Cum să Creezi o Strategie de Inbound Marketing

Cum să Creezi o Strategie de Inbound Marketing

06.10.2017 12:11

În timp ce un magazin fizic poate fi găsit întâmplător de potențiali clienți, site-urile de eCommerce nu au acest avantaj. De aceea, companiile care activează în mediul virtual au nevoie de campanii solide de inbound marketing. Pentru a ajunge la publicul tău țintă, trebuie să pui bazele unei strategii de marketing reușite.

Deși fiecare companie are nevoie de un plan unic, personalizat pentru brand, pașii de dezvoltare sunt, în linii mari, identici:

Pasul 1: Cunoaște-ți Publicul Țintă

Principiul fundamental al inbound marketing-ului este că trebuie să convingi potențialii clienți să vină la magazinul tău. Deci, primul obiectiv este să afli cât mai multe despre ei.

Un început bun este să te concentrezi pe clienții existenți. Prin Google Analytics, poți afla detalii precum timpul petrecut pe site sau modul cum au accesat magazinul. Aplicațiile de feedback și sondajele sunt excelente pentru a afla opiniile cumpărătorilor.

În plus, monitorizează ce produse sunt populare. Astfel, îți vei face o idee a intereselor și bugetului clienților. Aceste informații te pot ajuta să determini și ce produse să lansezi în viitor.

Pe baza datelor adunate, încercă să formezi un profil al cumpărătorului. Acest proces va presupune și un pic de speculație, dar încearcă să te bazezi doar pe ce știi. Adaugă cât mai multe detalii, dar ține minte că cel mai mult te interesează nevoile lor și ce îi împiedică din a le satisface.

Întreaga strategie de inbound marketing va fi construită în jurul acestor date, deci nu grăbi acest pas. Altfel, riști să diminuezi efectul campaniilor tale.

Pasul 2: Alege-ți Canalele și Instrumentele de Marketing

Acum că îți cunoști grupul țintă, trebuie să afli unde și cum îi poți contacta. Spre exemplu, unele companii vor avea succes pe Facebook, altele pe Pinterest. Alte firme vor obține cele mai bune rezultate prin PPC sau prin email marketing.

Încearcă să determini mediul ideal pentru a intra în legătură cu audiența ta. Recomandarea noastră este să nu te lansezi pe toate platformele în același timp. Este mai bine să te concentrezi pe cele mai promițătoare decât să iți diluezi efortul și strategia. În schimb, ar trebui să creezi conturi pe toate rețelele de socializare pentru a te asigura că nu poate folosi altcineva numele companiei tale.

O altă întrebare importantă pe care trebuie să ți-o pui este ce fel de conținut vei publica. Un blog activ și interesant este necesar în aproape orice context, dar ar putea fi insuficient în anumite cazuri. Alte elemente pe care le poți insera în strategia ta sunt webinare, studii de caz sau eBook-uri. În plus, trebuie să stabilești un stil de exprimare pentru toate canalele. Conținutul standardizat va transmite un mesaj mai limpede și puternic.

Odată ce ai stabilit tipurile de conținut, strategia va progresa organic. Vei putea face modificări oricând este necesar.

Pasul 3: Stabilește Obiective

Multe companii fac greșeala de a începe o campanie de marketing fără să stabilească o țintă mai întâi. Obiectivele sunt cruciale în procesul de măsurare a rezultatelor. Pe baza acelor obiective și cât de bine au fost îndeplinite, vei putea determina nivelul de succes a strategiei.

Uneori, țintele pot fi greu de stabilit. Dacă sunt prea facile, strategia va pierde din inerție odată ce sunt atinse. Dacă obiectivele este prea dificile, riști ca strategia să fie abandonată sau să nu fie luată în serios. Sfatul nostru este să te bazezi pe experiența proprie, pe datele despre competitori și să crezi obiective S.M.A.R.T.

Abia după ce ai făcut acest pas, vei fi gata să lansezi campaniile de marketing și conținutul personalizat.

Pasul 4: Măsoară, Testează, Îmbunătățește

Oricât de meticulos ți-ai pregătit strategia, unele lucruri tot nu vor funcționa așa cum îți doreai. De aceea, oricând ceva nu merge conform planului, trebuie să cauți și să testezi opțiuni alternative. Din fericire, inbound marketing este o tehnică flexibilă ce îți permite să faci schimbări oricând.

Pentru a putea observa elementele ineficiente ale planului tău, trebuie să monitorizezi rezultatele în permanență. Măsoară cât trafic aduce o campanie, câți clienți noi și care este randamentul investiției..

Nu te baza doar pe aplicații de analiză. Comunică cu audiența ta. Întreabă-i cum au aflat despre magazinul tău și ce părere au despre el. De multe ori, clienții îți vor oferi informații foarte folositoare pentru optimizarea strategiei de inbound marketing.

Odată ce ai identificat un punct slab, caută metode de a-l corecta. Poate dura mult să testezi o soluție, deci îți recomandăm să implementezi mai multe alternative în același timp. După ce ai date destule, poți alege varianta optimă.

Acest pas trebuie făcut în continuu pe parcursul strategiei. Altfel, riști să afli prea târziu ce a tras campaniile în jos.

Pasul 5: Întocmește un Raport al Strategiei de Inbound Marketing

La finalul planului, indiferent de obiectivele atinse, sintetizează tot ce ai învățat. Nu va exista o campanie perfectă, dar dacă înveți atât din succese cât și din eșecuri, fiecare strategie nouă va fi mai bună ca ultima.

Campaniile de PPC, de exemplu, sunt simplu de monitorizat. Dacă ai folosit seturi diferite de cuvinte-cheie pe parcursul planului de inbound marketing, raportul va arăta clar care variantă a fost mai bună. Conținutul cu natură informativă, cum sunt articolele de blog, pot fi mai greu de evaluat. Raportează rezultatele la obiectivele stabilite de tine și acordă un grad de importanță fiecărui criteriu.

Atunci când îți vei plănui următoarea strategie de marketing, poți folosi ultimul plan ca o schiță. Cu experiența dobândită în timp, vei ști ce campanii sau canale sunt mai eficiente.

Primul plan de marketing poate fi foarte stresant, dar încearcă să nu îți faci prea multe griji. Va deveni mai ușor în timp, iar acest articol te va ajuta să nu pierzi din vedere cele mai importante elemente ale strategiei.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Best Practice Inbound Marketing De:

Alex Iftode