Cum ar Putea Arăta Lumea eCommerce în Viitor

Cum ar Putea Arăta Lumea eCommerce în Viitor

02.08.2017 12:34

Magazinele online au evoluat mult în ultimul deceniu. Acum că industria la nivel global este de ordinul miilor de miliarde de dolari, la ce ne putem aștepta de la lumea eCommerce?

Magazinele Hibrid

În anii precedenți, mulți au văzut relația dintre magazinele online și cele fizice ca fiind una de dușmănie. Se pare că firmele au început să îngroape securea și să incorporeze cele mai bune aspecte ale ambelor branșe în planurile lor.

Amazon și Alibaba, două dintre cele mai mari companii din lumea eCommerce, s-au decis să încerce ceva nou, practicând ceva vechi: și-au deschis magazine fizice. Întrebarea este ”de ce?”.

Răspunsul este simplu: noile magazine acționează ca showroom-uri. Shopping-ul online, deși foarte comod, nu are același efect de atracție ca cel clasic. Acum acești giganți ai eCommerce-ului testează idea de a acționa atât în mediul virtual cât și cel real.

În celălalt capăt al spectrului se întâmplă opusul: magazinele fizice își consolidează influența cibernetică, deschizându-și site-uri de eCommerce.

Automatizarea Transportului

Că veni vorba de Amazon, probabil ai auzit de planul lor de a transporta pachete cu ajutorul dronelor. Tehnologia nu este o problemă în acest caz ci mai degrabă legislația. În momentul de față, legile cu privire la operarea dronelor sunt prea restrictive pentru planurile antreprenorilor ambițioși.

Asta nu înseamnă că situația nu se poate schimba. Automatizarea transportului poate însemna o micșorare drastică a cheltuielilor în lumea eCommerce. Acest fapt a motivat Amazon cât și alte companii precum Google să investească în modalități de transport complet automate.

Multe proiecte sunt deja în faza de testare. Dronele și mașinile automate au livrat deja cu succes pachete, deci revoluția transportului nu este departe.

The Internet of Things

În ultimii ani, The Internet of Things a devenit un subiect tot mai des întâlnit în discuții deoarece acest concept ne poate influența modul în care trăim sau muncim. În momentul de față ți-ai putea înlocui aproape orice dispozitiv din casă cu un echivalent ”smart”. Aceste obiecte inteligente au acces la internet și comunică între ele pentru a-ți face viața mai ușoară.

Din moment ce lumea eCommerce pune mare accent pe ușurința de cumpărare, nu este de mirare că aceste două industrii s-au intersectat. Ce companie ar putea fi puntea dintre obiectele ”smart” și magazinele online? Amazon, evident.

Amazon Echo, lansat în 2015, acționează ca un asistent digital cu care poți comunica vocal. Având în vedere compania care a creat produsul, Echo este capabil să plaseze comenzi online pentru tine. Tot ce trebuie să faci e să îi dai o comandă vocală.

Este foarte posibil ca în câțiva ani să ajungem să șoptim telefonului de pe noptieră lista de cumpărături și în aceeași zi o dronă să ne aducă cumpărăturile acasă.

Poate exagerăm puțin cu presupunerile acestea, recunoaștem. Totuși, tehnologia evoluează într-un un ritm tot mai alert, iar viitorul lumii eCommerce este necunoscut. Tu cum crezi că ne vom face cumpărăturile online în viitor?

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri

Articole similare

Postat în eCommerce Inspirație De:
Alex Iftode