Deși industria eCommerce este încă în creștere în România, nu putem ignora existența concurenței.

Totuși, nu ar trebui să ne privim concurența doar ca o piedică sau provocare ce trebuie depășită. De multe ori, putem învăța lecții valoroase de la competitori, mai ales în eCommerce.

Primul pas este să identifici magazinele cu care ești în concurență:

Identificarea concurenței

Pentru a putea găsi magazinele online care oferă produse sau servicii similare ție, caută cuvintele cheie ale companiei tale în motoarele de căutare și pe rețelele de socializare.

Dacă ai un magazin de piese auto, de exemplu, începe prin a căuta termeni generici (precum ”piese auto”), notând rezultatele, iar apoi începe să cauți cuvinte cheie mai specializate (”suspensie ford focus”, ”bujie incandescentă volvo” etc.).

Astfel, vei vedea cei mai mari competitori online în materie de trafic organic și anunțuri plătite, două dintre cele mai importante și uzuale surse de clienți noi pentru site-urile de eCommerce.

Competitorii offline pot fi mai greu de găsit, întrucât nu au neapărată nevoie de o prezență puternică pe Internet. Probabil există multe magazine fizice mici și locale ce oferă produse similare, dar nu este fezabil să le cauți și examinezi pe toate.

De aceea, cel mai simplu este să te concentrezi doar pe magazinele offline mari, pe care probabil le cunoști deja și sunt prezente pe Internet.

După ce ți-ai găsit competiția, poți identifica factorii prin care vă diferențiați (atât avantajele, cât și dezavantajele fiecăruia):

Strategia de marketing

Marketing-ul este crucial în industria eCommerce. Din fericire, ai posibilitatea de a-ți asuma rolul de vizitator și de a vedea abordarea folosită de competitori.

În faza de identificare, vei afla cuvintele cheie pe care se axează alte companii și modul cum își prezintă magazinul și produsele în anunțuri plătite. Mai mult, poți verifica costurile acelor anunțuri folosind Google Adwords.

Pentru a obține o imagine mai completă a strategiilor de marketing folosite de competitori, abonează-te la newsletter-ele lor și studiază landing page-urile lor.

Știind abordarea altor companii, vei afla ce idei și tipuri de campanii sunt folosite în industrie. Astfel, te poți diferenția mai ușor de alte magazine online, dar poți și să aplici cele mai bune idei la propria ta strategie de marketing.

Experiența Cumpărătorilor

Un alt factor extrem de important pentru succesul unui magazin online este funcționalitatea site-ului și experiența pe care o oferă vizitatorilor.

Dacă magazinul competitorului este construit pe o platformă de eCommerce, încearcă să înveți cât mai multe și despre platformă, nu doar despre companie. Acordă atenție sporită elementelor precum:

  • Navigabilitatea magazinului - cât de intuitiv și ușor de folosit este site-ul;
  • Design-ul - cât de plăcut este site-ul din punct de vedere vizual, calitatea imaginilor, fonturile, culorile etc.;
  • Funcționalitățile de vânzare - filtre de produse, produse recomandate sau similare, marcaje de promoție etc.;
  • Procesul de checkout - cât de rapid și intuitiv este, cât de multe date colectează, dacă necesită cont pe site;
  • Conținutul de pe site - blog, descrieri de produse, video-uri etc.

Verifică aceste elemente folosind și un dispozitiv mobil. Astfel, vei ști cât de multă atenție au acordat competitorii optimizării pentru telefoane mobile.

După acest pas, vei putea compara experiența oferită de competitori cu cea a propriului tău magazin. Dacă există aspecte la care competiția are un avantaj, ar trebui să te concentrezi pe acele elemente, pentru a nu rămâne în urmă.

Datele Companiei

Datele competitorilor, precum numărul de angajați sau cifra de afaceri, oferă context celorlalte informații pe care le-ai colectat.

Este important să îți faci o idee a resurselor pe care la au competitorii la dispoziție pentru a-ți da seama dacă strategiile folosite de ei sunt fezabile și pentru magazinul tău online.

Pentru a obține date despre o companie, accesează site-ul Ministerului Finanțelor Publice, unde vei putea căuta agenți economici după județ și nume. Acolo, vei avea acces la date precum cifra de afaceri, veniturile, cheltuielile și numărul mediu de angajați.

Ca magazin online, aceste informații pot fi foarte folositoare. Cunoscându-ți competiția, vei înțelege mai bine piața și vei fi mai bine pregătit să-ți crești magazinul online.

Nu rata oportunitatea să înveți de la competitori!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Inbound Marketing De: Alex Iftode

În urmă cu ceva timp, am creat un articol cu sfaturi legate de descrierile produselor. Astăzi revenim la acest subiect cu sugestii noi și practice de a-ți crește vânzările prin intermediul descrierilor de produs convingătoare.

Acestea sunt recomandările noastre:

1. Studiază audiența magazinului online

Ca și strategiile de marketing, descrierile produselor trebuie create în jurul dorințelor și nevoilor audienței tale. Primul pas către pregătirea textului este să cunoști viitorii cititori și preferințele lor.

Dacă magazinul tău online este deja lansat, ai mai multe moduri de a colecta informații:

  • Sondaje și întrebări directe adresate clienților;
  • Google analytics;
  • Facebook Insights.

Dacă încă nu ți-ai lansat magazinul, încearcă să afli cât mai multe studiind competitorii și crează pofile de clienți pe baza avantajelor aduse de produsele pe care le vei vinde.

Informațiile despre vizitatori și clienți te vor ajuta în foarte multe moduri, de la design-ul produselor la campaniile de fidelizare.

Odată ce ai colectat destule date, trebuie să le procesezi într-un mod eficient. Pentru a scrie descrieri cât mai bune, axează-te pe așteptările audienței de la magazin și produsele tale.

2. Alege tonul potrivit

Descrierile produselor ar trebui să respecte un set de reguli și instrucțiuni, pentru a crea o experiență uniformă și plăcută. Aceste reguli trebuie să cuprindă:

  • Stilul de scriere (formal, informal);
  • Modul de adresare (directă, pronume de politețe etc.);
  • Folosirea figurilor de stil;
  • Elemente umoristice;
  • Lungimea textului.

Ține cont și de brand atunci când elaborezi setul de reguli. Astfel, vei crea un stil unic de exprimare, prezent pe orice pagină a magazinului online.

Exprimarea informală și glumeață, de exemplu, poate aduce rezultate foarte bune pentru anumite tipuri de produse și magazine. În alte cazuri, scrierea formală este recomandată, pentru a arăta seriozitate și calitate.

Dacă ai o gamă diversă de produse, cel mai probabil vor exista grupuri țintă diferite pentru tipurile diferite de produse. În acest caz, îți recomandăm să aplici reguli diferite pentru fiecare categorie de produse.

3. Prezintă avantaje, nu doar specificații

O greșeală comună pe care o fac multe magazine este să menționeze doar caracteristicele unui produs sau să copieze descrierile folosite de furnizor.

Această abordare nu este benefică întrucât nu evocă dorința de cumpărare pentru vizitatori. O persoană va fi intereastă doar de specificații dacă deja este hotărâtă să cumpere, iar acest caz este mai rar.

De obicei, vizitatorii pe site încă se decid dacă vor să cumpere ceva în primul rând. De aceea, trebuie să prezinți beneficiile pe care le vor primi.

Încearcă să fi cât mai exact și să arăți foloasele produselor în viața de zi cu zi, modurile prin care acestea vor face o schimbare în viața clientului.

Evită termenii negativi. Chiar dacă descrii o problemă și cum aceasta va fi eliminată, tonul general al descrierii va deveni unul negativ, ceea ce ar putea afecta comportamentul vizitatorilor.

4. Stimuleză simțurile

Scopul conținutului de pe pagina de produs este să ajute vizitatorii să cunoască cât mai bine produsele și să îi încurajeze să cumpere. Pentru a atinge acest scop, incorporează toate simțurile pe paginile produselor tale.

Pe plan vizual, folosește poze de înaltă calitate să expui produsul, întrucât sunt mult mai eficiente decât conținutul scris.

În schimb, folosește-te de descriere pentru a contura o imagine mai completă în mintea vizitatorului. Apelează la celelalte simțuri, precum cel tactil sau chiar gustativ, dacă este cazul.

Acest stil descriptiv este foarte util pentru magazinele online. Din moment ce vizitatorii nu pot interacționa fizic cu produsele înainte să le cumpere, trebuie să simulezi acea experiență printr-o descriere bogată.

Mai mult, prin conținut de calitate, te poți axa pe cele mai pozitive aspecte ale produsului, oferind o imagine ideală și încurajând vizitatorii să plaseze comenzi.

5. Inspiră încredere

Descrierile produselor ar trebui să fie cât mai atractive, dar evită hiperbolele și afirmațiile exagerate. Încrederea este un factor foarte important pentru vizitatori și clienți. Descrierile magazinul online trebuie să întărească acea încredere.

Atunci când îți expui avantajele produselor, încearcă în permanență să vi cu dovezi și explicații.

Un mod eficient și des-întâlnit de a inspira încredere este prin intermediul recenziilor și testimonialelor lăsate de clienți fericiți. Avantajele recenziilor sunt:

  • Îmbogățesc pagina produsului fără efort suplimentar din partea ta;
  • Vizitatorii au mai multă încredere în conținutul creat de clienți decât în cel făcut de magazin;
  • Clienții care au lăsat recenziile sunt mulțumiți pentru că și-au putut exprima opinia.

Pentru a obține cât mai multe recenzii și testimoniale, ține o legătură strânsă cu clienții magazinului online și îndeamnă-i să-și expună părerea.

Concluzie

Sunt mulți factori care influențează vizitatorii în procesul de plasare a unei comenzi, dar descrierile produselor sunt probabil cele mai importante.

Măsoară rezultatele descrierilor în mod regulat și încearcă să le îmbunătățești în permanență!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Best Practice Inbound Marketing De: Alex Iftode

Există multe surse de inspirație atunci când plănuiești viitorul magazinului tău online. Te poți folosi de Google Analytics, sau să te uiți la companii care deja au avut succes.

O altă idee, este să îți înțelegi mai bine publicul, și să aplici câteva sfaturi practice din psihologie. 

În acest articol, ți-am pregătit cinci sfaturi din psihologie care pot fi aplicate în eCommerce. Cu ajutorul acestor idei, vei putea optimiza magazinul și strategia ta de marketing.

1. Începe cu un angajament mic și crește miza treptat

General vorbind, un om la prima vizită a magazinului nu va fi dispus să plaseze o comandă. E posibil să nu fie hotărât ce și de unde să cumpere și nu va avea încredere în brandul companiei dacă abia își formează prima impresie.

Atunci, întrebarea este cum să încurajezi acel vizitator să revină la magazinul tău atunci când este hotărât să cumpere.

Răspunsul este să îl convingi să facă un angajament mai mic, precum abonarea la newsletter, completarea unui chestionar sau pur și simplu vizitarea blogului.

Motivul pentru care această strategie funcționează este legat de modul cum mintea umană își justifică acțiunile. Mai exact, dacă o persoană face un favor altei persoane, va justifica acea acțiune prin simpatie, chiar dacă acea simpatie nu există încă. Pe scurt, un favor duce la altul.

În contextul comerțului digital, în urma unui angajament, vizitatorul își va justifica acțiunea prin faptul că este interesat de magazin. Odată ce vizitatorul își formează acea părere, va fi dispus să facă un angajament mai mare. Acest fapt stă la baza multor campaniilor de marketing, care ghidează încet vizitatorii către plasarea unei comenzi.

2. Oferă mereu o soluție rapidă

Una dintre cele mai comune plângeri legate de comerțul online este că durează prea mult până ajunge comanda. Asta a determinat tot mai multe firme de curierat să ofere servicii de transport prioritar.

Lecția din psihologie este că oamenii atribuie o valoare mai mare câștigurilor imediate decât celor viitoare. În termeni mai practici, mulți vor prefera să primească 10 lei azi decât 20 săptămâna viitoare, de exemplu.

Pe baza acestei însușiri, poți face un număr de lucruri pentru a-ți spori vânzările:

  • Adaugă o opțiune de curierat rapid la un cost mai ridicat. Mulți preferă să plătească mai mult decât să aștepte.
  • Oferă suport în timp real clienților. Vei avea mai puțini clienți nemulțumiți în acest mod.
  • Adaugă un aer de urgență ofertelor tale (stoc limitat, termen limită). Un sentiment de ”acum ori niciodată” poate convinge vizitatorii să plaseze comenzi pe care nu le-ar fi efectuat în mod normal.

3. Vorbește pe limba clienților

Parte din brandul unei companii este modul cum comunică cu audiența. Modul de exprimare, stilul formal sau informal și cuvintele folosite (neologisme, regionalisme etc.) conturează personalitatea magazinului și afectează perspectiva clienților și a vizitatorilor.

Oamenii sunt ființe sociale. Ei constituie grupuri și au tendința să își formeze opinii mai bune despre cei care aparțin acelorași grupuri ca ei. În acest context, un grup este un colectiv de oameni reuniți de o trăsătură sau părere comună (gusturi muzicale, viziune politică, zonă geografică etc.).

Site-urile de eCommerce pot beneficia de acest fapt. Studiază cât mai în detaliu grupurile țintă ale magazinului. Identifică gusturile, preferințele și comportamentul lor. Odată ce vei ști aceste detalii, te vei putea exprima în același mod.

Vorbind pe limba clienților, aceștia vor percepe compania ta ca fiind ”parte din grup”. Astfel, vei forma o relație mai puternică cu ei, iar aceștia vor fi mai deschiși la ofertele magazinului tău.

4. Fii amuzant

Umorul poate fi un element foarte puternic într-o campanie de marketing. Un studiu din 1993 a determinat că umorul în reclame, atunci când este folosit corect, crește interesul audienței și șansa ca aceștia să cumpere.

Există trei motive pentru care glumele au efectul acesta:

  • Reținem mai ușor ceva amuzant. Vedem nenumărate reclame pe zi, dar uităm majoritatea. De aceea, este important să fii memorabil, iar umorul este unu mod de a face asta.
  • Oamenii împărtășesc lucrurile amuzante între ei, chiar dacă acele lucruri sunt materiale publicitare. Astfel, reclamele amuzante vor atinge o audiență mai mare, fără investiții suplimentare.
  • Umorul este dezarmant. Atunci când râdem, nu mai acordăm la fel de multă atenție faptului că materialul încearcă să ne convingă de ceva (abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) așa că acele mesaje ne conving mai ușor.

Acestea fiind spuse, umorul în marketing poate fi destul de dificil. Glumele trebuie să fie naturale și pe gustul clienților. Dacă vrei să adopți un stil umoristic în campaniile tale de marketing, asigură-te că acele glume chiar sunt amuzante pentru audiența ta.

5. Felicită clienții atunci când comandă

Nu este un lucru neobișnuit ca un client să se răzgândească după ce plasează o compandă. Se poate hotărî subit că nu mai vrea produsul sau că va aștepta o promoție. Din fericire, nu este dificil să implementezi o soluție la această problemă: felicită-i atunci când plasează o comandă.

Oamenii vor să știe că alegerile pe care le-au făcut au fost corecte. Atunci când luăm o decizie, de exemplu să plasăm o comandă, căutăm o confirmare că a fost o alegere bună. Detaliul important este că trebuie să ajungem singuri la acastă concluzie, folosind propriul raționament.

Magazinul poate ajuta clienții să se convingă că au făcut alegerea bună. Nu trebuie să fie ceva complex sau forțat. Un simplu pop-up de tip ”Felicitări, comanda dvs. a fost finalizată. Îți mulțumim!” poate face o diferență mare. Formulează și email-ul de confirmare în același stil.

Alte materiale care pot ajuta în acest sens sunt ghidurile de folosire a produselor și articolele cu sfaturi. Ideea nu este să încerci să convingi clientul că a făcut o alegere bună, ci mai degrabă să îi oferi mijloacele de a se convinge singur de acest lucru.

Cu aceste 5 sfaturi de psihologie, vei putea înțelege mai bine cum să interacționezi cu clienții și să îți crești vânzările într-un mod subtil și organic.

Felicitări, ai făcut alegerea corectă citind articolul! Abonează-te acum la newsletterul Blugento pentru a nu rata alte sfaturi practice!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

În timp ce un magazin fizic poate fi găsit întâmplător de potențiali clienți, site-urile de eCommerce nu au acest avantaj. De aceea, companiile care operează în mediul virtual au nevoie de campanii solide de inbound marketing. Pentru a ajunge la publicul tău țintă, trebuie să pui bazele unei strategii de marketing reușite.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Best Practice Inbound Marketing De: Alex Iftode

O campanie de anunțuri plătite este ca un motor. Fiecare componentă trebuie să funcționeze corect atât individual, cât și ca parte a sistemului. Dacă totul merge bine, campania are succes iar magazinul obține trafic și clienți noi.

O componentă care de multe ori nu primește destulă atenție este landing page-ul. Scopul acestui articol este să te informeze despre rolul paginii și să te învețe cum să o folosești.

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Inbound Marketing PPC CRO De: Alex Iftode
Diferența este clară: inbound marketing atrage consumatorii contemporani mult mai eficient, mai ales în cazul companiilor de eCommerce. Cel mai probabil ai mai auzit până acum că ar trebui să te concentrezi pe inbound, dar este important să știi și de ce. Sperăm că acest articol te-a ajutat să înțelegi de ce viitorul marketingului se va baza pe o relație naturală cu clienții, nu pe reclame generale, fără un target bine definit.Citește mai multe
Postat în Marketing Online Inbound Marketing De: Alex Iftode

Domeniul eCommerce are la dispoziție anumite tactici și unelte unice, care nu sunt disponibile în alte industrii. Printre acestea se numără remarketing-ul, o strategie prea eficientă să nu o încerci. În primul rând, hai să să aflăm ce presupune:

Citește mai multe
Postat în Marketing Online Inbound Marketing PPC De: Alex Iftode
În articolul anterior, am descoperit principalele motive pentru care ar trebui să scrii constant pe blogul magazinului tău online. Nu te îngrijora - constant nu înseamnă în fiecare zi, ci chiar doar o singură dată pe săptămână.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Inbound Marketing De: Blugento
Sigur ai auzit vorbindu-se peste tot despre cât de important este să creezi conținut sau de faimoasa expresie content is king. În comerțul B2C (business to consumer), content marketing-ul este una dintre cele mai eficiente strategii pe care o folosesc oamenii de marketing în ziua de azi.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Inbound Marketing De: Blugento
Un magazin online de succes înseamnă o platformă funcțională, personalizarea acesteia, produse de calitate, relațiile cu clienții și alți factori pe care cu toții îi luăm în considerare atunci când ne gândim la un număr cât mai mare de vânzări.Citește mai multe
Postat în eCommerce Best Practice Inbound Marketing De: Oana Bosbici