Pagina:
  1. 1
  2. 2
Zenobia.ro este un magazin online lansat pe verticala Beauty&Cosmetics care își propune să ajungă un magazin de referință pentru industria de frumusețe și îngrijire personală. Magazinul a fost lansat în decembrie 2018 și în prezent are în vânzare peste 10.000 produse. La 6 luni de la lansare, Zenobia a ajuns la 1500 comenzi lunare, și crește frumos de la lună la lună.Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație Interviuri De: Blugento

De curând a fost lansat pe platforma Blugento magazinul online IYA, un magazin care se adresează (viitoarelor) mămici și aduce o abodare nouă în industria produselor pentru mame și copii. Nouă ne place la nebunie magazinul și trebuie să recunoștem că-l avem la suflet deoarece am creat totul de la 0, începând de la logo și designul magazinului la dezvoltarea funcțiilor custom.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație Business De: Blugento

Deși industria eCommerce este încă în creștere în România, nu putem ignora existența concurenței.

Totuși, nu ar trebui să ne privim concurența doar ca o piedică sau provocare ce trebuie depășită. De multe ori, putem învăța lecții valoroase de la competitori, mai ales în eCommerce.

Primul pas este să identifici magazinele cu care ești în concurență:

Identificarea concurenței

Pentru a putea găsi magazinele online care oferă produse sau servicii similare ție, caută cuvintele cheie ale companiei tale în motoarele de căutare și pe rețelele de socializare.

Dacă ai un magazin de piese auto, de exemplu, începe prin a căuta termeni generici (precum ”piese auto”), notând rezultatele, iar apoi începe să cauți cuvinte cheie mai specializate (”suspensie ford focus”, ”bujie incandescentă volvo” etc.).

Astfel, vei vedea cei mai mari competitori online în materie de trafic organic și anunțuri plătite, două dintre cele mai importante și uzuale surse de clienți noi pentru site-urile de eCommerce.

Competitorii offline pot fi mai greu de găsit, întrucât nu au neapărată nevoie de o prezență puternică pe Internet. Probabil există multe magazine fizice mici și locale ce oferă produse similare, dar nu este fezabil să le cauți și examinezi pe toate.

De aceea, cel mai simplu este să te concentrezi doar pe magazinele offline mari, pe care probabil le cunoști deja și sunt prezente pe Internet.

După ce ți-ai găsit competiția, poți identifica factorii prin care vă diferențiați (atât avantajele, cât și dezavantajele fiecăruia):

Strategia de marketing

Marketing-ul este crucial în industria eCommerce. Din fericire, ai posibilitatea de a-ți asuma rolul de vizitator și de a vedea abordarea folosită de competitori.

În faza de identificare, vei afla cuvintele cheie pe care se axează alte companii și modul cum își prezintă magazinul și produsele în anunțuri plătite. Mai mult, poți verifica costurile acelor anunțuri folosind Google Adwords.

Pentru a obține o imagine mai completă a strategiilor de marketing folosite de competitori, abonează-te la newsletter-ele lor și studiază landing page-urile lor.

Știind abordarea altor companii, vei afla ce idei și tipuri de campanii sunt folosite în industrie. Astfel, te poți diferenția mai ușor de alte magazine online, dar poți și să aplici cele mai bune idei la propria ta strategie de marketing.

Experiența Cumpărătorilor

Un alt factor extrem de important pentru succesul unui magazin online este funcționalitatea site-ului și experiența pe care o oferă vizitatorilor.

Dacă magazinul competitorului este construit pe o platformă de eCommerce, încearcă să înveți cât mai multe și despre platformă, nu doar despre companie. Acordă atenție sporită elementelor precum:

  • Navigabilitatea magazinului - cât de intuitiv și ușor de folosit este site-ul;
  • Design-ul - cât de plăcut este site-ul din punct de vedere vizual, calitatea imaginilor, fonturile, culorile etc.;
  • Funcționalitățile de vânzare - filtre de produse, produse recomandate sau similare, marcaje de promoție etc.;
  • Procesul de checkout - cât de rapid și intuitiv este, cât de multe date colectează, dacă necesită cont pe site;
  • Conținutul de pe site - blog, descrieri de produse, video-uri etc.

Verifică aceste elemente folosind și un dispozitiv mobil. Astfel, vei ști cât de multă atenție au acordat competitorii optimizării pentru telefoane mobile.

După acest pas, vei putea compara experiența oferită de competitori cu cea a propriului tău magazin. Dacă există aspecte la care competiția are un avantaj, ar trebui să te concentrezi pe acele elemente, pentru a nu rămâne în urmă.

Datele Companiei

Datele competitorilor, precum numărul de angajați sau cifra de afaceri, oferă context celorlalte informații pe care le-ai colectat.

Este important să îți faci o idee a resurselor pe care la au competitorii la dispoziție pentru a-ți da seama dacă strategiile folosite de ei sunt fezabile și pentru magazinul tău online.

Pentru a obține date despre o companie, accesează site-ul Ministerului Finanțelor Publice, unde vei putea căuta agenți economici după județ și nume. Acolo, vei avea acces la date precum cifra de afaceri, veniturile, cheltuielile și numărul mediu de angajați.

Ca magazin online, aceste informații pot fi foarte folositoare. Cunoscându-ți competiția, vei înțelege mai bine piața și vei fi mai bine pregătit să-ți crești magazinul online.

Nu rata oportunitatea să înveți de la competitori!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Inbound Marketing De: Alex Iftode

Anul nou este o oportunitate excelentă să revizuiești strategiile folosite în 2017, să vezi ce a funcționat, și să vi cu idei noi pentru 2018.

Pentru a te ajuta, am pregătit 5 sfaturi de marketing pe care le poți pune în aplicare în noul an:

1. Resegmentează-ți listele de potențiali clienți

Pentru a-ți crește magazinul online într-un ritm constant, trebuie să găsești în permanență potențiali clienți noi și să îi abordezi în felul potrivit.

Totuși, organizarea corectă a acestor date necesită timp și este de multe ori amânată.

Începe 2018 în forță, segmentând listele deja existente de potențiali clienți. Astfel, următoarele campanii de remarketing ale magazinului tău online vor obține rezultate mai bune.

Chiar dacă listele tale sunt deja bine definite și organizate, poți să le segmentezi chiar mai mult, pentru a crește nivelul de personalizare și șansa de a capta interesul audienței tale.

2. Întărește-ți prezența pe rețelele de socializare

Platformele de socializare precum Facebook au început să acorde tot mai multă atenție comerțului digital, integrând funcționalități de vânzare.

Ca urmare, este mai important ca niciodată să ai o prezență puternică pe aceste rețele. Nu numai că poți obține trafic suplimentar prin Facebook, poți chiar să faci vânzări directe.

Pregătește-ți strategia pentru noul an și stabilește-ți țintele:

  • Frecvența cu care postezi;
  • Traficul organic pe care îl vei obține;
  • Numărul de vizitatori aduși prin anunțuri plătite;
  • Vânzările făcute direct prin platforma de socializare;
  • Creșterea audienței.

Măsoară-ți progresul măcar odată pe lună și ajustează-ți strategia pe parcurs. Marketing-ul pe rețelele de socializare poate accelera simțitor creșterea unui magazin online, dar este un proces care necesită timp și atenție.

3. Pregătește un calendar de conținut

Conținutul de calitate este crucial pentru un rang bun pe motoarele de căutare și crește încrederea vizitatorilor față de site-ul de eCommerce. Totuși, nu te poți aștepta să creezi conținut de calitate fără un plan bine pus la punct.

Sugestia noastră este să pregătești un calendar pentru 2018 și să începi să notezi idei pentru evenimentele cele mai importante ale anului (de exemplu Black Friday). Apoi să completezi ”golurile” dintre aceste momente.

Chiar dacă nu vei putea crea din timp tot conținutul pe care îl vei pregăti de-a lungul anului, acest calendar te va ajuta să rămâi organizat în perioadele mai încărcate ale anului.

4. Integrează soluții noi de marketing

Industria eCommerce este în continuă evoluție, iar noi funcționalități de marketing apar destul de des.

Suntem de părere că un magazin online de succes trebuie să profite de noile apariții tehnologice, motiv pentru care căutăm în permanență noi parteneri care să aducă soluții specializate de eCommerce clienților noștri.

Dacă vrei să adaugi o funcționalitate nouă care să te ajute cu campaniile de marketing ale magazinului online, îți recomandăm să accesezi pagina noastră de parteneri și să vezi ce soluții îți vor spori creșterea companiei. Toate funcționalitățile sunt compatibile cu magazinele Blugento.

Moderinzând site-ul tău și îmbunătățind experiența vizitatorilor, vei rămâne în fața concurenței și în 2018.

5. Reafirmă-ți brandul

De-a lungul anului, brandul site-ului tău de eCommerce a evoluat. Campaniile de marketing sau gamele noi de produse îmbogățesc imaginea magazinului, dar de multe ori, această evoluție nu este prezentată îndeajuns de bine de conținutul mai vechi de pe site.

Anul nou este o ocazie bună să verifici toate paginile magazinului și să te asiguri că mesajul și brandul magazinului sunt bine reprezentate.

Pagina ”Despre Noi”, de exemplu, trebuie actualizată ocazional. Include evenimentele importante care s-au întâmplat în decursul anului și elimină textul care nu mai are relevanță în prezent.

Blogul este un alt element al magazinului online pe care trebuie să te concentrezi. Asigură-te că prezinți doar conținut folositor. Calitatea este mai importantă decât cantitatea.

Concluzie

Nu ar trebui să aștepți un eveniment special să acorzi magazinului tău online atenția cuvenită. Totuși, dacă nu ai aplicat ideile din acest articol în ultimul timp, nu aștepta.

Stabilește-ți țintele pentru 2018 și începe în forță!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

În fiecare an, odată cu sfârșitul sezonului de sărbători, rezultatele vânzărilor sunt analizate, iar numărul consumatorilor care finalizează comenzile online este în creștere. După Cyber Monday, mania cumpărăturilor continuă, iar ultima săptămână înainte de Crăciun este una dintre cele mai bune oportunități de a-ți crește vânzările.

Citește mai multe

Există multe surse de inspirație atunci când plănuiești viitorul magazinului tău online. Te poți folosi de Google Analytics, sau să te uiți la companii care deja au avut succes.

O altă idee, este să îți înțelegi mai bine publicul, și să aplici câteva sfaturi practice din psihologie. 

În acest articol, ți-am pregătit cinci sfaturi din psihologie care pot fi aplicate în eCommerce. Cu ajutorul acestor idei, vei putea optimiza magazinul și strategia ta de marketing.

1. Începe cu un angajament mic și crește miza treptat

General vorbind, un om la prima vizită a magazinului nu va fi dispus să plaseze o comandă. E posibil să nu fie hotărât ce și de unde să cumpere și nu va avea încredere în brandul companiei dacă abia își formează prima impresie.

Atunci, întrebarea este cum să încurajezi acel vizitator să revină la magazinul tău atunci când este hotărât să cumpere.

Răspunsul este să îl convingi să facă un angajament mai mic, precum abonarea la newsletter, completarea unui chestionar sau pur și simplu vizitarea blogului.

Motivul pentru care această strategie funcționează este legat de modul cum mintea umană își justifică acțiunile. Mai exact, dacă o persoană face un favor altei persoane, va justifica acea acțiune prin simpatie, chiar dacă acea simpatie nu există încă. Pe scurt, un favor duce la altul.

În contextul comerțului digital, în urma unui angajament, vizitatorul își va justifica acțiunea prin faptul că este interesat de magazin. Odată ce vizitatorul își formează acea părere, va fi dispus să facă un angajament mai mare. Acest fapt stă la baza multor campaniilor de marketing, care ghidează încet vizitatorii către plasarea unei comenzi.

2. Oferă mereu o soluție rapidă

Una dintre cele mai comune plângeri legate de comerțul online este că durează prea mult până ajunge comanda. Asta a determinat tot mai multe firme de curierat să ofere servicii de transport prioritar.

Lecția din psihologie este că oamenii atribuie o valoare mai mare câștigurilor imediate decât celor viitoare. În termeni mai practici, mulți vor prefera să primească 10 lei azi decât 20 săptămâna viitoare, de exemplu.

Pe baza acestei însușiri, poți face un număr de lucruri pentru a-ți spori vânzările:

  • Adaugă o opțiune de curierat rapid la un cost mai ridicat. Mulți preferă să plătească mai mult decât să aștepte.
  • Oferă suport în timp real clienților. Vei avea mai puțini clienți nemulțumiți în acest mod.
  • Adaugă un aer de urgență ofertelor tale (stoc limitat, termen limită). Un sentiment de ”acum ori niciodată” poate convinge vizitatorii să plaseze comenzi pe care nu le-ar fi efectuat în mod normal.

3. Vorbește pe limba clienților

Parte din brandul unei companii este modul cum comunică cu audiența. Modul de exprimare, stilul formal sau informal și cuvintele folosite (neologisme, regionalisme etc.) conturează personalitatea magazinului și afectează perspectiva clienților și a vizitatorilor.

Oamenii sunt ființe sociale. Ei constituie grupuri și au tendința să își formeze opinii mai bune despre cei care aparțin acelorași grupuri ca ei. În acest context, un grup este un colectiv de oameni reuniți de o trăsătură sau părere comună (gusturi muzicale, viziune politică, zonă geografică etc.).

Site-urile de eCommerce pot beneficia de acest fapt. Studiază cât mai în detaliu grupurile țintă ale magazinului. Identifică gusturile, preferințele și comportamentul lor. Odată ce vei ști aceste detalii, te vei putea exprima în același mod.

Vorbind pe limba clienților, aceștia vor percepe compania ta ca fiind ”parte din grup”. Astfel, vei forma o relație mai puternică cu ei, iar aceștia vor fi mai deschiși la ofertele magazinului tău.

4. Fii amuzant

Umorul poate fi un element foarte puternic într-o campanie de marketing. Un studiu din 1993 a determinat că umorul în reclame, atunci când este folosit corect, crește interesul audienței și șansa ca aceștia să cumpere.

Există trei motive pentru care glumele au efectul acesta:

  • Reținem mai ușor ceva amuzant. Vedem nenumărate reclame pe zi, dar uităm majoritatea. De aceea, este important să fii memorabil, iar umorul este unu mod de a face asta.
  • Oamenii împărtășesc lucrurile amuzante între ei, chiar dacă acele lucruri sunt materiale publicitare. Astfel, reclamele amuzante vor atinge o audiență mai mare, fără investiții suplimentare.
  • Umorul este dezarmant. Atunci când râdem, nu mai acordăm la fel de multă atenție faptului că materialul încearcă să ne convingă de ceva (abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) așa că acele mesaje ne conving mai ușor.

Acestea fiind spuse, umorul în marketing poate fi destul de dificil. Glumele trebuie să fie naturale și pe gustul clienților. Dacă vrei să adopți un stil umoristic în campaniile tale de marketing, asigură-te că acele glume chiar sunt amuzante pentru audiența ta.

5. Felicită clienții atunci când comandă

Nu este un lucru neobișnuit ca un client să se răzgândească după ce plasează o compandă. Se poate hotărî subit că nu mai vrea produsul sau că va aștepta o promoție. Din fericire, nu este dificil să implementezi o soluție la această problemă: felicită-i atunci când plasează o comandă.

Oamenii vor să știe că alegerile pe care le-au făcut au fost corecte. Atunci când luăm o decizie, de exemplu să plasăm o comandă, căutăm o confirmare că a fost o alegere bună. Detaliul important este că trebuie să ajungem singuri la acastă concluzie, folosind propriul raționament.

Magazinul poate ajuta clienții să se convingă că au făcut alegerea bună. Nu trebuie să fie ceva complex sau forțat. Un simplu pop-up de tip ”Felicitări, comanda dvs. a fost finalizată. Îți mulțumim!” poate face o diferență mare. Formulează și email-ul de confirmare în același stil.

Alte materiale care pot ajuta în acest sens sunt ghidurile de folosire a produselor și articolele cu sfaturi. Ideea nu este să încerci să convingi clientul că a făcut o alegere bună, ci mai degrabă să îi oferi mijloacele de a se convinge singur de acest lucru.

Cu aceste 5 sfaturi de psihologie, vei putea înțelege mai bine cum să interacționezi cu clienții și să îți crești vânzările într-un mod subtil și organic.

Felicitări, ai făcut alegerea corectă citind articolul! Abonează-te acum la newsletterul Blugento pentru a nu rata alte sfaturi practice!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Nu multe companii pot spune că vor rămâne în istorie. Îți trebuie oportunitatea, sclipirea de geniu și probabil un pic de noroc. Chiar și așa, cei care au reușit ne pot învăța multe despre eCommerce, nu doar în strategie, ci și în viziune.

Acest articol are ca scop să prezinte câteva dintre aceste companii și ce le-a propulsat către vârf.

1. Nu Riști, Nu Câștigi - Amazon

În ziua de azi, toată lumea a auzit de Amazon. Compania inovativă și ultra-eficientă de astăzi a fost construită prin decizii curajoase. Chiar și acum, Amazon investește sume mari în idei invoative, dar riscante.

Jeff Bezos, fondatorul Amazon și-a dat demisia de la job-ul lui bine plătit și stabil pentru a-și deschide un magazin online. Asta nu sună așa riscant în mediul de astăzi, dar el a făcut asta în 1994, când internetul era încă tânăr și nesigur, iar industria eCommerce era mult mai mică.

Magazinul de cărți a fost un succes instant, dar aproape tot profitul era în permaneță investit înapoi în companie.

Un alt salt a fost decizia firmei să își extindă gama de produse. Acum, poți găsi mai orice produs pe Amazon. În 2013, au început să dezvolte drone care să transporte pachete. Apoi s-au lansat în lumea electronicelor, rezultând în bine-cunoscutul Amazon Echo. Mai puțin cunoscut este faptul că pe lângă aceste reușite, Amazon a făcut și alte experimente, care nu și-au atins scopul.

Cu toate riscurile acestea, Amazon continuă să fie cel mai mare magazin online din lume. Putem învăța multe lecții de eCommerce de la ei. Totuși, probabil cea mai importantă dintre toate e asta: dacă vrei să faci ceva extraordinar, trebuie să inovezi și trebuie să-ți asumi riscuri.

2. Sărbătorește Unicitatea Brandului Tău - Cards Against Humanity

Dacă i-ai ruga pe cei de la Cards Against Humanity (CAH) să îți dea lecții de eCommerce, probabil răspunsul lor nu ar fi potrivit pentru copii. De fapt, aceea este lecția în sine.

Jocurile de cărți și boardgames-urile pierd clienți în fața jocurilor video de ani de zile. Ai putea spune că nu este un mediu bun pentru o firmă nouă și ai avea dreptate, dar asta nu i-a oprit pe cei de la CAH.

Încă de la început, modul lor de a-și descrie produsul și clienții ar face un veteran al relațiilor publice să leșine. Prima propoziție de pe site-ul lor spune ”Cards Against Humanity este un joc de petrecere pentru oameni oribili”.

Sclipirea de geniu este că, încă de la prima impresie, clientul cunoaște genul de umor prezent și în joc, și în companie. Introducerea este interesantă și memorabilă, iar dacă acea propoziție nu te alungă, probabil îți va plăcea produsul.

Dintre toate cele cinci lecții de eCommerce, aceasta este cea mai subiectivă. Nu îți sugerăm să îți insulți clienții, doar îți spunem să găsești o abordare unică, la fel ca cei de la CAH.

Într-o industrie competitivă, originalitatea este sfântă.

3. Shopping-ul Online Este o Experiență - Greats

Unul din avantajele pe care le au magazinele fizice față de cele online este experiența de a cumpăra. Nu poți atinge produsul înainte de-al comanda pe un site de eCommerce. Nu poți proba o haină și nu poți ține un telefon în mână ca să știi cât de comod se simte.

Magazinele online se bazează pe descrieri, imagini și poate video-uri pentru a te familiariza cu un produs. Totuși, tot mai multe site-uri de eCommerce au început să vadă asta ca pe o oportunitate, nu o piedică. Dintre aceste companii, favorita noastră este magazinul de adidași, Greats.

Sursa: Greats

Concluzia lor a fost că, dacă nu pot oferi experiența unui magazin fizic, vor crea experiența unei gale de modă în inima New York-ului.

Au reușit asta printr-un design foarte elegant și bine plănuit.

Blogul lor, numit ”The Playbook”, este o adevărată scrisoare de dragoste adresată New York-ului. Subiectele principale sunt artiștii orașului și clienții firmei. Cireașa de pe tort este volumul și calitatea extraordinară a pozelor, atât pe blog cât și în magazin. Nu numai că produsele sunt foarte bine prezentate, dar pasiunea și personalitatea companiei este vizibilă în fiecare detaliu al site-ului.

Mediul online îți permite să îți folosești magazinul și produsele pentru a crea o experiență unică. Nu încerca să emulezi magazine fizice, ci crează ceva deosebit și memorabil.

4. Datele Despre Clienți Sunt Mereu Valoroase - Target

Doar pentru că o companie are peste o mie de magazine fizice, nu înseamnă că nu ne poate învăța ceva despre eCommerce. De fapt, Target este o sursă excelentă de inspirație. În domeniul colectării de date și a anunțurilor plătite, sunt printre cei mai buni.

În primul rând, compania adună extraordinar de multe informații. Ei fac asta prin intermediul magazinelor, a aplicațiilor de mobil, a website-ului lor și a cupoanelor pentru a-și cunoaște clienții cât mai bine. Pe baza acelor date, compania stabilește bugetele diferitelor departamente de marketing și pregătește campanii bine țintite.

Prin email-uri, strategii de remarketing pe platforme de socializare și anunțuri pe Google, Target își abordează audiența cu oferte personalizate. Relevanța acestor oferte se bazează tot pe bogăția de informații pe care o dețin. Cu un catalog de produse gigantic, vizitatorii ar întâmpina dificultăți găsind singuri produsele și ofertele de care sunt interesați.

Rezultatul este că audiența este mai bine informată, mai interesată și cumpără mai mult. Majoritatea acestor vânzări au loc în magazine fizice, nu pe site, dar asta se datorează reputației de comerciant clasic a companiei.

Lecția este simplă: datele despre clienți îți vor îmbunătăți fiecare pas al campaniilor de marketing. Cât timp nu ești invaziv, află cât mai multe despre cumpărătorii tăi!

5. Marketingul Organic Este Neprețuit - Diamond Candles

Ca majoritatea startup-urilor, Diamond Candles a avut dificultăți financiare inițial. Compania nu avea fonduri să investească în marketing. Totuși, o firmă de eCommerce nu poate supraviețui fără marketing. Soluția lor a fost să se concentreze pe produse și să lase promovarea în mâinile clienților fericiți.

Produsele Diamond Candles, lumânări parfumate cu un inel în interior, sunt un subiect de discuție foarte interesant. Deși compania a început cu un număr mic de clienți, mulți dintre ei au recomandat produsele la prieteni și familie. În esență, clienții companiei erau cei care aduceau vizitatori noi.

Cel mai mare succes al companiei, totuși, a avut loc pe Facebook. Mulți cumpărători au pozat momentul dezvăluirii inelului din lumânare și au distribuit poza pe rețeaua de socializare. Cei de la Diamond Candles au văzut potențialul acestor poze și au început să încurajeze toți clienții să imortalizeze experiența. Rezultatul final a fost peste un milion de fani pe Facebook și un număr mare de clienți aduși de pe platformă în mod organic, fără ajutorul anunțurilor plătite.

Morala este că nu ai mereu nevoie de strategii complexe și costisitoare de marketing. Un produs interesant poate atrage clienți pe cont propriu.

După cum poți observa de la aceste companii, ai nevoie atât de strategie, cât și de inspirație pentru a avea succes. Sfatul nostru este simplu: alege un domeniu de activitate care te pasionează. Adu personalitate magazinului tău și construiește-ți un brand demn de cărțile de istorie.

Cât despre partea tehnică a site-ului, aceea este specialitatea noastră. Cu platforma de eCommerce Blugento, îți vom crea un magazin unic și plin de personalitate.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Best Practice De: Alex Iftode

Peste 70% din românii din mediul urban plănuiesc să facă achiziții de Black Friday, conform studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, realizat în perioada 3 – 9 noiembrie 2017 pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către partenerul nostru iVox. În plus, 44% dintre aceștia intenționează să plătească online comenzile plasate, o creștere semnificativă față de anul precedent.

Deși doar 44% din respondenți intenționează să facă plata cu cardul, 60% la sută ne-au spus că au mai mare încredere în această metodă de plată decât în 2016. Acesta este un semn clar că românii devin mai deschiși față de plățile online, iar site-urile de eCommerce ar trebui să ia acest fapt în calcul atunci când își aleg metodele de plată.

Conform studiului, aproape 80% din românii din mediul urban au efectuat o plată online pentru un produs comandat pe Internet. Din punctul lor de vedere, cele mai mari avantaje ale acestei metode de plată sunt:

  • Viteza tranzacției online (74%)
  • Confortul plăților în sine (69%)
  • Ușurința în folosirea sistemului de plăți (42%)

În ciuda volumului mare de comenzi de Black Friday, 87% din respondenți spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna un produs cumpărat în timpul perioadei de reduceri.

Dintre românii care intenționează să facă cumpărături de Black Friday, 43% nu și-au stabilit o listă de produse pe care și le doresc. Aceștia preferă să aștepte ofertele și să comande în funcție de ele. Tot 43% din respondenți au o listă pregătită, dar susțin că vor ține cont de reduceri atunci când comandă. În rest, 12% și-au pregătit o listă de cumpărături pe care o vor urma, indiferent de reduceri.

Cei mai mulți românii și-au pregătit bugetul de Black Friday în felul următor:

  • 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei;
  • 25% între 500 și 1.000 de lei;
  • 13% între 1.000 și 1.500 de lei;
  • 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Dacă vrei să îți deschizi un magazin online performant, dar resursele sunt limitate, am pregătit pentru tine Black Friday pentru Antreprenori, cu câteva oferte speciale. Profită de reduceri și economisește până la 1500€!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Inspirație Business De: Alex Iftode

Pentru magazine online, experiența clienților este crucială. Navigabilitatea site-ului, viteza de expediere, metodele de plată și multe alte aspecte afectează gradul de satisfacție al cumpărătorului și șansa de a reveni pe platforma magazinului.

Un subiect rar abordat în România, în schimb, este ambalajul pachetelor. Majoritatea site-urilor de eCommerce folosesc același tip de cutii standard, produse în masă. Tocmai de aceea, compania ta ar trebui să personalizeze și acest aspect al interacțiunii magazin-client. Acestea sunt avantajelele pe care le vei obține:

Dezvoltarea Brandului

Brandul unei companii este mereu important, mai ales dacă acea companie activează în domeniul digital. Designul personalizat ajută magazinul să fie memorabil, iar alte aspecte, precum motto-ul sau valorile magazinului, întăresc relația cu clientul.

Totuși, dacă folosești ambalaje generice, brandul tău va fi complet absent atunci când ajunge coletul la destinație. Dacă persoana primește mai multe colete simultan, ar putea avea dificultăți diferențiind cutiile produselor.

Momentele în care pachetul ajunge și este deschis sunt importante. Multe elemente mici, precum comportamentul persoanei care a livrat pachetul și ușurința cu care îl deschizi afectează opinia clientului despre compania ta. De aceea, trebuie să faci ca acele momente să fie cât mai speciale.

Folosind pachete personalizate, continui să prezinți ”personalitatea” magazinului tău și în lumea reală. O cutie frumoasă, un card cu o urare sau orice alt element pe care nu trebuie să îl incluzi dar tot o faci, va reprezenta brandul tău la fel de bine ca designul site-ului.

O Experiență Unică Pentru Clienți

De multe ori, clienții sunt foarte entuziasmați să își primească pachetul, mai ales dacă este vorba de o comandă mare. Este un moment special pentru ei, iar ambalajele personalizate pot crea un moment cu adevărat memorabil.

Ideal, pachetul magazinului tău ar trebui să facă clientul să simtă că a primit un cadou, nu că a efectuat o tranzacție. Există mai multe moduri prin care poți face asta, iar costurile de ambalare nu se vor schimba mult:

  • Să folosești cutii colorate diferit față de pachetele standard. Materialul cutiei este un alt mod prin care te poți diferenția de competiție.
  • Să incluzi o felicitare în cutii. Un simplu mesaj de mulțumire poate face o mare diferență. Dacă ai timp, scrie de mână mesajul, întrucât arată foarte clar recunoștința pe care o are magazinul față de clienți.
  • Să oferi un mic cadou surpriză. Orice produs neașteptat și gratuit pe care îl incluzi în pachet va avea un efect pozitiv asupra imaginii companiei. Un simplu breloc sau un sticker cu mascota sau logo-ul magazinului arată interes.

O Prezență Mai Puternică pe Social Media

Video-urile de tip ”unboxing” au căpătat multă popularitate în ultimii ani. Acesta este un semn clar că oamenii sunt interesați și de prezentarea pachetelor, nu doar conținutul lor.

Dacă cineva este impresionat de ambalajul personalizat al unui pachet, sunt șanse foarte mari să pozeze ambalajul respectiv și să posteze pe platformele de socializare precum Facebook. Practic, clienții fericiți îți vor promova produsele din proprie inițiativă. În plus, oamenii vor avea mult mai multă încredere în recomandarea prietenilor sau a rudelor decât în anunțuri plătite sau alte reclame asemănătoare.

Există companii care și-au construit întreg brandul în jurul fenomenului ”unboxing”. O astfel de companie este Loot Crate. Aceștia trimit în fiecare lună abonaților un pachet cu produse surpriză. Clienții nu știu ce vor primi până nu deschid coletul.

Loot Crate a devenit faimos prin intermediul platformelor de socializare și a video-urilor pe Youtube. Un număr mare de influenceri, cât și clienți obișnuiți, și-au înregistrat și publicat experiența de ”unboxing”, astfel prezentând Loot Crate la o audiență uriașă.

Fidelizarea Clienților

O țintă importantă în eCommerce este crearea unui grup cât mai mare de clienți fideli. Modurile cele mai des întâlnite de a atinge această țintă sunt programele de fidelizare prin vouchere și reduceri.

Ambalajele personalizate pot realiza același lucru, fără cheltuielile asociate cu reducerea prețurilor. Toate avantajele menționate anterior încurajează clienții să continue să cumpere de la magazinul tău online:

  • Clientul devine mai bine familiarizat cu brandul tău. Atunci când va dori să plaseze o comandă, va prefera să o facă la o companie pe care deja o cunoaște.
  • Experiența de a deschide un pachet personalizat este mult mai plăcută decât cea oferită de cutiile standard.
  • Dacă clientul postează pe social media despre comandă, iar un reprezentant al companiei răspunde sau dă share la postare, relația client-magazin devine una mai strânsă și personală.

Dacă fidelizarea clienților este un obiectiv important pentru tine, îți recomandăm să folosești metodele standard, precum cupoanele de reducere, dar folosește-te și de pachetele personalizate și de brand pentru a obține cele mai bune rezultate.

Cum să Personalizezi Ambalajele Produselor Tale

Fiecare companie este diferită și ar trebui să prezinte asta prin ambalajele ei. Totuși, dacă ești în căutare de idei, aceste magazine online ne-au impresionat cu prezentarea lor:

Loot Crate, pe care i-am menționat anterior, au înțeles atât de bine aspectul social al deschiderii pachetelor încât au inclus instrucțiuni pe cutie despre cum se face un video de ”unboxing” cât mai reușit.

Sursa: Loot Crate

Joolz, un magazin de articole pentru copii, folosește cutii reciclabile ce pot fi transformate în obiecte noi precum scăunele sau jucării. Pachetele includ și instrucțiuni de folosire a cutiilor ”hibrid”. Prin aceste ambalaje personalizate, Joolz arată atât atenția pe care o acordă clienților, cât și apreciere față de mediu.

Sursa: Joolz

Trunk Club este un magazin online de haine personalizate pentru gusturile clienților. Orice comandă începe cu o discuție cu un designer vestimentar. Deci, relația dintre companie și client este deja una foarte personală. Trunk Club accentuează asta în două moduri.

O cutie personalizată și elegantă, care arată precum un geamantan (trunk).

Sursa: Trunk Club

Un mesaj de mulțumire sincer și scris de mână în interiorul cutiei.

Sursa: Trunk Club

Aceste trei companii au găsit un mod excelent de a-și amplifica brandul prin intermediul cutiilor pe care le folosesc. Crează și tu o relație specială cu clienții tăi cu ajutorul unui pachet interesant și original!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

În ziua de azi, un magazin online de succes are nevoie de soluții specializate (de SEO, remarketing, design etc.) pentru a continua să crească. Platforma de eCommerce Blugento are peste 100 de integrări pentru a asigura că fiecare client găsește soluția pe care o caută.

Acum, îți vom prezenta un exemplu de succes prin colaborare, mai exact cum unul din clienții noștri, Smart Protection, a ajuns în vârful rezultatelor din Google cu ajutorul partenerului nostru, TargetWeb, o agenție de SEO cu peste 10 ani de experiență.

Obiectivul

Scopul principal al echipei TargetWeb a fost să aducă smartprotection.ro pe prima pagină din Google pe cuvintele lor cheie principale. Pentru a face asta, s-au concentrat pe prezența online și pe brandul companiei.

Strategia

Doi dintre cei mai importanți factori ce determină scorul SEO al unui site sunt conținutul unic și link-urile inbound. Din acest motiv, cei de la TargetWeb s-au concentrat pe content marketing și native advertorials.

Primul pas a fost identificarea specialiștilor, bloggerilor și influencerilor care se axează pe tipul de produse oferite de Smart Protection. Acești influenceri constituie un canal excelent prin care magazinul online să intre în contact cu grupuri noi de clienți potențiali.

Bloggerii au testat foliile Smart Protection și au creat articole, sau chiar video-uri, în care descriu produsele. Articolele reprezintă foarte bine cei doi factori de SEO menționați anterior:

  • Este conținut unic, care, deși nu este pe site-ul smartprotection.ro, este centrat în jurul brandului și a produselor magazinului.
  • Articolele au link-uri către site-ul de eCommerce. În plus, conținutul este distribuit pe rețele de socializare, crescând valoarea link-urilor inbound.

Pe lângă bloggeri, site-urile de presă online aduc beneficii asemănătoare, așa că cei de la TargetWeb au crescut și numărul de mențiuni ale magazinului online Smart Protection în presă.

Rezultatele

Cu ajutorul acestor articole și a tracțiunii generate pe platformele de socializare, prezența online a magazinului a crescut considerabil, iar brandul a devenit mai bine cunoscut. Din mai 2016, când Smart Protection și TargetWeb au început colaborarea, s-au înregistrat următoarele creșteri:

Numărul de social shares s-a dublat

Platformele de socializare au devenit un element important pentru orice plan de SEO. Numărul de distribuiri este un indicator bun a influenței brandului și are o corelație directă cu scorul SEO al site-ului.

Cu ajutorul echipei TargetWeb și a influencerilor, SmartProtect a ajuns de la 8010 de distribuiri la 17930.

Creșterea pozițiilor în Google la căutările importante

Pe 5 mai 2016, Smart Protection avea rangul 34 pentru fraza ”folie telefoane” (apărea pe a patra pagină de rezultate), unul din cuvintele cheie principale ale magazinului online. Acum, dacă vei efectua acea căutare vei vedea că sunt pe primul loc.

Diferența de rang este considerabilă. Un studiu arată că mai puțin de 10% din oameni trec de prima pagină de rezultate Google, pe când 33% accesează primul rezultat organic.

Creșterea pe diferite cuvinte cheie

Pe lângă termenii generali precum ”folie telefoane”, mai există multe alte cuvinte cheie valoroase care sunt mai precise, precum ”folie samsung” sau ”folie s7 edge”. Mulți oameni caută direct folii pentru modelul lor de telefon/tabletă/calculator. De aceea, poziția pentru acele cuvinte cheie precise este importantă.

Din fericire, s-au înregistrat creșteri mari și încurajatoare și pe aceste cuvinte cheie. Ca urmare, Smart Protection se poate baza pe faptul că traficul organic le va aduce un număr constant de clienți noi.

Într-o perioadă de 17 luni, Smart Protection a obținut poziții pe prima pagină pentru multe cuvinte cheie importante. După cum se poate vedea din imagini, s-a înregistrat o creștere abruptă la puțin timp de la începutul colaborării, iar magazinul online a continuat să crească în rang pe parcursul ultimului an.

Optimizarea pentru motoare de căutare este un proces lung, mai ales comparativ cu alte strategii de marketing. Totuși, odată ce magazinele online obțin un rang bun, vor obține trafic organic, fără nici un fel de cost per vizitator. De aceea, recomandăm tuturor proprietarilor de site-uri de eCommerce să investească în SEO din timp.

Dacă vrei să înveți mai multe despre SEO, îți recomandăm articolul nostru despre optimizarea platformelor de eCommerce sau să vizitezi blogul Targetweb.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Noutăți Inspirație SEO De: Alex Iftode

Lumea în care trăim este într-o continuă dezvoltare. Internetul și tehnologiile noi se răspandesc și cresc odată cu cei care le creează. E timpul să facem cunoștință cu generația Z. Pentru a face totul mai simplu de înțeles, ei sunt generația născută între anii 1996 și 2010. 

Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație Business De: Alex Iftode

De la an la an, comportamentul cumpărătorilor se schimbă, dar în același timp apar noi tehnologii și inovații de care magazinele online se pot folosi. Așadar, atunci când activezi în comerțul online, trebuie să fii atent la schimbările ce au loc pe piață, dar și la trendurile care apar. Altfel riști să rămâi în urma competiției sau să ratezi oportunități de creștere.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

Vizibilitatea site-ului tău pentru motoare de căutare va fi determinată de platforma de eCommerce pe care o folosești și de eforturile tale. Dacă vrei ca magazinul tău online să aibă succes, trebuie neapărat să te gândești la SEO și la ce poate face platforma ta pentru tine.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație SEO De: Alex Iftode

Magazinele online au evoluat mult în ultimul deceniu. Acum că industria la nivel global este de ordinul miilor de miliarde de dolari, la ce ne putem aștepta de la lumea eCommerce? Aflați ce e nou și ce va urma!

Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație De: Alex Iftode

Magazinele online au devenit un element crucial atât pentru startup-uri cât și pentru corporații uriașe și pe bună dreptate. Lumea eCommerce oferă multe beneficii, indiferent de cât de multe știi despre calculatoare sau vânzări.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație Business De: Alex Iftode
Pagina:
  1. 1
  2. 2