este să organizezi contactele în funcție de interese. Poți face asta analizând produsele pe care le-au vizualizat, pus în coș sau cumpărat. Chiar dacă un vizitator nu a plasat o comandă, produsele la care s-a uitat te vor ajuta să îl înțelegi mai bine.

Crează grupuri separate în funcție de aceste interese, iar apoi crează profiluri pentru aceste grupe. Odată ce ai toate detaliile de care crezi că vrei avea nevoie, vei fi gata să le trimiți mesaje personalizate și eficiente.

Crează o Strategie de Remarketing

Dacă nu ești familiar cu campaniile de remarketing, îți recomandăm să citești articolul nostru pe această temă. Ideea principală a strategiei este de a aborda oamenii care deja au accesat magazinul. Mesajul este personalizat pe baza vizitelor anterioare.

După ce ai transformat toate datele colectate de Black Friday în informații folositoare, vei readuce acei vizitatorii la magazin prin intermediul ofertelor și promoțiilor personalizate.

Mulți oameni nu vor fi interesați de cumpărături online imediat după Vinerea Neagră. Scopul campaniei de remarketing este de a crește vânzările pe termen lung.

Black Friday este un eveniment important în industria eCommerce și prezintă oportunități unice pentru compania ta. Prin intermediul acestui ghid, vei putea optimiza atât magazinul cât și strategia de marketing pentru a putea obține un număr cât mai mare de vânzări și clienți noi. Îți recomandăm să începi pregătirile din timp, întrucât sunt multe de făcut iar Vinerea Neagră este deja aproape.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Marketing Online Best Practice De:

Alex Iftode