Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Ți-ai dorit dintotdeauna să îți deschizi un magazin online pentru a vinde haine și accesorii, însă procesul ți s-a părut a fi prea laborios și complicat? Adevărul este că e mai simplu decât crezi și îți vom demonstra în acest articol cam cât de repede poți să îți creezi propriul magazin online, gata să primească primii clienți.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Adobe, cea de-a doua companie din lume în domeniul software, a anunțat încheierea unui acord definitiv pentru achiziționarea Magento Commerce, cea mai populară platformă open-source pentru comerț online din lume.

Citește mai multe
Postat în Blog eCommerce Noutăți De: Bluegento Admin

Ediția de 13 ani a GPeC Summit a fost cu noroc. Cu noroc nu înseamnă că celelalte ediții n-ar fi fost reușite, dar anul acesta totul a fost la superlativ, de la calitatea și discursurile invitaților la organizare și participanți.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Magento Imagine este unul dintre cele mai mari și mai importante evenimente la nivel global din industria de eCommerce. Ediția de anul acesta a avut loc la Wynn Las Vegas, între 23-25 aprilie. Peste 100 de experți în eCommerce și 3.000 de participanți s-au adunat pentru 3 zile în cadrul unui eveniment cu adevărat unic unde au fost ținute peste 65 de panel-uri.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Email marketing-ul rămâne până în prezent cel mai eficient canal din punct de vedere al costului de achiziție, fie că ne referim la clienți noi sau existenți. Din acest motiv, magazinele online trebuie să își contureze un plan prin care să creeze o relație de încredere cu abonații și clienții existenți, dar și să îi aducă din nou pe site.

Iată cinci idei de email marketing pe care le poți implementa în perioada imediat următoare.

1. Email educațional

Educarea clienților este o tehnică ce funcționează de minune, deoarece arată că îți pasă de audiența ta și că scopul pentru care trimiți email-urile nu îl reprezintă doar vânzarea de produse.

Pentru a le câștiga încrederea, recomandarea noastră este să creezi conținut util care face referire fie la nișa în care activezi, fie la produsele pe care le vinzi.

De exemplu, dacă vinzi produse de îngrijire a pielii, te poți lega de o mulțime de subiecte precum: cum să îți îngrijești pielea în timpul iernii, ce să mănânci pentru o piele strălucitoare, trucuri de la experți, recomandări de produse pentru diverse tipuri de ten. Gândește-te la produsele pe care le vinzi și notează subiectele care îți vin în minte legat de acestea. Apoi, rămâne doar să începi crearea conținutului.

2. Email de prezentare a brandului

Email-ul în care faci o scurtă prezentare a brandului tău ar trebui să fie printre primele pe care le trimiți. Ar fi ideal ca acesta să conțină informații despre viziunea companiei, despre fondatori, o scurtă poveste a ideii din spate dacă este cazul, dar și ce te diferențiază față de competiție.

Prezentarea brandului trebuie să ajute clienții să afle mai multe despre tine astfel încât să își dorească să devină fani ai magazinului tău online, și chiar să povestească prietenilor despre el.

3. Email de follow-up

Un aspect supărător care intervine în relația dintre client și magazin online apare de multe ori după ce clientul a plasat o comandă și contactează magazinul online pentru asistență. Din diverse motive însă, unele magazine online nu răspund tocmai prompt la aceste cereri.

Pentru a evita astfel de situații, noi recomandăm să fii tu cel care contactează clientul, și nu invers. Astfel, la câteva zile după ce acesta ar fi trebuit să intre în posesia comenzii, este indicat să îi trimiți un email în care să îl întrebi dacă totul este în regulă și dacă este mulțumit de produse. Nu multe companii procedează în acest fel, așa că reprezintă o oportunitate excelentă de a te remarca față de competiție.

4. Email de reactivare

De-a lungul timpului, în lista ta de email vor exista și clienți care nu vor mai fi interesați în email-urile pe care le trimiți. Așa că cel mai bine este să încerci reactivarea lor, iar pe cei care rămân totuși inactivi să îi scoți din listă.

Din punct de vedere al conținutului, email-ul trebuie să reamintească faptul că nu au mai interacționat cu tine demult, dar și că te-ar interesa să știi ce a determinat acest lucru. În plus, le poți oferi un discount valabil câteva zile pentru următoarea achiziție, fapt ce îi poate motiva în acest demers.

.

5. Email pentru clienți loiali

Este mult mai avantajos din punct de vedere financiar să încerci să vinzi unui client existent, decât unuia nou. Așadar, te poți folosi de email marketing pentru a-i anunța pe cei care au plasat o comandă de programul tău de loialitate și de beneficiile acestuia.

Te poți inspira după modelul pe care îl folosesc alte magazine online, însă nu încerca să copiezi fiecare aspect, deoarece fiecare afacere este diferită și s-ar putea ca strategia unora să nu se aplice și pentru tine.

Concluzie

Dat fiind faptul că în prezent email marketing este o strategie extrem de eficientă ce îți poate aduce mai multe vânzări, noi îți sugerăm să profiți de aceste idei cât mai repede posibil. Fiecare zi pierdută reprezintă oportunități de vânzare irosite, așa că pune-te pe treabă!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Call-to-action-ul apare în majoritatea cazurilor sub forma unui buton și are ca scop ghidarea vizitatorilor în procesul de cumpărare, sugerând unde trebuie să dea click, ce să cumpere sau ce acțiune să facă pe o anumită pagină.

Aceste butoane au un rol esențial în procesul de optimizare al conversiilor, deoarece un call-to-action neoptimizat nu te va ajuta să generezi vânzări.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Ai un magazin online, sau vrei să îți deschizi unul?

Află cum să ai un magazin optimizat și care sunt oportunitățile de creștere în industria comerțului electronic în România. Participă gratuit la Webinarul din data de 15 martie și descoperă care sunt elementele importante ale unui magazin online care vinde încă din prima zi.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Te gândești de ceva vreme că ți-ar prinde bine un super-magazin online?

Acum e momentul ideal să începi să îl dezvolți. 10 super eroi ai eCommerce-ului și-au unit forțele pentru ca magazinul tău să fie de nota 10.

Împreună, oferim super-puteri magazinului tău și beneficii de peste €2000.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți De: Alex Iftode

Blugento pune bazele unui nou parteneriat strategic cu ARMO, Asociația Română a Magazinelor Online, cea mai mare comunitate de susținere și dezvoltare a magazinelor online din România. Împreună cu ARMO, am creat pentru tine, oportunitatea perfectă de a te dezvolta într-un ecosistem care oferă magazinelor uneltele necesare pentru o creștere sustenabilă.

Ce este ARMO?

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi prin crearea unui sistem care să ofere sprijin industriei comerțului electronic din România.

Mai mult, ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online cu scopul de a proteja interesele consumatorilor magazinelor online din România.

De ce să devin membru ARMO?

ARMO susține magazinul tău online și mediul comerțului electronic local

Potrivit unui studiu realizat de ARMO, comerțul online din România va depăși anul acesta 2,5 miliarde de euro cu potențial de dublare a valorii până în anul 2020. Orice creștere are nevoie de susținere, iar în acest sens aderarea la o astfel de comunitate aduce beneficii considerabile afacerii pe care o administrezi.

Oferă magazinului tău atestarea ARMO, în conformitate cu Codul de Bune Practici

Codul de Bune Practici vine ca și o asigurare a calității comerțului online din România. Acesta își propune reglementarea aspectelor importante pentru a asigura o experiență optima a cumpărătorului, de la condițiile specifice în care se desfășoară activitățile magazinelor online din România, până la particularități definitorii cum sunt accesul facil la o gama larga de produse, siguranța tranzacțiilor, simplitatea comparării produselor și aspecte ce țin de livrarea și returul produselor.

Utilizează marca de încredere ARMO

În urma unui audit, fiecare membru al asociației beneficiază de marca de încredere ARMO. Din momentul în care un membru ARMO respecta regulile prezentate în Codul de Bune Practici pentru Magazinele Online, el va putea utiliza în comunicarea sa, respectiv în website sau alte materiale de comunicare, marca de încredere ARMO.

Interesele tale vor fi reprezentate în fața autorităților

Dincolo de abilități antreprenoriale, strategii de marketing eficiente și un raport preț calitate bun, pentru ca afacerii tale să ii fie asigurat un succes pe termen lung, vei avea nevoie de protejarea intereselor tale ca și comerciant, la orice nivel. Pentru ca tu să te poți ocupa de administrarea eficientă a magazinului online, ARMO se ocupă de reprezentarea intereselor tale în fața autorităților, persoane fizice sau juridice, române sau străine.

Primești informări periodice în legătură cu starea industriei

Prin parteneriatul ARMO cu eCommerce Europe și EMOTA, cele mai mari organizații europene de e-eCommerce, ARMO oferă o gamă largă de beneficii, precum acces la rapoartele de eCommerce europene, informații despre piețele din alte țări, informări periodice privind legislația europeană și modificările legislative sau acces la evenimentele de referință ale comerțului online din Europa.

ARMO pune la dispoziția membrilor un mediu sigur, în care primează relațiile bazate pe încredere între comercianții din mediul online și consumatori. Devino membru ARMO și bucură-te de beneficiile apartenenței la o asociație dedicată intereselor companiei tale!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Cloud-ul a schimbat business-ul în toate domeniile, iar hosting-ul este unul dintre aceste domenii. Cum Blugento, cu modelul său Software-as-a-Service, este abordarea modernă a cloud-ului în eCommerce, hosting-ul nu putea să fie decât de ultimă generație.

Pentru orice magazin online, hosting-ul este una dintre provocări: este nevoie de o soluție performantă, stabilă (redundantă tehnic), scalabilă și eficientă financiar.

Shared & Dedicated Hosting

Abordarea tradițională și cea mai populară astăzi în piață este cea de hosting shared sau dedicat. Pe acest model, un site împarte un server cu mai multe site-uri sau are un server dedicat pentru el. Această soluție poate fi eficientă financiar (deși de multe ori nu este), cu performanțe acceptabile, dar are probleme mari de stabilitate și de scalabilitate.

Multi-server Hosting

O altă abordare este cea de multi-server. În acest setup, cu Load Balancere, servere multiple și baze de date distribuite, se poate obține stabilitate, performanță și scalabilitate, dar costurile sunt prohibitive (cel mai simplu setup costă peste €400/lună).

Kubernetes - hosting de ultimă generație

Blugento abordează însă un hosting de ultimă generație, numit Kubernetes (pe scurt, k8s).

Kubernetes este o tehnologie de ultimă generație, recent lansată de Google și adoptată cu entuziasm de majoritatea platformelor mari de hosting (Amazon Web Services, Microsoft Azure și Google Computer Cloud).

Simplificat, Kubernetes realizează o separare între serverele pe care se face hosting-ul și aplicațiile care rulează pe aceste servere. Astfel, Blugento poate găzdui sute de magazine care se scalează automat în funcție de trafic pe o infrastructură hardware care se scalează și ea automat în funcție de nevoile magazinelor găzduite. Toate acestea, cu o arhitectură cu toate componentele redundante și distribuite în datacentere multiple.

Fiind scalabil, în perioadele de trafic redus (cum ar fi noaptea), costurile sunt și ele optimizate, fără a compromite însă target-ul de 100% redundanță.

Primul mare test al Blugento a fost de Black Friday 2017, iar cu un uptime perfect, hosting-ul a trecut testul cu brio. Kubernetes este recunoscut ca fiind viitorul în hosting și la Blugento suntem foarte mândri să fim printre primii în lume care adoptă această tehnologie într-un scenariu de SaaS hosting.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Peste 70% din românii din mediul urban plănuiesc să facă achiziții de Black Friday, conform studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, realizat în perioada 3 – 9 noiembrie 2017 pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către partenerul nostru iVox. În plus, 44% dintre aceștia intenționează să plătească online comenzile plasate, o creștere semnificativă față de anul precedent.

Deși doar 44% din respondenți intenționează să facă plata cu cardul, 60% la sută ne-au spus că au mai mare încredere în această metodă de plată decât în 2016. Acesta este un semn clar că românii devin mai deschiși față de plățile online, iar site-urile de eCommerce ar trebui să ia acest fapt în calcul atunci când își aleg metodele de plată.

Conform studiului, aproape 80% din românii din mediul urban au efectuat o plată online pentru un produs comandat pe Internet. Din punctul lor de vedere, cele mai mari avantaje ale acestei metode de plată sunt:

  • Viteza tranzacției online (74%)
  • Confortul plăților în sine (69%)
  • Ușurința în folosirea sistemului de plăți (42%)

În ciuda volumului mare de comenzi de Black Friday, 87% din respondenți spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna un produs cumpărat în timpul perioadei de reduceri.

Dintre românii care intenționează să facă cumpărături de Black Friday, 43% nu și-au stabilit o listă de produse pe care și le doresc. Aceștia preferă să aștepte ofertele și să comande în funcție de ele. Tot 43% din respondenți au o listă pregătită, dar susțin că vor ține cont de reduceri atunci când comandă. În rest, 12% și-au pregătit o listă de cumpărături pe care o vor urma, indiferent de reduceri.

Cei mai mulți românii și-au pregătit bugetul de Black Friday în felul următor:

  • 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei;
  • 25% între 500 și 1.000 de lei;
  • 13% între 1.000 și 1.500 de lei;
  • 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Dacă vrei să îți deschizi un magazin online performant, dar resursele sunt limitate, am pregătit pentru tine Black Friday pentru Antreprenori, cu câteva oferte speciale. Profită de reduceri și economisește până la 1500€!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Inspirație Business De: Alex Iftode

În timp ce toată lumea se concentrează pe consum și pe consumatorul casnic în perioada Black Friday, noi credem că este un moment oportun pentru antreprenori să investească și să-și dezvolte afacerea.

Citește mai multe
Postat în Noutăți Business De: Alex Iftode

GDPR (General Data Protection Regulation) este o ordonanță nouă, ce va intra în vigoare în mai 2018. Această ordonanță va actualiza regulile de protecție a datelor din Uniunea Europeană. Schimbările aduse de GDPR vor afecta toate website-urile, inclusiv magazinele online.

Scopul acestei ordonanțe este de a uniformiza și consolida modul prin care site-urile vor proteja datele cetățenilor UE și aduce următoarele schimbări majore:

Consimțământ clar pentru colectarea de date

În primul rând, anumite detalii legate de vizitator, precum identificatorii online, locația și cookies vor fi clasificate ca fiind date personale. Acest lucru este important deoarece modul prin care un magazin online (sau orice alt site) colectează datele personale ale vizitatorilor se va schimba.

Din mai 2018, vizitatorii trebuie să își dea acordul printr-o acțiune clară și concretă. Cu alte cuvinte, navigarea pe site nu va mai fi considerată ca fiind consimțământ. Un exemplu de acord acceptat prin GDPR este bifarea unei căsuțe de către vizitator (căsuța nu poate fi pre-bifată). În plus, anumite activități de marketing ce implică date personale ar putea necesita acord separat.

O altă variantă posibilă este adăugarea unei setări de consimțământ în browser. Astfel, site-urile nu trebuie să mai ceară acordul vizitatorului, iar acesta nu mai trebuie să accepte sau să refuze pentru fiecare site nou. Totuși, merită menționat că dacă vizitatorul a setat să nu ofere date personale, magazinele online nu vor mai putea să ceară acordul lor. În plus, vizitatorii trebuie să aibă mereu opțiunea de a-și retrage acordul de colectare și prelucrare a datelor.

Ca urmare a ordonanței, magazinele online trebuie să adopte aceste metode noi de a colecta date până în mai 2018 pentru a evita amenzi. Cu siguranță și volumul de date colectate va scădea, deci aste indicat să îți pregătești următoarele strategii de marketing cu acest lucru în vedere.

Protecția datelor

Nu numai că datele personale ale vizitatorilor vor fi mai greu de colectat și procesat, aceste date trebuie să fie și mai bine protejate. În ultimii ani, atacurile cibernetice și furtul de date pe scară largă au devenit mai dese, afectând companii mari și sute de milioane de oameni.

Prin GDPR, legile privind protecția datelor vor fi standardizate în UE, iar furtul de date va deveni mai ușor de sesizat și oprit. Companiile vor fi nevoite să țină un registru a datelor colectate și vor fi responsabile pentru protecția lor. Această securitate sporită poate însemna angajarea a oameni noi pentru a ține datele în siguranță și pentru a semnala posibile probleme.

Odată cu aceste reguli mai stricte, companiile vor avea un grad mai ridicat de responsabilitate să protejeze informațiile vizitatorilor. Deci, ne putem aștepta la amenzi mai mari pentru site-urile care nu respectă noile reguli. Penalizarea maximă ce poate fi emisă este de 4% din cifra de afaceri anuală sau 20.000.000 de euro, oricare sumă este mai mare.

Cum se va schimba industria eCommerce

Pe termen scurt, grija principală a proprietarilor de magazine online ar trebui să se asigure că site-urile lor de eCommerce sunt în concordanță cu noile legi. Asta va însemna, cel mai probabil, un audit de site pentru a determina ce trebuie schimbat și modificările aferente.

Pe termen lung, ar putea marca o schimbare majoră în modul prin care magazinele online abordează marketingul și relațiile cu clienții. Strategiile de remarketing, de exemplu, pot aduce rezultate excelente, dar se bazează pe datele vizitatorilor, date care ar putea fi mai greu de obținut odată ce GDPR intră în vigoare. Poți afla mai multe despre schimbările aduse de GDPR pe site-ul acesta.

Echipa Blugento este alături de clienții săi și de comunitatea eCommerce din România și vom face tot ce putem să acomodăm magazinele online autohtone cu noua ordonanță și să le ajutăm să crească în continuare.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Business De: Alex Iftode

Suntem bucuroși să anunțăm parteneriatul cu Omniconvert, dezvoltatorii platformei de optimizare a ratei de conversie ce poartă același nume. Echipa Omniconvert a creat și perfecționat o aplicație prin care magazinele online își pot cunoaște și adresa audiența mai eficient.

Citește mai multe
Postat în Noutăți CRO De: Alex Iftode

În ziua de azi, un magazin online de succes are nevoie de soluții specializate (de SEO, remarketing, design etc.) pentru a continua să crească. Platforma de eCommerce Blugento are peste 100 de integrări pentru a asigura că fiecare client găsește soluția pe care o caută.

Acum, îți vom prezenta un exemplu de succes prin colaborare, mai exact cum unul din clienții noștri, Smart Protection, a ajuns în vârful rezultatelor din Google cu ajutorul partenerului nostru, TargetWeb, o agenție de SEO cu peste 10 ani de experiență.

Obiectivul

Scopul principal al echipei TargetWeb a fost să aducă smartprotection.ro pe prima pagină din Google pe cuvintele lor cheie principale. Pentru a face asta, s-au concentrat pe prezența online și pe brandul companiei.

Strategia

Doi dintre cei mai importanți factori ce determină scorul SEO al unui site sunt conținutul unic și link-urile inbound. Din acest motiv, cei de la TargetWeb s-au concentrat pe content marketing și native advertorials.

Primul pas a fost identificarea specialiștilor, bloggerilor și influencerilor care se axează pe tipul de produse oferite de Smart Protection. Acești influenceri constituie un canal excelent prin care magazinul online să intre în contact cu grupuri noi de clienți potențiali.

Bloggerii au testat foliile Smart Protection și au creat articole, sau chiar video-uri, în care descriu produsele. Articolele reprezintă foarte bine cei doi factori de SEO menționați anterior:

  • Este conținut unic, care, deși nu este pe site-ul smartprotection.ro, este centrat în jurul brandului și a produselor magazinului.
  • Articolele au link-uri către site-ul de eCommerce. În plus, conținutul este distribuit pe rețele de socializare, crescând valoarea link-urilor inbound.

Pe lângă bloggeri, site-urile de presă online aduc beneficii asemănătoare, așa că cei de la TargetWeb au crescut și numărul de mențiuni ale magazinului online Smart Protection în presă.

Rezultatele

Cu ajutorul acestor articole și a tracțiunii generate pe platformele de socializare, prezența online a magazinului a crescut considerabil, iar brandul a devenit mai bine cunoscut. Din mai 2016, când Smart Protection și TargetWeb au început colaborarea, s-au înregistrat următoarele creșteri:

Numărul de social shares s-a dublat

Platformele de socializare au devenit un element important pentru orice plan de SEO. Numărul de distribuiri este un indicator bun a influenței brandului și are o corelație directă cu scorul SEO al site-ului.

Cu ajutorul echipei TargetWeb și a influencerilor, SmartProtect a ajuns de la 8010 de distribuiri la 17930.

Creșterea pozițiilor în Google la căutările importante

Pe 5 mai 2016, Smart Protection avea rangul 34 pentru fraza ”folie telefoane” (apărea pe a patra pagină de rezultate), unul din cuvintele cheie principale ale magazinului online. Acum, dacă vei efectua acea căutare vei vedea că sunt pe primul loc.

Diferența de rang este considerabilă. Un studiu arată că mai puțin de 10% din oameni trec de prima pagină de rezultate Google, pe când 33% accesează primul rezultat organic.

Creșterea pe diferite cuvinte cheie

Pe lângă termenii generali precum ”folie telefoane”, mai există multe alte cuvinte cheie valoroase care sunt mai precise, precum ”folie samsung” sau ”folie s7 edge”. Mulți oameni caută direct folii pentru modelul lor de telefon/tabletă/calculator. De aceea, poziția pentru acele cuvinte cheie precise este importantă.

Din fericire, s-au înregistrat creșteri mari și încurajatoare și pe aceste cuvinte cheie. Ca urmare, Smart Protection se poate baza pe faptul că traficul organic le va aduce un număr constant de clienți noi.

Într-o perioadă de 17 luni, Smart Protection a obținut poziții pe prima pagină pentru multe cuvinte cheie importante. După cum se poate vedea din imagini, s-a înregistrat o creștere abruptă la puțin timp de la începutul colaborării, iar magazinul online a continuat să crească în rang pe parcursul ultimului an.

Optimizarea pentru motoare de căutare este un proces lung, mai ales comparativ cu alte strategii de marketing. Totuși, odată ce magazinele online obțin un rang bun, vor obține trafic organic, fără nici un fel de cost per vizitator. De aceea, recomandăm tuturor proprietarilor de site-uri de eCommerce să investească în SEO din timp.

Dacă vrei să înveți mai multe despre SEO, îți recomandăm articolul nostru despre optimizarea platformelor de eCommerce sau să vizitezi blogul Targetweb.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Noutăți Inspirație SEO De: Alex Iftode
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4