eCommerce 2017: Ce, cum și cât au cumpărat românii online anul trecut

eCommerce 2017: Ce, cum și cât au cumpărat românii online anul trecut

23.02.2018 13:57

Începutul unui nou an reprezintă momentul perfect pentru a face o retrospectivă a ceea ce a însemnat comerțul online românesc în anul 2017.

Ca în fiecare an, GPeC a publicat raportul oficial al pieței eCommerce din România în care ne sunt prezentate cifre și statistici despre evoluția comerțului electronic. Hai să vedem cum a arătat 2017 din punct de vedere statistic și cum s-au schimbat lucrurile față de anul 2016.

Cât au cumpărat românii online în 2017

Valoarea totală a cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro, ceea ce arată un apetit mai crescut al românilor pentru acest tip de tranzacții. A fost semnalată o creștere de peste 40% față de 2016.

Deși această creștere este cea mai mare la nivelul Uniunii Europene, procentul pieței de comerț electronic la nivelul țării rămâne tot mic, situându-se în 2017 la 5,6%. Acest lucru înseamnă că piața de comerț online din România are un potențial imens de creștere, aspect de care mulți antreprenori pot profita.

În 2017, s-a observat și o creștere a valorii produselor cumpărate online. Specialiștii susțin ca aceasta se datorează majorării salariilor, ceea ce i-a determinat pe românii să se orienteze către produse de calitate superioară. În același timp, a crescut și valoarea medie a tranzacțiilor, deoarece românii au cumpărat mai multe produse per comandă.

Pentru categoriile de produse Electro-IT&C, Fashion, Home & deco și cărți, valoarea mediei a coșului de cumpărături a crescut față de 2016. Cea mai mare s-a semnalat pentru segmentul Electro-IT&C.

Ce au cumpărat românii online anul trecut

Principalele categorii de produse cumpărate în 2017 sunt următoarele:

  • Electro-IT&C (electronice, electrocasnice, telefoane mobile, tablete, PC etc.);
  • Fashion & beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, ceasuri, accesorii, cosmetice, etc.);
  • Home & deco;
  • Cărți;
  • Produse pentru copii (jucării, îmbrăcăminte, încălțăminte, cărucioare etc.)

Situația arată la fel ca cea din 2016, însă estimările precizează faptul că vânzările de produse din categoria Fashion le vor depăși pe cele din categoria Electro-IT&C în 5 ani de zile.

Cum au cumpărat românii online în 2017

La început de 2017, specialiștii au susținut că mobile va fi trend-ul dominant în anul precedent, iar statisticile arată fix acest lucru. Cifrele spun că 70% din traficul generat pe magazinele online vine de pe dispozitive mobile, ceea ce înseamnă o creștere de 20% față de 2016.

Un alt aspect care merită punctat este cel legat de aplicațiile de mobil. Rata de conversie din aplicații a fost depășită de conversiile făcute de pe desktop. În schimb, rata de conversie de pe mobil rămâne mult mai slabă decât cea de pe desktop. Motivul este același ca până acum - temele nu sunt optimizate pentru mobil și astfel paginile se încarcă mult mai greu.

Referitor la metoda de plată preferată de români, aceasta rămâne tot rambursul într-o proporție de 85%. În ciuda acestui aspect, plățile online prin card au crescut în 2017 cu 6% față de 2016.

De ce cumpără românii online

Cei care cumpără online preferă această metodă deoarece economisesc timp, pot găsi o gamă variată de produse, este comod și de multe ori mai ieftin.

De asemenea, pentru români mai contează și încrederea pe care o transmite magazinul online, timpul de livrare cât mai scurt, claritatea informațiilor prezentate pe site, cât și ușurința folosirii site-ului.

Așadar, dacă ai în plan să îți deschizi un magazin online în 2018, noi îți recomandăm să ții cont de aceste statistici pentru a putea să satisfaci nevoile posibililor cumpărători.

Mai mult, anul 2018 e un an plin de oportunități pentru industria comerțului online,  idiferent dacă vrei să îți crești business-ul sau ai în plan să îți deschizi un magazin online. 

Te invităm să participi la Webinarul susținut în parteneriat cu GPeC, unde vom vorbi despre elementele importante pe care trebuie să le aibă un magazin online pentru a vinde încă din prima zi.

Te poți înscrie gratuit la Webinar, aici.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Blugento Academy De:

Bluegento Admin