Pagina:
  1. 1
  2. 2

Platforme marketing afiliat Romania si Europa

În doar câteva săptămâni, urmează cea mai profitabilă perioadă din an pentru cei care dețin un business în industria de retail, în special pentru cei cu magazine online. Black Friday este una dintre cele mai așteptate zile din an, atât de consumatori, cât și de owneri de magazine. Pentru cei din urmă, este o ocazie excelentă să genereze mult mai multe vânzări ca în restul anului, dar și să crească vizibilitatea magazinului online pe care îl dețin.

În acest articol, vom pune accent pe marketing-ul afiliat și cum te pot ajuta platformele de genul acesta să-ți crești vânzările de Black Friday. Vom începe cu prezentarea unor platforme de marketing afiliat din România și Europa.

Platforme de marketing afiliat din România și Europa

1. 2Performant

2Performant este o platformă de marketing afiliat din România. La momentul actual, prin această platformă s-au realizat deja 3 milioane de tranzacții de la clienți din Europa Centrală și de Est și s-au obținut peste 4 milioane de vânzări de către advertiseri. Totodată, încasările acestora se apropie de 170 de milioane de euro. Platforma are în prezent peste 70 de mii de afiliați care îți pot promova magazinul online.

În plus, vei știi de fiecare dată cine și unde te promovează. Statisticile pe care le vezi în 2Performant sunt în timp real, așadar vei fii mereu la curent cu ce se întâmplă. Poți de asemenea să încarci și bannere create de tine, tocmai pentru a le face afiliaților care te promovează munca mai ușoară, dar și pentru a menține identitatea brandului tău consistentă pe toate canalele de comunicare.

Mai multe despre marketing afiliat și 2Performant poți afla din interviul pe care l-am realizat cu Dorin Boerescu - fondatorul 2Performant.

Platforma are un plan tarifar flexibil, care îți permite să alegi comisionul pe care vrei să-l plătești către afiliați pentru fiecare vânzare. Poți testa 2Performant gratuit pentru prima lună, indiferent de planul ales, așa că noi recomandăm să faci lucrul acesta pentru a vedea dacă se potrivește nevoilor tale. 

Blugento este partener 2Performant, prin urmare clienții platformei beneficiază de abonament preferențial și integrare gratuită, în care este inclusă și crearea unui feed de produse automatizat.

Află cum te putem ajuta să crești vânzările magazinului tău online prin marketing afiliat din acest articol.

2. Profitshare

Profitshare este platforma de marketing afiliat cu cele mai mari vânzări din România. Până în prezent, s-au generat vânzări de peste 1,5 miliarde de lei (fără TVA), având peste 98 de mii de afiliați. Un avantaj al platformei este faptul că utilizatorii primesc materiale promoționale care sunt relevante pentru interesele lor, ceea ce va duce la creșterea ratei de click. Un afiliat va putea genera instrumente de promovare folosindu-se de orice produs din oferta magazinului tău, ceea ce îi conferă acestuia flexibilitate și control.

În cazul în care nu ai mai lucrat până acum cu o platformă de marketing afiliat, vei primi o mulțime de sfaturi care o să te ajute să înțelegi mai bine cum să te folosești de această strategie pentru a crește vânzările.

Mai mult decât atât, Profitshare te va ajuta să-ți promovezi programul de afiliere, astfel încât acesta să devină cunoscut de cât mai mulți afiliați din platformă. Pentru a-i menține pe aceștia implicați în promovare, vor exista de asemenea concursuri menite să le stârnească interesul. Atunci când îți creezi cont pe platformă, vei putea decide de asemenea valoarea comisionului pentru fiecare vânzare.

Mai vrem să menționăm faptul că Blugento oferă integrare atât cu 2Performant, cât și cu Profitshare.

3. VIVnetworks

Potrivit site-ului oficial, VIVnetwork este cea mai populară rețea de marketing afiliat din Europa Centrală și de Est. Aceasta poate fi folosită și în România, unde suportul este oferit de către oameni care sunt vorbitori nativi ai limbii române și dețin cunoștințe referitoare la piața de eCommerce de la nivel local. În prezent, peste 20 de mii de site-uri promovează afiliații din platformă și există peste 6.000 de parteneri activi.

Pe lângă beneficiile incluse în platformă, VIVnetworks oferă și un serviciu de management al planului de afiliere. Practic, la cererea ta, aceștia se vor ocupa de gestionarea programului tău pentru a-ți aduce cele mai bune rezultate. Acest serviciu include activități precum recrutarea partenerilor, comunicarea directă cu partenerii afiliați, suport tehnic (care este o parte extrem de importantă), realizarea unor campanii ce aduc rezultate, monitorizarea performanței, și multe altele.

Mai merită menționat faptul că VIVnetworks lucrează cu tehnologia CJ Affiliate by Conversant, care este cea mai mare și fiabilă tehnologie din lume la nivel de maketing afiliat.

4. Webgains

Webgains este o platformă de marketing afiliat prezentă în 230 de țări, cu 1.800 de advertiseri și 250 de mii de publisheri. Are o prezență globală și o echipă de peste 100 de oameni care este prezentă în diferite colțuri ale lumii.

Mai mult decât atât, echipa lor are expertiza necesară ce te poate ajuta să te poziționezi cât mai bine pe o anumită piață. De asemenea, Webgains investește în permanență în noi tehnologii. De exemplu, recent a încheiat un parteneriat cu IBM Watson pentru a aduce puterea inteligenței artificiale și machine learning în cadrul acestui canal de performance marketing.

5. TradeTracker

TradeTracker are în prezent peste 5.000 de advertiseri în platformă, mai mult de 250 de mii de publisheri și birouri în 24 de țări. De-a lungul anilor, această platformă a reușit să devină o rețea cu afiliați ce au o reputație foarte bună în industrie. La fel ca în cazul celorlalte platforme, vei plăti un comision doar în cazul în care faci vânzări de pe urma programului de afiliere.

O funcționalitate foarte utilă este cea care îți găsește afiliați care se potrivesc cel mai bine cu produsele pe care le vinzi. Chiar și așa, tot vei deține controlul asupra acestora, urmând să decizi pe care îi accepți și pe care nu. Pe tot parcursul folosirii platformei, vei putea ține legătura cu un account manager, care te va putea ghida în orice situație. TradeTracker are peste 20 de funcționalități gândite să îți facă munca mult mai ușoară atunci când vrei să creezi un program de afiliere de succes.

6. Tradedoubler

Tradedoubler sunt de 20 de ani pe piață, având peste 2.000 de advertiseri și peste 180 de mii de publisheri. Sunt prezenți în 81 de țări și au generat peste 1.4 miliarde de euro în vânzări prin intermediul platformei. Aceștia folosesc o combinație de informații bazate pe date și inteligență artificială pentru a-ți conecta magazinul online cu clienți în momentele și perioadele cheie când ar putea să îți vadă produsele.

De asemenea, Tradedoubler oferă acces la campanii bazate pe performanță care se pot customiza pe nevoile tale și includ strângerea de lead-uri, native advertising, display advertising, video și instalare de aplicație. Echipa lor are și expertiză la nivel local pe piețele importante din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Motivul pentru care am decis să includem și platforme de marketing afiliat din Europa, pe lângă primele două de la noi din țară, este deoarece Blugento te poate ajuta să vinzi și cross-border. Așadar, dacă decizi să te extinzi în afara granițelor, ai câteva opțiuni foarte bune pentru marketing afiliat.

Cum să-ți crești vânzările de Black Friday cu ajutorul platformeilor de marketing afiliat

Acum că am văzut ce platforme poți folosi pentru programul tău de afiliere, hai să trecem la lucruri concrete și să vedem cum să te pregătești de Black Friday atunci când faci marketing afiliat.

În primul rând, iată niște sfaturi utile pe care să le iei în considerare când îți pregătești site-ul pentru această zi:

  • Discută cu furnizorii pentru a te asigura că ai stocurile necesare pentru toate produsele;
  • Fă o listă cu toate produsele la care vrei să oferi discount, precum și cu inventarul disponibil la momentul actual;
  • Verifică și testează serverele din punct de vedere al volumului de trafic estimat;
  • Pregătește bannere și materialele de marketing de care vei avea nevoie pentru promovare;
  • Nu uita să testezi funcționalitatea site-ului și pe dispozitive mobile.

Recomandări pentru vânzări mai mari prin marketing afiliat de Black Friday

Concret, iată ce recomandăm pentru a avea rezultate cât mai bune:

Începe pregătirile cât mai din timp. Ideal ar fi să comunici afiliaților promoțiile pe care vrei să le derulezi cam cu aproximativ două luni înainte, însă nu te stresa dacă încă nu ai apucat să o faci. Important este ca afiliații să fie informați cât mai repede în legătură cu ofertele pe care le vei avea, pentru ca și aceștia să aibă suficient timp la dispoziție pentru a se gândi la o campanie de promovare. Este important să îi tratezi ca pe niște parteneri, deoarece și ei joacă un rol extrem de important în creșterea vânzărilor magazinului tău online.

Oferă materiale vizuale și informații suplimentare. Succesul unui program de afiliere de Black Friday stă în a face cât mai ușoară viața afiliaților care vor să-ți promoveze magazinul online. Astfel, este important să le oferi nu doar materiale vizuale, dar și informații suplimentare despre produsele pe care le vinzi, mai ales în cazul în care ai produse cu o poveste interesantă în spate. Afiliații se pot folosi de informațiile pe care le oferi pentru a promova și pe alte canale magazinul tău, de exemplu pe blog, printr-o postare dedicată sau chiar într-un material video.

Nu scade comisionul. Chiar dacă scopul tău în această perioadă este să-ți crești vânzările, o strategie contraindicată ar fi să scazi comisionul pe care îl oferi pentru fiecare vânzare. Afiliații din platformă pot alege dintr-o mulțime de parteneri pe care să îi promoveze, așadar tu trebuie să faci tot ce-ți stă în putință pentru a le câștiga atenția și încrederea. În cazul în care este posibil, încearcă să mărești valoarea comisionului pentru a atrage și mai mulți afiliați în direcția ta.

Folosește canalul intern de mesagerie.Toate platformele de marketing afiliat au un sistem prin care membrii își pot trimite mesaje. Această modalitate de comunicare te poate ajuta să informezi afiliații în legătură cu produsele sau categorii care se vând cel mai bine în această perioadă. De asemenea, asigură-te că ții legătura cu afiliații care îți aduc cele mai mari vânzări și că reușești să creezi o relație apropiată cu aceștia.

Analizează mai des cererile de intrare în programul de afiliere. Înainte de Black Friday, crește exponențial numărul de oameni interesați să devină afiliați, așadar trebuie să te aștepți la un volum mai mare de cereri. Noi îți recomandăm să intri mai des în platformă cu aproximativ două luni înainte, pentru a te asigura că poți procesa toate cererile care ajung la tine.

Lucrează cu influenceri. Platformele de marketing afiliat nu sunt doar despre afiliați. Acestea te ajută să descoperi și să lucrezi cu influenceri care pot crește vizibilitatea magazinului tău online și să-l ducă în fața unei audiențe relevante pentru tine. În acest sens, recomandăm să explorezi platforma pe care o folosești pentru a vedea ce influenceri se pliază cel mai bine pe nișa magazinului tău online. Apoi, după ce ai identificat câteva persoane, este timpul să le contactezi și să le propui să lucrați împreună pentru campania de Black Friday.

Ca idee, le poți trimite câteva produse pe care vrei să le scoți în față cât mai mult, iar aceștia să facă o recenzie despre ele, pe blog, pe profilul lor de Instagram sau chiar pe YouTube. Va trebui să fii atent și să selectezi influencerii care au o audiență ce ar putea fi interesată de ceea ce vinzi. Altfel, campania ta nu va avea succesul dorit.

Ca un sfat de final, îți sugerăm să fii atent și la tentativele de fraudă ce pot apărea în această perioadă. Este recomandat să urmărești în timp real traficul care vine pe site, sursa acestuia, numărul de tranzacții care se fac, cât și frecvența lor. Dacă observi mai multe tranzacții de pe aceeași adresă de IP, atunci ar fi bine să le analizezi pentru a confirma dacă sunt reale sau nu.

De asemenea, dacă observi un URL de referință cu mai multe redirect-uri, atunci ar fi cel mai bine să investighezi acea situație. Un alt caz comun este cel în care vine foarte mult trafic de la un singur afiliat. Astfel de întâmplări sunt destul de rare, dar este bine să știi că pot apărea și este indicat să monitorizezi totul îndeaproape pentru a reacționa cât mai rapid.

Concluzie

Atunci când este implementat în mod corect, un program de afiliere îți poate crește vânzările, în special de Black Friday. Mai mult decât atât, pe termen lung va aduce un boost de brand awareness, dar și de încredere în compania ta. Tocmai de aceea, din ce în ce mai multe magazine online folosesc marketing afiliat în strategia lor, deoarece și-au dat seama că beneficiile sunt numeroase și nu se reduc doar la o creștere a vânzărilor pe termen scurt.

Sperăm ca sfaturile noastre să te ajute la crearea unui program de afiliere puternic și că vei avea un Black Friday cât mai profitabil. Spor la vânzări!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Modul în care gestionezi produsele cu stoc epuizat influențează experiența utilizatorului la tine în magazin, SEO și vânzările. 65% dintre vizitatorii dezamăgiți că au ajuns pe o pagină cu un produs cu stoc epuizat părăsesc site-ul și cumpără de la altcineva, sau deloc, conform studiului realizat de GT Nexus.

Citește mai multe
Postat în eCommerce CRO Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

“Cum pot să-mi extind magazinul online și să cresc vânzările fără a investi o sumă mare de bani?” este probabil cea mai des întâlnită întrebare în eCommerce. În acest articol, vom aborda trei teme principale. În prima parte, vorbim despre beneficiile marketplace-ului eMAG și tot ce trebuie să știi despre avantajele platformei, iar la final îți vom arăta punctual cât de ușor este să integrezi magazinul tău online prin platforma Blugento.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Cea mai mare provocare pentru un antreprenor este să-și dezvolte business-ul, în timp ce ține piept unei concurențe tot mai acerbe și unui mediu tot mai dinamic.

Acest webinar este pentru antreprenorii care doresc să-și crească afacerea și să fie cu un pas înaintea concurenței, profitând de oportunitățile pe care comerțul online le oferă, național și internațional. Înscrie-te și tu!

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

În era digitală, industria de retail a fost separată de multe ori în două tabere: online și offline. Dacă lăsăm la o parte această distincție, vom vedea că magazinele fizice și cele offline nu sunt în competiție, ci din contră, se completează reciproc.

Mai mult decât atât, consumatorii se așteaptă să aibă parte de o experiență relevantă în funcție de nevoile lor pe mai multe canale de comunicare, și nu să se întâlnească cu un anumit brand doar offline.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin
7 din 10 români economisesc bani, așteptând reducerile de Black Friday, conform ultimului studiu GPeC și Eureka Insights. În 2017, românii au cheltuit +200€ mil. doar de Black Friday. Vinerea Neagră a fost considerată inițial începutul sezonului cumpărăturilor de sărbători și marchează startul celei mai încărcate perioade a anului pentru comercianți. Cum cel mai așteptat eveniment al shoppingului online se apropie cu pași repezi, am creat, împreună cu partenerii noștri OneDigital, un ghid care să te ajute în pregătirea campaniilor de Black Friday.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Statisticile arată că peste 86% din consumatori nu mai observă reclamele online. Folosirea aplicațiilor de blocat reclame a crescut cu peste 400% în ultimii 3 ani și doar 20% din post-urile pe Facebook ale unui magazin online mai cauzează o reacție emoțională. Aceste cifre nu te pot face să te simți prea optimist, mai ales dacă vrei să-ți promovezi afacerea folosind un mediu emoțional, cum ar fi Facebook.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Cum atragi clientii magazinelor online de haine

În România, verticala de fashion în mediul online reprezintă doar 7-8% din întreaga piață de retail (online și offline), ceea ce înseamnă că este loc de creștere. În același timp, potrivit raportului GPeC al pieței de eCommerce în 2017, categoria de fashion se află pe locul doi după categoria IT&C din punct de vedere al volumului de vânzări generate.

Interesul românilor pentru cumpărături online crește de la an la an, în special atunci când vine vorba de modă, așadar, dacă te gândești să îți deschizi un magazin online în acest domeniu, acum este momentul.

Înainte de a face acest pas, este important să știi cum gândesc consumatorii și în special, la ce se uită atunci când accesează magazinele online de fashion, deoarece așa vei știi cum să te adresezi nevoilor acestora.

Iată principalele aspecte ce definesc comportamentul consumatorilor care cumpără haine online:

  • Brandul. Atât brandul produselor, cât și brandul magazinului denotă calitate, dar și încredere în mintea consumatorului.
  • Impulsul de moment. De cele mai multe ori, consumatorii cumpără produse fashion nu pentru că au nevoie de anumite articole vestimentare, ci pentru că se simt bine făcând acest lucru și că vor să exploreze cât mai multe stiluri. 
  • Oferte. Persoanele care cumpără online se uită în majoritatea cazurilor după reduceri. Acest lucru este valabil în special în cazul femeilor, care cumpără mai des decât bărbații. 

În a doua parte a articolului, vom vorbi despre strategiile pe care le poți folosi pentru a fi mai tare decât concurența.

Oferă cât mai multe detalii despre produse

Motivul principal pentru care consumatorii nu cumpără articole vestimentare online îl reprezintă teama că hainele nu li se vor potrivi și că nu vor fi calitative. De aceea e important să câștigi încrederea vizitatorilor prin afișarea a cât mai multor informații despre produse, precum materialul din care sunt confecționate, detalii adiționale despre țesătură, o descriere a hainei, și chiar și dimensiunile în centimetri pentru o anumită mărime.

Realizează fotografii profesionale la produse

Acest sfat merge mână în mână cu cel de mai sus, deoarece pozele articolelor vestimentare trebuie să reflecte cât mai în detaliu calitatea acestora, modul în care se așează, cusăturile, dar și culoarea materialului. De exemplu, în cazul unui tricou simplu de culoare albă, materialul poate fi un bumbac mai grosuț, sau dimpotrivă, un bumbac mai subțire, prin care se poate vedea forma corpului. Este important ca imaginile să reflecte tipul de material, însă te poți ajuta și de descrierea produsului pentru oferi detalii suplimentare.

Afișează ținute complete

Atunci când un consumator vede o rochie, o bluză sau o pereche de blugi și aceste produse sunt plasate într-o ținută, mintea persoanei respective lucrează altfel, deoarece o ajuți să își imagineze articolul respectiv într-un anumit context. Astfel, pentru acea persoană este mult mai ușor să se gândească unde ar putea purta acea rochie și cu ce pereche de pantofi sau accesorii ar merge cel mai bine.

Fii prezent pe mobil

50% din vânzările generate de anumite magazine online au provenit din aplicațiile de mobil, așadar pe lângă optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile, comportamentul clienților în zona de fashion cere ca magazinele online din această verticală să investească și într-o aplicație de mobil.

O mare parte din cei care cumpără online folosesc telefonul mobil, deoarece pot plasa comenzi oriunde ar fi. Într-o oarecare măsură, aplicația de mobil vine ca o extensie naturală în relația cu consumatorii.

Concluzie

În prezent, categoria de fashion în online este într-o continuă creștere, dar în același timp competiția nu este la fel de mare ca în domeniul IT&C, astfel că e un moment prielnic să îți deschizi un magazin online în această industrie.
Dacă ai întrebări sau ai nevoie de ajutor în privința începerii unei afaceri online, ne poți contacta la 0755 068 401 sau folosind formularul de pe site.

Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Sărbătorile au trecut, iar oamenii intră în noua lor rutină de 2018.

Asta nu înseamnă, totuși, că nu mai sunt interesați de cumpărături. Cu abordarea corectă, te poți bucura de vânzări foarte bune și acum. Întrebarea este ”Care este abordarea corectă?”

În acest articol am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să afli.

În primul rând, ar trebui să alegi pe ce cale să te reconectezi cu ei.

Canalele de comunicare

În primul rând, vei avea nevoie de un newsletter. Campaniile de e-mail marketing continuă să fie una dintre cele mai populare forme de marketing în industria comerțului online și ajută magazinele online să rămână conectate cu clienții lor.

O altă metodă eficientă de a-ți aborda audiența este pe social media. Suntem de părere că site-urile de eCommerce ar trebui să fie cât mai active pe platformele de socializare.

Nu uita să îți actualizezi listele de contacte cu datele pe care le-ai obținut de Black Friday și de sărbători dacă încă nu ai făcut-o.

Aceste noi contacte vor fi foarte valoroase, întrucât nu a trecut mult timp de la ultima lor interacțiune cu magazinul tău. Ca urmare, încă vor fi familiari cu brandul tău.

Un ultim aspect la care să te gândești sunt mesajele plasate pe site. Această abordare are avantajul că vizitatorul este deja interesat de magazin, deci te poți aștepta la o rată de conversie mai bună dacă mesajul este bine gândit.

În schimb, vei avea un spațiu mai limitat. Sfatul nostru este să creezi bannere axate pe produse și vânzări și să folosești blogul pentru a-ți prezenta mesajul mai în detaliu.

Odată ce ți-ai stabilit canalele de comunicare, este timpul să pregătești mesajele în sine. Hai să începem cu începutul.

Introducerea prietenească și informală

Din moment ce scopul tău este de a te reconecta cu persoane care deja sunt familiare cu magazinul tău, poți adopta o abordare mai personală. Astfel, vei arăta că îți cunoști și prețuiești clienții.

Poți începe cu o urare pentru 2018 sau poate o întrebare despre cum și-a petrecut cititorul timpul de sărbători. Ideea este să prezinți ”personalitatea” magazinului. Astfel, conturezi compania ca pe o persoană, cu care va fi mai ușor pentru clienți să empatizeze.

Dacă te dedici acestei abordări, totuși, alocă-ți timp pentru o discuție adevărată cu clienții atunci când aceștia răspund, indiferent de metoda de comunicare.

Folosește liste segmentate de contacte

Acest sfat merge mână în mână cel precedent. Pentru a inspira o atitudine prietenoasă și relaxată în comunicarea cu audiența, trebuie să folosești mesaje personalizate.

Asta nu înseamnă doar să cunoști câteva caracteristici generale ale clienților tăi. Axează-te pe detalii și crează liste mai mici în care să îi plasezi. Există mai mulți factori după care îți poți segmenta lista de contacte:

  • Metoda de comunicare preferată;
  • Dispozitivul preferat;
  • Date demografice (sex, vârstă etc.);
  • Produsele sau serviciile comandate;
  • Timpul de la ultima comandă;
  • Numărul total de comenzi plasate și valoarea acestora;

Există multe alte detalii pe care le poți folosi în procesul de segmentare, iar importanța lor variază în funcție de industrie și companie.

După cum se vede, poate fi dificil să aduni toate aceste date și să ți cont de ele. Din fericire, există soluții special create pentru a ajuta magazinele online să își cunoască și aborda mai bine audiența. Îți putem recomanda cu încredere partenerul nostru Omniconvert.

Alege cu atenție produsele promovate

Chiar dacă folosești o abordare personală și clădești o relație puternică cu clienții, trebuie să prezinți produsele potrivite la momentul potrivit.

În acest caz, momentul este la începutul noului an, iar pe baza acestui detaliu, deja poți trage o concluzie a dorințelor și priorităților audienței tale.

Cu ocazia anului nou, oamenii vor să facă schimbări pozitive în viața lor, să trăiască mai sănătos, să învețe lucruri noi, să protejeze mai bine mediul și așa mai departe.

Gândește-te ce produse vor satisface aceste dorințe și promovează-le listei tale de contacte. Un alt aspect la care să te gândești ar fi stocurile rămase de la sărbători și produsele de iarnă. Dacă există riscul să scadă cererea pentru aceste bunuri în viitorul apropriat, atunci este mai bine să te concentrezi pe vânzarea acestora cât mai repede.

Răsplătește loialitatea

Nu există momente rele să oferi reduceri sau cadouri gratuite, cel puțin din pucul de vedere al clientului.

După perioada încărcată de cumpărături a Black Friday-ului și a sărbătorilor, ai o ocazie foarte bună să determini cei mai valoroși clienți ai magazinului tău online și să îți arăți aprecierea.

Pentru a determina cum să îți răsplătești clienții fideli, analizează valoarea pe termen lung al clienților și bugetul pe care îl ai la dispoziție.

Un cadou din partea companiei poate face o impresie mult mai puternică decât un cupon de reduceri, dar asta se bazează în principal pe cât de folositor va fi acel cadou pentru client, deci asigură-te că ai ceva potrivit.

Planifică pentru 2018

Chiar dacă acum pregătești prima campanie a anului, trebuie să te gândești și la cele care vor urma. Toate campaniile și acțiunile tale de marketing ar trebui să facă parte dintr-o strategie de lungă durată.

Spre exemplu, dacă mărirea listei de contacte este un obiectiv pentru tine, începe deja să îți îndemni clienții să își aducă prietenii. Chiar dacă nu acesta este scopul principal al campaniei curente, poți introduce ideea deja pentru a o dezvolta pe viitor.

Dacă urmezi sfaturile precedente, îți vei reîntări relația cu clienții existenți, iar aceștia vor fi mai receptivi pentru campaniile următoare.

În fiecare an, odată cu sfârșitul sezonului de sărbători, rezultatele vânzărilor sunt analizate, iar numărul consumatorilor care finalizează comenzile online este în creștere. După Cyber Monday, mania cumpărăturilor continuă, iar ultima săptămână înainte de Crăciun este una dintre cele mai bune oportunități de a-ți crește vânzările.

Citește mai multe

Colegii noștri de la Omniconvert au pregătit pentru voi un ghid foarte informativ despre retenția clienților, un subiect important, dar rar abordat în industria comerțului online:

Una dintre cele mai cunoscute povești din industria mondială de eCommerce este cea a companiei Zappos. Chiar dacă în anul 2008 compania vindea produse în valoare de peste un miliard de dolari, echipa a trecut prin momente grele. Tony Hsieh, liderul Zappos, spune că totul s-a schimbat și creșterea companiei a început în momentul în care echipa și-a mutat atenția pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Înainte de această etapă de creștere, echipa Zappos a suferit modificări și compania aproape a rămas fără bani. În acest moment, Hsieh nu a investit în achiziția de trafic nou, ci a distribuit toate resursele către nevoia consumatorului. El a ales să livreze pentru fiecare consumator o experiență unică pe website, ce îl va face pe client să revină pe Zappos să plaseze altă comandă.

Am ales să prezint această situație în introducerea articolului deoarece am văzut prea multe website-uri de eCommerce cu experiență pe piață hipnotizate de achiziția de trafic și care alocă bugete mari pentru campaniile de PPC. Problema este că aceste business-uri cu experiență de mai mult de doi ani uită de clienți deja existenți și nu li se adresează personalizat.

Cele mai multe website-uri de eCommerce înregistrează datele despre clienții precedenți, însă nu se folosesc deloc de ei, poate doar trimit din când în când un newsletter cu o ofertă generală, fără segmentare și fără a-i stimula să se întoarcă să cumpere din nou.

Monitorizând rata de retenție și înțelegând impactul pe termen lung pe care îl are acest metric asupra afacerii, reprezintă cheia către diferențiere și creștere.

Achiziția de trafic este principalul factor de creștere doar în primul an de existență a unui business. În această etapă este esențial ca audiența să îți cunoască afacerea pentru a crește awareness-ul și pentru a-ți pune amprenta în industrie.

Din momentul în care afacerea ta de eCommerce crește, rata de retenție devine unul dintre cei mai importanți metrici. Am observat că, momentan, optimizarea ratei de retenție nici măcar nu are un acronim precum alte tactici de marketing - SEO, CRO, PPC, etc.

Datele din piață arată că pentru un business de eCommerce matur (mai mult de doi ani de activitate) 50% din venit este generat de către consumatorii existenți:

Rata de retenție este esențială atunci când vrei să afli câte comenzi a plasat un consumator și ce procent din venitul tău este generat de către cei mai buni consumatori de-ai tăi. După cum poți vedea în graficul de mai jos, după 36 de luni de activitate, mai mult de 50% din venitul total este produs de vânzări repetate (consumatori loiali care se întorc pe website și cumpără):

Rata de retenție sună din ce în ce mai bine, nu?

Investiția în achiziție de trafic în momentul în care nu măsori sau îmbunătățești rata de conversie este o direcție lipsită de logică. Prioritatea ar trebui să fie stabilirea și îmbunătățirea relației cu clienții existenți.

Un alt aspect important este să analizezi care este costul de achiziție a unui client nou, cât costă să loializezi un client și să compari care este costul unui client nou versus unui client loial.

Nu ai cum să îmbunătățești rata de retenție cât timp nu înțelegi care este importanța ei. Parte din misiunea Omniconvert este să stimulăm creșterea afacerilor de eCommerce pentru a pune umărul la dezvoltarea lor și pentru a aduce inovație.

Un framework de optimizare a ratei are, de obicei, patru pași:

Prima fază: Awareness

Din păcate, multe companii nu sunt conștiente de impactul ratei de retenție - nu poți îmbunătăți ce nu măsori.

În această etapă, tu aduni insight-uri despre rata de retenție, valoarea pe durata de viață a clientului și cohorte. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să măsori și să înțelegi legătura dintre retenție și creștere.

Pe lângă asta, măsoară valoarea pe durata de viață a clientului și segmentează-ți audiență după orice criteriu care te ajută să identifici buyer personas, care sunt emoțiile care dictează acțiunile lor și ce bariere întâmpină pe website-ul tău.

La finalul acestei etape, încearcă să înțelegi consecințele financiare alei lipsei de acțiune în direcția optimizării ratei de retenție. Dacă ne uităm la statistici, achiziția de noi consumatori este de 5 ori mai costisitoare decât loializarea celor deja existenți.

Iată cum rata de retenție afectează venitul total într-o companie de eCommerce:

Pentru un website de eCommerce cu activitate mai mare de 3,4 ani în industrie, optimizarea ratei de retenție reprezintă calea către creștere constantă.

A doua fază: Cercetare

Pentru a duce la bun sfârșit etapa de cercetare e nevoie de o metodologie temeinică. Modelul RFM este folosit încă din anul 1970 în vânzări directe și poștă. Modelul permite segmentarea audienței în funcție de trei aspecte - recency (recență), frequency (frecvență) and monetary value (valoare monetară).

Cea mai bună parte a modelului RFM este că te ajută să identifici clienții care au scor mare pentru recență și frecvență - sunt șanse mari ca aceștia să se întoarcă pe website-ul tău și să cumpere din nou. În urma segmentării datelor, vei avea o imagine clară despre consumatorii care se întorc frecvent.

Așadar, după ce ai clarificat aspectele de mai sus, e timpul e să îți cunoști consumatorii și să descoperi segmentul de 1% dintre cei mai buni consumatori care generează 30% din veniturile tale. Cine sunt ei? Ce anume îi determină să se întoarcă pe website-ul tău?

Construiește segmente de clienți silver, gold și platinum. Folosește modelul RFM pentru a descoperi cei mai importanți clienți. Sunt sigur că nu dorești să pierzi clienții care au valoare monetară mare și care cumpără des.

Un alt segment important peste care nu trebuie să îl treci cu vederea este format din clienții adormiți (clienți care nu mai cumpărat de ceva timp de pe website-ul tău). Desigur, există riscul să formezi prea multe segmente și să te pierzi în detalii.

Obținerea de clienți valoroși nu se face printr-o singură acțune - e un proces pe termen lung, planificat și implementat corespunzător. Pentru a afla cum se simt clienții tăi, e necesar să le trimiți constant survey-uri care scot în evidență NPS-ul (net promoter score). Mai mult, bazându-te pe NPS, poți să identifici trei tipuri de consumatori - promoters, passives și detractors.

După ce ai definit segmentele cele mai importante pentru tine, poți începe să le adresezi survey-uri pentru a afla cum se simt pe website-ul tău. Îi poți întreba ce anume i-a determinat să se întoarcă pe website, cât sunt de mulțumiți de experiența pe care au avut-o și ce părere au despre produsul tău, serviciile oferite, timpul de livrare, preț, etc.

În acest pas, ai identificat problemele de retenție pe care le are website-ul tău, ai definit consumatorul ideal și ai descoperit insight-uri bazate pe date.

A treia fază: Strategia

În etapa de strategie, vei lucra cu segmentele identificate în pașii anteriori pentru a elimina toate barierele găsite.

Desigur, nu poți ignora problemele de bază ale business-ului tău. De exemplu, dacă ai identificat probleme semnificative cu produsele și serviciile tale, e prioritar să le rezolvi pe acelea.

Folosind datele pe care le ai, poți rezolva orice problemă întâlnită de consumatorii tăi, fie că e vorba de un aspect operațional sau de marketing. Dacă ai probleme operaționale, este de dorit să schimbi flow-ul intern, procesele și, eventual, poți desemna o persoană să se ocupe de îmbunătățirea ratei de retenție.

Dacă problemele sunt legate de partea de marketing, poți pune la cale îmbunătățirea și personalizarea beneficiilor oferite fiecărui segment important și să dezvolți un plan de email marketing personalizat.

Fiecare strategie începe cu multe idei, obiective și proiecte. E important să analizezi fiecare obiectiv, să descoperi care este cel potrivit business-ului tău și ce impact va avea fiecare. Pentru a ușura prioritizarea obiectivelor, am făcut un model care te va ajuta să iei cele mai bune decizii strategice - eCommerce Growth Matrix. Iată un exemplu:

A patra fază: Experimentarea

În ultima etapă, validează ipotezele identificate prin intermediul experimentelor și comunică audienției tale pe diverse canale de comunicare: pe email, la următoarea vizită pe website-ul tău, prin campanii de remarketing sau la telefon.

Este important să prioritizezi experimentele în funcție de impact, potențial și ROI. Respectând legea lui Pareto, o să poți trimite mesajul potrivit către audiența potrivită, la momentul potrivit, cu imboldul potrivit.

Retenția este strâns legată de customer service și comunicare. Trimiterea unui mesaj de mulțumire după ce au plasat o comandă poate să facă diferența dintre tine și un alt competitor.

Pentru fiecare tip de cohortă, există câteva beneficii specifice pe care le poți evidenția pentru a le crește rata de conversie. De exemplu, vizitatorilor din categoria Platină le poți oferi un asistent personal, transport gratuit, retur gratuit pe viață, prioritate la livrare și suport, telefoane post-comandă sau reduceri pentru comenzi viitoare:

Etapa cu cel mai mare impact se întâmplă acum - ai la dispoziție datele, insight-urile, tool-urile și oamenii pentru a avea grijă de fiecare aspect al călătoriei vizitatorului pe website-ul tău. Folosește toate informațiile pe care le ai pentru a începe experimentarea și personalizarea.

La Omniconvert, avem multă experiență în rezolvarea acestei probleme atunci când o întâlnim la clienții noștri. Am învățat că cel mai bun moment de optimizare a ratei de conversie este acum, indiferent de dimensiunea afacerii de eCommerce.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode

Designul unui magazin online este crucial.

Imaginile, arhitectura și navigabilitatea unui site determină experiența pe care o oferă vizitatorilor. În eCommerce, este important să oferi o experiență plăcută, întrucât va afecta numărul de comenzi plasate.

În acest articol, vom aborda cinci elemente de design ce îmbunătățesc atât navigabilitatea, cât și rata de conversie a site-ului:

1. Bara de căutare

Chiar dacă ai un număr mic de produse, ai nevoie de o bară de căutare funcțională.

Mulți oameni sunt obișnuiți să facă cumpărături cu ajutorul funcționalității de căutare. Dacă aceasta este absentă, aceștia ar putea opta să părăsească site-ul.

Multe platforme de eCommerce oferă opțiunea unui câmp de căutare, inclusiv Blugento. Dacă te pregătești să îți creezi un magazin online, asigură-te că soluția aleasă are această funcționalitate.

Un alt aspect important este modul cum funcționează bara de căutare. Aceasta trebuie să verifice numele, descrierea și caracteristicele produselor. Astfel, va prezenta toate rezultatele relevante.

2. Calitatea conținutului

Magazinele online se bazează pe descrieri complete și imagini de înaltă calitate pentru a-și prezenta cât mai bine produsele.

În primul rând, aceste detalii crează încredere și ajută vizitatorii să determine dacă produsele respective sunt potrivite pentru ei.

În al doilea rând, calitatea conținutului trebuie să facă produsele să fie cât mai atractive. De exemplu, descrierile ar trebui să conțină atât specificațiile produsului, cât și beneficiile pe care le poate obține clientul dacă le cumpără.

Conținutul de pe site te poate ajuta și să îți prezinți brandul și să întărești relația magazin - client. Din acest motiv, trebuie să te asiguri că nu există nicio greșeală de scriere sau imagine de slabă calitate.

3. Design responsive

În urmă cu aproximativ un an, traficul web generat de dispozitivele mobile a depășit cel generat de calculatoare. Acesta este un semn clar că magazinele online au nevoie de un site bine optimizat pentru telefoane, altfel riscă să îndepărteze o sursă semnificativă de trafic.

Design-ul responsive este o abordare de design web care asigură faptul că site-ul este plăcut și ușor de navigat, indiferent de dispozitivul folosit.

Dacă magazinul tău online sau platforma de eCommerce aleasă nu este esponsive sau optimizată pentru device-uri mobile, riști să pierzi posibili clienți și să îți încetinești creșterea.

4. Informații despre companie

Povestea înființării companiei și realizările majore pot fi folosite pentru a-ți contura brandului. Folosind o pagină de tip ”Despre noi”, vei familiariza mai bine clienții cu magazinul online.

Aceste informații crează încredere, un factor foarte important pentru decizia vizitatorului de a plasa o comandă.

Dacă magazinul a avut apariții în presă, ar trebui să menționezi acest lucru pe site. Astfel, vei crea sentimentul siguranței și profesionalismului.

Alte informații care ar trebui să fie prezente sunt politica de retur, de confidențialitate și de utilizare a cookie-urilor.

5. Elementul social

Un alt mod important prin care poți câștiga încrederea vizitatorilor este incluzând recenzii și butoane prin care oamenii pot distribui site-ul pe platformele de socializare.

Recenziile sunt benefice pentru că oferă vizitatorilor șansa să audă părerea imparțială a clienților. În plus, recenziile pot îmbunătăți scorul SEO al paginilor de produs și al site-ului.

Butoanele pentru a distribui pe rețelele de socializare aduc două avantaje mari:

  • Dacă un vizitator împărtășește o pagină a magazinului, poate aduce trafic suplimentar. Mai mult, oamenii au mai mare încredere în postările prietenilor și a rudelor decât în cele publicate de companii.
  • Dacă un articol de blog a fost distribuit de mai multe persoane, iar acest lucru este afișat pe pagină, vizitatorii noi vor vedea asta ca un semn al calității conținutului.

În schimb, dacă abia ai lansat magazinul online și nu ai recenzii sau distribuiri, nu activa aceste funcționalități încă. Vizitatorii ar putea vedea lipsa de recenzii ca un semn că magazinul nu este de încredere.

Implementează aceste elemente pe site după ce ai început să primești comenzi în mod regulat.

Concluzie

Cu aceste cinci sfaturi, vei putea pune bazele creșterii magazinului tău online. În funcție de compania și audiența ta, anumite elemente vor fi mai importante ca altele, dar nici unul nu ar trebui să lipsească.

Îți recomandăm să faci teste și să experimentezi cu diferite modele ale acestor elemente de design web, cât și să încerci idei noi. Poți monitoriza ușor rezultatele prin Google Analytics.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Există multe surse de inspirație atunci când plănuiești viitorul magazinului tău online. Te poți folosi de Google Analytics, sau să te uiți la companii care deja au avut succes.

O altă idee, este să îți înțelegi mai bine publicul, și să aplici câteva sfaturi practice din psihologie. 

În acest articol, ți-am pregătit cinci sfaturi din psihologie care pot fi aplicate în eCommerce. Cu ajutorul acestor idei, vei putea optimiza magazinul și strategia ta de marketing.

1. Începe cu un angajament mic și crește miza treptat

General vorbind, un om la prima vizită a magazinului nu va fi dispus să plaseze o comandă. E posibil să nu fie hotărât ce și de unde să cumpere și nu va avea încredere în brandul companiei dacă abia își formează prima impresie.

Atunci, întrebarea este cum să încurajezi acel vizitator să revină la magazinul tău atunci când este hotărât să cumpere.

Răspunsul este să îl convingi să facă un angajament mai mic, precum abonarea la newsletter, completarea unui chestionar sau pur și simplu vizitarea blogului.

Motivul pentru care această strategie funcționează este legat de modul cum mintea umană își justifică acțiunile. Mai exact, dacă o persoană face un favor altei persoane, va justifica acea acțiune prin simpatie, chiar dacă acea simpatie nu există încă. Pe scurt, un favor duce la altul.

În contextul comerțului digital, în urma unui angajament, vizitatorul își va justifica acțiunea prin faptul că este interesat de magazin. Odată ce vizitatorul își formează acea părere, va fi dispus să facă un angajament mai mare. Acest fapt stă la baza multor campaniilor de marketing, care ghidează încet vizitatorii către plasarea unei comenzi.

2. Oferă mereu o soluție rapidă

Una dintre cele mai comune plângeri legate de comerțul online este că durează prea mult până ajunge comanda. Asta a determinat tot mai multe firme de curierat să ofere servicii de transport prioritar.

Lecția din psihologie este că oamenii atribuie o valoare mai mare câștigurilor imediate decât celor viitoare. În termeni mai practici, mulți vor prefera să primească 10 lei azi decât 20 săptămâna viitoare, de exemplu.

Pe baza acestei însușiri, poți face un număr de lucruri pentru a-ți spori vânzările:

  • Adaugă o opțiune de curierat rapid la un cost mai ridicat. Mulți preferă să plătească mai mult decât să aștepte.
  • Oferă suport în timp real clienților. Vei avea mai puțini clienți nemulțumiți în acest mod.
  • Adaugă un aer de urgență ofertelor tale (stoc limitat, termen limită). Un sentiment de ”acum ori niciodată” poate convinge vizitatorii să plaseze comenzi pe care nu le-ar fi efectuat în mod normal.

3. Vorbește pe limba clienților

Parte din brandul unei companii este modul cum comunică cu audiența. Modul de exprimare, stilul formal sau informal și cuvintele folosite (neologisme, regionalisme etc.) conturează personalitatea magazinului și afectează perspectiva clienților și a vizitatorilor.

Oamenii sunt ființe sociale. Ei constituie grupuri și au tendința să își formeze opinii mai bune despre cei care aparțin acelorași grupuri ca ei. În acest context, un grup este un colectiv de oameni reuniți de o trăsătură sau părere comună (gusturi muzicale, viziune politică, zonă geografică etc.).

Site-urile de eCommerce pot beneficia de acest fapt. Studiază cât mai în detaliu grupurile țintă ale magazinului. Identifică gusturile, preferințele și comportamentul lor. Odată ce vei ști aceste detalii, te vei putea exprima în același mod.

Vorbind pe limba clienților, aceștia vor percepe compania ta ca fiind ”parte din grup”. Astfel, vei forma o relație mai puternică cu ei, iar aceștia vor fi mai deschiși la ofertele magazinului tău.

4. Fii amuzant

Umorul poate fi un element foarte puternic într-o campanie de marketing. Un studiu din 1993 a determinat că umorul în reclame, atunci când este folosit corect, crește interesul audienței și șansa ca aceștia să cumpere.

Există trei motive pentru care glumele au efectul acesta:

  • Reținem mai ușor ceva amuzant. Vedem nenumărate reclame pe zi, dar uităm majoritatea. De aceea, este important să fii memorabil, iar umorul este unu mod de a face asta.
  • Oamenii împărtășesc lucrurile amuzante între ei, chiar dacă acele lucruri sunt materiale publicitare. Astfel, reclamele amuzante vor atinge o audiență mai mare, fără investiții suplimentare.
  • Umorul este dezarmant. Atunci când râdem, nu mai acordăm la fel de multă atenție faptului că materialul încearcă să ne convingă de ceva (abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) așa că acele mesaje ne conving mai ușor.

Acestea fiind spuse, umorul în marketing poate fi destul de dificil. Glumele trebuie să fie naturale și pe gustul clienților. Dacă vrei să adopți un stil umoristic în campaniile tale de marketing, asigură-te că acele glume chiar sunt amuzante pentru audiența ta.

5. Felicită clienții atunci când comandă

Nu este un lucru neobișnuit ca un client să se răzgândească după ce plasează o compandă. Se poate hotărî subit că nu mai vrea produsul sau că va aștepta o promoție. Din fericire, nu este dificil să implementezi o soluție la această problemă: felicită-i atunci când plasează o comandă.

Oamenii vor să știe că alegerile pe care le-au făcut au fost corecte. Atunci când luăm o decizie, de exemplu să plasăm o comandă, căutăm o confirmare că a fost o alegere bună. Detaliul important este că trebuie să ajungem singuri la acastă concluzie, folosind propriul raționament.

Magazinul poate ajuta clienții să se convingă că au făcut alegerea bună. Nu trebuie să fie ceva complex sau forțat. Un simplu pop-up de tip ”Felicitări, comanda dvs. a fost finalizată. Îți mulțumim!” poate face o diferență mare. Formulează și email-ul de confirmare în același stil.

Alte materiale care pot ajuta în acest sens sunt ghidurile de folosire a produselor și articolele cu sfaturi. Ideea nu este să încerci să convingi clientul că a făcut o alegere bună, ci mai degrabă să îi oferi mijloacele de a se convinge singur de acest lucru.

Cu aceste 5 sfaturi de psihologie, vei putea înțelege mai bine cum să interacționezi cu clienții și să îți crești vânzările într-un mod subtil și organic.

Felicitări, ai făcut alegerea corectă citind articolul! Abonează-te acum la newsletterul Blugento pentru a nu rata alte sfaturi practice!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Coșurile de cumpărături abandonate sunt una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă platformele de eCommerce și magazinele online. Dacă un vizitator își încarcă coșul cu produse de pe site-ul tău, este clar că este interesat de ceea ce oferi și se gândește să plaseze o comandă. Atunci, întrebarea este de ce ar abandona coșul?

Citește mai multe
Postat în Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode
Suntem foarte bucuroși să anunțăm parteneriatul cu 2Performant, prima și cea mai mare platforma de marketing afiliat din România! De acum, Blugento împreună cu 2Performant îți oferă o soluție de marketing optimă și fără riscuri pentru a crește vânzările magazinului tău online.Citește mai multe
Postat în eCommerce Noutăți Creșterea vânzărilor De: Blugento
Pagina:
  1. 1
  2. 2
Vezi Oferta Black Friday