Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Te-ai decis că 2018 va fi anul în care în sfârșit îți lansezi un magazin online? Atunci este timpul să îți pregătești un plan.

Vrem să te ajutăm să te lansezi cu succes și să îți crești compania cât mai repede. De aceea, am pregătit pentru tine un articol care te va ghida de-a lungul celor 7 pași importanți ce trebuie parcurși înainte de crearea magazinului online.

Aceste activități nu trebuie făcute neapărat în ordinea prezentată în articol, dar noi considerăm că așa îți va fi cel mai simplu:

1. Găsește grupul țintă și clientul ideal

Fără clienți, nu poate exista magazinul, fie el fizic sau online.

De aceea, este imperativ să identifici grupuri de potențiali clienți cât mai devreme. De multe ori, partea cea mai grea pentru magazine online este să obțină prima comandă. Dacă studiezi piața în avans, îți va lua mult mai puțin timp să îți găsești primul client.

Cercetează piața și începe să colectezi informații despre oamenii interesați de produse similare sau complementare celor pe care le vei oferi tu.

Sfatul nostru este să începi cu un grup mic și nișat, format din persoanele pe care le consideri clienții ideali. Chiar dacă această audiență nu este mare, te va ajuta să colectezi date reale și să îți testezi ideile într-un mediu cunoscut.

Pe baza acestui grup țintă, crează un personaj care să reprezinte clientul perfect pentru magazinul tău online. Compară segmentele de potențiali cumpărători cu acest personaj pentru a determina calitatea segmentelor respective.

Odată ce îți cunoști posibilii clienți, îți va fi mult mai simplu să îi atragi către site-ul tău și să îi convingi să plaseze comenzi.

2. Schițează un plan de SEO

O strategie de SEO înseamnă vizibilitate în motoarele de căutare, ceea ce înseamnă mai mult trafic organic. Deci, optimizarea pentru motoare de căutare constituie un factor important pentru succesul magazinului tău.

Strategiile SEO acționează pe termen lung și nu pot fi schimbate ușor sau repede. De aceea, vei avea nevoie de o idee generală de optimizare SEO chiar de înaintea lansării.

Începe prin a-ți stabili cuvintele cheie principale. Acestea trebuie alese pe baza informațiilor pe care le-ai colectat despre cei mai promițători posibili clienți. Stabilește și frazele mai lungi (long tail keywords) pe care te vei axa după ce îți creezi magazinul online.

Deși aceste cuvinte cheie vor aduce mai puțin trafic, rata lor de conversie este în general mai mare.

Cu o strategie de SEO deja în lucru, îți va fi mult mai simplu să obții un rang bun pe Google și să aduci vizitatori pe site fără cheltuieli pe anunțuri plătite.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

3. Definește brandul magazinului online

Dacă ți-ai făcut o noțiune a clienților pe care îi vei atrage și ai stabilit cuvintele cheie, este momentul să treci la ceva mai dificil de definit: brandul magazinului.

Cu un brand inedit și memorabil, magazinul tău online se va bucura de mai multă atenție atât din partea consumatorilor cât și a presei. În plus, clienții vor ține minte compania ta și va crește șansa ca aceștia să revină.

Îți propunem două ”locuri” de unde poți începe:

  • Concepția și istoria companiei - ce te-a inspirat să îți deschizi magazinul și ce greutăți ai depășit;
  • Unicitatea produselor - fie că este vorba de preț, funcționalități sau design, axează-te pe modurile cum te vei diferenția de competiție și folosește-le pentru a crea imaginea companiei.

Reține că brandul magazinul trebuie să fie interesant și nou. Cu cât te separi mai mult de alte magazine, cu atât îți va fi mai ușor să lansezi campanii de marketing de succes.

4. Alege opțiunea mobile-friendly

Sunt multe elemente tehnice la care trebuie să te gândești pentru a-ți crea un magazin online, dar cel mai important lucru din ultimii ani este optimizarea pentru dispozitive mobile.

Trebuie să te asiguri că oamenii pot accesa, naviga și cumpăra din magazinul tău online de pe orice dispozitiv. Mai mult, experiența trebuie să fie la fel de plăcută atât pe calculator, cât și pe telefoane.

Pentru a ne asigura de acest lucru, noi folosim Responsive Web Design la magazinele Blugento. Această abordare are avantajul că site-urile sunt bine optimizate, dar încă pot fi modificate și îmbogățite ușor de către administratorii magazinelor.

Înainte să creezi magazinul online, asigură-te că soluția aleasă este potrivită și pentru dispozitive mobile. După părerea noastră, aceasta este una din primele elemente pe care ar trebui să le consideri la o platformă de eCommerce.

5. Pregătește prima strategie de Marketing

Doar pentru că magazinul este live, nu înseamnă că va atrage vizitatori de la sine. În primele luni de la lansare, trebuie să te concentrezi pe campanii de marketing pentru a aduce trafic și clienți.

Aceste campanii necesită timp și gândire, deci trebuie pregătite înainte să îți creezi site-ul de eCommerce.

Un mod bun de a atrage atenția la început este să oferi mostre (dacă este posibil) și cupoane de reducere. Chiar dacă magazinul tău nu este cunoscut încă, ofertele avantajoase vor atrage vizitatori.

Sfatul nostru este să distribui aceste cupoane sau mostre pe rețele de socializare, precum Facebook și prin email. Astfel, obții vizibilitate, noi posibili clienți și îți construiești lista de contacte.

Campaniile de email marketing sunt unele dintre cele mai des întâlnite și eficiente metode de a crește traficul și vânzările. Ca urmare, una dintre țintele primelor tale campanii de marketing ar trebui să fie colectare de adrese de email pentru newsletter-ul companiei.

6. Asigură suport online de calitate

Viteza și eficiența sunt esențiale atunci când comunici cu clienții și vizitatorii. Întrebările și problemele trebuie adresate cu promptitudine. Acest lucru este mereu valabil, dar la început de drum, fiecare posibil client este valoros.

Calitatea suportului oferit este de multe ori factorul decisiv pentru clienți atunci când se decid dacă vor plasa o comandă pe site-ul tău.

Poți oferi suport vizitatorilor în mai multe moduri:

  • Telefonic. Ideal ar fi să oferi suport telefonic non-stop, dar dacă nu este fezabil, stabilește un program fix pentru asistență la telefon.
  • Prin email. Orice magazin online ar trebui să ofere această posibilitate. Răspunde mesajelor cât mai repede pentru a asigura satisfacție.
  • Live chat pe website. Mulți oameni preferă această metodă față de celelalte, iar acum există un număr mare soluții ce oferă această funcționalitate. Există și opțiunea de a automatiza suportul cu un chatbot.

Prin servicii de calitate, vei câștiga încrederea primilor cumpărători, crescând șansa ca aceștia să revină la magazinul tău și să îl recomande familiei și prietenilor.

7. Încheie parteneriate

Noi am privit dinntotdeauna piața eCommerce ca pe o comunitate și am tratat-o ca atare. Parteneriatele pe care le-am încheiat au avut pe prim plan clienții, dar și noi, împreună cu partenerii noștri, ne-am bucurat de o creștere în vânzări prin sprijinul reciproc.

Îți putem spune din experiență proprie că parteneriatele cu firme ce oferă produse și servicii complementare pot spori simțitor creșterea magazinului tău, atât prin vânzări suplimentare cât și prin răspândirea brandului.

Practic, vă uniți audiențele, mărind grupul de oameni care primesc materialele voastre promoționale.

O idee ar fi să creați o campanie prin care produsele tale și ale partenerului sunt oferite împreună, astfel familiarizând clienții cu ambele companii. În esență, aceasta este o metodă de cross-selling între magazine.

O altă categorie de potențiali parteneri la care trebuie să te gândești sunt marketplace-urile. Dacă vrei să îți prezinți produsele la un număr cât mai mare de oameni, le poți expune pe site-uri consacrate precum Emag sau Elefant.ro.

Crearea magazinului online

După ce ai parcurs acești pași, îți va fi mult mai ușor să gândești pe termen lung în timpul procesului de construcție a site-ului. Mai mult, vei obține vânzări mai repede după lansare.

Un ultim sfat pe care dorim să ți-l oferim este să fi mereu pregătit pentru schimbări. Chiar dacă ai plănuit fiecare element în detaliu, vor apărea surprize, fie ele pozitive sau negative.

Fi pregătit să profiți de oportunități și să eviți obstacole înainte să devină probleme majore.

Noi, împreună cu partenerii noștri, îți vom sta alături și te vom ajuta oricum putem. Succes!

Articole similare

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online Business De: Alex Iftode

Anul nou este o oportunitate excelentă să revizuiești strategiile folosite în 2017, să vezi ce a funcționat, și să vi cu idei noi pentru 2018.

Pentru a te ajuta, am pregătit 5 sfaturi de marketing pe care le poți pune în aplicare în noul an:

1. Resegmentează-ți listele de potențiali clienți

Pentru a-ți crește magazinul online într-un ritm constant, trebuie să găsești în permanență potențiali clienți noi și să îi abordezi în felul potrivit.

Totuși, organizarea corectă a acestor date necesită timp și este de multe ori amânată.

Începe 2018 în forță, segmentând listele deja existente de potențiali clienți. Astfel, următoarele campanii de remarketing ale magazinului tău online vor obține rezultate mai bune.

Chiar dacă listele tale sunt deja bine definite și organizate, poți să le segmentezi chiar mai mult, pentru a crește nivelul de personalizare și șansa de a capta interesul audienței tale.

2. Întărește-ți prezența pe rețelele de socializare

Platformele de socializare precum Facebook au început să acorde tot mai multă atenție comerțului digital, integrând funcționalități de vânzare.

Ca urmare, este mai important ca niciodată să ai o prezență puternică pe aceste rețele. Nu numai că poți obține trafic suplimentar prin Facebook, poți chiar să faci vânzări directe.

Pregătește-ți strategia pentru noul an și stabilește-ți țintele:

  • Frecvența cu care postezi;
  • Traficul organic pe care îl vei obține;
  • Numărul de vizitatori aduși prin anunțuri plătite;
  • Vânzările făcute direct prin platforma de socializare;
  • Creșterea audienței.

Măsoară-ți progresul măcar odată pe lună și ajustează-ți strategia pe parcurs. Marketing-ul pe rețelele de socializare poate accelera simțitor creșterea unui magazin online, dar este un proces care necesită timp și atenție.

3. Pregătește un calendar de conținut

Conținutul de calitate este crucial pentru un rang bun pe motoarele de căutare și crește încrederea vizitatorilor față de site-ul de eCommerce. Totuși, nu te poți aștepta să creezi conținut de calitate fără un plan bine pus la punct.

Sugestia noastră este să pregătești un calendar pentru 2018 și să începi să notezi idei pentru evenimentele cele mai importante ale anului (de exemplu Black Friday). Apoi să completezi ”golurile” dintre aceste momente.

Chiar dacă nu vei putea crea din timp tot conținutul pe care îl vei pregăti de-a lungul anului, acest calendar te va ajuta să rămâi organizat în perioadele mai încărcate ale anului.

4. Integrează soluții noi de marketing

Industria eCommerce este în continuă evoluție, iar noi funcționalități de marketing apar destul de des.

Suntem de părere că un magazin online de succes trebuie să profite de noile apariții tehnologice, motiv pentru care căutăm în permanență noi parteneri care să aducă soluții specializate de eCommerce clienților noștri.

Dacă vrei să adaugi o funcționalitate nouă care să te ajute cu campaniile de marketing ale magazinului online, îți recomandăm să accesezi pagina noastră de parteneri și să vezi ce soluții îți vor spori creșterea companiei. Toate funcționalitățile sunt compatibile cu magazinele Blugento.

Moderinzând site-ul tău și îmbunătățind experiența vizitatorilor, vei rămâne în fața concurenței și în 2018.

5. Reafirmă-ți brandul

De-a lungul anului, brandul site-ului tău de eCommerce a evoluat. Campaniile de marketing sau gamele noi de produse îmbogățesc imaginea magazinului, dar de multe ori, această evoluție nu este prezentată îndeajuns de bine de conținutul mai vechi de pe site.

Anul nou este o ocazie bună să verifici toate paginile magazinului și să te asiguri că mesajul și brandul magazinului sunt bine reprezentate.

Pagina ”Despre Noi”, de exemplu, trebuie actualizată ocazional. Include evenimentele importante care s-au întâmplat în decursul anului și elimină textul care nu mai are relevanță în prezent.

Blogul este un alt element al magazinului online pe care trebuie să te concentrezi. Asigură-te că prezinți doar conținut folositor. Calitatea este mai importantă decât cantitatea.

Concluzie

Nu ar trebui să aștepți un eveniment special să acorzi magazinului tău online atenția cuvenită. Totuși, dacă nu ai aplicat ideile din acest articol în ultimul timp, nu aștepta.

Stabilește-ți țintele pentru 2018 și începe în forță!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

Te gândești de ceva vreme că ți-ar prinde bine un super-magazin online?

Acum e momentul ideal să începi să îl dezvolți. 10 super eroi ai eCommerce-ului și-au unit forțele pentru ca magazinul tău să fie de nota 10.

Împreună, oferim super-puteri magazinului tău și beneficii de peste €2000.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți De: Alex Iftode

Designul unui magazin online este crucial.

Imaginile, arhitectura și navigabilitatea unui site determină experiența pe care o oferă vizitatorilor. În eCommerce, este important să oferi o experiență plăcută, întrucât va afecta numărul de comenzi plasate.

În acest articol, vom aborda cinci elemente de design ce îmbunătățesc atât navigabilitatea, cât și rata de conversie a site-ului:

1. Bara de căutare

Chiar dacă ai un număr mic de produse, ai nevoie de o bară de căutare funcțională.

Mulți oameni sunt obișnuiți să facă cumpărături cu ajutorul funcționalității de căutare. Dacă aceasta este absentă, aceștia ar putea opta să părăsească site-ul.

Multe platforme de eCommerce oferă opțiunea unui câmp de căutare, inclusiv Blugento. Dacă te pregătești să îți creezi un magazin online, asigură-te că soluția aleasă are această funcționalitate.

Un alt aspect important este modul cum funcționează bara de căutare. Aceasta trebuie să verifice numele, descrierea și caracteristicele produselor. Astfel, va prezenta toate rezultatele relevante.

2. Calitatea conținutului

Magazinele online se bazează pe descrieri complete și imagini de înaltă calitate pentru a-și prezenta cât mai bine produsele.

În primul rând, aceste detalii crează încredere și ajută vizitatorii să determine dacă produsele respective sunt potrivite pentru ei.

În al doilea rând, calitatea conținutului trebuie să facă produsele să fie cât mai atractive. De exemplu, descrierile ar trebui să conțină atât specificațiile produsului, cât și beneficiile pe care le poate obține clientul dacă le cumpără.

Conținutul de pe site te poate ajuta și să îți prezinți brandul și să întărești relația magazin - client. Din acest motiv, trebuie să te asiguri că nu există nicio greșeală de scriere sau imagine de slabă calitate.

3. Design responsive

În urmă cu aproximativ un an, traficul web generat de dispozitivele mobile a depășit cel generat de calculatoare. Acesta este un semn clar că magazinele online au nevoie de un site bine optimizat pentru telefoane, altfel riscă să îndepărteze o sursă semnificativă de trafic.

Design-ul responsive este o abordare de design web care asigură faptul că site-ul este plăcut și ușor de navigat, indiferent de dispozitivul folosit.

Dacă magazinul tău online sau platforma de eCommerce aleasă nu este esponsive sau optimizată pentru device-uri mobile, riști să pierzi posibili clienți și să îți încetinești creșterea.

4. Informații despre companie

Povestea înființării companiei și realizările majore pot fi folosite pentru a-ți contura brandului. Folosind o pagină de tip ”Despre noi”, vei familiariza mai bine clienții cu magazinul online.

Aceste informații crează încredere, un factor foarte important pentru decizia vizitatorului de a plasa o comandă.

Dacă magazinul a avut apariții în presă, ar trebui să menționezi acest lucru pe site. Astfel, vei crea sentimentul siguranței și profesionalismului.

Alte informații care ar trebui să fie prezente sunt politica de retur, de confidențialitate și de utilizare a cookie-urilor.

5. Elementul social

Un alt mod important prin care poți câștiga încrederea vizitatorilor este incluzând recenzii și butoane prin care oamenii pot distribui site-ul pe platformele de socializare.

Recenziile sunt benefice pentru că oferă vizitatorilor șansa să audă părerea imparțială a clienților. În plus, recenziile pot îmbunătăți scorul SEO al paginilor de produs și al site-ului.

Butoanele pentru a distribui pe rețelele de socializare aduc două avantaje mari:

  • Dacă un vizitator împărtășește o pagină a magazinului, poate aduce trafic suplimentar. Mai mult, oamenii au mai mare încredere în postările prietenilor și a rudelor decât în cele publicate de companii.
  • Dacă un articol de blog a fost distribuit de mai multe persoane, iar acest lucru este afișat pe pagină, vizitatorii noi vor vedea asta ca un semn al calității conținutului.

În schimb, dacă abia ai lansat magazinul online și nu ai recenzii sau distribuiri, nu activa aceste funcționalități încă. Vizitatorii ar putea vedea lipsa de recenzii ca un semn că magazinul nu este de încredere.

Implementează aceste elemente pe site după ce ai început să primești comenzi în mod regulat.

Concluzie

Cu aceste cinci sfaturi, vei putea pune bazele creșterii magazinului tău online. În funcție de compania și audiența ta, anumite elemente vor fi mai importante ca altele, dar nici unul nu ar trebui să lipsească.

Îți recomandăm să faci teste și să experimentezi cu diferite modele ale acestor elemente de design web, cât și să încerci idei noi. Poți monitoriza ușor rezultatele prin Google Analytics.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Pentru magazine online, experiența clienților este crucială. Navigabilitatea site-ului, viteza de expediere, metodele de plată și multe alte aspecte afectează gradul de satisfacție al cumpărătorului și șansa de a reveni pe platforma magazinului.

Un subiect rar abordat în România, în schimb, este ambalajul pachetelor. Majoritatea site-urilor de eCommerce folosesc același tip de cutii standard, produse în masă. Tocmai de aceea, compania ta ar trebui să personalizeze și acest aspect al interacțiunii magazin-client. Acestea sunt avantajelele pe care le vei obține:

Dezvoltarea Brandului

Brandul unei companii este mereu important, mai ales dacă acea companie activează în domeniul digital. Designul personalizat ajută magazinul să fie memorabil, iar alte aspecte, precum motto-ul sau valorile magazinului, întăresc relația cu clientul.

Totuși, dacă folosești ambalaje generice, brandul tău va fi complet absent atunci când ajunge coletul la destinație. Dacă persoana primește mai multe colete simultan, ar putea avea dificultăți diferențiind cutiile produselor.

Momentele în care pachetul ajunge și este deschis sunt importante. Multe elemente mici, precum comportamentul persoanei care a livrat pachetul și ușurința cu care îl deschizi afectează opinia clientului despre compania ta. De aceea, trebuie să faci ca acele momente să fie cât mai speciale.

Folosind pachete personalizate, continui să prezinți ”personalitatea” magazinului tău și în lumea reală. O cutie frumoasă, un card cu o urare sau orice alt element pe care nu trebuie să îl incluzi dar tot o faci, va reprezenta brandul tău la fel de bine ca designul site-ului.

O Experiență Unică Pentru Clienți

De multe ori, clienții sunt foarte entuziasmați să își primească pachetul, mai ales dacă este vorba de o comandă mare. Este un moment special pentru ei, iar ambalajele personalizate pot crea un moment cu adevărat memorabil.

Ideal, pachetul magazinului tău ar trebui să facă clientul să simtă că a primit un cadou, nu că a efectuat o tranzacție. Există mai multe moduri prin care poți face asta, iar costurile de ambalare nu se vor schimba mult:

  • Să folosești cutii colorate diferit față de pachetele standard. Materialul cutiei este un alt mod prin care te poți diferenția de competiție.
  • Să incluzi o felicitare în cutii. Un simplu mesaj de mulțumire poate face o mare diferență. Dacă ai timp, scrie de mână mesajul, întrucât arată foarte clar recunoștința pe care o are magazinul față de clienți.
  • Să oferi un mic cadou surpriză. Orice produs neașteptat și gratuit pe care îl incluzi în pachet va avea un efect pozitiv asupra imaginii companiei. Un simplu breloc sau un sticker cu mascota sau logo-ul magazinului arată interes.

O Prezență Mai Puternică pe Social Media

Video-urile de tip ”unboxing” au căpătat multă popularitate în ultimii ani. Acesta este un semn clar că oamenii sunt interesați și de prezentarea pachetelor, nu doar conținutul lor.

Dacă cineva este impresionat de ambalajul personalizat al unui pachet, sunt șanse foarte mari să pozeze ambalajul respectiv și să posteze pe platformele de socializare precum Facebook. Practic, clienții fericiți îți vor promova produsele din proprie inițiativă. În plus, oamenii vor avea mult mai multă încredere în recomandarea prietenilor sau a rudelor decât în anunțuri plătite sau alte reclame asemănătoare.

Există companii care și-au construit întreg brandul în jurul fenomenului ”unboxing”. O astfel de companie este Loot Crate. Aceștia trimit în fiecare lună abonaților un pachet cu produse surpriză. Clienții nu știu ce vor primi până nu deschid coletul.

Loot Crate a devenit faimos prin intermediul platformelor de socializare și a video-urilor pe Youtube. Un număr mare de influenceri, cât și clienți obișnuiți, și-au înregistrat și publicat experiența de ”unboxing”, astfel prezentând Loot Crate la o audiență uriașă.

Fidelizarea Clienților

O țintă importantă în eCommerce este crearea unui grup cât mai mare de clienți fideli. Modurile cele mai des întâlnite de a atinge această țintă sunt programele de fidelizare prin vouchere și reduceri.

Ambalajele personalizate pot realiza același lucru, fără cheltuielile asociate cu reducerea prețurilor. Toate avantajele menționate anterior încurajează clienții să continue să cumpere de la magazinul tău online:

  • Clientul devine mai bine familiarizat cu brandul tău. Atunci când va dori să plaseze o comandă, va prefera să o facă la o companie pe care deja o cunoaște.
  • Experiența de a deschide un pachet personalizat este mult mai plăcută decât cea oferită de cutiile standard.
  • Dacă clientul postează pe social media despre comandă, iar un reprezentant al companiei răspunde sau dă share la postare, relația client-magazin devine una mai strânsă și personală.

Dacă fidelizarea clienților este un obiectiv important pentru tine, îți recomandăm să folosești metodele standard, precum cupoanele de reducere, dar folosește-te și de pachetele personalizate și de brand pentru a obține cele mai bune rezultate.

Cum să Personalizezi Ambalajele Produselor Tale

Fiecare companie este diferită și ar trebui să prezinte asta prin ambalajele ei. Totuși, dacă ești în căutare de idei, aceste magazine online ne-au impresionat cu prezentarea lor:

Loot Crate, pe care i-am menționat anterior, au înțeles atât de bine aspectul social al deschiderii pachetelor încât au inclus instrucțiuni pe cutie despre cum se face un video de ”unboxing” cât mai reușit.

Sursa: Loot Crate

Joolz, un magazin de articole pentru copii, folosește cutii reciclabile ce pot fi transformate în obiecte noi precum scăunele sau jucării. Pachetele includ și instrucțiuni de folosire a cutiilor ”hibrid”. Prin aceste ambalaje personalizate, Joolz arată atât atenția pe care o acordă clienților, cât și apreciere față de mediu.

Sursa: Joolz

Trunk Club este un magazin online de haine personalizate pentru gusturile clienților. Orice comandă începe cu o discuție cu un designer vestimentar. Deci, relația dintre companie și client este deja una foarte personală. Trunk Club accentuează asta în două moduri.

O cutie personalizată și elegantă, care arată precum un geamantan (trunk).

Sursa: Trunk Club

Un mesaj de mulțumire sincer și scris de mână în interiorul cutiei.

Sursa: Trunk Club

Aceste trei companii au găsit un mod excelent de a-și amplifica brandul prin intermediul cutiilor pe care le folosesc. Crează și tu o relație specială cu clienții tăi cu ajutorul unui pachet interesant și original!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

Coșurile de cumpărături abandonate sunt una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă platformele de eCommerce și magazinele online. Dacă un vizitator își încarcă coșul cu produse de pe site-ul tău, este clar că este interesat de ceea ce oferi și se gândește să plaseze o comandă. Atunci, întrebarea este de ce ar abandona coșul?

Citește mai multe
Postat în Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode

În ziua de azi, un magazin online de succes are nevoie de soluții specializate (de SEO, remarketing, design etc.) pentru a continua să crească. Platforma de eCommerce Blugento are peste 100 de integrări pentru a asigura că fiecare client găsește soluția pe care o caută.

Acum, îți vom prezenta un exemplu de succes prin colaborare, mai exact cum unul din clienții noștri, Smart Protection, a ajuns în vârful rezultatelor din Google cu ajutorul partenerului nostru, TargetWeb, o agenție de SEO cu peste 10 ani de experiență.

Obiectivul

Scopul principal al echipei TargetWeb a fost să aducă smartprotection.ro pe prima pagină din Google pe cuvintele lor cheie principale. Pentru a face asta, s-au concentrat pe prezența online și pe brandul companiei.

Strategia

Doi dintre cei mai importanți factori ce determină scorul SEO al unui site sunt conținutul unic și link-urile inbound. Din acest motiv, cei de la TargetWeb s-au concentrat pe content marketing și native advertorials.

Primul pas a fost identificarea specialiștilor, bloggerilor și influencerilor care se axează pe tipul de produse oferite de Smart Protection. Acești influenceri constituie un canal excelent prin care magazinul online să intre în contact cu grupuri noi de clienți potențiali.

Bloggerii au testat foliile Smart Protection și au creat articole, sau chiar video-uri, în care descriu produsele. Articolele reprezintă foarte bine cei doi factori de SEO menționați anterior:

  • Este conținut unic, care, deși nu este pe site-ul smartprotection.ro, este centrat în jurul brandului și a produselor magazinului.
  • Articolele au link-uri către site-ul de eCommerce. În plus, conținutul este distribuit pe rețele de socializare, crescând valoarea link-urilor inbound.

Pe lângă bloggeri, site-urile de presă online aduc beneficii asemănătoare, așa că cei de la TargetWeb au crescut și numărul de mențiuni ale magazinului online Smart Protection în presă.

Rezultatele

Cu ajutorul acestor articole și a tracțiunii generate pe platformele de socializare, prezența online a magazinului a crescut considerabil, iar brandul a devenit mai bine cunoscut. Din mai 2016, când Smart Protection și TargetWeb au început colaborarea, s-au înregistrat următoarele creșteri:

Numărul de social shares s-a dublat

Platformele de socializare au devenit un element important pentru orice plan de SEO. Numărul de distribuiri este un indicator bun a influenței brandului și are o corelație directă cu scorul SEO al site-ului.

Cu ajutorul echipei TargetWeb și a influencerilor, SmartProtect a ajuns de la 8010 de distribuiri la 17930.

Creșterea pozițiilor în Google la căutările importante

Pe 5 mai 2016, Smart Protection avea rangul 34 pentru fraza ”folie telefoane” (apărea pe a patra pagină de rezultate), unul din cuvintele cheie principale ale magazinului online. Acum, dacă vei efectua acea căutare vei vedea că sunt pe primul loc.

Diferența de rang este considerabilă. Un studiu arată că mai puțin de 10% din oameni trec de prima pagină de rezultate Google, pe când 33% accesează primul rezultat organic.

Creșterea pe diferite cuvinte cheie

Pe lângă termenii generali precum ”folie telefoane”, mai există multe alte cuvinte cheie valoroase care sunt mai precise, precum ”folie samsung” sau ”folie s7 edge”. Mulți oameni caută direct folii pentru modelul lor de telefon/tabletă/calculator. De aceea, poziția pentru acele cuvinte cheie precise este importantă.

Din fericire, s-au înregistrat creșteri mari și încurajatoare și pe aceste cuvinte cheie. Ca urmare, Smart Protection se poate baza pe faptul că traficul organic le va aduce un număr constant de clienți noi.

Într-o perioadă de 17 luni, Smart Protection a obținut poziții pe prima pagină pentru multe cuvinte cheie importante. După cum se poate vedea din imagini, s-a înregistrat o creștere abruptă la puțin timp de la începutul colaborării, iar magazinul online a continuat să crească în rang pe parcursul ultimului an.

Optimizarea pentru motoare de căutare este un proces lung, mai ales comparativ cu alte strategii de marketing. Totuși, odată ce magazinele online obțin un rang bun, vor obține trafic organic, fără nici un fel de cost per vizitator. De aceea, recomandăm tuturor proprietarilor de site-uri de eCommerce să investească în SEO din timp.

Dacă vrei să înveți mai multe despre SEO, îți recomandăm articolul nostru despre optimizarea platformelor de eCommerce sau să vizitezi blogul Targetweb.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Noutăți Inspirație SEO De: Alex Iftode

Într-un magazin fizic, putem observa cu ușurință comportamentul consumatorului și îi putem studia reacțiile. În mediul online însă, nu putem analiza clientul în același mod. De aceea uneltele de analiză sunt esențiale. Astăzi vom vorbi despre Google Analytics, o unealtă gratuită, complexă și care oferă o multitudine de date relevante raportate la comportamentul vizitatorilor ce ajung pe un site.

Știm că poate fi puțin intimidantă această platformă, în special dacă nu o cunoști foarte bine. Tocmai de aceea ne-am gândit să îți venim în ajutor cu acest articol. Iată 7 lucruri pe care trebuie să le cunoști ca începător în Google Analytics:

1. Exclude Traficul Intern

Google Analytics adună date despre toți vizitatorii site-ului tău, inclusiv despre tine și echipa ta. Cel mai probabil verifici zilnic magazinul tău online sau modifici și adaugi pagini. Ca urmare, o mare parte din trafic este generat de tine.

Partea bună este că poți exclude IP-ul de pe care lucrați setând un filtru în Google Analytics. Astfel, informațiile pe care le vei obține chiar vor fi de la vizitatori și potențiali clienți.

2. Datele te Ajută să Iei Decizii mai Bune

Atunci când cunoști sursele principale, dar și secundare de trafic pentru magazinul tău online, poți lua decizii mai bune în privința promovării și a strategiei de marketing.

De asemenea, o secțiune destul de importantă din Google Analytics îți arată comportamentul vizitatorilor. Aceste date te pot ajuta să creezi o experiență cât mai plăcută pentru aceștia și să optimizezi rata de conversie.

3. Întrebările pe care ți le Pui Sunt Importante

Este extrem de ușor să te pierzi în rapoarte și grafice, așa că îți recomandăm să faci o listă cu cele mai importante întrebări pentru afacerea ta. În funcție de acestea, Google Analytics te poate ajuta să găsești cele mai bune răspunsuri printre multitudinea de date generate.

Iată câteva exemple de întrebări pe care le poți folosi la început:

  • Care campanii au avut cel mai mare succes: cele de pe rețelele sociale sau cele de pe email?
  • Câte persoane adaugă produse în coș fără a finaliza comanda?
  • Care este randamentul investiției (ROI) pentru ultima campanie de publicitate plătită?

4. Tipurile de Rapoarte Generate de Google Analytics

  • Real-time. Rapoartele din această secțiune îți arată în timp real ce se întâmplă pe site-ul tău, respectiv câți vizitatori ai și cum interacționează aceștia cu paginile tale.
  • Audience. Aici poți vedea un profil mai detaliat al vizitatorilor, ce include informații precum: locația, interesele lor, dispozitivul pe care îl folosesc sau modul în care se raportează la conținutul de pe site.
  • Acquisition. În această secțiune, poți descoperi de unde primești trafic pe site, dar și ce cuvinte-cheie au folosit vizitatorii pentru a ajunge aici de pe motoarele de căutare.
  • Behaviour. Aceste rapoarte îți arată care sunt cele mai accesate pagini alte site-ului tău, cât de repede se încarcă, cum caută vizitatorii informații pe site, precum și acțiunile pe care le-au făcut.
  • Conversions. Aceasta este poate cea mai importantă secțiune pentru magazinele online, deoarece îți arată date despre conversii. Poți și să îți setezi anumite obiective de vânzări.

5. Vizitatorii Noi Contează Mult la Început

În Google Analytics, graficele îți arată nu doar numărul total de vizitatori, dar și pe cei noi. Cel puțin în primele luni de când ți-ai lansat magazinul online, este de preferat ca procentul acestora din urmă să fie mult mai ridicat ca al celor care se întorc pe site, așadar noi te sfătuim să îți îndrepți atenția spre această categorie.

6. Verificarea Datelor Trebuie să Devină o Rutină

Toate datele generate de Google Analytics trebuie în final să fie transformate în acțiuni concrete ce te vor ajuta la creșterea magazinlui online.

La început, încearcă să verifici aceste date în fiecare zi, pentru a face modificările necesare într-un timp cât mai scurt. Dacă folosești o platformă de eCommerce open-source, modificările vor fi mai ușor de făcut, deci după o vreme vei putea verifica datele mai rar. Dacă folosești o soluție custom, în schimb, modificările pot dura mult, deci îți sugerăm să fi mereu la curent.

7. Cifrele Nu Spun Toată Povestea

În funcție de nișa în care activezi, dar și de profilul magazinului tău online, cifrele și datele măsurate de Google Analytics nu vor fi niciodată aceleași ca a altui magazin online. Din acest motiv, nu are sens să îți compari rezultatele cu firme care activează în nișe diferite. Totuși, este o idee bună să îți verifici competitorii principali pentru a vedea ce strategii adoptă.

Este important să te raportezi întotdeauna doar la profilul audienței tale. Trebuie să afli cât mai multe detalii despre ei și comportamentul lor, pentru a le putea răspunde nevoilor și obiceiurilor de consum.

Cu Google Analytics, vei învăța lucruri noi despre vizitatorii magazinului tău online în fiecare zi. În fond, doar studiind cifrele vei putea avea un avantaj competitiv pe piață. Datele pe care le obții sunt folositoare doar dacă știi să le interpretezi.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Analytics De: Alex Iftode

La începutul lunii octombrie, am avut plăcerea de a ține un interviu video cu Dorin Boerescu, fondatorul 2Performant, cea mai mare platformă de marketing afiliat din România. Dorin ne-a oferit multe informații valoroase despre marketing afiliat. În acest articol, vom sintetiza acele informații și te vom ajuta să afli avantajele acestei strategii de marketing.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Noutăți Interviuri De: Alex Iftode

Multe companii văd SEO și PPC ca fiind strategii de marketing opuse și, ca urmare, se concentrează ori pe un aspect, ori pe celălalt. Magazinele online, în schimb, nu își permit să facă această greșeală. Deși SEO și PPC sunt foarte diferite, ambele modele sunt cruciale pentru creșterea unei companii de eCommerce.

Pentru a găsi un echilibru între aceste două elemente de marketing, trebuie să înțelegi, în primul rând, care sunt avantajele și dezavantajele fiecărei strategii.

PPC- Soluția pe Termen Scurt

PPC este o formă de anunț plătit. Suma pe care o plătești pentru fiecare potențial client adus prin anunțuri este determinat de un număr mare de factori cum ar fi cuvântul cheie, aria geografică, competiția, traficul și așa mai departe. Cele mai populare rețele care suportă campanii de PPC sunt motoarele de căutare (ex: Google, Bing) și platformele de socializare (ex: Facebook).

Avantaje

Rezultatele sunt previzibile. Aplicațiile de PPC au o abundență de date pe baza cărora stabilesc prețul. Datorită acelor informații, și tu îți poți forma o idee foarte bună a rezultatelor pe care le vei obține prin campania ta. Știi cât trafic vei obține și dacă cunoști rata de conversie a ofertelor, poți calcula aproximativ câte comenzi vor fi plasate. Astfel, poți afla ușor randamentul investiției, chiar înainte să înceapă campania.

Tu stabilești bugetul. Multe campanii de marketing pot implica costuri necunoscute sau chiar ascunse. Anunțurile plătite, în schimb, nu au acest risc. Tu investești suma dorită, iar anunțurile tale vor fi vizibile până când acea sumă este epuizată. Un cost fix este foarte folositor atunci când se stabilesc bugetele pentru diferitele departamente ale magazinului online și campaniile de marketing ce vor urma.

Campaniile PPC sunt agile. Există multe strategii de marketing eficiente, dar inflexibile, care nu pot fi modificate pe parcurs. Anunțurile plătite, în schimb, pot fi modificate oricând. În mai puțin de o oră, poți schimba grupul țintă sau oferta afișată. Ca urmare, poți atenua pierderile sau maximaliza profiturile foarte ușor. De aceea datele despre clienți și vizitatori sunt foarte valoroase în timpul unei campanii de PPC.

Anunțuri cu imagini. În industria eCommerce, imaginile produselor sunt cruciale. De multe ori, imaginea unui produs e prima și posibil ultima impresie pe care o face unui vizitator. Aplicațiile de PPC îți permit să atașezi și imagini anunțurilor tale. Deci, dacă vrei să promovezi un articol, poți afișa poza acestuia direct în motoarele de căutare și platformele de socializare. Un anunț cu o imagine de calitate va atrage mult mai mulți clienți decât unul fără nici o imagine.

Dezavantaje

Rezultatele pot fi costisitoare. Deși poți investi ce sumă dorești în PPC, nu înseamnă că rezultatele vor fi fixe. În funcție de domeniul de activitate și cuvintele cheie care îți aduc trafic, este posibil să fi nevoit să investești o sumă mare pentru a obține traficul dorit. Ba mai mult, dacă nu ai plănuit bine campania, vei aduce trafic, dar nu vei genera comenzi. Indiferent de buget, trebuie să fi foarte sigur că îți alegi bine publicul țintă și cuvintele cheie.

PPC are efecte temporare. Anunțurile plătite au multe avantaje, dar, din nefericire, acestea sunt sub cronometru. De îndată ce campania se termină și anunțurile nu mai rulează, traficul suplimentar se oprește. În plus, cu timpul vor apărea competitori noi, iar consumatorii vor adopta cuvine cheie noi, rezultând în costuri mai mari pe campanie.

Potențialul de creștere este limitat. Traficul adus de PPC poate fi cruciat pentru un start-up. Dacă brandul magazinului este necunoscut, anunțurile plătite sunt un mod bun de a aduce cumpărători. Din nefericire, campaniile de PPC nu sunt un mod bun de a-ți îmbogăți brandul sau de a-l face mai cunoscut. Ca urmare, odată ce magazinul online a mai crescut, anunțurile plătite nu vor mai aduce genul de rezultate necesare pentru a continua acea creștere. De aceea, ai nevoie de un plan suplimentar, o unealtă care să prindă tracțiune în timp.

SEO- Soluția pe Termen Lung

SEO (search engine optimization) este procesul prin care îți modifici magazinul online pentru a deveni mai vizibil în motoare de căutare. Fiind mai ușor de găsit în Google, site-ul va atrage mai mult trafic organic. Ca și PPC, campaniile de SEO vin cu aspecte pozitive și negative:

Avantaje

Randamentul investiției este excelent. Mulți agenți de marketing susțin că SEO are cel mai bun randament dintre toate tipurile de marketing digital. SEO are o reputație atât de bună pentru că nu investești direct în conversia potențialilor clienți. În schimb, investești în optimizare, iar odată ce site-ul tău obține un rang bun pe cuvintele cheie importante, clienții vor veni fără vreun fel de cost asociat.

Optimizarea experienței vizitatorilor. În trecut, algoritmii ce determinau scorul SEO al unui site erau relativ simpli: numărul de apariții a cuvântului cheie și numărul de linkuri externe erau factorii decisivi. În ziua de astăzi, totuși, acei algoritmi sunt mult mai complecși. Pentru a avea un scor bun, trebuie să creezi rezultate relevante pentru vizitatori, să le oferi o experiență plăcută. De foarte multe ori, campaniile de SEO presupun îmbunătățiri aduse site-ului, cum ar fi micșorarea timpului de încărcare sau optimizarea navigabilității. Aceste actualizări îți măresc atât vizibilitatea, cât și rata de conversie. Deci, optimizarea pentru motoare de căutare presupune și îmbunătățirea experienței vizitatorilor.

Îți promovezi brandul. Primele câteva rezultate în Google primesc majoritatea traficului. Altfel spus, acele site-uri ce ocupă primele locuri se bucură de încrederea oamenilor, chiar dacă acei oameni nu cunosc brand-urile. Dacă magazinul tău ajunge printre primele rezultate, va fi văzut ca o sursă de încredere. În timp, publicul tău țintă îți va cunoaște brandul, chiar dacă nu intră pe site în timpul fiecărei căutări. În plus, campaniile de SEO implică de multe ori îmbogățirea site-ului cu conținut valoros, ceea ce ajută atât vizibilitatea magazinului online cât și puterea brandului.

Efectele rezistă în timp. În afara penalizărilor de la motoare de căutare, nu există metode rapide de a schimba un scor SEO. Toate modificările se întâmplă în timp. Cu alte cuvinte, odată ce magazinul obține un rang bun, nu trebuie să îți faci griji că va fi depășit subit, mai ales dacă continui să lucrezi la optimizarea site-ului. Cât timp nu încalci regulile de folosire a motoarelor de căutare și urmezi bune practici de SEO, magazinul tău online o să se bucure de tot mai mult trafic organic.

Dezavantaje

Rezultatele nu sunt imediate. Durata avansării în rang este un avantaj pentru cei care deja au un scor bun, dar este un dezavantaj pentru companiile care abia au început procesul de optimizare. Dacă nu ai investit în SEO până acum, pregătește o campanie cât mai repede, deoarece va fi nevoie de timp pentru a obține rezultate. Un plan bine pus la punct și un buget deja stabilit sunt esențiale pentru a-ți atinge ținta.

Optimizarea SEO necesită expertiză. În esență, campaniile de PPC nu necesită un plan prea complex sau experiență în domeniu. Cum am menționat mai sus, rezultatele sunt pe măsura investiției. SEO, în schimb, este un proces mai complicat și necesită multe cunoștințe. În general, magazinele online angajează profesioniști sau lucrează cu agenții specializate. Te încurajăm să înveți cât mai multe despre proces, dar totuși recomandăm să lucrezi cu o echipă de profesioniști.

Algoritmii se pot schimba neașteptat. În general, companiile precum Google nu dau foarte multe detalii despre schimbările aduse algoritmilor lor. Altfel spus, există posibilitatea ca factorii ce determină scorul SEO al magazinului să se schimbe, iar site-ul să piardă din vizibilitate. Aceste cazuri nu sunt dese, dar atunci când se întâmplă, va trebui să afli repede care a fost schimbarea pentru a reoptimiza magazinul, dacă e cazul. De aceea, experiența în SEO este atât de valoroasă.

Cum să Folosești PPC și SEO împreună

Acum că ști mai bine punctele forte și slabe ale ambelor tipuri de marketing, vei putea crea o strategie care să profite de amândouă. Concluzia este ușor de văzut: PPC este rapid, dar ineficient pe termen scurt, iar SEO aduce rezultate excelente, dar doar în timp.

În plus, cele două strategii aduc beneficii unice atunci când sunt folosite împreună:

  • Poți testa conținut prin anunțuri plătite pentru a determina dacă merită să fie adăugat pe website, afectând scorul SEO pe termen lung.
  • Poți atrage vizitatori pe site în mod organic, iar apoi să rămâi în contact cu ei prin strategii de remarketing bazate pe PPC. Dacă nu ești familiar cu acest tip de campanie, îți recomandăm articolul nostru despre avantajele strategiilor de remarketing.
  • Ca și conținutul, poți testa eficiența cuvintelor cheie prin anunțuri plătite înainte de a începe procesul lung de a optimiza magazinul pentru ele.

Dacă abia lansezi magazinul și nu ai un rang în Google pe care te poți baza să îți aducă trafic, folosește anunțuri plătite. Totuși, în această perioadă investește pe cât posibil și în SEO. Astfel, după ce compania se stabilizează, va continua să crească prin trafic organic. Campaniile PPC vor continua să aducă rezultate foarte bune pentru a prezenta oferte speciale sau produse noi.

Atunci când platforma Blugento a fost dezvoltată, am pornit de la ideea că un client trebuie să aibă magazinul optimizat de la momentul lansări pentru a putea crește cât mai repede. Lecția pe care sperăm să o reții este că SEO și PPC ar trebui folosite concomitent: PPC pentru venituri rapide și SEO pentru creștere stabilă pe termen lung.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online PPC SEO De: Alex Iftode

Black Friday este un eveniment apărut în Statele Unite care a căpătat popularitate internațională. Deși Vinerea Neagră a fost inițial considerată începutul sezonului cumpărăturilor de sărbători, în ziua de azi este probabil cea mai încărcată perioadă a anului pentru comercianți. În 2016, românii au făcut cumpărături în valoare de aproximativ 130 milioane de euro doar de Black Friday, iar această sumă crește cu 25-30% de la an la an.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Best Practice De: Alex Iftode

În timp ce un magazin fizic poate fi găsit întâmplător de potențiali clienți, site-urile de eCommerce nu au acest avantaj. De aceea, companiile care operează în mediul virtual au nevoie de campanii solide de inbound marketing. Pentru a ajunge la publicul tău țintă, trebuie să pui bazele unei strategii de marketing reușite.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Best Practice Inbound Marketing De: Alex Iftode

O campanie de anunțuri plătite este ca un motor. Fiecare componentă trebuie să funcționeze corect atât individual, cât și ca parte a sistemului. Dacă totul merge bine, campania are succes iar magazinul obține trafic și clienți noi.

O componentă care de multe ori nu primește destulă atenție este landing page-ul. Scopul acestui articol este să te informeze despre rolul paginii și să te învețe cum să o folosești.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Inbound Marketing PPC CRO De: Alex Iftode
Diferența este clară: inbound marketing atrage consumatorii contemporani mult mai eficient, mai ales în cazul companiilor de eCommerce. Cel mai probabil ai mai auzit până acum că ar trebui să te concentrezi pe inbound, dar este important să știi și de ce. Sperăm că acest articol te-a ajutat să înțelegi de ce viitorul marketingului se va baza pe o relație naturală cu clienții, nu pe reclame generale, fără un target bine definit.Citește mai multe
Postat în Marketing Online Inbound Marketing De: Alex Iftode

Pentru a putea crea campanii de marketing reușite, trebuie să aduni în permanență date. Unele dintre cele mai importante informații pe care le poți obține sunt rezultatele campaniilor trecute. Pe baza lor, poți învăța care strategii fucționează și care nu.

Google Analytics este ușor de folosit și complet gratuit pentru site-uri ce generează sub zece milioane de hit-uri pe lună.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Analytics De: Alex Iftode
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4