Cum poți îmbunătăți rata de conversie a magazinului tău online #ecommercefarafiltru

Cum poți îmbunătăți rata de conversie a magazinului tău online #ecommercefarafiltru

25.01.2017 14:29

De multe ori, marea problemă a magazinelor online nu o reprezintă faptul că nu au destul trafic pe site, ci mai degrabă rata scăzută de conversie a vizitatorilor.

În acest articol, o să vorbim despre câteva idei pe care le poți implementa pentru a crește conversiile magazinului tău online. Partea bună este că nu ai nevoie de un buget mare pentru a face acest lucru. În schimb, va trebui să investești puțin timp.

Idei care o să te ajute să crești rata de conversie a magazinului tău online

  • Folosește imagini profesioniste și de o calitate foarte bună. Imaginile chiar valorează cât o mie de cuvinte, în special în cazul unui magazin online unde potențialii cumpărători nu pot proba sau atinge produsele. Imaginile produselor trebuie să respecte următoarele caracteristici: să fie neapărat de înaltă calitate; să arate produsul din mai multe unghiuri pentru a se vedea cât mai bine detaliile; să plaseze produsul într-un context (dacă vinzi bijuterii, arată clienților cum ar arăta purtate); să aibă opțiunea de mărire. Nu în ultimul rând, evită să folosești imagini stock.

  • Îmbunătățește descrierea produselor. Scopul unei descrieri de produs este să ofere valoare și suficiente detalii clientului pentru a-l ajuta să ia o decizie. Copywriting-ul care vinde oferă o mulțime de informații, așa că nu-ți fie frică să creezi descrieri lungi pentru produsele tale. Formatează textul pentru a-l face ușor de parcurs de către client. Este bine să ai o versiune care prezintă pe scurt produsul, dar și o descriere mai lungă unde poți răspunde la alte întrebări pe care clientul le-ar putea avea. De asemenea, nu copia niciodată descrierea unui produs de pe site-ul producătorului, deoarece îți va afecta optimizarea pentru motoarele de căutare. Scrie descrieri mai bune, personalizate care vorbesc pe limba audienței tale.

  • Renunță la costurile de livrare. Majoritatea magazinelor online oferă livrare gratuită, fie că au această politică indiferent de costul unei comenzi, fie pun anumite condiții. Un studiu a arătat faptul că livrarea gratuită este principalul factor decizional pentru cumpărători. De asemenea, costurile ridicate pentru livrare reprezintă motivul principal pentru care cumpărătorii abandonează coșul de cumpărături. Acest lucru îi determină să aleagă magazinele fizice în defavoarea celor online. Dacă este posibil, oferă livrare gratuită și fă acest lucru cât mai vizibil. Dacă nu poți oferi, atunci pune un cost fix pentru livrare indiferent de valoarea unei comenzi.

  • Adaugă informații de contact pe site. Aceste informații trebuie să fie cât mai vizibile pentru oricine intră pe site sau se uită la produse. Informațiile de contact au scopul de a oferi încredere posibililor cumpărători, mai ales atunci când abia ți-ai pornit afacerea și nu ai reputația unui brand mare. Cel mai simplu este să adaugi informațiile de contact în header-ul site-ului.

  • Scade rata de abandon a coșului de cumpărături. Fiecare magazin online se confruntă cu acest aspect, într-o mai mică sau mai mare măsură. Abandonul coșului de cumpărături poate fi cauzat dintr-o multitudine de motive, precum viteza de încărcare a site-ului, neîncredere sau faptul că înregistarea pe site este obligatorie. Oricare ar fi motivul, poți recâștiga o parte din clienți în cazul în care ai adresa lor de email. Le poți trimite un mesaj în care le reamintești de produsele din coș. Ideal ar fi să testezi mai multe variante de emailuri și să vezi care au rata de deschidere mai bună.

Pe lângă implementarea acestor idei, nu uita să verifici și să analizezi statisticile din Google Analytics. Acolo vei putea urmări constant evoluția traficului de pe site, dar și rata de conversie. Sperăm ca aceste sfaturi să te ajute să țintești cât mai sus!  

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Marketing Online CRO De:

Blugento