Cum Să îți Alegi Platforma de eCommerce în Funcție de SEO

Cum Să îți Alegi Platforma de eCommerce în Funcție de SEO

02.08.2017 14:05

Search Engine Optimization, altfel zis SEO, este o disciplină de marketing care se axează pe maximizarea vizibilității pe motoare de căutare precum Google. În termeni simpli, SEO determină cât de mult îi va plăcea unui motor de căutare site-ul tău.

Optimizarea va fi determinată de platforma de eCommerce pe care o folosești și de eforturile tale. Dacă vrei ca magazinul tău online să aibă succes, trebuie neapărat să te gândești la SEO.

De ce Ai Nevoie de SEO

Atunci când un om se decide că vrea un produs, va începe să caute informații despre acel produs și magazine de la care ar putea să îl cumpere. Dacă compania ta vinde acel produs, există două metode principale prin care vei ajunge să îi vinzi:

Prima variantă este să fie țintit de un anunț plătit care îl va trimite către compania ta. Metoda asta presupune că ai investit în anunțuri plătite, că anunțul a ajuns la persoana respectivă și că a convins-o să cumpere de la tine.

A doua variantă este ca persoana să găsească site-ul tău în timp ce caută informații. Atunci persoana se informează de la tine și se decide să cumpere. Aceasta este ”metoda organică”.

Fără SEO, nu vei apărea în lista de rezultate a motorului de căutare. Atunci singura ta metodă de a face vânzarea este prin anunțuri plătite. Nu numai că asta ar fi costisitor, dar concurența va folosi ambele metode, deci ai fi în dezavantaj.

Procesul de cumpărare este, evident, mai complicat de atât, dar acest caz ipotetic arată importanța SEO. Ținta ta nu este să apari în lista motoarelor de căutare (să fii indexat). Asta este simplu. Scopul este să fii printre primele rezultate. În general, primul rezultat adună 30% din totalul vizitatorilor, al doilea 15% iar al treilea 10%. Mai puțin de 10% din oameni ajung la a doua pagină a rezultatelor.

Cum site-urile de eCommerce se bazează mult pe rezultate organice, o companie care nu investește în SEO nu poate rezista mult.

Care Sunt Factorii Principali de SEO

Acum că știm de ce e important să ne împrietenim cu motoarele de căutare, ar fi timpul să învățăm cum să o facem.

Cei de la Google vor ca motorul lor de căutare să gândească cât mai mult ca un om. Așa, vor oferi rezultate cât mai relevante pentru cei care folosesc motorul. Algoritmul care determină rangul fiecărui site ține cont de multe lucruri. Totuși, când îți alegi platforma de eCommerce, aceștia sunt factorii principali:

Domeniul Internet

Domeniul internet este adresa virtuală a site-ului tău. Crucial este ca această adresă să fie a ta și doar a ta. Asigură-te că platforma îți permite asta, altfel eforturile tale de optimizare vor ajuta deținătorul platformei, nu firma ta.

Adresa site-ului tău are trebui să arate cam așa ”www.firmafaina.ro”, asta înseamnă că ai propriul domeniu. Dacă adresa e așa ”www.firmafaina.platformarea.ro”, înseamnă că site-ul este un subdomeniu al platformei. În ziua de azi, asta este inadmisibil pentru o companie serioasă.

Tot pe subiectul acesta este adresa IP. Similar cu domeniul internet, adresa IP reprezintă locația site-ului tău pe internet. Din nou, asigură-te că adresa aparține doar site-ului tău. Altfel, vei împărți scorul SEO cu oricare alt site pe același IP, însemnând că greșelile lor te pot costa și pe tine.

Harta XML

Procesul de indexare a unui magazin online poate dura un pic având în vedere că fiecare produs are pagina lui. Fiecare moment în care o pagină este neindexată, acea pagină este invizibilă pentru clienți. Pentru a minimiza acest timp, platforma de eCommerce generează o hartă XML. Harta aceasta ajută motorul de căutare să indexeze mult mai repede.

Problema nu este dacă platforma aleasă oferă această abilitate, ci dacă o face gratuit. Este clar că cel mai bine este să ai opțiunea gratuită, dar dacă alegi o platformă ce oferă funcția contra-cost, ar trebui să o cumperi.

Adresa Canonică Și Titlul Paginii

Pentru un magazin online bine structurat, nu este neobișnuit ca un produs să apară în mai multe categorii. De exemplu, într-un magazin de mobilier un scaun de bucătărie s-ar regăsi și în categoria ”Scaune” și în ”Mobilier de Bucătărie”.

În cazul acesta, fără stabilirea unei adrese canonice, același scaun de bucătărie va avea două pagini de produs. Asta înseamnă că ai două pagini identice pe site pentru același produs. Motoarele de căutare sunt programate să penalizeze site-urile care au pagini identice, deci rangul tău SEO poate suferi. În cazuri extreme, Google ar putea să te excludă complet.

Pentru a evita situația asta, motoarele de căutare oferă posibilitatea de a stabili adrese canonice. O adresă canonică este văzută ca fiind ”pagina principală” a unui produs, iar copiile ei nu mai sunt luate în calcul.

O altă însușire importantă a paginii este titlul. El este prezent pe tab-ul paginii și este setat automat ca titlu atunci când salvăm pagina la favorite. Aceasta este relevanța titlului pentru oameni, dar pentru motoare de căutare, acel titlu este important pentru procesul de căutare. Dacă cuvintele căutate se regăsesc în titlu, rangul paginii în căutare este mai mare.

Ideal ar fi ca platforma de eCommerce să seteze acest titlu automat. Astfel, produsele tale vor fi mai vizibile atunci când cineva le caută după nume sau caracteristici. Dacă platforma nu face asta automat, va trebui să o faci tu întrucât titlul contează prea mult în procesul de optimizare pentru a fi ignorat.

Alegeți cu atenție platforma de eCommerce pentru că nu toate oferă o metodă ușoară de a stabili adresa canonică sau titlul paginii.

Suport Pentru Blogging

Atunci când cineva caută un cuvânt cheie, motorul de căutare va ține cont de câte ori apare acel cuvânt cheie pe pagină dar și pe domeniul internet. Prin urmare, vrei ca site-ul tău să conțină cuvintele cheie ce țin de compania ta cât mai mult.

În trecut unele site-uri au profitat de acest algoritm și s-au împânzit de cuvinte cheie pentru a-și crește scorul SEO. Acum motoarele de căutare pot detecta și pedepsi aceste strategii, deci singura opțiune rămasă este să creezi conținut adevărat și relevant. Cel mai bun mod de a face asta este prin intermediul unui blog.

Platforma de eCommerce aleasă trebuie să poată suporta un blog pe același domeniu internet ca magazinul. Apoi este de datoria ta să populezi blogul cu conținut folositor. Asta îți va face site-ul mai plăcut atât pentru motoare de căutare cât și pentru posibilii clienți.

Descrierea Meta

Sigur ai observat că atunci când cauți ceva pe internet, sub linkul rezultatului este o bucata scurta de text care descrie pagina. Aceea este descrierea meta.

Acest text nu are un impact asupra scorului SEO al pagini, dar afectează șansa ca oamenii să intre pe site. Dacă platforma de eCommerce generează singură descrierea meta, sunt șanse mici ca acel text să aibă sens pentru cititor. De aceea trebuie să îți alegi o platformă care îți oferă opțiunea să o scrii tu.

Ce Platformă de eCommerce să Alegi

În eCommerce, ca în multe alte situații, majoritatea are dreptate. Cele mai eficiente platforme din punct de vedere SEO (și nu numai) sunt și cele mai populare. În articolul acesta ne vom uita la trei dintre ele:

    • Shopify. Această platformă hosted este apreciată pentru ușurința de folosire. Creatorii se ocupă de aspectul SEO al magazinele clienților (printre altele) și oferă toate opțiunile și uneltele necesare.
    • Woo Commerce. În acest caz platforma este de fapt WordPress iar Woo Commerce este un plug-in al acestuia. Din punct de vedere SEO, toate atributele vin de la WordPress care este bine cunoscut pentru calitatea optimizării.
    • Magento. Această platformă este open-source este cea mai populară și mai flexibilă din listă. Oricine companie este liberă să dezvolte extensii pentru Magento. Platforma în sine este complet optimizată pentru motoare de căutare iar extensiile pot fi neprețuite dacă nu ai cunoștințe de programare.

    Toate variantele sunt de încredere și îți permit să îți creezi un magazin online foarte bine structurat și optimizat. Acestea fiind spuse, noi suntem suporteri Magento, considerând-o platforma superioară.

    Soluția Blugento dezvoltată de noi a fost gândită ca o punte între client și platformă, oferind o interfață simplă și ușor de înțeles pentru oricine. Dacă ai vrea să afli mai multe despre Magento sau Blugento, nu ezita să ne întrebi!

    Ți-a plăcut acest articol?

    Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

    Vrei propriul tău magazin online?

    Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

    Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri

    Articole similare

    Postat în eCommerce Inspirație SEO De:

    Alex Iftode