Pagina:
  1. 1
  2. 2

Când vine vorba despre optimizarea pentru motoarele de căutare, majoritatea antreprenorilor au deja o bază teoretică în SEO și sunt conștienți de regulile pe care trebuie să le aplice pentru a avansa în clasamentul Google.

Totuși, pe cât de bine știute, aceste reguli nu sunt tocmai ușor de pus în practică. În tot procesul de SEO e nevoie de multă răbdare, de o echipă de specialiști și prezență pe toate canalele de comunicare cu clienții, fie că e vorba de o companie B2B sau B2C.

Printre experții în marketing digital și SEO se numără compania Target Web, condusă de către Iulian Ghișoiu. Iulian este un antreprenor cu un mindset axat strict pe rezultate prin stabilirea unor obiective clare. Acesta știe cât de important este feedback-ul clientului final în poziționarea business-ului în motoarele de căutare.

Cum poți să contribui la avansarea brandului tău în motoarele de căutare?

Google te apreciază, dacă și clienții tăi o fac. Astfel, feedback-ul clienților tăi depinde de experiența online pe care le-o oferă brandul tău. Criteriile pe care se bazează acest feedback nu este deloc o chestiune abstractă, ci presupune îmbunătățirea continuă a website-ului tău și a canalelor conexe pe care ești prezent: pe Social Media, Google My Business sau în presă. Dar să începem cu începutul.

  • Eficientizarea website-ului businessului tău prin conținut de calitate

Crearea conținutului relevant s-a schimbat exponențial. Pe de o parte, menținerea unui flux constant de conținut poate aduce trafic pe site, dar astăzi specialiștii în digital marketing și SEO, precum Target Web, recomandă să te axezi pe îmbunătățirea continuă a conținutului cu care dorești ca brand-ul tău să fie asociat.

Poți să îmbunătățești calitatea în:

  • paginile de produse sau landing page-urile printr-un copy relevant pentru audiența ta, în concordanță cu scopul campaniilor și produselor pe care le vinzi
  • conținutul vizual pe care dorești să-l integrezi pe magazinul online, alegând imagini stock reprezentative pentru business-ul tău la o rezoluție înaltă, optimizate pentru web și redenumite folosind cuvinte-cheie specifice
  • blog - cele mai bune cuvinte-cheie sunt topicurile populare din industria în care activezi. Abordează subiecte interesante și setează-ți obiectivul să scrii pentru oameni, nu cu scopul unic de a crește poziționarea în motoarele de căutare.

Dacă vrei să aflii mai multe detalii citește articolul despre optimizarea imaginilor de produs pentru SEO și viteză.

SEO nu înseamnă doar conținut și cuvinte-cheie, ci are în vedere și un cumul de factori importanți precum viteza de încărcare a site-ului, link-uri inbound de la liderii din industria ta și metadescrieri relevante.

  • Viteza de încărcare a site-ului

Un alt aspect subliniat de Iulian Ghișoiu este importanța vitezei magazinului tău online. De regulă, pentru a menține interesul clientului tău, o pagină web trebuie să se încarce în două secunde sau mai puțin. Dacă paginile magazinului tău se încarcă mai greu, poți să reduci din conținutul video sau să optimizezi dimensiunea fotografiilor.

  • Optimizarea navigării în site a utilizatorului

Când vine vorba de UX/UI, ‘’Less is more” se aplică perfect . Oferă-i utilizatorului o experiență intuitivă, logică, curată și evident, rapidă. Poți face acest lucru prin setarea unui ‘’customer journey’’ începând de pe pagina principală și până la “Thank You Page”. Mai mult decât atât, acordă atenție sporită experienței pe smartphone și fii pregătit să interacționezi cu el oriunde se află - Facebook, Instagram sau Google.

  • Link-uri inbound

Chiar dacă nu este un criteriu obligatoriu pentru înaintarea în indexul motoarelor de căutare, nu strică să fii recomandat de alte website-uri din industrie. Asociază-te pe cât posibil cu site-uri prestigioase, pentru că mai ales la început de drum orice mențiune relevantă contează. Pe lângă un boost în indexare, te ajută în atragerea lead-urilor calificate și mai apoi în convertirea lor în clienți.

Alegerea unei agenții de SEO

Implementarea elementelor de mai sus îți pot asigura o poziție destul de bună în motoarele de căutare. Insă pentru a evolua, ai nevoie de un partener care să-ți ofere know-how-ul, să contribuie la îndeplinirea viziunii tale și să-ți împărtășească mindset-ul antreprenorial.

Target Web se poziționează ca lider în SEO pe piața din România și și-au menținut acest statut timp de 14 ani. Se remarcă prin rezultatele aduse tuturor clienților cu care au colaborat și prin abordarea deschisă la nou pe care o au legat de trendurile din industrie.

Pe scurt, în momentul în care ai decis să externalizezi aceste servicii de optimizare pentru motoarele de căutare trebuie să ai în vedere patru aspecte esențiale:

  • Reputația agenției în piață
  • Verificarea testimonialelor pe site-ul agenției
  • Portofoliul de clienți publicat
  • Verificarea juridică a agenției

Odată clarificate aceste aspecte, este momentul să îți setezi așteptările pe care le ai de la o agenție. Fie că îți dorești o creștere a vizibilității brandului în motoarele de căutare pentru a atrage mai multe lead-uri calificate sau doar pentru a crea awareness în comunitatea ta, trebuie să fii pe aceeași lungime de undă cu partenerul tău de SEO.

Iulian Ghișoiu și echipa sunt axați strict pe rezultate. Astfel, ei te vor ajuta să setezi obiective reale și măsurabile cu care să atingi cele mai bune rezultate.

SEO 2020

În ceea ce privește trendurile pentru anul 2020, Iulian Ghișoiu remarcă importanța crescândă a căutărilor vocale. În 2019, 40% dintre căutarile vocale au fost realizate de către utilizatorii non-mobile și 60% mobile.

Oferirea celui mai bun rezultat, în urma căutării vocale versus afișarea unei liste de rezultate prezintă o provocare enormă pentru antreprenori. Astfel, Target Web optimizează site-urile proprietarilor de magazine online pentru a face față cu succes căutărilor vocale.

Pentru mai multe informații legate de primii pași în alegerea unei agenții de SEO și în setarea unei traiectorii de acțiune, te invităm să urmărești interviul de mai jos.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce SEO Creșterea vânzărilor De: Mara Florea

efulfillment-solutia-de-scalare-a-vanzarilot

O parte din misiunea noastră la Blugento este să împărtășim din cunoștințele vaste acumulate de-a lungul timpului în industria de eCommerce tocmai pentru a-i ajuta pe partenerii noștri să navigheze provocările pe care le presupune vânzarea online, de a-i ajuta să-și eficientizeze procesele și automat, să vândă mai mult, mai repede.

Una dintre cele mai mari provocări ale antreprenorilor este scalarea și internaționalizarea business-ului lor, indiferent dacă este o afacere “brick-and-mortar” sau una online. Iar când vorbim specific despre magazine online, provocările legate de scalare sunt atât de diverse și informațiile legate de mitigarea acestor provocări atât de contradictorii, încât parcurgerea lor poate duce la scăderea semnificativă a răbdării unui antreprenor versat.

Scalarea și internaționalizarea pot fi cel mai ușor augmentate de către un serviciu de eFulfillment.

Ce înseamnă eFulfillment și cu ce te ajută pe tine, proprietar de magazin online, această soluție logistică?

Pe scurt, eFulfillment-ul (eCommerce Fulfillment) preia toată logistica magazinului tău online. Aceasta include toate procesele, resursa umană și tehnologia necesare pentru livrarea unei comenzi online către clientului final. În acest workflow, obiectivul cheie este ca toți actorii implicați să ofere o experiență cursivă consumatorului.

Mai pe larg, eFulfillment-ul include:

  • integrarea serviciilor de plată online
  • managementul stocului
  • servicii de depozitare
  • livrare
  • facturare
  • emiterea AWB-urilor
  • informații despre stoc în timp real
  • servicii de pick’n’pack

În România, Frisbo este o companie de eFulfillment renumită pentru calitatea serviciilor pe care le prestează. Mai mult decât atât, se poziționează ca un partener care înțelege nevoile unui magazin online, care dorește să-și vândă produsele în Europa Centrală și de Est, în țări precum Ungaria, Bulgaria, Germania și cu precădere în Polonia.

Ca urmare a unei runde de finanțare de 1.200.000 de euro, Frisbo își propune să se extindă și mai mult pe plan internațional, astfel încât proprietarii de magazine online să poată să vândă cât mai eficient și pe piețele din afara României.

De ce Frisbo?

Ca și proprietar al unui magazin online, Frisbo îți oferă o serie de avantaje menite să-ți ușureze semnificativ munca și să-ți minimizeze implicarea în administrarea produselor vândute:

Alimentarea stocului magazinului tău online

Primul pas din proces este achiziționarea stocului magazinului tău online de la producător. Tot ce urmează apoi este ca marfa comandată să ajungă în depozitul Frisbo și să fie înregistrată în inventar.

Efort redus în relația cu furnizorii și clienții

În cele mai multe cazuri momentul în care se face o nouă aprovizionare numărul de produse va fi unul mare, iar stabilirea detaliilor aferente livrării pot deveni copleșitoare. Frisbo te ajută și în acest proces de interacțiune cu furnizorul tău, de la recepționarea mărfii, inspectarea ei și la nevoie, returnarea la furnizor.

Viteză de procesare a comenzilor clienților tăi

În momentul în care se face o comandă în magazinul tău online, este necesar doar să plasezi comanda mai departe către Frisbo. Comanda va fi înregistrată și procesată cu logo-ul magazinului tău online și pregătită pentru a fi livrată cu firma de curierat aleasă de către tine.

Internaționalizarea magazinului tău online prin eFulfillment

În momentul în care optezi pentru externalizarea serviciilor de eFulfillment, următorul pas natural este internaționalizarea magazinului tău online. Această internaționalizare este facilitată în primul rând de către numărul în continuă creștere a depozitelor din țările în care clienții Frisbo doresc să-și vândă produsele — aspect care are un impact pozitiv imens în ceea ce privește experiența clienților finali și astfel, augmentează eforturile de retenție a acestora.

Integrarea dintre Blugento și Frisbo îți permite nu doar să reduci semnificativ timpul necesar lansării unui magazin într-o nouă limbă, dar și să livrezi produsele tale rapid clienților din noua țară.

Urmărește mai jos interviul integral cu Bogdan Colceriu, CEO și Co-Fondator Frisbo

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

inteligenta-artificiala-pentru-magazine-online

Ora 6:28 - Te trezești odihnit după ce smartwatch-ul a detectat că ai intrat într-un somn mai puțin adânc. La câteva secunde se pornește și aparatul de cafea pentru a-ți oferi primul impuls de energie pentru ziua care se arată a fi destul de plină. Iei în tihnă micul dejun, însă te întrerupe o notificare: cafeaua ta preferată urmează să se termine în următoarele două zile.

“Alexa, comandă două cutii de cafea. Una dintre ele livreaz-o la birou”. 

În urmă cu câțiva ani, cele de mai sus ar fi putut să fie  scenariul unui film SF, însă azi începe să fie o realitate nu doar foarte accesibilă, ci și o tehnologie cu o penetrare masivă în piață, mai ales în rândul cumpărătorilor tineri, iar aceștia interacționează cu ea în mod natural, fapt ce vine cu o multitudine de provocări pentru orice tip de afaceri, însă și cu oportunități fantastice pentru magazinele online.

Dacă activitatea ta este comerțul — și cu precădere comerțul online, e important să știi care sunt capabilitățile tehnologice care te pot ajuta să-ți vinzi mai eficient produsele. Unele dintre ele sunt disponibile chiar acum, unele sunt în plină testare iar multe sunt într-o fază experimentală, urmând să fie lansate în curând.

Pentru a afla mai multe despre cum este folosită Inteligența Artificială în eCommerce (pe scurt, AI), am avut onoarea să stăm de vorbă cu Jonathan Roeder, Principal Scientist la Adobe. El este responsabil, printre altele, cu explorarea oportunităților de îmbunătățire a experienței celor care fac cumpărături online — e posibil să fi auzit de unul dintre produsele rezultate din munca sa: Adobe Sensei.

Unul dintre conceptele cele mai vehiculate, în eCommerce, este cel de personalizare — însă după cum spune și Jonathan, cele mai multe companii au eșuat în efortul lor de a oferi o personalizare adevărată a experienței de cumpărare; e cazul clasic de “over-promised but under-delivered”.

Capabilitățile Inteligenței Artificiale

AI-ul are însă capacitatea de personaliza experiența de cumpărare până la un nivel atât de granular, încât fiecare pagină a unui magazin online să arate diferit pentru fiecare vizitator în parte, bazat pe informațiile pe care le are despre acesta — cu scopul unic de a-l transforma din vizitator în cumpărător.

Astfel, un AI poate crea imagini bazate pe alte fotografii sau chiar să le genereze de la zero. De exemplu, dacă vizitatorul preferă în general produse de culoarea albastră, majoritatea produselor afișate vor fi de această culoare; dacă vizitatorul este un domn tânăr, produsele pe care le caută vor fi “îmbrăcate” de o persoană digitală cu care acesta relaționează, crescând astfel șansele de conversie.

E posibil să fi auzit de această capabilitate în contextul “deepfakes” (imagini și video-uri false menite să “îndoaie” realitatea în scopuri nu tocmai pozitive), aici însă este folosită strict pentru o personalizare cât mai amănunțită.

Mai mult, deoarece și felul în care căutăm produse a evoluat de la o simplă căutare text la căutări vizuale, una dintre capabilitățile AI-ului în eCommerce la care se lucrează intens este cea de a sugera produse similare vizual cu cele cumpărate în trecut sau vizualizate recent. De exemplu, o integrare AI deja funcțională este cea care permite căutarea și cumpărarea unor produse similare sau identice cu cele pe care un utilizator le-a salvat pe Pinterest.

Creșterea vânzărilor prin testarea A/B

Un alt aspect extrem de important pentru magazine online la care lucrează Jonathan Roeder este posibilitatea de a face A/B testing fără a le rula în realitate. Testarea A/B în eCommerce este esențială pentru a eficientiza procesul de vânzare online — de la imagini de produse și descrieri, până la aranjarea în pagină și recomandări, orice modificare poate însemna o creștere sau scădere a vânzarilor.

Află cum să îți îmbunătățești descrierea produselor, citind articolul nostru.

Rularea acestor tipuri de teste presupune nu doar efort — de dezvoltare, de implementare și de rulare — ci și a “lăsa bani pe masă”; asta deoarece testarea A/B în eCommerce presupune timp (e nevoie de o perioadă destul de îndelungată pentru a avea rezultate semnificative din punct de vedere statistic), corelat cu un volum semnificativ de trafic, pe care multe magazine online nu îl au — iar până se ajunge la o variantă câștigătoare, se pierd oportunități de vânzare și automat, bani. Simulând însă aceste teste cu ajutorul Inteligenței Artificiale se câștigă nu doar timp ci și literalmente bani.

Ne propunem să desfășurăm capabilitățile platformei noastre către un ecosistem Magento cât mai larg.’— Jonathan Roeder

Cele de mai sus sunt lucruri la care Adobe lucrează activ și vor fi disponibile în viitorul apropiat în platforma Magento, urmând să fie puse, împreună cu o serie de alte inovații, la dispoziția partenerilor și colaboratorilor Blugento.

Toată lumea se așteaptă la experiențe personalizate pentru că deja primesc asta din partea produselor și serviciilor pe care le folosesc cel mai des — ăsta fiind și o parte a motivului recurenței utilizării lor.

Iar pentru ca magazinul tău online să vândă mai eficient și automat, mai mult, dar mai ales să construiască și să consolideze loialitatea cumpărătorilor, trebuie să ofere o hiper-personalizare a experienței de cumpărare cu ajutorul Inteligenței Artificiale — iar aici Blugento te poate ajuta.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Dropshipping a devenit o modalitate tot mai populară prin care să faci comerț online. În 2017, vânzările prin dropshipping reprezentau aproximativ 23% din vânzările online, cu un număr estimat de 85 de miliarde de dolari.

Dacă iei în calcul piața din România, unde Amazon încă nu livrează, iar unele produse nici nu sunt disponibile oamenilor de aici… e ușor să îți dai seama că dropshipping în România este o oportunitate uriașă. Prin dropshipping poți introduce produse noi pe piața locală și poți experimenta cu piața într-o modalitate ce nu presupune foarte multe riscuri.

Cum știi că poți să te apuci de dropshipping? Poți să te gândești să faci dropshipping în România atunci când vrei să-ți deschizi un magazin online, dar poți să implementezi dropshipping și atunci când ai deja o afacere și vrei să te extinzi. Dar înainte de toate...

Ce înseamnă dropshipping?

Dacă activezi în industria e-commerce, cu siguranță ai auzit de conceptul de dropshipping.

Dropshipping-ul înseamnă comerț online printr-un furnizor anonim care livrează în numele companiei tale. Acest furnizor stochează produsele pe care magazinul tău le vinde și le livrează în momentul în care magazinul tău are o comandă. Nu trebuie să plătești taxe de stocare, depozitare și ambalare, dar în funcție de furnizor, pot exista comisioane speciale pentru procesarea fizică a produselor stocate.

Practic, un furnizor face produsele și tu îți pui logo-ul pe ele când cineva le cumpără prin tine. Aici se adaugă și suma de bani pe care furnizorul ți-o cere pentru a putea să se ocupe de livrarea produselor. Câștigul tău rezultă din diferența rămasă după ce achiți plata furnizorului.

Ca să înțelegi procesul mai ușor, uite pașii:

  • Îți creezi un magazin online ce comercializează o anumită categorie de produse;

  • Clientul comandă un produs din magazinul tău online, tu preiei comanda și o transferi mai departe furnizorului;

  • Furnizorul se va ocupa să ambaleze și să livreze produsul către client în numele magazinului tău.

Asta înseamnă că furnizorul e cel care face treaba fizică, adică stocarea, depozitarea, ambalarea și livrarea, iar tu trebuie să te ocupi de magazinul tău, adică trebuie să atragi noi clienți.

Asta înseamnă că ai mai mult timp să construiești o strategie puternică de marketing și servicii customer care de calitate. Practic, prin dropshipping poți să-ți desfășori afacerea dintr-un birou, de pe un laptop sau de pe plajă. De stocuri și livrări se ocupă un furnizor specializat.

Cum faci dropshipping?

Deși altcineva se ocupă de treaba fizică, nu poți să stai degeaba. Pe lângă campanii de marketing bine executate, trebuie sa te asiguri că îți ies calculele la final de lună.

Nu e de ajuns să vinzi mult, trebuie sa ai un profit care îți acoperă costurile pentru fiecare produs vândut. În funcție de furnizor, s-ar putea să plătești o sumă prea mare pentru utilizarea depozitului.

S-ar putea să fie nevoie de un preț un pic mai mare ca să acoperi costurile de livrare, în funcție de partenerul tău. Asigură-te mereu ca ieși pe plus, și n-ar trebui sa ai probleme. Pe lângă asta, mai poți să iei în calcul câteva decizii de business care sigur o să te ajute.

1. Specializează-te pe o piață clară

Dacă vrei să-ți dezvolți afacerea prin dropshipping, gândește-te cel fel de produse vrei să comercializezi și, mai important, pentru cine. Există mari șanse ca piața locală să ducă lipsă de un anumit gen de produse. Dar trebuie să afli care sunt aceste produse și cum poți tu să le aduci în piață.

De exemplu, anul trecut a intrat pe piața românească primul distribuitor autorizat de genti O bag. Era deja un produs care se învârtea prin țară, dar nu era nimeni autorizat să-l distribuie la scară largă.

  • Studiază piața - observă ce se vinde, ce se vinde mai puțin și ce nu se vinde deloc pe piața locală. Poți folosi Google Trends ca să afli ce este popular. Ghidează-te și după rețelele de socializare, dar și folosind propriile metode de market research.
  • Gândește-te la un preț - să zicem că te gândești să vinzi un produs la un preț între 200 - 500 de lei. Banii rămași în mâna ta la final vor fi aproximativ 20%-25% din prețul produsului, adică între 40-125 de lei per comandă, în funcție de prețul produsului. Asigură-te că profitul rămas îți acoperă costurile operaționale.
  • Gândește-te la o țintă demografică - în studiul tău asupra pieței, trebuie să iei în considerare și ținta demografică. Produsul tău nu va fi pentru toată lumea și nu trebuie să faci eforturi să-l vinzi tuturor. E nevoie să stabilești clar cine este avatarul tău de client, unde locuiește, câți ani are, ce statut financiar are, unde lucrează, ce face în timpul liber etc.
  • Trebuie să te gândești și la brandul pe care vrei să-l creezi. Ce-ți vine în minte când te gândești la laptop-uri? Dell sau Asus sau HP, până și faimosul Mac? Știi și tu că atunci când alegi să cumperi un produs o faci pe baza unor motive care în mintea ta sunt foarte clare.

Investește în brand și folosește platforme pentru construirea magazinelor online

Așa ajungi să ai clienți fideli, care se vor întoarce constant să cumpere de la tine. Asta nu e doar o decizie facultativă. Când vorbim de e-commerce, cel mai important e site-ul de pe care vinzi. Dacă nu ești un maestru în web development, cea mai bună soluție e o platformă care te ajută să-ți construiești magazinul online.

Blugento e o platformă extrem de practică pe care poți să o folosești ca să îți setezi un magazin virtual. Ai șansa să folosești un design personalizabil, pentru ca magazinul tău să fie elegant și ușor de navigat. Ai sprijinul echipei Blugento pentru infrastructura tehnică și nu trebuie să îți faci griji legat de funcționalitățile tehnice ale shop-ului tău. Mai ai și o echipă de Customer Care implicată, mereu pe poziții, gata să te ajute atunci când le ceri asta.

Cât costă? Mai puțin decât te aștepți. Vezi aici ce variantă ți se potrivește.

2. Găsește-ți un furnizor de încredere

Ai stabilit ce vrei să vinzi. Ai decis și care e nișa în care vrei să activezi. Și ai și prima variantă a avatarului tău de client.

Acum e momentul să faci research ca să găsești cel mai potrivit furnizor pentru tine.

  • Caută furnizori locali - acesta trebuie să fie primul pas. Nu contează dacă te gândești să comercializezi un produs sau deja comercializezi unul într-un magazin propriu, un furnizor local întotdeauna e soluția cea mai bună. De ce? Pentru că livrările vor fi mai rapide. Pentru început, poți să întrebi pe diferite forumuri de e-commerce dacă există furnizori ce sunt dispuși să lucreze în regim dropshipping, iar apoi poți să discuți direct cu ei, ca să îți dai seama ce fel de relație de business poți să dezvolți. Nu toți vor dori să se implice într-un sistem dropshipping, dar dacă ai răbdare și cauți atent, furnizorul potrivit nu va întârzia să apară.
  • Ia în considerare furnizori internaționali - în cazul în care nu găsești produsele dorite la furnizorii locali, atunci concentrează-te pe cei internaționali. Piața de e-commerce s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, iar dacă reușești să integrezi magazinul tău online cu soluții eficiente, ai să vezi că transportul și durata livrării nu mai sunt o piedică atât de mare ca acum câțiva ani. Da, e posibil să apară alte costuri sau probleme de comunicare, dar marja de profit pe care o poți obține poate fi și ea mai mare, dacă produsul tău nu există pe piața din România și ai exclusivitate. Chinabrands, Oberlo, Inventory Source, Dropshipper.com sunt doar câteva exemple bune de furnizori internaționali.
  • Testează furnizorii - după ce ai ales câțiva furnizori, comandă câteva produse de la ei și observă procesul: timpul de livrare, cum primești coletul, în ce formă se prezintă produsul? Compară atât produsele, cât și procesul de livrare. Ai nevoie să treci prin întreaga experiență de vânzare, ca să fii conștient de experiența viitorilor tăi clienți.
  • Construiește cu furnizorul tău o relație bazată pe încredere și comunicare - vei avea nevoie de o astfel de relație pentru că, practic, furnizorul tău va fi partenerul tău. Amândoi veți avea de câștigat, dar veți și suferi consecințele în cazul unor probleme de livrare sau în cazul unei experiențe neplăcute pentru clientul final.

dropshipping-in-romania

3. Stabilește-ți de la bun început responsabilitățile

Ai furnizorul, deci acum e un bun moment să stabilești reguli.

Stabilește clar care sunt serviciile pe care le acoperă el, și care sunt serviciile pe care le acoperi tu. Recomandat este să faci tu Customer Care pentru că are un impact puternic asupra brandului tău, iar când ești în control, poți să observi și să îmbunătățești detaliile bazându-te pe feedback-ul clienților tăi.

Dacă alegi să nu faci tu asta, ci furnizorul tău, e bine să stabiliți procese și proceduri clare, pe care să le respecte, și care să ofere clientului final o experiență plăcută, care să-l facă să se întoarcă în magazinul tău online. Alternativ, poți lucra cu platforme de e-fulfillment, care îți oferă spațiu într-un depozit, gestionarea relației cu firma de curierat şi multe altele. În România, Frisbo a dezvoltat cea mai bună soluție.

4. Concentrează-te pe strategia de marketing

Nu trebuie să te ocupi de stocare, depozitare și nici de livrare, așadar atenția ta poate să fie concentrată pe strategia de marketing și campanii SEO pentru o promovare cât mai eficientă.

  • Încearcă Facebook Ads - Facebook are aproape 2,5 miliarde de utilizatori conform ultimelor statistici, așadar campania ta de marketing trebuie să înceapă aici. Investește în reclame și bannere și ai încredere că această investiție merită și îți va aduce ROI pozitiv. Poți să construiești și o pagină specială pe Facebook, unde să afișezi produsele comercializate și să interacționezi direct cu potențialii clienți.
  • Folosește Google Ads - Funcționează similar cu Facebook Ads, dar beneficiul este ca apari în fața utilizatorilor atunci când caută cuvinte cheie din nișa ta.
  • Fă un conținut creativ și original - rețelele de socializare sunt un instrument excelent pentru promovare. Poți să creezi conținut video care să atragă clientul. Mizează pe ceva original și amuzant. Nu-ți trebuie camere de filmat extraordinare, poți obține ceva interesant și cu telefonul, iar Internetul își va face treaba.
  • Cere feedback și răspunde criticilor - Dacă apare un review negativ, nu te grăbi să-l ștergi. Răspunde-le clienților nemulțumiți cu empatie și înțelegere. O astfel de atitudine conferă mai multă încredere decât 3-4 review-uri de 5 stele.

5. Gândește local

Dropshipping presupune o livrare mai îndelungată, așadar trebuie să te gândești la o piață locală, o piață în care produsele pe care le comercializezi ajung repede la clienți.

Există șansa ca produsele tale să fie deja comercializate pe o piață internațională, dar asta nu înseamnă că nu poți activa local. Cu cât mai repede, cu atât mai bine.

6. Dar gândește și global!

Sau cel puțin pe plan european. Poți comercializa produse în Germania, Polonia, Franța sau Marea Britanie… din România. Dacă vinzi și în România, atunci e și mai bine. Obiectivul ar trebui mereu să fie internaționalizarea. Dacă ai ajuns într-un punct sustenabil cu platforma ta în România, poți să iei în calcul alte piețe.

Cum faci asta? Descoperă detalii în ghidul nostru despre internaționalizare.

Ce NU ai voie să pierzi din vedere?

Dropshipping pare destul de ușor la un prim research și totodată și lipsit de riscuri financiare majore. Adevărul e că nu este lipsit de riscuri.

  • Comisioanele de stocare și procesare - trebuie să fii atent la acele comisioane de stocare și procesare impuse de furnizori. Aici trebuie să-ți întrebi furnizorul cât costă dacă produsele tale rămân în depozit mai mult timp, pentru că așa vei putea să-ți gestionezi afacerea mai ușor.
  • Numărul de produse comandate - dacă alegi să comanzi câteva unități, plătești comisioane de depozitare și stocare ca și cum ai plăti pentru stocuri întregi, așadar apare aici un dezavantaj clar.
  • Livrarea - dacă nu te ocupi de livrarea, atunci trebuie să fii cu ochii în patru asupra felului în care decurge. Nu vrei să ai clienți furioși.
  • Serviciile de customer care - comunicarea cu furnizorul în timpul livrării este esențială. Dacă cunoști situația livrării, poți oferi un customer care de calitate clientului.

Dropshipping are un echilibru între avantaje și dezavantaje. Dacă ai citit articolul, ți-ai cam dat seama deja care ar fi și avantajele și dezavantajele.

Avantaje:

  • Mai puține cheltuieli înseamnă un risc mai mic. Nu trebuie să întreții depozite și hale, de aceste cheltuieli se ocupă furnizorul.
  • O modalitate ușoară și ieftină de a începe o afacere. Practic, poți să lucrezi de acasă, dintr-un birou, într-un program flexibil, atâta vreme cât te concentrezi pe comenzile primite.
  • Nu ai nevoie de experiență și expertiză financiară. Poți să începi o afacere prin dropshipping destul de repede și, dacă ești atent, poți să faci față riscurilor legate de livrare.
  • Îți poți verifica afacerea destul de ușor, mai ales la început când începi cu să vinzi doar câteva produse.
  • Îți poți construi un adevărat brand printr-o metodă destul de sigură, cu puține riscuri.

Dezavantaje:

  • Piața competitivă înseamnă și o marjă de profit mai mică. Dar vorbim de România, o țară unde Amazon încă nu livrează, iar unele produse trebuie comandate din afară, așadar cu siguranță este loc și pentru tine.
  • Diverse probleme de depozitare și procesare. Iar tu, în calitate de comerciant, nu ai deloc controlul asupra acestor procese.
  • Livrarea poate fi dificilă. Mai ales în cazul livrărilor internaționale, unde trebuie să iei în considerare poziția clientului și poziția furnizorului, apoi modalitățile prin care se face livrarea astfel încât clientul să fie mulțumit.

Dropshipping în România?

Dacă te gândești să începi o afacere de tip dropshipping trebuie să fii dispus să investești bani în promovarea magazinului online și să fii constant activ în acest proces.

Trebuie să te orientezi în funcție de produsul tău și de numărul de comenzi. Trebuie să-ți construiești o comunitate în jurul magazinului tău. 

Dacă ai deja o afacere și te gândești să te extinzi, dropshipping este extrem de folositor pentru contextul în care ai deja o afacere, să zicem, un magazin fizic, unde comercializezi un anumit tip de produse și ai deja o comunitate de clienți și te gândești să te extinzi pe plan local și chiar internațional cu ajutorul dropshipping.

De ce este așa? Pentru că aceste afaceri au deja un capital și dispun de un buget prin care să-și construiască o campanie de promovare. Dacă ai o afacere, produse care se vând și ai și clienți care le apreciază, există mari șanse să dai peste un val nou de clienți prin dropshipping. Chiar dacă deja comercializezi un produs obișnuit.

Prin dropshipping poți controla singur imaginea magazinului tău și în același timp poți pune bazele unui brand de durată - pentru că până la urmă dropshipping este o investiție și o modalitate de a face e-commerce pe termen lung.

Așadar…

Dacă dropshipping merită sau nu, asta depinde doar de perspectiva ta. Un lucru este cert, dropshipping e parte din viitorul afacerilor online și este în același timp o modalitate mult mai practică să începi o afacere.

Trebuie doar să te pornești la drum cu răbdare și cu un buget care să-ți dea un avans și să îți alegi partenerii potriviți.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Mara Florea

Când am descoperit motorul cu aburi, am avut o revoluție industrială. Cu apariția machine learning, tehnologia are o altă față.

La fel se întâmplă și în marketing azi. Radu Zlătianu, de la Sincos se ocupă cu asta în fiecare zi. De la social media tranzacțional la optimizarea comunicării cu clienții, treaba lui e să automatizeze toate eforturile de marketing în e-commerce. Nu e ușor, dar te poate ajuta enorm - să comunici mai bine, să economisesti resursele echipei de comunicare și să te folosești de inteligență artificială ca să-ți crești afacerea.

Ascultă interviul audio, mai jos, sau accesează contul de Soundcloud Blugento pentru a parcurge toate interviurile.

Ce este mai exact automatizarea în marketing?

La fel ca în multe alte industrii, automatizarea în marketing preia din task-urile repetitive ale oamenilor și le permite să se concentreze pe procese creative.

În marketing, asta înseamnă multe lucruri - de la trimiterea automată de “welcome e-mails” la măsurarea și îmbunătățirea ratei de conversie pe un anumit canal.

Cu ce te poate ajuta un software de automatizare în marketing?

  • e-mail tranzacțional
  • social media tranzacțional
  • creștere în trafic
  • segmentarea audienței
  • optimizarea conversațiilor individuale cu clienții
  • e-mail marketing.

Și multe altele, în funcție de tool-ul specific.

Cum te ajută un software de marketing automation

Scopul principal, totuși, e mai simplu. Orice unealtă de marketing automation are ca scop să îți îmbunătățească rata de conversie.

Adică să aducă mai mulți vizitatori pe platforma ta și să convertească cât mai mulți din acei vizitatori în cumpărători. Iar în acest proces sunt implicate foarte multe lucruri. În primul rând, e important să ai informații clare despre oamenii care te vizitează:

  • Cine sunt?
  • Câți ani au?
  • Din ce mediu vin?
  • Care sunt interesele lor?

Trebuie să urmărești absolut tot se întâmplă pe platforma ta ca să poți să răspunzi la aceste întrebări, și exact asta face un software de marketing automation.

Dar treaba lui nu se oprește aici. Pe lângă măsurători, o unealtă ca și Sincos sau Marketo te ajută să implementezi soluții la problemele descoperite. Mai exact, te ajută să crești rata de conversie.

Cum să crești rata de conversie:

  • CTA (Call To Action). Mai exact, nu doar formularea unui CTA, care îndeamnă vizitatorii tăi să facă ceva, dar și măsurarea rezultatelor respectivului CTA și îmbunătățirea lui că să obții mai multe conversii.
  • E-mail marketing. Atunci când aduni adrese de e-mail ale vizitatorilor tăi ca să le promovezi oferte pe termen lung. Nu uita că unii oameni au nevoie de mai multe contacte cu brandul tău ca să cumpere de la tine.
  • Multivariate Testing. Încearcă o varietate de resurse, precum landing page-uri, reclame, și descrieri de produs la mai multe segmente din audiența ta. Observă ce merge pentru care segment și folosește asta mai mult.
  • Experiența utilizatorului. Cât de ușor îi este să navigheze pe platforma ta, cât de bine răspunde la paleta ta de culori și alte detalii de UX (User Experience).

Totuși, o îmbunătățire în oricare element al comunicării apare doar după ce verifici niște indicatori de performanță.

Pentru automatizarea marketingului, poți măsura:

  • ROI (Return on Investment). Câți bani ai scos din câți ai investit într-o campanie.
  • Bounce Rate. Cât la sută din vizitatorii tăi pleacă de pe pagină ta în mai puțin de 30 secunde, fără să facă vreo acțiune.
  • Timpul Mediu petrecut pe pagină.
  • Numărul de pagini pe care le-au navigat vizitatorii.
  • Numărul de vizitatori unici într-un anumit interval de timp.

Te simți copleșit de detalii? Pare prea mult de luat în calcul?

Aici intervine un software de marketing automation. Strânge toate aceste informații, le centralizează și în multe cazuri te ajută să iei decizii informate despre cum să îți îmbunătățești comunicarea online. Dacă te-ai convins că un tool de marketing automation te-ar ajuta…

Ce trebuie să iei în calcul înainte de achiziția unui software de automatizare în marketing

Cel mai important e să te gândești dacă poți să folosești un astfel de software.

Dacă ai resursa umană internă - marketeri și tehnicieni capabili - n-ai de ce să te îngrijorezi.

Majoritatea uneltelor din industrie oferă suport tehnic calitativ și îți ajută echipa să folosească programul la maxim. În acest caz, o unealtă de marketing automation o să te ajute foarte mult. Totuși, nu te grăbi să cumperi un subscription pe 3 ani fără să te consulți cu echipa ta înainte - ei o să-l folosească, așa că ar trebui să aibă ceva de zis în legătură cu achiziția.

Dacă nu ai resursă internă, ar trebui să-ți faci un pic mai multe teme.

Și dacă ai cunoștințele tehnice să folosești o unealtă precum Marketo sau Sincos, cel mai probabil n-ai timpul necesar s-o exploatezi la maxim. În cazul acesta, o unealtă de marketing automation poate să te ajute, dar e crucial să-ți alegi una care se pliază pe nevoile afacerii tale. Să poți să-ți alegi funcționalități personalizate e cel mai important aspect pentru tine.

Antreprenorii au început să înțeleagă că investiția în tehnologie nu e un cost.— Radu Zlatianu

Urmărește aici interviul video cu Radu Zlătianu - Commercial Executive Sincos

Ok, dar de ce să-ți bați capul cu un software când poți să contractezi o agenție?

E o întrebare bună, și dacă nu vrei să auzi de marketing - vrei doar să produci ceva și să speri la vânzări cât mai mari - cu siguranță nu ar trebui să cumperi un software de automatizare în marketing.

Dar poate nu gândești așa. Iar dacă nu gândești așa, realizezi că un software de marketing automation îți dă mai mult control. Nu primești doar un raport săptămânal cu un rezumat despre cum ai mai comunicat online. Ci ești în mijlocul acțiunii.

Poți să alegi prin ce canale te promovezi, poți să acorzi atenție mai mare campaniilor care merg bine și ești în general mai implicat în cum îți este percepută afacerea. Mai mult, îți e ușor să te pliezi pe noi trend-uri.

Antreprenorii în e-commerce încep să aibă pretenția la calitate. Și asta e foarte bine.— Radu Zlatianu

De exemplu, există unelte de marketing automation care-ți permit să integrezi cu infrastructura de machine learning de la Google. Când ai tu controlul, poți să setezi și direcția generală pentru promovarea magazinului tău, dar și să te pliezi pe trendurile momentului. Și dacă tot am menționat asta...

E-commerce în 2020

În 2020 o să vedem o consolidare a pieței profesioniste, mai ales în zona de dezvoltare într-o agenție— Radu Zlatianu

Despre viitor, Radu crede că vom vedea o consolidare a pieței profesioniste, mai ales în zona de development într-o agenție. Mai important, Radu crede că și investiția în zona tehnologică va crește, deoarece vede că se dezvoltă și pretenția la calitate a antreprenorilor români.

Acum, mulți afaceriști ca tine își asumă task-uri greoaie care pot fi automatizate de tehnologii de calitate, pe care le poți descoperi și integra în procesele tale. Piața, totuși, vede că există soluții mai bune și le caută. Dar nu te grăbi. Mai important decât orice research sau partener nou e mindset-ul tău.

Ca un software de marketing automation să te ajute, trebuie să privești tehnologia ca pe o investiție, nu un cost. Un spor în rata de conversie se construiește în timp.

O investiție într-un astfel de software e o investiție pe termen mediu și lung, dar beneficiile sunt clare de la început: Reușești să-ți orientezi eforturile spre nevoile clientului. Iar asta e cel mai longeviv trend pe care e musai să îl ai în vedere.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Mara Florea

facturare digitală și viitorul serviciilor eCommerce

Nu mai ai nevoie de hărți, pentru că ai Google Maps. Nu mai ai nevoie de timbre. Trimiți scrisori prin Internet. Nu mai ai nevoie de un CD-player, aproape toată discografia lumii e ușor de accesat pe Youtube sau Soundcloud. Așa că de ce îți faci contabilitatea de parcă suntem în 1990?

Tehnologia nu mai e o opțiune, este absolut necesară.— Mircea Căpățînă

Asta e filozofia la Smartbill, un startup care îți automatizează declarațiile contabile, facturi, chitanțe, stocuri și mai tot ce ține de departamentul financiar al afacerii tale. Nu sunt singurii. Digitalizarea a cuprins încet și contabilitatea afacerilor, iar dacă încă te cari cu o servietă de acte după tine când mergi la contabil, ești în urmă.

Cu ce te ajută o soluție digitală de facturare?

În primul rând, e evoluția naturală a domeniului. Tehnologia cuprinde încet toate aspectele vieții umane, și la fel s-a întâmplat și în contabilitate. În 1990 aveam doar niște procesoare greoaie, transmisia de date era un vis și ca să îți instalezi ceva pe propriul PC trebuia să gestionezi un set mare de CD-uri.

Cu internetul, am reușit să transmitem mai ușor date. Încet - încet reușim să instalăm update-uri la programele pe care le folosim direct de pe internet.

Acum, totul e conectat. În cloud, lucrurile sunt la cu totul alt nivel.— Mircea Căpățînă

Și ăsta e cel puțin un motiv pentru care ai nevoie de o soluție digitală de facturare. Lumea se mișcă spre viitor cu pași rapizi și dacă nu te pui în linie, nu mai ești competitiv pe piață. Dar acesta nu este singurul mod în care primești valoare de la un software de facturare. Un alt motiv ar fi cât de user-friendly sunt aceste aplicații.

Pentru un afacerist fără o educație formală în business management, partea financiară poate fi descurajatoare. Sunt multe variabile de luat în calcul. Și dacă nu-ți faci calculele bine, poți să te scalzi în clienți și încasări, dar să nu faci deloc profit.

Beneficiile platformelor de facturare 

Sistemele de facturare digitală pot să genereze rapoarte amănunțite despre afacerea ta și sunt avantajoase pentru că:

  • au o interfață ușor de înțeles
  • trag singure concluzii despre finanțele tale 
  • pot fi ușor accesate de pe telefon.  
  • e mult mai ușor să colaborezi între departamente și cu partenerii care te ajută să gestionezi intrări sau ieșiri

Mai mult, un software de facturare digitală este veridic și rapid. Dacă faci finanțe de mână, există mereu o întârziere în preluarea informațiilor de la agenții implicați. Durează să îți duci chitanțele la contabil, să raportezi totul la echipa de marketing, să preiei informațiile de la departamentul de achiziții. Și când reușești să implementezi tot, s-ar putea să ai scăpări.

Ei bine, un software nu poate să “piardă” un bon fiscal. Este o soluție sustenabilă, pe care te poți baza. Asta are efecte directe în toate procesele afacerii tale. Un software de facturare înseamnă mai puțin de lucru pentru departamentul financiar.

Asta nu înseamnă că tu sau angajații tăi aveți timp de stat degeaba - dimpotrivă, va lasă mai mult timp să vă concentrați pe procesele creative și pe găsirea de soluții la probleme complexe.

Urmărește mai jos interviul video cu Mircea Căpățînă - Co-Founder Smartbill 

Dar poate cel mai important: o unealtă de facturare digitală îți oferă servicii de finanțe integrate. Ai toate aspectele financiare într-un singur loc.

Ca să afli mai multe, citește aici articolul despre programele de facturare.

Și aici nu e vorba doar de numere sau bani. Nimănui nu i-ar păsa de finanțe dacă nu s-ar lega de viața reală. Dar realitatea cruntă e asta: fără un plan financiar bine gândit, ușor de urmărit și ușor de schimbat, nu poți spera să-ți atingi obiectivele.

Toți vrem să reușim, dar ce înseamnă acel “reușim”?— Mircea Căpățînă

Dacă vrei să răspunzi la această întrebare, ai nevoie și de un departament financiar capabil. Dar uneltele de facturare ne arată mult mai mult despre viitor. Smartbill și alte software-uri similare nu vor să te ajute doar cu chitanțe și declarații contabile. Scopul industriei SaaS (Software as a Service) este să creeze ecosisteme de servicii digitalizate care comunică între ele.

Te-ai întrebat vreodată cum arată viitorul?

Mircea Căpățînă are câteva idei și despre asta.

Dacă declarațiile tale contabile

  • funcționează automat, în cloud
  • producția ta e urmărită
  • livrările sunt făcute automat
  • comunicarea în online e gestionată printr-un sistem de marketing automation,

Atunci platformele pot să comunice între ele și să automatizeze toate procesele afacerii tale printr-un ecosistem care permite colaborarea departamentelor “digitalizate” din diferite întreprinderi.

Imaginează-ți scenariul: Clientul plasează o comandă pe site-ul tău. Pentru că furnizorul tău lucrează și el cu o tehnologie de automatizare a comenzilor, livrarea e transmisă automat muncitorilor din depozit și AWB-ul pentru firma de curierat este generat automat.

Cu un click, furnizorul, curierul și echipa ta, toți s-au pus în mișcare instant. Dar asta nu-i tot. Dacă și curierul tău lucrează cu sisteme de automatizare a livrării, echipa ta va fi automat notificată când produsul a fost livrat, iar cu unelte de facturare ca Smartbill, poți să urmărești până la ultimul bănuț dacă toate aceste eforturi îți aduc un profit.

Toate fără prea mult efort din partea ta. Toate ușor de verificat din telefonul tău mobil.

Revoluția platformelor software va fi să se unească în ecosisteme.— Mircea Căpățînă

Chiar dacă nu ajungem într-un scenariu atât de futuristic (deși tehnologia există deja), când uneltele de SaaS se unesc sub o tehnologie similară, fiecare afacere poate inova pe infrastructura deja construită de ecosistem. Și așa nu eficientizăm doar declarațiile contabile sau comunicarea prin e-mail.

Așa se naște valoare adăugată pentru fiecare agent economic, care creează un cerc virtuos - agentul economic contribuie înapoi ecosistemului, și doar prin datele pe care le adună despre clienții lor.

Te entuziasmează posibilitățile?

Trebuie să înțelegi că asta nu e o revoluție care se întâmplă separat de tine. Cărămizile acestui mastodont în afaceri sunt puse și de oameni ca tine. Dacă folosești unelte de facturare digitală, nu-ți îmbunătățești doar procesele financiare ale afacerii tale. Ajuți la dezvoltarea unui ecosistem care îți dă înapoi înzecit.

Multe afaceri de SaaS investesc milioane de euro în codul de bază, la care tu poți să ai acces de cele mai multe ori pentru un subscription de sub 10 euro pe lună. Asta-i frumusețea unui shared economy. Și nu e ceva distant, poate fi al tău cu doar câteva click-uri.

Trebuie doar să fii deschis la minte, să observi oportunitățile și să vezi cum te folosești de ele în afacerea ta, pentru binele și succesul tău.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Mara Florea
B2B-in-ecommerce

O platformă de e-commerce nu funcționează doar pentru un magazin de accesorii, haine sau electronice. Internetul are destul loc și pentru platforme de e-commerce B2B (business to business) – care vând produse și servicii pentru companii, nu pentru publicul general.

Industria B2B în e-commerce chiar crește vertiginos de ceva ani. Dar există un motiv pentru care facem separația asta… Și dacă aplici tehnicile prin care ai vinde B2C (business to customer), nu o să ai la fel de mult success. Când vinzi către companii, trebuie să iei în calcul nevoi diferite, o platformă diferită, altfel de oferte și multe alte lucruri.

Dar nu te îngrijora.

Am adunat toate informațiile pe care trebuie să le știi despre comerțul B2B online, și am făcut o schiță a industriei de azi.

Industria B2B în E-commerce: Numere

O afacere B2B are drept cumpărător final o altă companie. De cele mai multe ori, soluțiile B2B sunt destul de complexe și necesită întâlniri față în față până la semnarea unui contract.

Dar să nu te bazezi niciodată doar pe reprezentanți.

Conform unui studiu făcut de Accenture în 2018, majoritatea cumpărătorilor B2B au trecut prin mai mult de 57% din procesul de cumpărare când iau legătură cu un reprezentant. Cu abundența de soluții din mediul online, ciclul de cumpărare pentru produse B2B a devenit mai mare. 58% de companii, conform Business2Community, au avut un process considerabil mai complex de achiziție în 2017 decât în 2016.

Dar schimbările recente nu se opresc aici.

Google a descoperit în 2017 că traficul pe mobil a influențat 40% din banii care s-au învârtit în industria B2B, iar acest număr crește în fiecare an. Mai mult, 80% din cumpărătorii de produse B2B folosesc telefonul mobil la locul de muncă.

Aici cheia e să-i surprinzi cu un mesaj propice la momentul potrivit.

Dacă-ți permiți, reclamele pe LinkedIn sunt o soluție bună. Desigur, nu fără o platformă bine optimizată pentru mobil. Și dacă tot am vorbit de asta, cel mai important lucru în vânzările B2B este conținutul pe care-l livrezi.

Motivul pentru care majoritatea companiilor au deja o decizie de cumpărare în minte când iau legătura cu reprezentantul de vânzări e simplu: au deja mult conținut disponibil care să-i ghideze în procesul de cumpărare. De la ghiduri și review-uri la videoclipuri educaționale care explică industrii și produse, un angajat în achiziții are acces la o abundență de informații despre ce vrea să cumpere.

Ce trebuie să știi despre aceste informații?

Ele construiesc încredere. Dacă vrei să te abonezi la un serviciu de automatizare, e mult mai probabil să apelezi la firma care ți-a oferit explicații despre industrie și care are tutoriale clare despre cum poți să le folosești serviciul.

Nu suntem singurii care și-au dat seama de asta. 91% dintre afacerile B2B întreprind o formă de content marketing, conform Content Marketing Institute. Viitorul arată și el cât de importantă e o platformă de e-commerce pentru B2B.

În 2018, Ecommerce Platforms a analizat rata de digitalizare a industriei și a concluzionat că până în 2020, numărul de platforme B2B în e-commerce va fi mai mare decât cel de platforme B2C.

Așadar, ce să reții de aici:

  • Lumea se mută în online, inclusiv afacerile care caută produse și servicii B2B
  • Afacerile caută conținut calitativ pentru industria în care activează
  • Ciclul de cumpărare al afacerilor se mărește în fiecare an
  • Prezența pe mobil devine din ce în ce mai importantă și pentru B2B
  • Industria de B2B devine mai mare în e-commerce decât cea de B2C
  • Ești pregătit pentru aceste schimbări? Dacă nu, citește în continuare

Cum să vinzi online produse B2B

Înainte de orice tehnici, campanii sau reclame, trebuie să reții un lucru: vânzările în B2B nu sunt despre reacții la emoție sau impulsivitate. Da, trebuie să inspiri încredere în ochii potențialilor tăi cumpărători, dar scopul tău principal este să le oferi motive raționale pentru care să cumpere de la tine.

Felul în care împachetezi mesajul contează, dar ca să vinzi în B2B trebuie să tratezi vizitatorii ca pe niște agenți raționali, pentru că asta sunt. Majoritatea afacerilor, înainte să cumpere ceva, fac o analiză. Se uită la beneficiile și dezavantajele colaborării cu tine, se uită la testimoniale, competiție și orice altceva ar putea lua în calcul. Este, de cele mai multe ori, o decizie la rece, în care sunt implicați mai mulți oameni.

Numerele susțin asta – peste 95% din cumpărătorii B2B caută ofertanți care le pun la dispoziție conținut relevant și informativ. Ăsta e specificul Industriei B2B în E-commerce și trebuie să iei asta mereu în calcul.

Așadar, scopul tău va fi să-i servești posibilului client conținut care să-l convingă să lucreze cu tine în baza unor argumente reale, nu a unor emoții.

Cum faci asta?

În primul rând, cu un site bine construit, care se încarcă repede, arată bine și pe mobil, rezistă la un peak în traffic și îți susține toate eforturile de promovare în online. Asta e adevărat pentru toate industriile, dar mai ales când vorbim de B2B.

Majoritatea afacerilor înțeleg cât de costisitor sau greu de întreținut poate fi un site calitativ. Și o să observe când al tău e competitiv. Dacă nu ești pregătit să înveți HTML, CSS, Javascript sau chiar platforme mai ușoare precum Wordpress, ai nevoie de un partener de încredere în construirea platformei de e-commerce.

Dacă ai încredere că site-ul tău poate să concureze cu giganții industriei, uite câteva idei pentru creșterea platformei tale de e-commerce în B2B.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Content Marketing

Da, e un subiect foarte larg, dar nici pe departe ceva nou. Un exemplu ar fi campania Hasbro și Marvel din 1972. Au creat o bandă desenată despre G.I. Joe, iar după doar două ediții, vânzările la figurine G.I. Joe au crescut cu peste 20%.

Asta trebuie să urmărești și tu. Să creezi o poveste în spatele serviciilor tale.

Poți s-o faci cu:

  • ghiduri amănunțite
  • tutoriale
  • round-up-uri
  • videoclipuri educaționale

Și multe altele.

Principiul e simplu – îți educi audiența și ea va avea încredere în tine.

Mecanismul e mai ales adevărat când vorbim de B2B, pentru că alte afaceri sunt conștiente de acest sistem și se uită intenționat după astfel de conținut.

Dar scrierea unui articol educațional nu e destul. Trebuie să înveți să-l promovezi prin SEO (Search Engine Optimization). Mai exact, trebuie să îl scrii în așa fel încât Google să-l găsească. Asta include folosirea cuvintelor cheie potrivite, folosirea de conținut multimedia și construirea unei rețele de backlinks sau o prezență puternică pe social media.

Poate toate detaliile astea te descurajează. E un domeniu foarte larg și sunt multe lucruri pe care trebuie să le înveți. Pentru mai multe detalii despre SEO, poți să te informezi de aici.

Pe lângă toate astea, mesajul tău trebuie să fie consistent, iar tonul cu care scrii și abordarea pe care o ai în videoclipuri promoționale trebuie să fie la fel pe toate canalele de comunicare. Pentru servicii B2B, e important ca acest ton să fie profesional.

E bine să fii informal când vinzi jucării pentru copii, dar dacă încerci să convingi un executive dintr-o corporație să colaboreze cu tine, trebuie să inspiri încredere. Cel mai ușor faci asta printr-un ton profesional și prin demonstrarea expertizei în domeniul tău. Dar nu te opri aici. O tactică bună pentru promovarea serviciilor B2B e e-mail marketing-ul.

E-mail Marketing

Ce presupune asta?

E-mail marketing-ul e un proces:

  • resurse prin care atragi potențiali clienți (ebook-urile funcționează bine),
  • le ceri acordul să le transmiți email-uri în schimbul resursei create,
  • îi ții la curent cu tot ce faci și ce oferte are afacerea ta.

Păi stai un pic – așa țintești oameni în sine, nu afaceri.

Da, e adevărat, dar ține minte că până la urmă tot un om va lua decizia de cumpărare – nu o corporație sau o afacere. Și e-mail marketing-ul e foarte important pentru că așa stabilești o relație cu potențialii tăi cumpărători. Prin frecvența și calitatea mesajelor tale, îi faci să aibă încredere în tine.

Nici să faci e-mail marketing nu e ușor. Presupune muncă reală când vine vorba de valoare adăugată – resursele gratis pe care le pui la dispoziția audienței tale trebuie să fie cu adevărat valoroase. Altfel, nimeni nu-ți va da adresa de mail, și nimeni nu se va simți inspirat de ceea ce creezi.

Așadar, creează valoare adăugată. Uite-te la ce postări de blog, videoclipuri sau cursuri există deja în nișa ta și creează ceva mai bun. Din fericire, nu ești primul care trece prin acest proces. Există deja multe unelte care te ajută cu tot – de la strângerea de adrese de e-mail până la creația de mesaje săptămânale.

Dar nu te opri la e-mail-uri generale către toată lista ta. Campaign Monitor a descoperit că veniturile unei campanii cresc în medie cu 760% datorită e-mail-urilor personalizate și trimise unui segment restrâns de oameni.

Da, ai citit bine: 760%. Poți să câștigi cu atât mai mult dacă țintești cei mai importanți clienți (sau cele mai promițătoare lead-uri) cu mesaje personalizate. În aceeași idee…

Umanizează-ți compania

E-mail marketing-ul e doar una dintre metodele prin care poți să ajungi la audiența ta țintă – oameni cu putere de decizie din cadrul companiilor pe care le ajuți să se dezvolte.

În acest scop, sunt multe lucruri pe care le poți face:

  • Scoate echipa ta la înaintare. Postează despre ce mai faceți la firmă și fii activ în social media.
  • Product demos. Dacă vinzi accesul la o platformă de SaaS, este crucial ca audiență ta să știe că îți poate folosi soft-ul. Pe lângă acest scop, un product demo te mai ajută și cu evidențierea avantajelor pe care le ai în piață.
  • Webinars. Oportunitatea perfectă să educi un număr limitat de oameni care demonstrează interes puternic pentru ceea ce oferi.
  • Apeluri. Când n-ai tehnologia pentru metode sofisticate, un telefon către noi lead-uri e la fel de valoros.

În principal, încearcă să pui o față zâmbitoare pe compania ta la fiecare pas. Oricât de analitic ar fi un proces de cumpărare, nimeni nu vrea să lucreze cu un corp rigid care nu inspiră nimic. Totuși, înainte de videoclipuri promoționale și ședințe importante, ai grijă să stabilești clar cui te adresezi. Dacă ai de ales între un soft general, și unul foarte similar dar special făcut pentru industria ta, mereu o să-l alegi pe al doilea.

La fel sunt toți cumpărătorii B2B. Cu cât le arăți că le înțelegi industria mai bine, cu atât îți crești șansele să le vinzi ceva.

Iar dacă ai reușit să vinzi…

Ai nevoie de un Customer Service bun.

Procesul de cumpărare nu s-a terminat când ai semnat contractul.

E important să uimești prin ceea ce oferi. Oamenii cumpără de la branduri în care au încredere nu neapărat pentru că sunt siguri că de acolo obțin cel mai bun raport calitate-preț. Mult mai mult contează siguranța că serviciul sau produsul tău îi va ajuta pe termen lung. Și că orice probleme apar – ești acolo pentru ei.

Un customer service bun (toate felurile în care servești un client înainte, în timpul și după o achiziție) poate uneori să înlocuiască încrederea pe care o avem pentru branduri mari. Dar e important ca prin:

  • mesajele tale,
  • ofertele tale,
  • e-mail-urile tale.

Promite și livrează calitate. Doar așa îți asiguri un ambasador al brandului și un client recurent – nu un fost colaborator care-ți face reclamă proastă.

Dacă te interesează subiectul, citește-ne ghidul despre cum să faci Customer Service de calitate, în afacerea ta. Un lucru va fi mereu adevărat – e mult mai ieftin să păstrezi un client existent decât să obții unul nou. Asta e mai ales adevărat în industria B2B în e-commerce.

E ușor să-ți schimbi pasta de dinți preferată, dar e mult mai anevoios să-ți schimbi web developer-ul. Apar costuri la tranziție, și financiare și de timp, așa că ai șanse mult mai mari să-ți crești profitul cu clienții pe care deja îi ai. Mai ales când alternativa e să fugărești în fiecare zi noi lead-uri ca să supraviețuiești.

Pe final, ține minte că dacă vinzi orice serviciu sau produs pentru o altă companie, online-ul are loc și pentru tine. Majoritatea firmelor mari de B2B sunt deja în e-commerce, iar cele care nu sunt o să apară în curând. Mai important, majoritatea au o platformă bine construită și o strategie de promovare care îi aduce în fiecare zi mai aproape de audiența lor țintă.

Tu ești pregătit de digitalizarea industriei B2B?

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Mara Florea

Platforme marketing afiliat Romania si Europa

În doar câteva săptămâni, urmează cea mai profitabilă perioadă din an pentru cei care dețin un business în industria de retail, în special pentru cei cu magazine online. Black Friday este una dintre cele mai așteptate zile din an, atât de consumatori, cât și de owneri de magazine. Pentru cei din urmă, este o ocazie excelentă să genereze mult mai multe vânzări ca în restul anului, dar și să crească vizibilitatea magazinului online pe care îl dețin.

În acest articol, vom pune accent pe marketing-ul afiliat și cum te pot ajuta platformele de genul acesta să-ți crești vânzările de Black Friday. Vom începe cu prezentarea unor platforme de marketing afiliat din România și Europa.

Platforme de marketing afiliat din România și Europa

1. 2Performant

2Performant este o platformă de marketing afiliat din România. La momentul actual, prin această platformă s-au realizat deja 3 milioane de tranzacții de la clienți din Europa Centrală și de Est și s-au obținut peste 4 milioane de vânzări de către advertiseri. Totodată, încasările acestora se apropie de 170 de milioane de euro. Platforma are în prezent peste 70 de mii de afiliați care îți pot promova magazinul online.

În plus, vei știi de fiecare dată cine și unde te promovează. Statisticile pe care le vezi în 2Performant sunt în timp real, așadar vei fii mereu la curent cu ce se întâmplă. Poți de asemenea să încarci și bannere create de tine, tocmai pentru a le face afiliaților care te promovează munca mai ușoară, dar și pentru a menține identitatea brandului tău consistentă pe toate canalele de comunicare.

Mai multe despre marketing afiliat și 2Performant poți afla din interviul pe care l-am realizat cu Dorin Boerescu - fondatorul 2Performant.

Platforma are un plan tarifar flexibil, care îți permite să alegi comisionul pe care vrei să-l plătești către afiliați pentru fiecare vânzare. Poți testa 2Performant gratuit pentru prima lună, indiferent de planul ales, așa că noi recomandăm să faci lucrul acesta pentru a vedea dacă se potrivește nevoilor tale. 

Blugento este partener 2Performant, prin urmare clienții platformei beneficiază de abonament preferențial și integrare gratuită, în care este inclusă și crearea unui feed de produse automatizat.

Află cum te putem ajuta să crești vânzările magazinului tău online prin marketing afiliat din acest articol.

2. Profitshare

Profitshare este platforma de marketing afiliat cu cele mai mari vânzări din România. Până în prezent, s-au generat vânzări de peste 1,5 miliarde de lei (fără TVA), având peste 98 de mii de afiliați. Un avantaj al platformei este faptul că utilizatorii primesc materiale promoționale care sunt relevante pentru interesele lor, ceea ce va duce la creșterea ratei de click. Un afiliat va putea genera instrumente de promovare folosindu-se de orice produs din oferta magazinului tău, ceea ce îi conferă acestuia flexibilitate și control.

În cazul în care nu ai mai lucrat până acum cu o platformă de marketing afiliat, vei primi o mulțime de sfaturi care o să te ajute să înțelegi mai bine cum să te folosești de această strategie pentru a crește vânzările.

Mai mult decât atât, Profitshare te va ajuta să-ți promovezi programul de afiliere, astfel încât acesta să devină cunoscut de cât mai mulți afiliați din platformă. Pentru a-i menține pe aceștia implicați în promovare, vor exista de asemenea concursuri menite să le stârnească interesul. Atunci când îți creezi cont pe platformă, vei putea decide de asemenea valoarea comisionului pentru fiecare vânzare.

Mai vrem să menționăm faptul că Blugento oferă integrare atât cu 2Performant, cât și cu Profitshare.

3. VIVnetworks

Potrivit site-ului oficial, VIVnetwork este cea mai populară rețea de marketing afiliat din Europa Centrală și de Est. Aceasta poate fi folosită și în România, unde suportul este oferit de către oameni care sunt vorbitori nativi ai limbii române și dețin cunoștințe referitoare la piața de eCommerce de la nivel local. În prezent, peste 20 de mii de site-uri promovează afiliații din platformă și există peste 6.000 de parteneri activi.

Pe lângă beneficiile incluse în platformă, VIVnetworks oferă și un serviciu de management al planului de afiliere. Practic, la cererea ta, aceștia se vor ocupa de gestionarea programului tău pentru a-ți aduce cele mai bune rezultate. Acest serviciu include activități precum recrutarea partenerilor, comunicarea directă cu partenerii afiliați, suport tehnic (care este o parte extrem de importantă), realizarea unor campanii ce aduc rezultate, monitorizarea performanței, și multe altele.

Mai merită menționat faptul că VIVnetworks lucrează cu tehnologia CJ Affiliate by Conversant, care este cea mai mare și fiabilă tehnologie din lume la nivel de maketing afiliat.

4. Webgains

Webgains este o platformă de marketing afiliat prezentă în 230 de țări, cu 1.800 de advertiseri și 250 de mii de publisheri. Are o prezență globală și o echipă de peste 100 de oameni care este prezentă în diferite colțuri ale lumii.

Mai mult decât atât, echipa lor are expertiza necesară ce te poate ajuta să te poziționezi cât mai bine pe o anumită piață. De asemenea, Webgains investește în permanență în noi tehnologii. De exemplu, recent a încheiat un parteneriat cu IBM Watson pentru a aduce puterea inteligenței artificiale și machine learning în cadrul acestui canal de performance marketing.

5. TradeTracker

TradeTracker are în prezent peste 5.000 de advertiseri în platformă, mai mult de 250 de mii de publisheri și birouri în 24 de țări. De-a lungul anilor, această platformă a reușit să devină o rețea cu afiliați ce au o reputație foarte bună în industrie. La fel ca în cazul celorlalte platforme, vei plăti un comision doar în cazul în care faci vânzări de pe urma programului de afiliere.

O funcționalitate foarte utilă este cea care îți găsește afiliați care se potrivesc cel mai bine cu produsele pe care le vinzi. Chiar și așa, tot vei deține controlul asupra acestora, urmând să decizi pe care îi accepți și pe care nu. Pe tot parcursul folosirii platformei, vei putea ține legătura cu un account manager, care te va putea ghida în orice situație. TradeTracker are peste 20 de funcționalități gândite să îți facă munca mult mai ușoară atunci când vrei să creezi un program de afiliere de succes.

6. Tradedoubler

Tradedoubler sunt de 20 de ani pe piață, având peste 2.000 de advertiseri și peste 180 de mii de publisheri. Sunt prezenți în 81 de țări și au generat peste 1.4 miliarde de euro în vânzări prin intermediul platformei. Aceștia folosesc o combinație de informații bazate pe date și inteligență artificială pentru a-ți conecta magazinul online cu clienți în momentele și perioadele cheie când ar putea să îți vadă produsele.

De asemenea, Tradedoubler oferă acces la campanii bazate pe performanță care se pot customiza pe nevoile tale și includ strângerea de lead-uri, native advertising, display advertising, video și instalare de aplicație. Echipa lor are și expertiză la nivel local pe piețele importante din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Motivul pentru care am decis să includem și platforme de marketing afiliat din Europa, pe lângă primele două de la noi din țară, este deoarece Blugento te poate ajuta să vinzi și cross-border. Așadar, dacă decizi să te extinzi în afara granițelor, ai câteva opțiuni foarte bune pentru marketing afiliat.

Cum să-ți crești vânzările de Black Friday cu ajutorul platformeilor de marketing afiliat

Acum că am văzut ce platforme poți folosi pentru programul tău de afiliere, hai să trecem la lucruri concrete și să vedem cum să te pregătești de Black Friday atunci când faci marketing afiliat.

În primul rând, iată niște sfaturi utile pe care să le iei în considerare când îți pregătești site-ul pentru această zi:

  • Discută cu furnizorii pentru a te asigura că ai stocurile necesare pentru toate produsele;
  • Fă o listă cu toate produsele la care vrei să oferi discount, precum și cu inventarul disponibil la momentul actual;
  • Verifică și testează serverele din punct de vedere al volumului de trafic estimat;
  • Pregătește bannere și materialele de marketing de care vei avea nevoie pentru promovare;
  • Nu uita să testezi funcționalitatea site-ului și pe dispozitive mobile.

Recomandări pentru vânzări mai mari prin marketing afiliat de Black Friday

Concret, iată ce recomandăm pentru a avea rezultate cât mai bune:

Începe pregătirile cât mai din timp. Ideal ar fi să comunici afiliaților promoțiile pe care vrei să le derulezi cam cu aproximativ două luni înainte, însă nu te stresa dacă încă nu ai apucat să o faci. Important este ca afiliații să fie informați cât mai repede în legătură cu ofertele pe care le vei avea, pentru ca și aceștia să aibă suficient timp la dispoziție pentru a se gândi la o campanie de promovare. Este important să îi tratezi ca pe niște parteneri, deoarece și ei joacă un rol extrem de important în creșterea vânzărilor magazinului tău online.

Oferă materiale vizuale și informații suplimentare. Succesul unui program de afiliere de Black Friday stă în a face cât mai ușoară viața afiliaților care vor să-ți promoveze magazinul online. Astfel, este important să le oferi nu doar materiale vizuale, dar și informații suplimentare despre produsele pe care le vinzi, mai ales în cazul în care ai produse cu o poveste interesantă în spate. Afiliații se pot folosi de informațiile pe care le oferi pentru a promova și pe alte canale magazinul tău, de exemplu pe blog, printr-o postare dedicată sau chiar într-un material video.

Nu scade comisionul. Chiar dacă scopul tău în această perioadă este să-ți crești vânzările, o strategie contraindicată ar fi să scazi comisionul pe care îl oferi pentru fiecare vânzare. Afiliații din platformă pot alege dintr-o mulțime de parteneri pe care să îi promoveze, așadar tu trebuie să faci tot ce-ți stă în putință pentru a le câștiga atenția și încrederea. În cazul în care este posibil, încearcă să mărești valoarea comisionului pentru a atrage și mai mulți afiliați în direcția ta.

Folosește canalul intern de mesagerie.Toate platformele de marketing afiliat au un sistem prin care membrii își pot trimite mesaje. Această modalitate de comunicare te poate ajuta să informezi afiliații în legătură cu produsele sau categorii care se vând cel mai bine în această perioadă. De asemenea, asigură-te că ții legătura cu afiliații care îți aduc cele mai mari vânzări și că reușești să creezi o relație apropiată cu aceștia.

Analizează mai des cererile de intrare în programul de afiliere. Înainte de Black Friday, crește exponențial numărul de oameni interesați să devină afiliați, așadar trebuie să te aștepți la un volum mai mare de cereri. Noi îți recomandăm să intri mai des în platformă cu aproximativ două luni înainte, pentru a te asigura că poți procesa toate cererile care ajung la tine.

Lucrează cu influenceri. Platformele de marketing afiliat nu sunt doar despre afiliați. Acestea te ajută să descoperi și să lucrezi cu influenceri care pot crește vizibilitatea magazinului tău online și să-l ducă în fața unei audiențe relevante pentru tine. În acest sens, recomandăm să explorezi platforma pe care o folosești pentru a vedea ce influenceri se pliază cel mai bine pe nișa magazinului tău online. Apoi, după ce ai identificat câteva persoane, este timpul să le contactezi și să le propui să lucrați împreună pentru campania de Black Friday.

Ca idee, le poți trimite câteva produse pe care vrei să le scoți în față cât mai mult, iar aceștia să facă o recenzie despre ele, pe blog, pe profilul lor de Instagram sau chiar pe YouTube. Va trebui să fii atent și să selectezi influencerii care au o audiență ce ar putea fi interesată de ceea ce vinzi. Altfel, campania ta nu va avea succesul dorit.

Ca un sfat de final, îți sugerăm să fii atent și la tentativele de fraudă ce pot apărea în această perioadă. Este recomandat să urmărești în timp real traficul care vine pe site, sursa acestuia, numărul de tranzacții care se fac, cât și frecvența lor. Dacă observi mai multe tranzacții de pe aceeași adresă de IP, atunci ar fi bine să le analizezi pentru a confirma dacă sunt reale sau nu.

De asemenea, dacă observi un URL de referință cu mai multe redirect-uri, atunci ar fi cel mai bine să investighezi acea situație. Un alt caz comun este cel în care vine foarte mult trafic de la un singur afiliat. Astfel de întâmplări sunt destul de rare, dar este bine să știi că pot apărea și este indicat să monitorizezi totul îndeaproape pentru a reacționa cât mai rapid.

Concluzie

Atunci când este implementat în mod corect, un program de afiliere îți poate crește vânzările, în special de Black Friday. Mai mult decât atât, pe termen lung va aduce un boost de brand awareness, dar și de încredere în compania ta. Tocmai de aceea, din ce în ce mai multe magazine online folosesc marketing afiliat în strategia lor, deoarece și-au dat seama că beneficiile sunt numeroase și nu se reduc doar la o creștere a vânzărilor pe termen scurt.

Sperăm ca sfaturile noastre să te ajute la crearea unui program de afiliere puternic și că vei avea un Black Friday cât mai profitabil. Spor la vânzări!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Modul în care gestionezi produsele cu stoc epuizat influențează experiența utilizatorului la tine în magazin, SEO și vânzările. 65% dintre vizitatorii dezamăgiți că au ajuns pe o pagină cu un produs cu stoc epuizat părăsesc site-ul și cumpără de la altcineva, sau deloc, conform studiului realizat de GT Nexus.

Citește mai multe
Postat în eCommerce CRO Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

“Cum pot să-mi extind magazinul online și să cresc vânzările fără a investi o sumă mare de bani?” este probabil cea mai des întâlnită întrebare în eCommerce. În acest articol, vom aborda trei teme principale. În prima parte, vorbim despre beneficiile marketplace-ului eMAG și tot ce trebuie să știi despre avantajele platformei, iar la final îți vom arăta punctual cât de ușor este să integrezi magazinul tău online prin platforma Blugento.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Cea mai mare provocare pentru un antreprenor este să-și dezvolte business-ul, în timp ce ține piept unei concurențe tot mai acerbe și unui mediu tot mai dinamic.

Acest webinar este pentru antreprenorii care doresc să-și crească afacerea și să fie cu un pas înaintea concurenței, profitând de oportunitățile pe care comerțul online le oferă, național și internațional. Înscrie-te și tu!

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

În era digitală, industria de retail a fost separată de multe ori în două tabere: online și offline. Dacă lăsăm la o parte această distincție, vom vedea că magazinele fizice și cele offline nu sunt în competiție, ci din contră, se completează reciproc.

Mai mult decât atât, consumatorii se așteaptă să aibă parte de o experiență relevantă în funcție de nevoile lor pe mai multe canale de comunicare, și nu să se întâlnească cu un anumit brand doar offline.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin
7 din 10 români economisesc bani, așteptând reducerile de Black Friday, conform ultimului studiu GPeC și Eureka Insights. În 2017, românii au cheltuit +200€ mil. doar de Black Friday. Vinerea Neagră a fost considerată inițial începutul sezonului cumpărăturilor de sărbători și marchează startul celei mai încărcate perioade a anului pentru comercianți. Cum cel mai așteptat eveniment al shoppingului online se apropie cu pași repezi, am creat, împreună cu partenerii noștri OneDigital, un ghid care să te ajute în pregătirea campaniilor de Black Friday.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Statisticile arată că peste 86% din consumatori nu mai observă reclamele online. Folosirea aplicațiilor de blocat reclame a crescut cu peste 400% în ultimii 3 ani și doar 20% din post-urile pe Facebook ale unui magazin online mai cauzează o reacție emoțională. Aceste cifre nu te pot face să te simți prea optimist, mai ales dacă vrei să-ți promovezi afacerea folosind un mediu emoțional, cum ar fi Facebook.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Cum atragi clientii magazinelor online de haine

În România, verticala de fashion în mediul online reprezintă doar 7-8% din întreaga piață de retail (online și offline), ceea ce înseamnă că este loc de creștere. În același timp, potrivit raportului GPeC al pieței de eCommerce în 2017, categoria de fashion se află pe locul doi după categoria IT&C din punct de vedere al volumului de vânzări generate.

Interesul românilor pentru cumpărături online crește de la an la an, în special atunci când vine vorba de modă, așadar, dacă te gândești să îți deschizi un magazin online în acest domeniu, acum este momentul.

Înainte de a face acest pas, este important să știi cum gândesc consumatorii și în special, la ce se uită atunci când accesează magazinele online de fashion, deoarece așa vei știi cum să te adresezi nevoilor acestora.

Iată principalele aspecte ce definesc comportamentul consumatorilor care cumpără haine online:

  • Brandul. Atât brandul produselor, cât și brandul magazinului denotă calitate, dar și încredere în mintea consumatorului.
  • Impulsul de moment. De cele mai multe ori, consumatorii cumpără produse fashion nu pentru că au nevoie de anumite articole vestimentare, ci pentru că se simt bine făcând acest lucru și că vor să exploreze cât mai multe stiluri. 
  • Oferte. Persoanele care cumpără online se uită în majoritatea cazurilor după reduceri. Acest lucru este valabil în special în cazul femeilor, care cumpără mai des decât bărbații. 

În a doua parte a articolului, vom vorbi despre strategiile pe care le poți folosi pentru a fi mai tare decât concurența.

Oferă cât mai multe detalii despre produse

Motivul principal pentru care consumatorii nu cumpără articole vestimentare online îl reprezintă teama că hainele nu li se vor potrivi și că nu vor fi calitative. De aceea e important să câștigi încrederea vizitatorilor prin afișarea a cât mai multor informații despre produse, precum materialul din care sunt confecționate, detalii adiționale despre țesătură, o descriere a hainei, și chiar și dimensiunile în centimetri pentru o anumită mărime.

Realizează fotografii profesionale la produse

Acest sfat merge mână în mână cu cel de mai sus, deoarece pozele articolelor vestimentare trebuie să reflecte cât mai în detaliu calitatea acestora, modul în care se așează, cusăturile, dar și culoarea materialului. De exemplu, în cazul unui tricou simplu de culoare albă, materialul poate fi un bumbac mai grosuț, sau dimpotrivă, un bumbac mai subțire, prin care se poate vedea forma corpului. Este important ca imaginile să reflecte tipul de material, însă te poți ajuta și de descrierea produsului pentru oferi detalii suplimentare.

Afișează ținute complete

Atunci când un consumator vede o rochie, o bluză sau o pereche de blugi și aceste produse sunt plasate într-o ținută, mintea persoanei respective lucrează altfel, deoarece o ajuți să își imagineze articolul respectiv într-un anumit context. Astfel, pentru acea persoană este mult mai ușor să se gândească unde ar putea purta acea rochie și cu ce pereche de pantofi sau accesorii ar merge cel mai bine.

Fii prezent pe mobil

50% din vânzările generate de anumite magazine online au provenit din aplicațiile de mobil, așadar pe lângă optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile, comportamentul clienților în zona de fashion cere ca magazinele online din această verticală să investească și într-o aplicație de mobil.

O mare parte din cei care cumpără online folosesc telefonul mobil, deoarece pot plasa comenzi oriunde ar fi. Într-o oarecare măsură, aplicația de mobil vine ca o extensie naturală în relația cu consumatorii.

Concluzie

În prezent, categoria de fashion în online este într-o continuă creștere, dar în același timp competiția nu este la fel de mare ca în domeniul IT&C, astfel că e un moment prielnic să îți deschizi un magazin online în această industrie.
Dacă ai întrebări sau ai nevoie de ajutor în privința începerii unei afaceri online, ne poți contacta la 0755 068 401 sau folosind formularul de pe site.

Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin
Pagina:
  1. 1
  2. 2