Cum optimizăm imaginile de produs pentru SEO și viteză?

Cum optimizăm imaginile de produs pentru SEO și viteză?

27.05.2019 14:30

Optimizarea Imaginilor de produs pentru SEO și viteză

De ce să optimizezi imaginile de produs din magazinul online?

Optimizarea imaginilor de produs stă la baza construirii unui magazin online de succes, deoarece are rolul de a reduce dimensiunea fișierelor de imagini fără a afecta calitatea lor astfel încât paginile să se încarce cât mai repede. De asemenea, optimizarea ajută și la o mai bună poziționare pe motoarele de căutare a paginilor din site, ceea ce va spori vizibilitatea magazinului online pe termen lung. Iată câteva recomandări care te vor ajuta să optimizezi ca la carte imaginile magazinului tău online.

Optimizează fotografiile pentru SEO

1. Redenumește imaginile

Fotografiile sunt salvate de obicei cu denumiri de genul DSC071.JPG care nu înseamnă nimic și care nu te ajută la SEO. Chiar dacă este mult mai comod să păstrezi numele implicit generat de aparatul de fotografiat, este important ca numele imaginilor folosite să fie optimizat folosind cuvinte-cheie potrivite. Atunci când motoarele de căutare accesează un site, ele citesc nu doar textele de pe pagini, dar și numele fișierelor de imagini.

Redenumește imaginile pe care le vei încărca pe site și include cuvântul cheie pe care îl urmărești în denumire. De exemplu, pentru un produs unde vei urmări cuvântul cheie tricou alb cu dungi poți salva imaginile cu denumiri de genul tricou-alb-dungi.jpg, tricou-alb-dungi-dama.jpg.

Evită să incluzi cuvinte de legătură care pot lipsi, iar pentru denumire să folosești elementul ”-” între cuvinte.

2. Adaugă atributul alt

Atributul/Tag-ul ALT înseamnă “alternative text” și se afișează/apare atunci când imaginea nu se poate încărca sau în cazul în care cineva dorește să asculte informațiile din pagină. Acesta este un element foarte important în optimizarea SEO, dar deseori este ignorat de administratorii de magazine online și nu este completat. Atributul alt al unei imagini are rolul de a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă conținutul unei fotografii. În plus, adăugarea acestui atribut garantează faptul că imaginile produselor de pe site vor apărea în Google Images atunci când un utilizator folosește cuvintele-cheie respective.

Câteva reguli importante pentru acest punct ar fi să nu folosești prea multe cuvinte-cheie în atributul alt și să descrii produsul folosind cât mai puține cuvinte și cât mai concis (exemplu: iPhone 7 negru mat).

3. Setează Titlul.

Titlul imaginii este afișat atunci când cineva plasează cursorul mouse-ului deasupra imaginii și este indicat să folosești acest titlu alături de tag-ul ALT. Folosește și în acest caz o denumire care să conțină cuvântul cheie pe care l-ai folosit și în denumirea imaginii sau în eticheta ALT.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Redimensionează fișierele de imagini

Consumatorii din ziua de azi nu au răbdare mai mult de trei-patru secunde ca o pagină să se încarce, motiv pentru care Google a introdus viteza de încărcare a unui site ca și factor de ranking.

Cu cât sunt mai mari fișierele magazinului tău online, cu atât acesta se va încărca mai încet, ceea ce înseamnă că o mare parte dintre vizitatori vor părăsi site-ul înainte de a-l putea descoperi.

Reducerea dimensiunii (KB)/ compresarea imaginilor

Fotografiile de calitate înaltă au o dimensiune de câțiva MB. Pentru a le urca pe site este neapărat necesar să le optimizezi pentru web pentru a le reduce dimensiunea. Acest lucru va ajuta în primul rând la viteza de încărcare a site-ului și la poziționarea în motoarele de căutare (SEO). Din punct de vedere al SEO, viteza cu care se încarcă un site este un element important, așa că nu sari acest pas. Poți optimiza fotografiile direct din programul de editare (ex: Photoshop) prin opțiunea Save for Web. Salvează imaginile în format jpg unde dimensiunea fișierelor este mai mică decât în cazul formatului png. 

În general, este recomandat ca dimensiunea unei imagini să nu depășească 100 kb. Cu toate acestea, dacă imaginea își pierde prea mult în calitate și se pixelează, poți crește calitatea în pași mărunți, până ajungi la dimensiunea cea mai mică în care imaginea arată ok.

Dacă nu folosești un program de editare, există și tool-uri online pe care le poți folosi pentru compresarea imaginilor:

Redimensionează fotografia de produs la dimensiunea afișată pe site

În designul magazinului tău online, imaginea de produs ia o anumită dimensiune. Nu încarca imaginile la dimensiunea originală, ci redimensionează-le astfel încât să respecte dimensiunea și proporțiile magazinului online. Poți afla aceste dimensiuni prin Inspect pe pagina de produs astfel:

  • Pe pagina produsului dai click dreapta, apoi Inspect
  • Dupa Inspect ți se va deschide o fereastră în care trebuie să selectezi iconița din stânga - după selecție aceasta se va activa/face albastră
  • Cu cursorul vei merge peste fotografia de produs și vei da click
  • On-hover îți va apărea afișata dimensiunea fotografiei (vezi exemplul de mai jos)

Optimizarea Imaginilor pentru SEO si Viteza

Vei folosi această dimensiune pentru a redimensiona fotografiile pentru magazin. Foarte important este să păstrezi proporțiile fotografiei originale pentru a nu distorsiona imaginea. Poți face acest lucru creând un șablon pe care să-l folosești pentru redimensionare, în care să adaugi imaginea și să o decupezi/redimensionezi până se încadrează în acest șablon.

Dacă site-ul este responsive va trebui să iei în calcul rezoluția maximă.

Alege cu grijă tipul de fișier pentru imagini

Există trei tipuri principale de fișiere pe care le poți folosi atunci când urci imaginile pe site: JPEG, GIF și PNG.
Imaginile de tip JPEG (.jpg) pot fi compresate astfel încât calitatea imaginii să nu fie afectată și dimensiunea fișierului să fie suficient de mică încât să nu afecteze viteza de încărcare a paginii.

Imaginile de tip GIF (.gif) sunt potrivite doar în cazul în care o poză nu are multe culori, deoarece calitatea lor este mai slabă ca în cazul imaginilor tip JPEG. Acest tip de fișier se pot folosi pentru butoane, margini, icoane sau thumbnails.

Imaginile tip PNG (.png) reprezintă o alternativă mai bună comparativ cu cele .gif, însă dimensiunea fișierele după redimensionare va rămâne tot mai mare ca cea a imaginilor .jpg.

Așadar, fișierele tip JPEG reprezintă cea mai bună opțiune pentru imaginile de produs.

Adaugă imagini de produs de calitate

83% din utilizatori se bazează pe imaginile de produs atunci când iau decizia de a cumpăra un produs online, iar 22% din retururi se datorează faptului că produsul arată în realitate altfel decât în poze.

Așadar, e important să acorzi atenție fotografiilor care apar pe paginile de produs și să adaugi cât mai multe imagini de produs, care să compenseze faptul că utilizatorul nu poate testa și vedea produsul ca într-un magazin fizic. Fă atâtea poze cât este necesar pentru a putea să arăți caracteristicile produsului cât mai bine și conform cu realitatea.

Pe lângă fotografierea produselor pe fundal alb, noi îți recomandăm să te folosești și de așa-numitele lifestyle photos. Acest tip de fotografii se potrivesc de minune dacă vinzi haine, încălțăminte, accesorii (ochelari de soare, ceasuri, bijuterii, rucsacuri) sau produse din categoria home & deco. Cu ajutorul acestor imagini, vei ajuta potențialul cumpărător să își imagineze cum ar putea arăta produsul respectiv în casa acestuia sau cum l-ar putea folosi ori accesoriza.

Concluzie

Procesul de optimizare al imaginilor de produs te ajută să rezolvi două aspecte importante:

  • Crești șansele ca imaginile produselor de pe site să apară și pe Google Images;
  • Scazi viteza de încărcare a site-ului și câștigi mai mulți vizitatori și posibili cumpărători.

Sperăm ca aceste sfaturi să te ajute la dezvoltarea magazinului tău online și la creșterea vizibilității în motoarele de căutare. Nu uita să revii pe blogul nostru dacă vrei să fii la curent cu cele mai bune practici în eCommerce.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Best Practice SEO De:
Blugento