Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Campanii eficiente de marketing online

Ultimele luni din an sunt lunile de foc pentru orice business. Indiferent de domeniul în care activezi, dacă ești atent și reușești să planifici atent ultimul trimestru, poți să obții cele mai bune cifre din tot anul. Iar când vorbim despre ecommerce și magazine online, perioada finalului de an poate reprezenta principala perioadă de vânzări, încasări și modificări de stocuri. Dar cum faci să profiți de frenezia lui Black Friday, a lunii reducerilor și a lunii lui Moș Crăciun?

Te folosești de Marketing Online și îl faci bine, eficient. — Elena Dobre.

Elena conduce agenția Zarbi și construiește, împreună cu echipa ei, campanii online pentru business-uri locale și internaționale. A adunat experiență, rezultate și o gândire strategică pe care o folosește ca să obțină rezultate pentru clienții ei.

În calitate de expert în dezvoltarea campaniilor online, Elena lucrează cu antreprenori care au deja magazine online sau site-uri, iar mulți dintre ei și-au pregătit site-urile pentru perioada ce urmează. Dacă vrei să obții rezultate maxime în următoarele săptămâni, trebuie să știi că pregătirea începe… cu multe luni înainte.

Nu poți să fii eficient și să obții vânzări record dacă nu ai pregătit toate detaliile tehnice care să te susțină în procesul de vânzare.

Uite care sunt elementele-cheie pe care trebuie să le ai în vedere:

1. Date reale, corecte, măsurate

Avantajul pe care îl are un antreprenor care vinde în online față de cel care are doar magazin offline, poate să facă diferența între succes și faliment.

În online poți să măsori și să urmărești tot: ai date în timp real, știi constant câți oameni sunt în magazinul tău online, poți să vezi unde stau utilizatorii, ce produse caută și cât timp trece până când decid să cumpere. Practic, dacă faci tracking corect reușești să afli care e comportamentul clientului tău și apoi poți să folosești aceste informații ca să construiești funneluri de vânzări cu rezultate uimitoare.

E bine să:

  • te asiguri că ai codul pentru Google Analytics instalat;
  • faci setările pentru Google Ads (conversion tracking);
  • verifici dacă Pixelul pentru Facebook e corect pus în site;
  • urmărești că ai, din punct de vedere tehnic, toate setările active pentru remarketing.

Când ai toate elementele de tracking instalate, poți să profiți de viteza pe care online-ul ți-o oferă. Ai date reale, măsurate corect, așa că poți să analizezi ce funcționează în campania ta și unde e nevoie să faci îmbunătățiri. Și poți să le faci pe loc, cu doar câteva click-uri. Antreprenorul, adică tu, este cel care ia deciziile și cel care construiește al doilea element-cheie:

2. Feed-ul de produse

Adică lista de produse sau servicii pe care vrei să le vinzi.

Oamenii de marketing nu pot să lucreze singuri. Au nevoie de antreprenor și împreună trebuie să dezvolte un proces de comunicare continuu.— Elena Dobre

Scopul unei agenții de marketing este să te ajute să vinzi. Iar cele mai bune rezultate le obții atunci când ai o colaborare strânsă între oamenii de dezvoltare și specialiștii în marketing. Trebuie să știi foarte clar ce vinzi, ce stocuri ai la dispoziție, care sunt ofertele de preț și cui te adresezi.

Urmărește video-ul de mai jos cu Elena Dobre - CEO Zarbi

Pe lângă toate astea, să fii în contact direct cu oamenii de marketing înseamnă să poți să ajustezi la timp ofertele, canalele și comunicarea ta, în funcție de feedback-ul primit de la clienți.

Vrei să știi constant:

  • care sunt produsele cel mai populare din nișa ta;
  • cum le caută lumea; unde le accesează;
  • cum devin ele populare, în mediul online.

Iar Elena are și un sfat pentru tine, dacă vrei să profiți de tehnologie: folosește Google Shopping - o platformă recent lansată și în România, care funcționează ca un comparator de prețuri.

Deja sunt multe branduri în Google Shopping. E adevărat, sunt brandurile mari, dar dacă înțelegi cum funcționează platforma și te pregătești din timp să fii și tu acolo, vei avea un avantaj în fața concurenței tale.

3. Listele de audiență

Listele de audiență sunt strâns legate de primul element-cheie. Dacă setezi și măsori tot ce poți măsura în magazinul tău online, reușești să îți construiești ceea ce marketerii numesc aurul unui om de vânzări: listele de clienți.

Din fericire, online-ul îți permite să știi tot despre comportamentul clienților tăi în site, așa că e ușor să creezi liste care să îți arate cine ce cumpără - ce tipologie de client finalizează procesul de achiziție și care e audiența care navighează în site, adună informații, dar nu duce acțiunea de cumpărare la final.

Dacă ai avea doar un magazin offline, nu ai avea cum să știi de câte ori a intrat în magazinul tău o persoană, până să cumpere. Dar în online știi. Și când știi asta, te poți folosi de content marketing ca să dezvolți funnel-uri complexe în care să îl atingi pe client de mai multe ori: nu doar prin vânzare, ci și prin articole relevante pentru el, informații despre produsele tale sau evenimente speciale în care poate să descopere ce vinzi.

De exemplu, de Black Friday poți să faci reclame targetate clienților care anul trecut au cumpărat de la tine sau au fost în site-ul tău în aceeași perioadă. Știi cine sunt, știi că sunt sensibili la reducerile de preț sau la ofertele speciale, așa că tot ce ai de făcut e să te folosești de reclame bine făcute ca să îi readuci în site și să îi transformi în clienți. Trebuie să fii atent, însă: nu exagera și nu te deveni agasant.

O campanie de marketing eficientă e o campanie care nici măcar nu se simte ca o campanie de marketing. Și perioada de Black Friday e ideală pentru că toată lumea știe ce se întâmplă, clienții sunt pregătiți de cumpărături, psihic au așteptările setate și, foarte important: tot mai mulți dintre clienți știu deja ce vor să cumpere la reduceri. Asta înseamnă că decizia de cumpărare va fi luată mult mai ușor, mai repede, iar tu, vânzătorul, trebuie doar să fii acolo unde caută clienții tăi și să le oferi ce își doresc.

Iar dacă te întrebi ce aduce nou 2020, Elena spune doar atât: automatizări.

Încurajez antreprenorii să folosească sfaturile din platformele de eCommerce. — Elena Dobre.

Și asta pentru că toate platformele sunt concentrate acum pe automatizare și pe simplificarea procesului de gestiune, vânzare și customer care. La fel ca pentru campaniile de Black Friday, și pentru anul următor, dacă urmărești să faci corect toate setările în spatele site-ului tău ai să poți să profiți de funcționalitățile pe care ți le pune la dispoziție tehnologia.

Ține minte, o campanie de marketing de succes începe cu tehnicalitățile magazinului tău online.

Folosește-te de date ca să evaluezi ce ai făcut în trecut și a funcționat, iar apoi ia informațiile și construiește-ți strategia pentru viitor. Fă remarketing eficient și folosește perioada finalului de an ca să descoperi cât mai multe despre comportamentul clientului tău. Ulterior, ai să poți să combini mediul online cu automatizările pe care le oferă tehnologia și, în timp, ai să devii un antreprenor eficient, cu rezultate în vânzări și clienți mulțumiți.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online #BeyondEcommerce De: Blugento

Platforme marketing afiliat Romania si Europa

În doar câteva săptămâni, urmează cea mai profitabilă perioadă din an pentru cei care dețin un business în industria de retail, în special pentru cei cu magazine online. Black Friday este una dintre cele mai așteptate zile din an, atât de consumatori, cât și de owneri de magazine. Pentru cei din urmă, este o ocazie excelentă să genereze mult mai multe vânzări ca în restul anului, dar și să crească vizibilitatea magazinului online pe care îl dețin.

În acest articol, vom pune accent pe marketing-ul afiliat și cum te pot ajuta platformele de genul acesta să-ți crești vânzările de Black Friday. Vom începe cu prezentarea unor platforme de marketing afiliat din România și Europa.

Platforme de marketing afiliat din România și Europa

1. 2Performant

2Performant este o platformă de marketing afiliat din România. La momentul actual, prin această platformă s-au realizat deja 3 milioane de tranzacții de la clienți din Europa Centrală și de Est și s-au obținut peste 4 milioane de vânzări de către advertiseri. Totodată, încasările acestora se apropie de 170 de milioane de euro. Platforma are în prezent peste 70 de mii de afiliați care îți pot promova magazinul online.

În plus, vei știi de fiecare dată cine și unde te promovează. Statisticile pe care le vezi în 2Performant sunt în timp real, așadar vei fii mereu la curent cu ce se întâmplă. Poți de asemenea să încarci și bannere create de tine, tocmai pentru a le face afiliaților care te promovează munca mai ușoară, dar și pentru a menține identitatea brandului tău consistentă pe toate canalele de comunicare.

Mai multe despre marketing afiliat și 2Performant poți afla din interviul pe care l-am realizat cu Dorin Boerescu - fondatorul 2Performant.

Platforma are un plan tarifar flexibil, care îți permite să alegi comisionul pe care vrei să-l plătești către afiliați pentru fiecare vânzare. Poți testa 2Performant gratuit pentru prima lună, indiferent de planul ales, așa că noi recomandăm să faci lucrul acesta pentru a vedea dacă se potrivește nevoilor tale. 

Blugento este partener 2Performant, prin urmare clienții platformei beneficiază de abonament preferențial și integrare gratuită, în care este inclusă și crearea unui feed de produse automatizat.

Află cum te putem ajuta să crești vânzările magazinului tău online prin marketing afiliat din acest articol.

2. Profitshare

Profitshare este platforma de marketing afiliat cu cele mai mari vânzări din România. Până în prezent, s-au generat vânzări de peste 1,5 miliarde de lei (fără TVA), având peste 98 de mii de afiliați. Un avantaj al platformei este faptul că utilizatorii primesc materiale promoționale care sunt relevante pentru interesele lor, ceea ce va duce la creșterea ratei de click. Un afiliat va putea genera instrumente de promovare folosindu-se de orice produs din oferta magazinului tău, ceea ce îi conferă acestuia flexibilitate și control.

În cazul în care nu ai mai lucrat până acum cu o platformă de marketing afiliat, vei primi o mulțime de sfaturi care o să te ajute să înțelegi mai bine cum să te folosești de această strategie pentru a crește vânzările.

Mai mult decât atât, Profitshare te va ajuta să-ți promovezi programul de afiliere, astfel încât acesta să devină cunoscut de cât mai mulți afiliați din platformă. Pentru a-i menține pe aceștia implicați în promovare, vor exista de asemenea concursuri menite să le stârnească interesul. Atunci când îți creezi cont pe platformă, vei putea decide de asemenea valoarea comisionului pentru fiecare vânzare.

Mai vrem să menționăm faptul că Blugento oferă integrare atât cu 2Performant, cât și cu Profitshare.

3. VIVnetworks

Potrivit site-ului oficial, VIVnetwork este cea mai populară rețea de marketing afiliat din Europa Centrală și de Est. Aceasta poate fi folosită și în România, unde suportul este oferit de către oameni care sunt vorbitori nativi ai limbii române și dețin cunoștințe referitoare la piața de eCommerce de la nivel local. În prezent, peste 20 de mii de site-uri promovează afiliații din platformă și există peste 6.000 de parteneri activi.

Pe lângă beneficiile incluse în platformă, VIVnetworks oferă și un serviciu de management al planului de afiliere. Practic, la cererea ta, aceștia se vor ocupa de gestionarea programului tău pentru a-ți aduce cele mai bune rezultate. Acest serviciu include activități precum recrutarea partenerilor, comunicarea directă cu partenerii afiliați, suport tehnic (care este o parte extrem de importantă), realizarea unor campanii ce aduc rezultate, monitorizarea performanței, și multe altele.

Mai merită menționat faptul că VIVnetworks lucrează cu tehnologia CJ Affiliate by Conversant, care este cea mai mare și fiabilă tehnologie din lume la nivel de maketing afiliat.

4. Webgains

Webgains este o platformă de marketing afiliat prezentă în 230 de țări, cu 1.800 de advertiseri și 250 de mii de publisheri. Are o prezență globală și o echipă de peste 100 de oameni care este prezentă în diferite colțuri ale lumii.

Mai mult decât atât, echipa lor are expertiza necesară ce te poate ajuta să te poziționezi cât mai bine pe o anumită piață. De asemenea, Webgains investește în permanență în noi tehnologii. De exemplu, recent a încheiat un parteneriat cu IBM Watson pentru a aduce puterea inteligenței artificiale și machine learning în cadrul acestui canal de performance marketing.

5. TradeTracker

TradeTracker are în prezent peste 5.000 de advertiseri în platformă, mai mult de 250 de mii de publisheri și birouri în 24 de țări. De-a lungul anilor, această platformă a reușit să devină o rețea cu afiliați ce au o reputație foarte bună în industrie. La fel ca în cazul celorlalte platforme, vei plăti un comision doar în cazul în care faci vânzări de pe urma programului de afiliere.

O funcționalitate foarte utilă este cea care îți găsește afiliați care se potrivesc cel mai bine cu produsele pe care le vinzi. Chiar și așa, tot vei deține controlul asupra acestora, urmând să decizi pe care îi accepți și pe care nu. Pe tot parcursul folosirii platformei, vei putea ține legătura cu un account manager, care te va putea ghida în orice situație. TradeTracker are peste 20 de funcționalități gândite să îți facă munca mult mai ușoară atunci când vrei să creezi un program de afiliere de succes.

6. Tradedoubler

Tradedoubler sunt de 20 de ani pe piață, având peste 2.000 de advertiseri și peste 180 de mii de publisheri. Sunt prezenți în 81 de țări și au generat peste 1.4 miliarde de euro în vânzări prin intermediul platformei. Aceștia folosesc o combinație de informații bazate pe date și inteligență artificială pentru a-ți conecta magazinul online cu clienți în momentele și perioadele cheie când ar putea să îți vadă produsele.

De asemenea, Tradedoubler oferă acces la campanii bazate pe performanță care se pot customiza pe nevoile tale și includ strângerea de lead-uri, native advertising, display advertising, video și instalare de aplicație. Echipa lor are și expertiză la nivel local pe piețele importante din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Motivul pentru care am decis să includem și platforme de marketing afiliat din Europa, pe lângă primele două de la noi din țară, este deoarece Blugento te poate ajuta să vinzi și cross-border. Așadar, dacă decizi să te extinzi în afara granițelor, ai câteva opțiuni foarte bune pentru marketing afiliat.

Cum să-ți crești vânzările de Black Friday cu ajutorul platformeilor de marketing afiliat

Acum că am văzut ce platforme poți folosi pentru programul tău de afiliere, hai să trecem la lucruri concrete și să vedem cum să te pregătești de Black Friday atunci când faci marketing afiliat.

În primul rând, iată niște sfaturi utile pe care să le iei în considerare când îți pregătești site-ul pentru această zi:

  • Discută cu furnizorii pentru a te asigura că ai stocurile necesare pentru toate produsele;
  • Fă o listă cu toate produsele la care vrei să oferi discount, precum și cu inventarul disponibil la momentul actual;
  • Verifică și testează serverele din punct de vedere al volumului de trafic estimat;
  • Pregătește bannere și materialele de marketing de care vei avea nevoie pentru promovare;
  • Nu uita să testezi funcționalitatea site-ului și pe dispozitive mobile.

Recomandări pentru vânzări mai mari prin marketing afiliat de Black Friday

Concret, iată ce recomandăm pentru a avea rezultate cât mai bune:

Începe pregătirile cât mai din timp. Ideal ar fi să comunici afiliaților promoțiile pe care vrei să le derulezi cam cu aproximativ două luni înainte, însă nu te stresa dacă încă nu ai apucat să o faci. Important este ca afiliații să fie informați cât mai repede în legătură cu ofertele pe care le vei avea, pentru ca și aceștia să aibă suficient timp la dispoziție pentru a se gândi la o campanie de promovare. Este important să îi tratezi ca pe niște parteneri, deoarece și ei joacă un rol extrem de important în creșterea vânzărilor magazinului tău online.

Oferă materiale vizuale și informații suplimentare. Succesul unui program de afiliere de Black Friday stă în a face cât mai ușoară viața afiliaților care vor să-ți promoveze magazinul online. Astfel, este important să le oferi nu doar materiale vizuale, dar și informații suplimentare despre produsele pe care le vinzi, mai ales în cazul în care ai produse cu o poveste interesantă în spate. Afiliații se pot folosi de informațiile pe care le oferi pentru a promova și pe alte canale magazinul tău, de exemplu pe blog, printr-o postare dedicată sau chiar într-un material video.

Nu scade comisionul. Chiar dacă scopul tău în această perioadă este să-ți crești vânzările, o strategie contraindicată ar fi să scazi comisionul pe care îl oferi pentru fiecare vânzare. Afiliații din platformă pot alege dintr-o mulțime de parteneri pe care să îi promoveze, așadar tu trebuie să faci tot ce-ți stă în putință pentru a le câștiga atenția și încrederea. În cazul în care este posibil, încearcă să mărești valoarea comisionului pentru a atrage și mai mulți afiliați în direcția ta.

Folosește canalul intern de mesagerie.Toate platformele de marketing afiliat au un sistem prin care membrii își pot trimite mesaje. Această modalitate de comunicare te poate ajuta să informezi afiliații în legătură cu produsele sau categorii care se vând cel mai bine în această perioadă. De asemenea, asigură-te că ții legătura cu afiliații care îți aduc cele mai mari vânzări și că reușești să creezi o relație apropiată cu aceștia.

Analizează mai des cererile de intrare în programul de afiliere. Înainte de Black Friday, crește exponențial numărul de oameni interesați să devină afiliați, așadar trebuie să te aștepți la un volum mai mare de cereri. Noi îți recomandăm să intri mai des în platformă cu aproximativ două luni înainte, pentru a te asigura că poți procesa toate cererile care ajung la tine.

Lucrează cu influenceri. Platformele de marketing afiliat nu sunt doar despre afiliați. Acestea te ajută să descoperi și să lucrezi cu influenceri care pot crește vizibilitatea magazinului tău online și să-l ducă în fața unei audiențe relevante pentru tine. În acest sens, recomandăm să explorezi platforma pe care o folosești pentru a vedea ce influenceri se pliază cel mai bine pe nișa magazinului tău online. Apoi, după ce ai identificat câteva persoane, este timpul să le contactezi și să le propui să lucrați împreună pentru campania de Black Friday.

Ca idee, le poți trimite câteva produse pe care vrei să le scoți în față cât mai mult, iar aceștia să facă o recenzie despre ele, pe blog, pe profilul lor de Instagram sau chiar pe YouTube. Va trebui să fii atent și să selectezi influencerii care au o audiență ce ar putea fi interesată de ceea ce vinzi. Altfel, campania ta nu va avea succesul dorit.

Ca un sfat de final, îți sugerăm să fii atent și la tentativele de fraudă ce pot apărea în această perioadă. Este recomandat să urmărești în timp real traficul care vine pe site, sursa acestuia, numărul de tranzacții care se fac, cât și frecvența lor. Dacă observi mai multe tranzacții de pe aceeași adresă de IP, atunci ar fi bine să le analizezi pentru a confirma dacă sunt reale sau nu.

De asemenea, dacă observi un URL de referință cu mai multe redirect-uri, atunci ar fi cel mai bine să investighezi acea situație. Un alt caz comun este cel în care vine foarte mult trafic de la un singur afiliat. Astfel de întâmplări sunt destul de rare, dar este bine să știi că pot apărea și este indicat să monitorizezi totul îndeaproape pentru a reacționa cât mai rapid.

Concluzie

Atunci când este implementat în mod corect, un program de afiliere îți poate crește vânzările, în special de Black Friday. Mai mult decât atât, pe termen lung va aduce un boost de brand awareness, dar și de încredere în compania ta. Tocmai de aceea, din ce în ce mai multe magazine online folosesc marketing afiliat în strategia lor, deoarece și-au dat seama că beneficiile sunt numeroase și nu se reduc doar la o creștere a vânzărilor pe termen scurt.

Sperăm ca sfaturile noastre să te ajute la crearea unui program de afiliere puternic și că vei avea un Black Friday cât mai profitabil. Spor la vânzări!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Cum deschid un magazin online? Dezvoltarea unei afaceri în comerțul electronic și lansarea unui magazin online presupune multă muncă și o mulțime de decizii, așadar e foarte important să fii informat de la început. Din acest ghid vei afla informații despre înființarea firmei, alegerea soluției de eCommerce, promovarea magazinului online și aspecte legale pentru deschiderea și funcționarea unui magazin online.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Business De: Blugento
7 din 10 români economisesc bani, așteptând reducerile de Black Friday, conform ultimului studiu GPeC și Eureka Insights. În 2017, românii au cheltuit +200€ mil. doar de Black Friday. Vinerea Neagră a fost considerată inițial începutul sezonului cumpărăturilor de sărbători și marchează startul celei mai încărcate perioade a anului pentru comercianți. Cum cel mai așteptat eveniment al shoppingului online se apropie cu pași repezi, am creat, împreună cu partenerii noștri OneDigital, un ghid care să te ajute în pregătirea campaniilor de Black Friday.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Statisticile arată că peste 86% din consumatori nu mai observă reclamele online. Folosirea aplicațiilor de blocat reclame a crescut cu peste 400% în ultimii 3 ani și doar 20% din post-urile pe Facebook ale unui magazin online mai cauzează o reacție emoțională. Aceste cifre nu te pot face să te simți prea optimist, mai ales dacă vrei să-ți promovezi afacerea folosind un mediu emoțional, cum ar fi Facebook.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Pentru a ușura viața oricărui antreprenor care vrea să intre pe piața de eCommerce, am creat Blugento Express, un produs al cărui scop este să transforme deschiderea magazinului online într-un proces cât mai rapid și cât mai simplu, fără bătăi de cap, pentru ca tu să începi să faci vânzări cât mai repede cu putință.

În ziua de azi, este extrem de ușor să îți deschizi un magazin online chiar dacă nu ai cunoștințe de programare sau design...

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Cum atragi clientii magazinelor online de haine

În România, verticala de fashion în mediul online reprezintă doar 7-8% din întreaga piață de retail (online și offline), ceea ce înseamnă că este loc de creștere. În același timp, potrivit raportului GPeC al pieței de eCommerce în 2017, categoria de fashion se află pe locul doi după categoria IT&C din punct de vedere al volumului de vânzări generate.

Interesul românilor pentru cumpărături online crește de la an la an, în special atunci când vine vorba de modă, așadar, dacă te gândești să îți deschizi un magazin online în acest domeniu, acum este momentul.

Înainte de a face acest pas, este important să știi cum gândesc consumatorii și în special, la ce se uită atunci când accesează magazinele online de fashion, deoarece așa vei știi cum să te adresezi nevoilor acestora.

Iată principalele aspecte ce definesc comportamentul consumatorilor care cumpără haine online:

  • Brandul. Atât brandul produselor, cât și brandul magazinului denotă calitate, dar și încredere în mintea consumatorului.
  • Impulsul de moment. De cele mai multe ori, consumatorii cumpără produse fashion nu pentru că au nevoie de anumite articole vestimentare, ci pentru că se simt bine făcând acest lucru și că vor să exploreze cât mai multe stiluri. 
  • Oferte. Persoanele care cumpără online se uită în majoritatea cazurilor după reduceri. Acest lucru este valabil în special în cazul femeilor, care cumpără mai des decât bărbații. 

În a doua parte a articolului, vom vorbi despre strategiile pe care le poți folosi pentru a fi mai tare decât concurența.

Oferă cât mai multe detalii despre produse

Motivul principal pentru care consumatorii nu cumpără articole vestimentare online îl reprezintă teama că hainele nu li se vor potrivi și că nu vor fi calitative. De aceea e important să câștigi încrederea vizitatorilor prin afișarea a cât mai multor informații despre produse, precum materialul din care sunt confecționate, detalii adiționale despre țesătură, o descriere a hainei, și chiar și dimensiunile în centimetri pentru o anumită mărime.

Realizează fotografii profesionale la produse

Acest sfat merge mână în mână cu cel de mai sus, deoarece pozele articolelor vestimentare trebuie să reflecte cât mai în detaliu calitatea acestora, modul în care se așează, cusăturile, dar și culoarea materialului. De exemplu, în cazul unui tricou simplu de culoare albă, materialul poate fi un bumbac mai grosuț, sau dimpotrivă, un bumbac mai subțire, prin care se poate vedea forma corpului. Este important ca imaginile să reflecte tipul de material, însă te poți ajuta și de descrierea produsului pentru oferi detalii suplimentare.

Afișează ținute complete

Atunci când un consumator vede o rochie, o bluză sau o pereche de blugi și aceste produse sunt plasate într-o ținută, mintea persoanei respective lucrează altfel, deoarece o ajuți să își imagineze articolul respectiv într-un anumit context. Astfel, pentru acea persoană este mult mai ușor să se gândească unde ar putea purta acea rochie și cu ce pereche de pantofi sau accesorii ar merge cel mai bine.

Fii prezent pe mobil

50% din vânzările generate de anumite magazine online au provenit din aplicațiile de mobil, așadar pe lângă optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile, comportamentul clienților în zona de fashion cere ca magazinele online din această verticală să investească și într-o aplicație de mobil.

O mare parte din cei care cumpără online folosesc telefonul mobil, deoarece pot plasa comenzi oriunde ar fi. Într-o oarecare măsură, aplicația de mobil vine ca o extensie naturală în relația cu consumatorii.

Concluzie

În prezent, categoria de fashion în online este într-o continuă creștere, dar în același timp competiția nu este la fel de mare ca în domeniul IT&C, astfel că e un moment prielnic să îți deschizi un magazin online în această industrie.
Dacă ai întrebări sau ai nevoie de ajutor în privința începerii unei afaceri online, ne poți contacta la 0755 068 401 sau folosind formularul de pe site.

Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Verticala Home & Deco este destul de populară pe piața de eCommerce din străinătate, însă în ultimii doi ani, notorietatea acestei categorii de produse a început să crească și pe piața din România.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online De: Blugento

Astăzi avem plăcerea să vă anunțăm parteneriatul cu OMNIvision, care ne oferă soluția prin care poți intra, privi și explora un spațiu ca și cum ai fi în realitate acolo. OMNIvision este o companie ce furnizează instrumente de marketing bazate pe tehnologie cu care, împreună, vom digitaliza spații interioare, prin OMNIscan3D.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Suntem foarte bucuroși să anunțăm parteneriatul cu ProductLead.me, cea mai simplă tehnologie prin intermediul căreia brandurile își pot transforma conținutul din Social Media într-un instrument eficient și măsurabil de vânzări. De acum, Blugento împreună cu ProductLead.me, îți oferă un alt tip de experiență ecommerce prin construirea instantă a unui shop vizual, integrat direct în site-ul brandului și nu numai.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Ți-ai dorit dintotdeauna să îți deschizi un magazin online pentru a vinde haine și accesorii, însă procesul ți s-a părut a fi prea laborios și complicat? Adevărul este că e mai simplu decât crezi și îți vom demonstra în acest articol cam cât de repede poți să îți creezi propriul magazin online, gata să primească primii clienți.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Ediția de 13 ani a GPeC Summit a fost cu noroc. Cu noroc nu înseamnă că celelalte ediții n-ar fi fost reușite, dar anul acesta totul a fost la superlativ, de la calitatea și discursurile invitaților la organizare și participanți.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Magento Imagine este unul dintre cele mai mari și mai importante evenimente la nivel global din industria de eCommerce. Ediția de anul acesta a avut loc la Wynn Las Vegas, între 23-25 aprilie. Peste 100 de experți în eCommerce și 3.000 de participanți s-au adunat pentru 3 zile în cadrul unui eveniment cu adevărat unic unde au fost ținute peste 65 de panel-uri.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin

Email marketing-ul rămâne până în prezent cel mai eficient canal din punct de vedere al costului de achiziție, fie că ne referim la clienți noi sau existenți. Din acest motiv, magazinele online trebuie să își contureze un plan prin care să creeze o relație de încredere cu abonații și clienții existenți, dar și să îi aducă din nou pe site.

Iată cinci idei de email marketing pe care le poți implementa în perioada imediat următoare.

1. Email educațional

Educarea clienților este o tehnică ce funcționează de minune, deoarece arată că îți pasă de audiența ta și că scopul pentru care trimiți email-urile nu îl reprezintă doar vânzarea de produse.

Pentru a le câștiga încrederea, recomandarea noastră este să creezi conținut util care face referire fie la nișa în care activezi, fie la produsele pe care le vinzi.

De exemplu, dacă vinzi produse de îngrijire a pielii, te poți lega de o mulțime de subiecte precum: cum să îți îngrijești pielea în timpul iernii, ce să mănânci pentru o piele strălucitoare, trucuri de la experți, recomandări de produse pentru diverse tipuri de ten. Gândește-te la produsele pe care le vinzi și notează subiectele care îți vin în minte legat de acestea. Apoi, rămâne doar să începi crearea conținutului.

2. Email de prezentare a brandului

Email-ul în care faci o scurtă prezentare a brandului tău ar trebui să fie printre primele pe care le trimiți. Ar fi ideal ca acesta să conțină informații despre viziunea companiei, despre fondatori, o scurtă poveste a ideii din spate dacă este cazul, dar și ce te diferențiază față de competiție.

Prezentarea brandului trebuie să ajute clienții să afle mai multe despre tine astfel încât să își dorească să devină fani ai magazinului tău online, și chiar să povestească prietenilor despre el.

3. Email de follow-up

Un aspect supărător care intervine în relația dintre client și magazin online apare de multe ori după ce clientul a plasat o comandă și contactează magazinul online pentru asistență. Din diverse motive însă, unele magazine online nu răspund tocmai prompt la aceste cereri.

Pentru a evita astfel de situații, noi recomandăm să fii tu cel care contactează clientul, și nu invers. Astfel, la câteva zile după ce acesta ar fi trebuit să intre în posesia comenzii, este indicat să îi trimiți un email în care să îl întrebi dacă totul este în regulă și dacă este mulțumit de produse. Nu multe companii procedează în acest fel, așa că reprezintă o oportunitate excelentă de a te remarca față de competiție.

4. Email de reactivare

De-a lungul timpului, în lista ta de email vor exista și clienți care nu vor mai fi interesați în email-urile pe care le trimiți. Așa că cel mai bine este să încerci reactivarea lor, iar pe cei care rămân totuși inactivi să îi scoți din listă.

Din punct de vedere al conținutului, email-ul trebuie să reamintească faptul că nu au mai interacționat cu tine demult, dar și că te-ar interesa să știi ce a determinat acest lucru. În plus, le poți oferi un discount valabil câteva zile pentru următoarea achiziție, fapt ce îi poate motiva în acest demers.

.

5. Email pentru clienți loiali

Este mult mai avantajos din punct de vedere financiar să încerci să vinzi unui client existent, decât unuia nou. Așadar, te poți folosi de email marketing pentru a-i anunța pe cei care au plasat o comandă de programul tău de loialitate și de beneficiile acestuia.

Te poți inspira după modelul pe care îl folosesc alte magazine online, însă nu încerca să copiezi fiecare aspect, deoarece fiecare afacere este diferită și s-ar putea ca strategia unora să nu se aplice și pentru tine.

Concluzie

Dat fiind faptul că în prezent email marketing este o strategie extrem de eficientă ce îți poate aduce mai multe vânzări, noi îți sugerăm să profiți de aceste idei cât mai repede posibil. Fiecare zi pierdută reprezintă oportunități de vânzare irosite, așa că pune-te pe treabă!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți De: Bluegento Admin
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
Vezi Oferta Black Friday