Ce e important să ai în vedere când alegi să faci un business în eCommerce?

Ce e important să ai în vedere când alegi să faci un business în eCommerce?

22.10.2019 13:46

Florin Ciote este Head of Sales la Blugento.

În fiecare zi lucrează cu antreprenorii care au ales să aibă încredere în Blugento și care își dezvoltă afacerea online alături de echipa clujeană. Îi cunoaște, îi înțelege și a ajuns să fie omul de sprijin pentru cei care dezvoltă business-uri în ecommerce. Tocmai de asta, e foarte în măsură să descrie și să răspundă temerilor pe care, poate, și tu le ai.

În funcție de contextul în care te afli tu, ca antreprenor și contextul în care e business-ul tău, ai provocări variate. — Florin Ciote.

Dacă ai decis de curând să îți deschizi o afacere în mediul online, pe lângă faptul că probabil nu înțelegi tehnologia, mai apare și lipsa de claritate legată de ce presupune și implică o afacere.

Poate și tu, ca mulți alții, te întrebi care va fi activitatea ta, concretă, specifică. Poate va fi nevoie să schimbi profilul pe care ai început să lucrezi, atunci când vezi că piața nu răspunde așa cum sperai.

Poate încă nu ai reușit să construiești un business plan coeziv, care să îți susțină direcția. Iar dacă la toate astea adaugi și lipsa de încredere legată de dezvoltarea afacerii tale pe termen lung… e posibil să te simți copleșit de-a dreptul.

Ce temeri au antreprenorii care decid să facă un business în eCommerce

Dacă deja ai o afacere în mediul offline și ai obținut rezultate, e posibil ca frica ta cea mai mare să fie legată de tehnologie, cum funcționează, cum te poate ajuta ea și de unde să începi.

Dacă ai experiență și în offline, și în online probabil că frica ta are legătură cu criteriile pe baza cărora alegi partenerul sau colaboratorii care să te susțină în dezvoltarea afacerii tale.

Ce au în comun antreprenorii din aceste contexte este, de cele mai multe ori, faptul că nu înțeleg suficient de bine tehnologia sau soluțiile de tipul celor pe care le oferă Blugento.

  • Cum funcționează?
  • Care este procesul de realizare a magazinului online?
  • E nevoie să angajez pe cineva nou, care să se ocupe de asta?
  • Cât costă?
  • Reușesc să scot investiția în următoarele luni?

Ca să găsești răspunsuri la aceste întrebări și să alegi cei mai buni colaboratori pentru tine, e recomandat să te concentrezi pe expertiză.

  • Asigură-te că știi toate detaliile despre produsele tale.
  • Fă research și păstrează-te la curent cu informațiile din industria în care activezi.
  • Pune la punct procese care să susțină activitatea din firma ta.
  • Fii deschis să înveți cum funcționează fiecare departament și să creezi legături între departamentele de care ai nevoie să funcționeze eficient.

Când știi toate astea, frica legată de tehnologia pe care trebuie să o folosești scade. Și pe lângă asta, ai să știi ce să le ceri colaboratorilor tăi. În plus, îți va fi mult mai ușor să stabilești obiective măsurabile pe care să le poți urmări constant și pe care și tu, și membrii echipei tale, și furnizorii tăi le puteți îmbunătăți.

Te invităm să urmărești întregul interviu, mai jos.

Ce temeri au antreprenorii care au deja un magazin online

Mai există o categorie de antreprenori în care e posibil să te identifici: ai deja magazin online, ai utilizatori constant și ai comenzi lunare.

Dacă ești aici, e posibil ca problemele pe care le identifici să fie despre:

  • activități repetitive;
  • procese operaționale prost optimizate;
  • dificultăți în relația cu clienții direcți;
  • dificultăți de ordin tehnic.

Cireașa de pe tort? Update-urile pe care trebuie să le faci o dată la câteva luni.

E inevitabil, într-un domeniu atât de activ cum e ecommerce-ul, să te lovești de schimbări. Mai des sau mai rar, ele se întâmplă. Și dacă vrei să ai succes, va trebui să le accepți, să le înțelegi și să le folosești în interesul tău.

Un partener tehnic bun îți oferă o soluție potrivită tehnic, cu un Customer Success Manager dedicat nevoilor afacerii tale. —Florin Ciote.

Florin crede că oamenii care migrează de la o platformă tehnică la alta, caută un partener de încredere, nu doar un furnizor. El consideră că tu, antreprenorul, ai nevoie de cineva care să te ajute în tot procesul de scalare. Nu ai nevoie doar de un produs care să îți dea mai multe bătăi de cap.

Tocmai de asta, sfatul lui e să pui accentul și să ceri colaboratorilor tăi să aibă expertiză și cunoștințe, cu focus pe rezultat. Să cauți companii care să se transforme în partenerii tă nu doar în furnizori de servicii.

De exemplu, în cadrul Blugento, fiecare client are un account manager care se ocupă de el. Acest account manager e acolo ca să te ajute să integrezi soluțiile de ecommerce în planul amplu al organizației tale. Mai mult decât doar sistem tehnic, ai suport pentru toate detaliile care fac acel sistem să funcționeze.

Și da, e posibil să apară provocări în relația pe care o ai cu partenerul de tehnologie, pentru că așa apar în orice parteneriat în care vrei să construiești ceva calitativ, pe termen lung. Dar atât timp cât și tu, și partenerul tău înțelegeți nevoile tehnice și direcția de dezvoltare a afacerii, provocările se pot transforma în șanse de îmbunătățire a proceselor care, ulterior, se vor traduce în creșterea afacerii.

Trebuie să ai în vedere digitalizarea organizației, în general. Nu să te concentrezi doar să construiești un magazin online.Toate astea ca să atingi obiectivele finale: să crești volumul de vânzări, să dezvolți portofoliul de clienți, să scazi costurile aferente activităților repetitive. — Florin Ciote.

Ce greșeli fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în eCommerce

Una dintre greșelile pe care le fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în ecommerce, este că nu văd imaginea de ansamblu și nu își dau seama cum se leagă între ele toate elementele sistemului. De fiecare dată când mai adaugi o rotiță în sistemul tău trebuie să o vezi ca pe un element care are impact asupra tuturor elementelor din sistem.

Vrei să faci o campanie? Gândește-te la toate livrabilele de care ai nevoie: produs, stocuri, strategie de marketing, proces de vânzare, proces de customer care, proces de livrare.

Vrei să lansezi un produs nou? Ai totul pus la punct? Cum arată produsul? Ambalajul? Descrierea lui e suficient de bine scrisă încât să atragă clienții? Cum arată reclamele tale? Unde faci promovarea și cine se ocupă să măsoare ce produce acea promovare?

Când tu știi ce vrei și obiectivele tale sunt clare, reușești să comunici mult mai ușor cu partenerii, pentru că tu știi ce să le ceri, iar ei pot sa-ti ofere expertiza de care ai nevoie.

Eu mă bucur că antreprenorii înțeleg și văd ca ecommerce-ul în sine este un trend pentru 2020. — Florin Ciote.

Pentru Florin munca lui nu se simte ca muncă. Orele de stat la birou nu sunt apăsătoare, iar colaborările directe cu clienții lui sunt o plăcere. Asta pentru că a înțeles că succesul fiecărui client Blugento, e succesul Blugento, de fapt. Și tot ce face, face ca să susțină antreprenorii și magazinele lor online.

Categoric ecommerce este un trend în media digitală. O arată expansiunea din online, comportamentul clientului și perspectivele de dezvoltare pe care le văd antreprenorii. Iar acest trend se menține și în 2020.

Diferența, probabil, care va apărea în piață tot mai accentuat e legată de calitatea serviciilor și de exigențele antreprenorilor care se educă tot mai mult legat de ecommerce și care își doresc să lucreze cu cei mai buni din industrie.

Ai nevoie să ai încredere în ideea ta de business și ai nevoie de parteneri care să te susțină. De asta, ai grijă și fii exigent atunci când alegi cu cine lucrezi.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business #BeyondEcommerce De:
Mara Florea