Din profilul LinkedIn, Eugen Predescu deține titlul sugestiv de Chief Canopyst, un joc de cuvinte inteligent care utilizează și numele companiei pe care o conduce: Canopy. Compania, o agenție de marketing și advertising, are cu ce să se mândrească. Se află în top 3 agenții pe performance marketing din România concentrându-se în special pe zona de PPC (pay per click).

Performance marketing implică o formă de promovare pentru care clientul plătește în funcție de rezultate, de asta, cifrele și metricele care demonstrează rezultatele sunt cele pe care marketerii își concentrează întreaga atenție.

Performance marketing - rezultate imediate sau pe termen lung?

E mai greu să construiești o campanie durabilă atunci când e vorba de nevoi imediate. — Eugen Predescu

Dacă este necesar să facă o campanie ce satisface nevoia imediată, Eugen alege să pună accent pe awareness și într-un timp relativ scurt ai observa un val de clienți interesați de produsele promovate. Totuși, Canopy și echipa agenției, este de părere că o campanie bună este cea construită pe termen lung. O asemenea campanie aduce constant clienți noi și crește considerabil profitul de-a lungul anilor.

Ba mai mult, este mai ușor când tu, antreprenorul, îți dai seama că poți să folosești campaniile pe termen lung ca să îți planifici un exit în trei ani, de exemplu. Când se întâmplă asta, echipa de marketing devine partenerul tău strategic care te susține și te conduce în direcția pe care ți-o dorești. Dorința ta, a celui care dezvolți un parteneriat cu o agenție cum e Canopy, e rădăcina de la care se construiește planul de marketing. Când tu știi ce vrei, strategia de marketing e mai ușor de construit și este eficientă.

E mai ușor să convingi clientul să cumpere atunci când îl integrezi în comunitatea ta, decât atunci când te duci spre el doar pe bază de nevoie.— Eugen Predescu

De ce să ții cont când construiești o campanie de performance marketing

În funcție de nevoi, o campanie marketing poate fi gândită prin două perspective:

Pe termen scurt: poți să satisfaci nevoia imediată a clienților, printr-un preț cât mai scăzut și să construiești o campanie astfel încât să servească această nevoie.

Pe termen lung: trebuie să construiești o strategie complexă care să se bazeze pe toate proprietățile online – în acest fel, clientul își va aminti de tine, va apela tot la tine și în timp se va fideliza. În plus, pe tine ca antreprenor te interesează mereu bugetul pe care îl investești în campaniile de marketing.

În funcție de bugetul pe care îl ai și de felul în care vrei să îl folosești, poți să te afli în una din următoarele situații:

Dacă ai buget limitat – sau vrei să impui limite, campania de marketing e construită în aceste limite, de cele mai multe ori cu modificări ce apar pe parcurs, uneori în funcție de competiție.

Dacă ai buget nelimitat – atunci când tu alegi să oferi un buget nelimitat cât timp campania de marketing se încadrează în limitele costului per conversie. Aici flexibilitatea crește, iar campania de marketing se poate axa, inițial, pe nevoi imediate, după care își lărgește orizontul ca să atragă exact clienții care caută o soluție pentru problema lor, iar produsul sau serviciul tău o rezolvă.

Dacă vrei să fii eficient în marketing online ar trebui să mergi cât de larg îți permite costul de conversie ca să obții cât mai multe conversii în marja pe care și-o dorește clientul. — Eugen Predescu

Marketingul online construit strategic este o combinație de gândire axată pe soluții și unelte care susțin procesul de implementare a soluțiilor. De asta platformele online sunt un factor vital în desfășurarea campaniei de marketing.

Pentru Eugen, relația cu acestea variază de la client la client. Ca să creeze o campanie amplă, cu rezultate pe măsură, el are nevoie să dezvolte relații eficiente cu programatorii care se ocupă de magazinul tău online. În zona de ecommerce întâlnești o simbioză între zona din spate a site-ului, oamenii care o gestionează, clientul direct, adică antreprenorul, și oamenii de marketing care trebuie să genereze vânzări.

E mult mai eficient când există o comunicare directă între developer și omul de marketing, fără să intervii tu, antreprenorul, în proces. Marketerul observă schimbări în funcție de acțiunile din campanie și îi cere developerului să adauge/să elimine elemente. În online, așa cum știi deja, viteza contează. Un om în minus în procesul de comunicare/intermediere, poate să îți aducă la schimb timp și mai puține gânduri.

Urmărește întreg interviul video cu Eugen Predescu

Cum te pregătești de Black Friday

Ar fi ideal să ai în vedere că o campanie reușită de Black Friday începe încă din primele săptămâni din an.

Black Friday începe încă din prima lună a anului. — Eugen Predescu

Tu, ca antreprenor, ai avea timp să alegi produsele pe care le incluzi în campanie, să gândești stocurile și legăturile cu furnizorii, ofertele de preț și felul în care vrei să comunici cu clienții, de Black Friday. De asemenea, echipa de marketing ar avea posibilitatea să dezvolte campanii în primele luni din an, care să ducă clientul până în punctul de vânzare din perioada de la finalul anului.

Până în ianuarie nu trebuie să ne odihnim deloc. După Black Friday urmează partea cea mai bună parte din an pentru e-commerce. — Eugen Predescu

Ultimele luni din an contează enorm, mai ales în zona de ecommerce. Dacă vrei să fii în joc și să profiți de Black Friday, promoțiile de iarnă, luna cadourilor și finalul de an, trebuie să te pregătești din timp, să ai strategiile puse la punct și să te asiguri că echipa ta de marketing e pregătită să gestioneze valul de clienți care vine spre voi.

Se întâmplă des să ai o echipă de marketing care generează rezultate foarte bune, dar care, din păcate, nu sunt susținute de sistemul tehnic pe care e construit magazinul tău online. Serverele care se supraîncarcă și devin indisponibile sunt coșmarul marketerilor și al antreprenorilor - după ce ai muncit câteva săptămâni să pui pe picioare toate elementele din campanie, după ce îi dai drumul și vezi că produce rezultate frumoase… să pice serverul și să oprească tot procesul e ultimul lucru pe care ți-l dorești.

Verifică din timp serverele site-ului tău. Ai grijă să fie funcționale, optimizate și pregătite de Black Friday.—Eugen Predescu

Trenduri pentru 2020 în performance marketing

Dacă vrei să știi ce urmează în 2020, Eugen te sfătuiește să fii atent la Youtube Ads. Acesta va fi trendul principal pentru anul ce urmează, cel puțin după părerea lui și își susține opinia în baza unor cifre, ca orice marketer care se respectă:

  • Prețul e scăzut – între 2 și 4 bani per vizualizare;
  • Dacă cineva decide să dea skip, nu te costă nimic;
  • Abilitatea conversiei – din reclama de pe Youtube poți să trimiți clientul către magazinul online, site etc., cu un singur click;
  • În 2019 reclamele de pe Youtube au prins putere în marketingul online;
  • Conținutul video își continuă ascensiunea și în 2020; competiția e mai mică decât pe alte canale de Social Media;
  • Poți să obții vizibilitate la costuri reduse;
  • Ai spațiul în care să construiești o comunitate în care clienții tăi pot să comunice între ei, iar tu poți să te folosești de Youtube ca să dezvolți planuri de fidelizare.

Recent a apărut și în România Google Shopping, iar Eugen folosește Google Shopping Ads - un model ce permite o filtrare mult mai nișată a clienților. În acest fel, poate sa construiască o campanie de marketing extrem de particularizată pe anumite limite de prețuri sau caracteristici ale produselor.

Urmează perioada în care poți să ai cele mai bune vânzări pentru magazinul tău online. Caută detaliile care fac diferența, asigură-te că tehnic e totul pus la punct, stabilește o comunicare eficientă cu oamenii tăi de marketing și pornește cu încredere campaniile online. 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Interviuri #BeyondEcommerce De: Blugento
Zenobia.ro este un magazin online lansat pe verticala Beauty&Cosmetics care își propune să ajungă un magazin de referință pentru industria de frumusețe și îngrijire personală. Magazinul a fost lansat în decembrie 2018 și în prezent are în vânzare peste 10.000 produse. La 6 luni de la lansare, Zenobia a ajuns la 1500 comenzi lunare, și crește frumos de la lună la lună.Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație Interviuri De: Blugento

La începutul lunii octombrie, am avut plăcerea de a ține un interviu video cu Dorin Boerescu, fondatorul 2Performant, cea mai mare platformă de marketing afiliat din România. Dorin ne-a oferit multe informații valoroase despre marketing afiliat. În acest articol, vom sintetiza acele informații și te vom ajuta să afli avantajele acestei strategii de marketing.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Noutăți Interviuri De: Alex Iftode
Vezi Oferta Black Friday