Cum poți face vânzări chiar și după sărbători

Cum poți face vânzări chiar și după sărbători

19.04.2017 12:42

În fiecare an, istoria se repetă pentru majoritatea magazinelor online. Perioada sărbătorilor aduce cele mai mari încasări din an, dar imediat după se observă o scădere bruscă a vânzărilor. Mai mult decât atât, clienții încep să returneze produse, creând o și mai mare neplăcere pentru magazinele online.

Din fericire, există câteva metode prin care poți face vânzări și după sărbători. Despre ele vom vorbi în acest articol.

Vânzări după sărbători - da, se poate!

1. Începe o nouă promoție

În perioada sărbătorilor, oamenii nu fac cumpărături doar pentru că trebuie ofere cadouri familiei și prietenilor, dar și datorită promoțiilor. Regula (dacă vreți, nescrisă) comerțului online este că nu poți avea niciodată prea multe promoții.

Chiar dacă nu vei putea oferi un discount la fel de mare ca în perioada sărbătorilor, tot va fi de ajuns pentru a stimula cumpărătorii.

2. Remarketing

Remarketingul este procesul prin care vizitatorii magazinului tău online vor vedea mesaje și oferte personalizate după ce vor părăsi site-ul. Poți să alegi un segment din audiența ta căruia vrei să i te adresezi, bazat pe informații precum produsele la care s-au uitat ori faptul că au abandonat coșul de cumpărături.

3. Automatizarea marketingului    

Scopul acestei metode este de a menține și continua conversația cu clienții. Astfel, ei nu vor uita de tine pentru că le vei trimite în mod regulat promoții sau recomandări.

În perioada de după sărbători, este momentul ideal să activezi cumpărătorii fie oferind livrare gratuită la orice comandă sau printr-o promoție care ține un timp limitat (de obicei, maxim două-trei zile).

4. Profită de anul nou

Știm cu toții că la început de an majoritatea oamenilor își setează anumite rezoluții, pe plan personal ori profesional. Își propun să mănânce mai sănătos, să își dezvolte o abilitate nouă, să citească mai multe cărți, să călătorească mai des, să devină mai productivi sau să fie mai puțini stresați la locul de muncă.

Dacă vinzi produse care ajută oamenii să devină mai organizați și productivi, mai sănătoși sau mai în siguranță, atunci folosește-te de ele ca să îți crești vânzările după sărbători.

5. Trimite cupoane de reducere

Clienții se simt extrem de bine atunci când primesc cupoane de reducere. În plus, rareori vor putea rezista în fața unei oferte bune.

Poți oferi cuponul de reducere sub forma unui program de loialitate. De exemplu, dacă un client a avut 10 comenzi până în momentul de față, îi poți oferi o reducere de 10% sau 20% și chiar și livrare gratuită dacă te simți generos.

6. Organizează un concurs

Noi îți recomandăm să îl organizezi pe rețeaua de socializare unde ai cei mai mulți fani și cel mai mare engagement. Concursul îți va garanta o expunere și mai mare a brandului, dar va crește și fidelitatea clienților pe care îi ai deja.

Premiul poate consta în cumpărături de pe site în valoare de o anumită sumă, iar tema concursului “cel mai amuzant cadou pe care l-am primit anul acesta”. Astfel, va fi în ton cu perioada care tocmai a trecut, dar va fi și suficient de interesant pentru a determina oamenii să se înscrie.

Să faci vânzări chiar și după sărbători nu este imposibil, însă va trebui să te pregătești cu ceva timp în avans și să îți pui la punct strategia. Sperăm ca aceste idei să te inspire și îți urăm spor la vânzări!

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri