Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

cum-internationalizezi-un-magazin-online

Simți că ești limitat de piața din România? Ai vrea să vinzi mai mult, poate și în alte țări?

Atunci internaționalizarea e pentru tine. Cu puțin tact, niște traduceri de încredere și un plan bine pus la punct, poți să te dezvolți și în alte piețe.

Nu e cel mai ușor proces și trebuie să iei în calcul mai multe lucruri. De exemplu, e important să îți adaptezi și comunicarea și sistemele de plată la țările în care vrei să vinzi. Consideră impactul giganților precum Amazon și știi că ai niște muncă în față. Dar merită, iar Remus Lucuț, de la Blugento, face asta de ceva vreme - ajută magazine online românești să își dezvolte prezența în alte țări. La fel poți și tu. Dar înainte…

Cum știi că ești gata de tranziție?

Internaționalizarea nu e ceva recomandat pentru afaceri mici. Dacă abia ai început să vinzi în România, e mai bine să îți stabilești o platformă puternică aici. Dar nu lua în calcul doar activitatea firmei în general. Chiar dacă vinzi de 10 ani, dacă n-ai o prezență online bine construită, cu:

  • un site funcțional
  • prezență pe mai multe canale de comunicare
  • sisteme de plată sustenabile
  • o audiență fidelă

...încă mai ai de lucru aici.

În primul rând pentru că nu ai exploatat nișa din România la maxim, deci există loc de evoluție cu mai puțin efort.

În al doilea rând pentru că, dacă începi să distribui la o scară internațională, prezența online va fi cartea ta de vizită.

E locul în care toți clienții te vor cunoaște, deci e nevoie ca totul să meargă strună.

Orice proces de internaționalizare depinde de mai mulți factori pe care trebuie să îi găsești, să îi înțelegi, să îi analizezi și apoi să îi folosești în beneficiul tău.— Remus Lucuț

Și ăsta e un lucru pe care trebuie să îl iei în calcul. Fiecare piață internațională are audiența ei, cu diferențe între ce apreciază oamenii, ce asocieri culturale fac, și ce mesaj merge cel mai bine într-o nișă. Dacă n-ai o traducere veridică sau o comunicare eficientă pentru limba în care comunici, s-ar putea să nu obții rezultate, în marea majoritatea cazurilor. Dar asta e ok.

Orice proiect nou prezintă un factor de risc. E firesc să fie așa.— Remus Lucuț

Ca să minimizezi riscul, un pas bun este să analizezi ce a mers deja în România la nivel de strategie, și să încerci să emulezi asta în piețe apropiate. Nu neapărat un mesaj anume, ci mai degrabă tonul pe care îl ai, reducerile pe care le faci sau chiar strategia de preț.

Din nou, asta funcționează doar dacă ai deja o prezență online matură, pe care o poți lua la puricat. Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în calcul sunt costurile. E recomandat să ai un cost predictibil și pentru tehnologie, și pentru serviciile de localizare pe care va trebui să le contractezi.

Asta se leagă de un punct mai general:

Când internaționalizezi o afacere, ai nevoie de un road map, un proces clar stabilit.— Remus Lucuț

Nu e de ajuns să-ți traduci site-ul, pentru că fără un pic de efort din partea ta, nici clienții din alte piețe nu o să fie interesați de tine. Nu în ultimul rând, alege cu grijă țările în care vrei să-ți faci intrarea. Asigură-te că există cerere pentru produsul tău acolo și gândește-te la colaborările pe care poți să le faci.

Google Market Finder e o unealtă de nădejde aici. Cu ea poți să afli informații folositoare despre fiecare piață în parte - puterea de cumpărare sau chiar costurile medii de advertising în nișa ta.

Așadar, odată ce:

  • ai o prezență online matură în România
  • înțelegi piața spre care vrei să migrezi
  • ai obiective clare
  • știi unde vrei să-ți faci intrarea
  • înțelegi nevoile audienței spre care migrezi

...Poți să începi procesul de internaționalizare.

Urmărește aici interviul video cu Remus Lucuț - Business Development Manager Blugento!

Dar ține minte:

În principal, zona de e-commerce este foarte dinamică. În mișcare, schimbare și evoluție constantă.— Remus Lucuț

În primul rând, caută un partener de livrări care acționează internațional.

Când Amazon oferă 24 hour shipping la toți clienții, ca să fii competitiv ai nevoie de curierat rapid. Pentru asta, orientează-te din timp către un curier cu experientă în internațional.

Un posibil partener, de exemplu, este DHL, care are și un produs special pentru antreprenorii români din e-commerce care vor să își extindă afacerea peste granițe. DHL Express te lasă să trimiți colete din România în Europa rapid (între 12 și 48 de ore, în funcție de regiune) și la un preț care pornește de la 10 euro/colet.

Dacă nu vrei să lucrezi cu ei, asigură-te că partenerul tău în livrări are o structură bine pusă la punct pentru livrarea internațională. Nu vrei un client nemulțumit că a trebuit să aștepte prea mult după produsul tău.

În al doilea rând, ia în calcul sistemele de plată pe care le integrezi.

Paypal nu e prea popular în România pentru că nu acceptă conturi sau plăți în RON, dar asta nu e adevărat pentru toate țările Uniunii Europene. În UK, de exemplu, Paypal este popular. Dacă vrei să vinzi acolo, este crucial să permiți oamenilor să te plătească prin PayPal. Ce trebuie să înțelegi e că sistemul de plată nu e doar despre bani - e o metodă prin care poți să îți crești rata de conversie și este un aspect crucial al customer service-ului în timpul achiziției.

Totodată, ia în calcul soluții de plată locale. În Germania, cel mai popular sistem este Sofort de exemplu, deci dacă vrei să vinzi acolo, integrează și cu ei. Fă-ți temele despre țara în care vrei să-ți faci intrarea. Află ce sisteme de plată sunt populare în online și asigură-te că poți integra cu ele. În același timp, asigură-te că banca de aici, alături de care lucrezi, oferă soluții avantajoase la plata cu cardul în online.

Verifică-ți comisioanele și regulile la plata în online și alege un partener bancar care nu-și ia o felie prea mare din câștigurile tale în alte țări.

În al treilea rând, gândește-te la strategia de promovare.

Comunicarea pe o piață nouă este un efort. Dar cu partenerii potriviți, reușești să vezi rezultate, dacă ești conștiincios.— Remus Lucuț

Și asta e adevărat din foarte multe motive.

  • diferențe de strategii
  • diferențe culturale
  • diferențe lingvistice
  • diferențe în platformele de promovare

Și multe altele.

Când îți faci intrarea pe o piață, caută un partener în comunicare care înțelege industria ta și particularitățile ei pe scena internațională. Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să cauți o agenție de marketing de-acolo (deși e recomandat). Poți în continuare să lucrezi cu cineva din România, dar verifică dacă au experiență în comunicarea din țările respective.

Nu uita nici de diaspora. Aproape 4 milioane de români locuiesc în străinătate, majoritatea în țări bogate precum UK, Germania, Italia sau Spania. În foarte multe orașe, sunt comunități cu zeci de mii de oameni, printre care și antreprenori.

Remus Lucuț primește mesaje de la afaceriști români mutați în afară care doresc să deschidă afaceri cu produse tradiționale românești. Asta e o oportunitate uriașă! Dacă vrei să internationalizezi orice cu specific românesc, încearcă să stabilești legături cu românii mutați în afară. Hai să spunem că ți-a mers bine. Ai ales industria bine, localizarea a mers că la carte. Ai o poziție acum și pe altă piață.

Cum poți dezvolta prezența ta internațională?

Mereu există alternativa internaționalizării pe mai multe piețe, procesul este repetabil. Dar pentru o evoluție care se simte, trebuie să îți eficientizezi activitatea.

Soluția? ERP-uri (Enterprise Resource Planning).

ERP-urile sunt baze de date “deștepte” care permit automatizarea unor procese, cum ar fi: livrarea, comunicarea cu clienții post-achiziție, reumplerea stocului. Și orice altceva funcționează cu un software. Automatizarea de acest tip e foarte importantă mai ales dacă ai furnizori de fulfillment, ce distribuie produsele tale din depozite din Europa - toată colaborarea cu ei va fi eficientizată prin ERP-uri.

Totodată, încearcă să îți dezvolți prezența și pe marketplace-urile faimoase din noua ta piață. Cum avem eMag în România, așa există Allegro în Polonia. Și dacă nu există un marketplace puternic într-o țară, Amazon e următoarea destinație. Prin prezența pe aceste platforme, îți lărgești orizonturile - ai acces și la alte canale prin care clienții pot să te găsească.

Cât despre viitor...

Tot mai mulți comercianți vin cu produse noi, deci există și o cerere din ce în ce mai mare pentru servicii în e-commerce. Asta înseamnă și o competiție crescută, deci trebuie să înțelegi ce te face pe tine o alternativă bună pentru cumpărători.

Dar asta nu înseamnă că trebuie să reinventezi roata la fiecare pas. Construiește produse care augmentează punctele tale forte. Stabilește-ți o bază puternică și legături cu parteneri care îți înțeleg nevoile, mai ales când faci tranziția spre o piață nouă. Dacă ai asta, ești pe drumul cel bun.

Tu te gândești să îți internaționalizezi afacerea?

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog Business #BeyondEcommerce De: Mara Florea

customer-service

Dacă ar fi să te întorci în timp și să-i spui unui manager de magazin din anii ‘70 despre posibilitățile tehnologice de azi, ar fi cel puțin sceptic. De la automatizarea declarațiilor contabile la procesarea comenzilor aproape 100% de către un calculator, posibilitățile tehnologice sunt tot mai multe în fiecare an. Odată cu evoluția puterii de procesare și dezvoltarea inteligenței artificiale, automatizarea devine din ce în ce mai răspândită.

Cu unelte că și Zapier, nici măcar n-ai nevoie de cunoștințe tehnice ca să îți automatizezi procesele. Iar un domeniu de care mulți antreprenori români uită când vine vorba de automatizare este Customer Service.

Customer Service în eCommerce

În eCommerce, o experiență Customer Service de calitate va transforma clientul unic într-un client recurent pe magazinul tău online, astfel deschizând calea pentru o experiență loială și de durată cu brandul tău.

Clienții nu caută doar produsele. Cumpărătorii online caută informații și soluții la problemele lor.

Pe cât posibil, creează conținut care reduce incertitudinile clientului, rezolvă potențialele probleme sau bariere, răspunde la întrebările pe care le-ar putea avea potențialul client și stabilește așteptări clare de livrare și returnare. Acest conținut poate fi comunicat în paginile de produs, de livrare și plată, în coșul de cumpărături și checkout, unde utilizatorul se află cel mai aproape de o achiziție.

Suportul oferit pe mai multe canale are un impact notabil pentru succesul afacerii tale și loializarea clienților magazinului tău online. Pentru a putea oferi o experiență accesibilă consumatorului este important să fii prezent într-o varietate de canale, cu precădere în cele de Social Media, pe care mulți dintre utilizatori le utilizează pentru a comunica cu brandul.

Din acest motiv, prezența pe cât mai multe canale de comunicare este esențială. Același utilizator poate să aibă o călătorie care începe din Social Media, iar apoi ajunge în magazinul tău online, iar tu trebuie să fii pregătit să interacționezi cu consumatorul tău oriunde s-ar afla acesta.

Conform unui studiu Zendesk, activitatea de Customer Service are impact direct în veniturile pe termen lung ale afacerii tale online.

Mai precis:

  • 89% dintre clienții consideră că un răspuns prompt la cererea lor este un criteriu important în decizia de a cumpăra de la o anumită companie
  • 97% afirmă că un serviciu clienți de o calitate scăzută, le schimbă comportamentul de cumpărare

Ce este Customer Service?

Sigur îți este familiar termenul și l-ai mai luat în calcul în dezvoltarea afacerii tale. Termenul este uneori confundat cu Customer Support sau (mai rar) cu vânzări.

Customer Service acoperă toate serviciile puse la dispoziția clienților, înainte, în timpul și după o achiziție. Mai mult, un Customer Service de succes are loc doar când o angajații tăi se pliază pe nevoile individuale ale fiecărui client.

Deci customer support face parte din customer service - este serviciul pus la dispoziția clienților după o achiziție. Iar customer service acoperă toată interacțiunea ta cu un potențial client, de la primul contact până când se rupe orice legătură dintre voi. Dar n-are rost să vorbim doar teorie.

Pus în practică, termenul ajută doar când îl înțelegi ca fiind o prioritate a unei organizații, la un loc cu alte departamente precum financiar, product development sau resurse umane.

Implicit, o organizație care prioritizează customer service-ul o să investească:

  • să își antreneze și pregătească angajații care iau legătură cu clienții
  • să acumuleze cunoștințe despre publicul țintă;
  • să evalueze răspunsului periodic al pieței.

Și multe alte lucruri care asigura o experiență cât mai plăcută pentru toți oamenii care te vizitează - și în online, și în offline. Așa că hai să le luăm cronologic.

Ce faci pentru o experiență plăcută înainte de vânzare?

Idei o să fie mereu:

  • poți să antrenezi mai bine agenții de vânzări;
  • poți să creezi o experiență mai plăcută și relevantă pe site;
  • poți să oferi conținut valoros audienței tale;
  • poți să ai o prezență pe toate rețele de socializare.

Și alte lucruri care sună bine (și de cele mai multe ori o să și funcționeze). Înainte, totuși, ar trebui să ai o înțelegere puternică despre ce îndeamnă oamenii să cumpere - și ce îi face să se simtă bine când navighează pe site-uri web. Ca să înțelegi cât mai bine customer service-ul trebuie să înțelegi clienții în amănunt.

Și nu doar la un nivel anecdotal sau din dat cu presupusul. Trebuie să depui eforturi active ca să îi înțelegi.

Cel mai bun punct de plecare este un buyer persona.

Un buyer persona este o reprezentare semi ficțională a clientului tău ideal, bazată pe studiu statistic al audienței țintă și presupuneri informate. Procesul nu e cel mai simplu, iar un buyer persona ideal evoluează împreună cu afacerea ta. Dar cu studiu și exercițiu o să ajungi la o înțelegere mai bună a oamenilor cărora le ceri bani pentru produsele tale.

De ce e important un buyer persona?

Nu poți să servești o audiență în adevăratul sens al cuvântului dacă nu le înțelegi problemele, fricile, aspirațiile și dacă nu te poziționezi drept soluția la acestea, de care audiența ta are nevoie. Odată ce te concentrezi pe asta, ai un model care să te ajute să îmbunătățești customer service-ul.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Cum poți îmbunătăți activitatea de Customer Service?

Pusă în practică, această idee arată așa: Fii prezent pe mai multe canale.

Dacă un client poate lua legătură cu afacerea ta prin mediul în care petrece cel mai mult timp (e-mail, Facebook, Instagram etc) simte că ești acolo pentru el;

  • Automatizează comunicarea

Un exemplu rudimentar este tonul cu care suntem toți familiari când apelăm corporații mari - “Pentru Română apăsați tasta 1...”. Deși un sistem similar poate deveni ușor frustrant, dacă te folosești de cele mai noi tehnologii poți să eficientizezi și să automatizezi customer service-ul tău. Wordstream are o analiză bună a celor mai răspândiți chat bots în online, care automatizează comunicarea cu clienții. Dacă nu ai banii sau timpul să investești într-un astfel de sistem, poți să începi de jos - instalează pur și simplu un sistem de chatting pe site-ul tău.

  • Analizează comportamentul utilizatorilor în site

Iar după ce analizezi, vezi unde poți îmbunătăți - pentru că dacă oamenii nu cumpără de la tine, au precis un motiv pentru asta. Învață să folosești Google Analytics și consideră unelte precum Hotjar, care te ajută să înțelegi ce comportament au oamenii pe site-ul tău. Ce le place, ce nu le place, ce vedeau când au cumpărat și ce secțiune din pagina de vânzări i-a făcut să închidă tab-ul.

Totuși, cel mai important de ținut minte este că internetul e un mediu dezumanizant. Să ai o discuție pe chat cu un reprezentant de vânzări nu se compară cu o întâlnire față în față. E mai greu să transmiți aceleași emoții și este adesea foarte greu să stabilești o legătură personală cu cineva doar prin mesaje sau e-mail-uri.

  • Fii cât mai “personalizabil”.

Gândește modele și modalități de lucru care permit abordări cât mai personale. Desigur, un customer service bun nu se limitează la asta. Drumul către succes e pavat cu inovație constantă. Întreabă-te mereu “Ce puteam să fac mai bine?” și o să găsești din ce în ce mai multe răspunsuri.

Un lucru important de ținut minte este că orice îmbunătățire în customer service este nulă dacă restul departamentelor nu funcționează bine. Degeaba ai un reprezentant de vânzări care poate să stabilească legături strânse cu clienții, dacă descrierile de produse sunt neinspirate sau dacă 80% din timpul tău la sfârșit de lună se pierde pe contabilitate. Și dacă asta nu e o îngrijorare, poate simți că e mult de muncă în îmbunătățirea relațiilor cu clienții.

Asta e adevărat: un customer service bun nu se întâmplă peste noapte, pentru că presupune o colaborare între multe piulițe în mișcare. Ai nevoie, așadar, de un loc în care centralizezi toate aceste eforturi. Ai nevoie de un CRM (Customer Relationship Management).

Cum te ajută un CRM?

CRM-urile sunt unelte care îți permit să urmăreșți fiecare client al tău, în ce stadiu se află în fluxul de marketing și care este răspunsul potrivit pentru nevoile fiecăruia. Cu un CRM poți să ții cont de fiecare potențial client, ce caută, care e relația stabilită până acum cu el și asta îți dă o idee clară despre ce ar trebui să faci ca să vinzi mai mult.

Multe dintre ele oferă și servicii de customer support, iar Salesforce este adesea recunoscut drept cel mai bun pentru vânzători în online. Pentru mai multe idei de CRM-uri, citește ghidul celor de la rubygarage. Dar nici aici nu ți s-a terminat treaba. Un CRM tradițional funcționează cu date structurate, statice, cum ar fi istoricul de vânzări sau răspunsuri la chestionare.

Un Social CRM este capabil să analizeze, folosind inteligența artificială, seturi mari de date nestructurate, cum ar fi conversațiile pe care le ai cu clienții tăi pe Facebook. Nu e ceva des răspândit (încă!), dar e o modalitate bună să acumulezi și folosești informații din medii lăsate la o parte. Pentru mai multe informații, citește tutorialul celor de la bestcrm.

Ai o idee clară despre cum ar trebui să eficientizezi customer service-ul înainte de vânzare? Atunci...

Ce faci pentru o experiență plăcută în timpul vânzării?

Mult din ce am acoperit deja se aplică și aici. Și un buyer persona, și un CRM, și niște departamente sănătoase o să creeze o experiență plăcută în timpul vânzării.

Pe ce poți să te concentrezi mai mult aici sunt sisteme de plată. Ai nevoie de cât mai multe. Plata prin card online este crucială. Consideră integrarea cu procesatori de plăți online locali sau sisteme precum Paypal. Vrei să fii sigur că atunci când cineva ajunge la checkout are o modalitate prin care să te plătească.

În al doilea rând, fă tot posibilul să ai o platformă tehnic funcțională. Vrei ca navigarea pe site-ul tău să fie ușoară când cineva s-a decis să cumpere. Altfel riști să abandoneze produsele în coș. 

Pentru asta, poți să urmezi câțiva pași:

  • Învață despre web design și user experience. Și dacă n-ai dispoziția pentru asta, angajează o agenție care să-ți actualizeze site-ul.
  • Îmbunătățește timpul de încărcare a site-ului. Atât pentru tine, cât și pentru clienții magazinului tău online, timpul este o resursă prețioasă. Ca să nu riști pierderea vizitatorilor și a comenzilor online, îți recomandăm să acorzi o atenție sporită acestui pas. 
  • Redu efortul clientului. Asta înseamnă un coș ușor de accesat, ușor de modificat și cât mai puține pagini până la checkout.

Nu în ultimul rând, înțelege că și aici e vorba de un proces în continuă dezvoltare. Urmărește ce funcționează, ce descurajează clienții, și asigură-te că optimizezi procesele constant.

Ce faci pentru o experiență plăcută după vânzare?

Customer Support bun.

Da, și aici poți aplica idei dintre cele de mai devreme. Chat bots funcționează bine, o orientare către nevoile buyer persona-ului e crucială, dar există și aici loc de dezvoltare. În teorie, customer support-ul e o serie de servicii care ghidează clienții către alegeri eficiente cu produsele tale. În cele mai rele cazuri, asta înseamnă să tratezi cu un client nemulțumit de produsul tău.

CRM-urile în general o să vină la pachet și cu un sistem de ticketing, prin care poți să gestionezi plângerile clienților.

Dar ține minte - scopul tău este să fidelizezi aceșți oameni. Un client care nu e doar mulțumit, ci căruia i-ai depășit așteptările, o să devină cel mai mare ambasador al brandului tău. Și așa se naște cea mai bună reclamă - cea pe care o fac clienții mulțumiți apropiaților lor.

customer-service2

90% din oameni o să aibă încredere într-un brand dacă i-a fost recomandat de o cunoștință. Și poți să încurajezi astfel de comportamente prin programe de referral. Dar nu trebuie să te opreșți aici.

Amintește-ți că în lumea dezumanizantă a internetului, trebuie să lucrezi de 2 ori mai mult ca să stabilești o legătură strânsă cu un client. Din acest motiv, caută metode să mulțumești un cumpărător înainte să fie nevoie de customer support.

De exemplu, dacă vinzi produse unicat sau foarte scumpe, poți încerca să trimiți o scrisoare scrisă de mână, fiecărui client. Și da, și acest proces poate fi automatizat. Poți să ai un model de scrisoare pe care îl personalizezi repede. Sau pentru ceva cu adevărat scalabil - Bonjoro.

Bonjoro îți permite să te înregistrezi pe loc, în momentul în care cineva a cumpărat de la tine și să le trimiți rezultatul. Un videoclip scurt, de 20-30 secunde în care mulțumești sincer unui client că a avut încredere în afacerea ta poate face minuni. E o unealtă rapidă prin care poți să stabilești legături cu clienții tăi. Cel puțin atâta timp cât mesajul transmis e sincer.

Și dacă tot am vorbit de unelte…

Ce altceva mai poți să folosești pentru customer service de calitate?

Pentru fiecare problemă există cel puțin cinci unelte. Și fiecare are avantaje și dezavantaje. Primul pas înainte de integrarea cu orice tool este să te asiguri că se potrivește organizației tale. Ia în calcul prețul și funcționalitatea, ține minte că un singur review citit nu e niciodată destul și ar trebui să ai o idee clară despre ce poți folosi.

Există, totuși, câteva unelte “universale” pentru un customer service bun, iar acestea sunt doar unele dintre ele:

Zapier

Poate ajuta la mult mai mult decât customer service. Pe scurt, Zapier leagă aplicații între ele și îți permite să construiești (pe o interfață foarte user-friendly, care nu necesită prea multe cunoștințe tehnice) fluxuri de lucru. De exemplu, poți conecta Paypal cu Salesforce, iar la fiecare vânzare înregistrată, CRM-ul tău se actualizează automat. Poți conecta Salesforce cu Mailchimp și la fiecare vânzare să trimiți automat un e-mail de mulțumire.

Hubspot Service Hub

Pune la dispoziție unelte de live chat sau support ticketing, precum și abilitatea de a creea knowledge base-uri pentru produse tehnice. Pe lângă asta, poți folosi Service Hub-ul ca să trimiți chestionare clienților și să-ți actualizezi constant buyer persona-ul.

TeamSupport e ideal pentru companii B2B sau organizații mai mari. Pe scurt, îți pune la dispoziție unelte similare cu Service Hub, dar e mult mai scalabil și oferă mai mult control utilizatorului. Poate să-și personalizeze singur experiența de support, să verifice situația cazurilor deschise și să comunice cu agenții de support.

ZohoDesk pune și el la dispoziție tool-uri similare, dar are câteva beneficii clare. În primul rând, îți sortează și prioritizează automat plângerile în funcție de dată, status sau urgență. În al doilea rând, e soluția perfectă pentru întreprinderi care folosesc suita Zoho pentru e-mail.

Dar tu… știi și alte unelte? Ce ai mai folosit și a fost un succes? Sau, dacă vrei să împărtășești din experiența ta, zi-ne tu ce faci ca să îți automatizezi și eficientizezi customer service-ul? Ne place să citim comentariile pe care le scrii, așa că nu te sfii. ;-) Iar dacă ți se pare că e un articol util, dă-i un Like și un Share.

Nu știi cui îi dai idei și îi schimbi perspectiva despre ce înseamnă Customer Service.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog eCommerce Business De: Mara Florea

programe de facturare online romanesti gratuite

Unul dintre cele mai importante aspecte legat de gestionarea unui magazin online este facturarea. Cu siguranță nu este o activitate distractivă pentru o mare parte dintre voi, de aceea ne-am gândit să venim în ajutor cu niște idei de programe de facturare online 100% românești, pe care le poți folosi pentru afacerea ta online.

Mai întâi, am vrea să punctăm principalele probleme pe care le vei rezolva atunci când decizi să folosești un program de facturare online.

Principalele avantaje ale unui program de facturare online

1. Eviți eroarea umană

În cazul în care completezi tu datele clientului, pot apărea inevitabil erori de scriere a datelor. Cu un astfel de program, nu te mai vei lovi de această problemă, deoarece datele furnizate de client vor fi preluate automat.

2. Eficientizezi procesul de lucru

Atunci când trebuie să aplici discount-uri sau TVA anumitor facturi, nu va mai trebui să-ți faci griji că greșești calculele, deoarece programul de facturare online face aceste calcule pentru tine. De asemenea, vei evita situațiile în care se completează în mod eronat cursul valutar, iar conversia în lei se va face în mod corect.

3. Creezi o imagine profesională

Surprinzător sau nu, modul în care arată o factură te poate ajuta să-ți creezi o imagine credibilă în fața clienților tăi. Cu ajutorul unui program de facturare, poți personaliza designul facturii, astfel încât acestea să aibă un aspect modern și să fie în concordanță cu imaginea brandului tău.

4. Ai control deplin

Asta înseamnă că vei putea vedea oricând statusul documentelor trimise, precum și să modifici documente care au fost trimise deja spre clienți. De asemenea, vei avea acces la rapoarte detaliate despre vânzările și cheltuielile afacerii tale.

5. Accesezi documente fără efort

Toate facturile și documentele importante vor fi într-o singură platformă, ceea ce înseamnă că te va ajuta să salvezi timp atunci când trebuie să organizezi documentele, dar va elimina și riscul pierderii acestora.

Acum că am vazut cât de important poate fi un program de facturare pentru magazinul tău online, hai să vedem ce soluții românești poți folosi pentru afacerea ta.

Soluții de facturare

SmartBill

Potrivit site-ului oficial, SmartBill este cel mai folosit soft de facturare și gestiune.

Au peste 12 ani de experiență în domeniu, peste 60.000 de clienți fericiți și emit lunar două milioane de facturi. Acest program te poate ajuta să rezolvi o mulțime de aspecte ce țin de facturarea online și gestionarea stocurilor, precum facturi, chitanțe, nir, cheltuieli, avize sau proforme.

 

Iată o parte din funcționalitățile cheie ale platformei:

Emiți facturi în alte valute.

Dacă ai un magazin online care vinde cross-border, atunci această facilitate te poate ajuta să emiți facturile în mod corect la cursul BNR din ziua respectivă.

Ai modele de facturi personalizate.

Poți personaliza orice model cu logo-ul și culorile brandului tău. În acest fel, facturile tale denotă profesionalism și arată că ții foarte mult la detalii.

Poți genera rapoarte importante.

Pentru a putea fi la curent cu situația financiară a magazinului tău online, îți vei putea genera cu ușurință numeroase rapoarte precum cele de vânzări, încasări, facturi neplătite, fișă client, situația plăților și multe altele.

Adaugi câți utilizatori vrei.

Pe lângă asta, poți seta anumite drepturi de acces pentru fiecare utilizator în parte.

Ai acces de pe orice dispozitiv.

SmartBill are și aplicație mobilă atât pentru iOS, cât și pentru Android, așadar vei putea accesa orice factură indiferent de locul în care te afli. Poți testa gratuit SmartBill pentru 30 de zile, iar în cazul în care vei decide să continui cu această platformă, planurile lunare sunt extrem de avantajoase ca și preț.

Integrarea magazinului tău online cu Smartbill

Blugento este integrat cu SmartBill. Astfel, emiți facturi repede și ușor, direct din magazinul tău online, dintr-un singur click și economisești o groază de timp prin sincronizarea automată a stocurilor, prețurilor sau clienților cu cele din programul de gestiune. Folosește timpul câștigat pentru activitățile care te ajută să îți crești businessul. 

Integrarea cu SmartBill îți oferă beneficii precum: 

  • Reducerea costurilor și timpului de procesare al comenzilor generând facturi dintr-un click;
  • Evitarea erorilor și economisirea timpului prin actualizări automate ale stocurilor, prețurilor sau produselor;

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Facturis

Facturis are peste 10 ani de experiență în programe de facturare și gestiune stocuri și peste 10 mii de clienți la activ. Interfața este creată astfel încât să poată fi folosită de oricine.

Facturile se pot personaliza în doar câteva click-uri, tocmai ca să reflecte identitatea brandului tău. Fie că ești în deplasare, în trafic sau chiar în altă țară, un astfel de program te poate ajuta să emiți facturi la orice oră, dar și să le accesezi în cazul în care trebuie să verifici ceva urgent.

Facturis nu oferă un plan gratuit pentru programul lor de facturare online, însă prețurile încep de la 15 lei/lună, ceea ce este destul de rezonabil. În plus, echipa te ajută să rămâi la curent cu noua legislație și actualizează în permanență softul. 

Dacă ai un magazin online realizat pe platforma Blugento, te poți bucura de integrare gratuită cu Facturis, ce îți usurează munca și îți scurtează timpul petrecut în gestionarea stocurilor, produselor și prețurilor.

FGO

FGO este un program de facturare online dezvoltat în parteneriat cu Saga Software, care este cel mai folosit program de contabilitate din România.

Cu ajutorul FGO, poți emite facturi care nu doar arată bine, dar sunt și corecte din punct de vedere al calculelor și datelor introduse. Încasările se pot face cash sau online, prin MobilPay care procesează plățile într-un mod securizat. FGO se poate folosi pentru organizarea și administrarea facturilor de la furnizori. Îi poți da acces și contabilului în aplicație, pentru ca acesta să acceseze și să descarce orice document de care are nevoie fără a avea nevoie de ajutorul tău.

Mai mult decât atât, acest program detectează automat date din PDF, precum furnizorul, suma de plată, data scadentă, și multe altele și le va afișa în interfață pentru o utilizare cât mai eficientă a platformei. Pentru o organizare cât mai rapidă, poți fotografia cu telefonul bonul sau factura și apoi să le încarci în aplicație.

FGO oferă un plan gratuit, dar și opțiunea de a plăti un abonament, al cărui cost variază în funcție de opțiunile pe care ți le dorești.

2invoice

2invoice este un program de facturare online flexibil și extrem de ușor de folosit. Îl poți folosi gratuit în limita a zece facturi emise lunar. Poți adăuga în doar câteva click-uri orice document, de la facturi, la proforme, avize sau chitanțe. Prin funcția API, 2invoice se poate integra foarte ușor cu magazinul tău online. Ca și în cazul celorlalte programe, și aici ai acces la diferite rapoarte, precum statistici de activitate, facturi neachitate, raport vânzări sau jurnal încasări și plăți.

O altă funcționalitate utilă este cea care îți permite să emiți facturi într-o limbă străină, dar și bilingve, precum engleză/română. Momentan, programul are ca variante următoarele limbi: română, engleză, maghiară, germană, italiană şi franceză. Acestea se pot traduce și în română în cazul în care se dorește acest lucru.

Pe lângă toate aceste funcționalități, accesul la 2invoice este securizat prin intermediul unei conexiuni criptate SSL pe 256 biți. De asemenea, la finalul fiecărei zile, aplicația stochează copii pentru documentele tale.

EasyBill

EasyBill este un program de facturare online care permite încasarea facturilor prin cărți de credit sau PayPal, dar și metode de plată electronică (MobilPay). Până în prezent, au strâns peste 12.000 de utilizatori fericiți și continuă să livreze funcționalități noi pentru aplicație în fiecare an.

Platforma poate fi accesată de pe orice dispozitiv, fie el PC, telefon sau tabletă. Interfața este intuitivă, astfel că programul poate fi folosit chiar și de cei care nu experiență cu programe de facturare. Deoarece toate documentele sunt stocate în cloud, rularea programului nu va fi influențată de caracteristicile dispozitivului tău.

Acesta va funcționa optim indiferent de modul în care va fi accesat. În orice moment vei avea o vedere de ansamblu asupra facturilor tale, putând știi cu exactitate câte vânzări și câte încasări are magazinul tău online. Rapoartele pot fi sortate pe baza anumitor criterii, precum clienți, tip de facturi sau interval.

Datele tale sunt în siguranță în EasyBill datorită Intrusion Prevention System oferit de Fortinet.

Programul oferă un plan gratuit cu ajutorul căruia poți emite un număr nelimitat de facturi și mai pun la dispoziție alte două planuri dacă îți dorești mai multe funcționalități.

Facturează

Facturează este un program de facturare online ce pune securitatea și confidențialitatea datelor pe primul loc.

Aplicația folosește conexiuni criptate, instanțe cloud monitorizate în permanență și baze de date cu replicare în timp real. Acest program a fost lansat în 2007, iar de-a lungul anilor, peste 25 de mii de clienți au emis peste 1.850.000 de facturi cu ajutorul lor. În cazul în care ai clienți sau parteneri de business înafara țării, poți emite facturi și în alte limbi.

Facturează s-a gândit la nevoile clienților, astfel că ei au creat mai multe modele pentru facturi în funcție de tipul clientului, de scopul facturii, de serviciu sau produs. Planul gratuit îți permite să emiți până la cinci documente, însă mai sunt și planurile plătite care au prețuri extrem de mici ce pornesc de la 15 lei/lună.

Partea bună este că poți testa gratuit orice plan timp de trei luni, ceea ce îți va oferi timp suficient pentru a lua o decizie.

Genius Facturare

Genius Facturare oferă posibilitatea de a testa gratuit programul pentru 30 de zile. Dacă ulterior te decizi să continui cu acesta, atunci trebuie să știi că vei plăti o singură dată 99 lei + TVA. Prețul este pe viață și nu pe lună cum era în cazul programelor de care am vorbit până acum.

Programul a fost creat tocmai pentru a putea fi folosit și de cei care nu au experiență în contabilitate și pentru a-i ajuta să factureze rapid și ușor. Facturile pot fi personalizate cu logo-ul brandului tău, astfel încât acestea să iasă în evidență și clienții să poata asocia factura cu magazinul tău online.

Acest soft poate să emită:

  • Facturi proforme
  • Avize
  • Chitanțe
  • Chitante manuale
  • Chitanțe pe baza unei facturi
  • Facturi generate automat din factura proformă
  • Facturi generate automat pe baza avizului de insoțire a mărfii
  • Facturi în alte monezi

În cazul în care faci greșeli într-un document, acesta poate fi modificat fără probleme sau chiar anulat dacă este nevoiel. De asemenea, vei avea acces și la o mulțime de rapoarte importante, precum cele despre venituri, clienți, încasări sau facturi anulate.

Agraf

Agraf se promovează ca un program de facturare ideal pentru micii antreprenori și startupuri. Așadar, dacă ai un magazin online la început de drum, sunt șanse ca această soluție să ți se potrivească.

Obiectivul acestei aplicații este să ajute afacerile, indiferent de mărime, să scape de bătăile de cap cu care se pot confrunta pe partea birocratică.

Pe de altă parte, softul poate fi folosit și de contabili, ușurând munca de gestiune a documentelor, dar și comunicarea dintre cele două părți (contabil-client). Agraf vrea să vină în sprijinul companiilor din România, tocmai de aceea oferă produsul lor în mod gratuit.

Dacă nu vrei să îți faci cont pentru a testa, poți accesa contul de demo de pe homepage ca să vezi cum arată aplicația și ce funcționalități are. Pe partea de securitate a datelor, programul păstrează toate informațiile introduse în aplicație într-o bază de date ca și un back up.

Oblio

Oblio este un program de facturare online folosit de peste 40.000 de firme și PFA-uri și care te ajută să emiți facturi în doar 60 de secunde. Pe lângă rapiditatea cu care poți face acest lucru, toate facturile pot fi personalizate în zeci de moduri tocmai ca să reflecte identitatea brandului tău.

Mai mult decât atât, poți genera instant rapoarte standard pentru contabilul tău și chiar rapoarte de vânzări care te pot ajuta să îți dai seama cum să vinzi mai mult.

Oblio are până și o funcție de import-export. Asta înseamnă că poți importa date din vechiul program de facturare, în cazul în care decizi să faci o schimbare, dar și că poți importa extrase bancare de la o mare parte din băncile din România.

Nu în ultimul rând, poți exporta datele în programul folosit de contabilul tău. Datele furnizate în aplicație sunt encriptate și salvate în cloud. De asemenea, autentificarea se face în mai mulți pași, ceea ce garantează securitatea datelor. Poți testa gratuit Oblio timp de un an sau poți opta pentru planul lor anual care costă 29 euro și oferă acces nelimitat la toate funcționalitățile.

Concluzie

Atunci când vorbim de programe de facturare online, opțiunile sunt destul de numeroase și este destul de clar că există pe piață variante pentru toate nevoile și bugetele.

Un lucru este cert: un astfel de soft este indispensabil unui magazin online, indiferent de mărimea acestuia, așa că noi sperăm ca acest articol să te ajute să descoperi un program care se pliază pe nevoile tale actuale.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business De: Mara Florea

Florin Ciote este Head of Sales la Blugento.

În fiecare zi lucrează cu antreprenorii care au ales să aibă încredere în Blugento și care își dezvoltă afacerea online alături de echipa clujeană. Îi cunoaște, îi înțelege și a ajuns să fie omul de sprijin pentru cei care dezvoltă business-uri în ecommerce. Tocmai de asta, e foarte în măsură să descrie și să răspundă temerilor pe care, poate, și tu le ai.

În funcție de contextul în care te afli tu, ca antreprenor și contextul în care e business-ul tău, ai provocări variate. — Florin Ciote.

Dacă ai decis de curând să îți deschizi o afacere în mediul online, pe lângă faptul că probabil nu înțelegi tehnologia, mai apare și lipsa de claritate legată de ce presupune și implică o afacere.

Poate și tu, ca mulți alții, te întrebi care va fi activitatea ta, concretă, specifică. Poate va fi nevoie să schimbi profilul pe care ai început să lucrezi, atunci când vezi că piața nu răspunde așa cum sperai.

Poate încă nu ai reușit să construiești un business plan coeziv, care să îți susțină direcția. Iar dacă la toate astea adaugi și lipsa de încredere legată de dezvoltarea afacerii tale pe termen lung… e posibil să te simți copleșit de-a dreptul.

Ce temeri au antreprenorii care decid să facă un business în eCommerce

Dacă deja ai o afacere în mediul offline și ai obținut rezultate, e posibil ca frica ta cea mai mare să fie legată de tehnologie, cum funcționează, cum te poate ajuta ea și de unde să începi.

Dacă ai experiență și în offline, și în online probabil că frica ta are legătură cu criteriile pe baza cărora alegi partenerul sau colaboratorii care să te susțină în dezvoltarea afacerii tale.

Ce au în comun antreprenorii din aceste contexte este, de cele mai multe ori, faptul că nu înțeleg suficient de bine tehnologia sau soluțiile de tipul celor pe care le oferă Blugento.

  • Cum funcționează?
  • Care este procesul de realizare a magazinului online?
  • E nevoie să angajez pe cineva nou, care să se ocupe de asta?
  • Cât costă?
  • Reușesc să scot investiția în următoarele luni?

Ca să găsești răspunsuri la aceste întrebări și să alegi cei mai buni colaboratori pentru tine, e recomandat să te concentrezi pe expertiză.

  • Asigură-te că știi toate detaliile despre produsele tale.
  • Fă research și păstrează-te la curent cu informațiile din industria în care activezi.
  • Pune la punct procese care să susțină activitatea din firma ta.
  • Fii deschis să înveți cum funcționează fiecare departament și să creezi legături între departamentele de care ai nevoie să funcționeze eficient.

Când știi toate astea, frica legată de tehnologia pe care trebuie să o folosești scade. Și pe lângă asta, ai să știi ce să le ceri colaboratorilor tăi. În plus, îți va fi mult mai ușor să stabilești obiective măsurabile pe care să le poți urmări constant și pe care și tu, și membrii echipei tale, și furnizorii tăi le puteți îmbunătăți.

Te invităm să urmărești întregul interviu, mai jos.

Ce temeri au antreprenorii care au deja un magazin online

Mai există o categorie de antreprenori în care e posibil să te identifici: ai deja magazin online, ai utilizatori constant și ai comenzi lunare.

Dacă ești aici, e posibil ca problemele pe care le identifici să fie despre:

  • activități repetitive;
  • procese operaționale prost optimizate;
  • dificultăți în relația cu clienții direcți;
  • dificultăți de ordin tehnic.

Cireașa de pe tort? Update-urile pe care trebuie să le faci o dată la câteva luni.

E inevitabil, într-un domeniu atât de activ cum e ecommerce-ul, să te lovești de schimbări. Mai des sau mai rar, ele se întâmplă. Și dacă vrei să ai succes, va trebui să le accepți, să le înțelegi și să le folosești în interesul tău.

Un partener tehnic bun îți oferă o soluție potrivită tehnic, cu un Customer Success Manager dedicat nevoilor afacerii tale. —Florin Ciote.

Florin crede că oamenii care migrează de la o platformă tehnică la alta, caută un partener de încredere, nu doar un furnizor. El consideră că tu, antreprenorul, ai nevoie de cineva care să te ajute în tot procesul de scalare. Nu ai nevoie doar de un produs care să îți dea mai multe bătăi de cap.

Tocmai de asta, sfatul lui e să pui accentul și să ceri colaboratorilor tăi să aibă expertiză și cunoștințe, cu focus pe rezultat. Să cauți companii care să se transforme în partenerii tă nu doar în furnizori de servicii.

De exemplu, în cadrul Blugento, fiecare client are un account manager care se ocupă de el. Acest account manager e acolo ca să te ajute să integrezi soluțiile de ecommerce în planul amplu al organizației tale. Mai mult decât doar sistem tehnic, ai suport pentru toate detaliile care fac acel sistem să funcționeze.

Și da, e posibil să apară provocări în relația pe care o ai cu partenerul de tehnologie, pentru că așa apar în orice parteneriat în care vrei să construiești ceva calitativ, pe termen lung. Dar atât timp cât și tu, și partenerul tău înțelegeți nevoile tehnice și direcția de dezvoltare a afacerii, provocările se pot transforma în șanse de îmbunătățire a proceselor care, ulterior, se vor traduce în creșterea afacerii.

Trebuie să ai în vedere digitalizarea organizației, în general. Nu să te concentrezi doar să construiești un magazin online.Toate astea ca să atingi obiectivele finale: să crești volumul de vânzări, să dezvolți portofoliul de clienți, să scazi costurile aferente activităților repetitive. — Florin Ciote.

Ce greșeli fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în eCommerce

Una dintre greșelile pe care le fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în ecommerce, este că nu văd imaginea de ansamblu și nu își dau seama cum se leagă între ele toate elementele sistemului. De fiecare dată când mai adaugi o rotiță în sistemul tău trebuie să o vezi ca pe un element care are impact asupra tuturor elementelor din sistem.

Vrei să faci o campanie? Gândește-te la toate livrabilele de care ai nevoie: produs, stocuri, strategie de marketing, proces de vânzare, proces de customer care, proces de livrare.

Vrei să lansezi un produs nou? Ai totul pus la punct? Cum arată produsul? Ambalajul? Descrierea lui e suficient de bine scrisă încât să atragă clienții? Cum arată reclamele tale? Unde faci promovarea și cine se ocupă să măsoare ce produce acea promovare?

Când tu știi ce vrei și obiectivele tale sunt clare, reușești să comunici mult mai ușor cu partenerii, pentru că tu știi ce să le ceri, iar ei pot sa-ti ofere expertiza de care ai nevoie.

Eu mă bucur că antreprenorii înțeleg și văd ca ecommerce-ul în sine este un trend pentru 2020. — Florin Ciote.

Pentru Florin munca lui nu se simte ca muncă. Orele de stat la birou nu sunt apăsătoare, iar colaborările directe cu clienții lui sunt o plăcere. Asta pentru că a înțeles că succesul fiecărui client Blugento, e succesul Blugento, de fapt. Și tot ce face, face ca să susțină antreprenorii și magazinele lor online.

Categoric ecommerce este un trend în media digitală. O arată expansiunea din online, comportamentul clientului și perspectivele de dezvoltare pe care le văd antreprenorii. Iar acest trend se menține și în 2020.

Diferența, probabil, care va apărea în piață tot mai accentuat e legată de calitatea serviciilor și de exigențele antreprenorilor care se educă tot mai mult legat de ecommerce și care își doresc să lucreze cu cei mai buni din industrie.

Ai nevoie să ai încredere în ideea ta de business și ai nevoie de parteneri care să te susțină. De asta, ai grijă și fii exigent atunci când alegi cu cine lucrezi.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business #BeyondEcommerce De: Mara Florea

Luna aceasta avem vești foarte bune pentru clienții Blugento, pentru echipă și pentru partenerii noștri. Blugento a atras o investiție strategică de 1 milion de euro, în urma semnării unui acord investițional cu grupul polonez R22. Asta înseamnă că platforma Blugento va crește frumos în continuare și ne dorim ca împreună să dezvoltăm cea mai performantă soluție de eCommerce din estul Europei.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Noutăți Business De: Blugento

De curând a fost lansat pe platforma Blugento magazinul online IYA, un magazin care se adresează (viitoarelor) mămici și aduce o abodare nouă în industria produselor pentru mame și copii. Nouă ne place la nebunie magazinul și trebuie să recunoștem că-l avem la suflet deoarece am creat totul de la 0, începând de la logo și designul magazinului la dezvoltarea funcțiilor custom.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Inspirație Business De: Blugento

Popularitatea soluțiilor de tip SaaS (Software as a Service sau software ca serviciu) a crescut extrem de mult în ultimii ani, deoarece reprezintă o alternativă mult mai viabilă comparativ cu opțiunea de a dezvolta intern propriul software, ceea ce necesită un efort și un buget mult mai mare. Aplicațiile tip SaaS, așa cum este și Blugento pentru segmentul de comerț online, au numeroase avantaje.

Citește mai multe
Postat în Business De: Bluegento Admin

“Cum pot să-mi extind magazinul online și să cresc vânzările fără a investi o sumă mare de bani?” este probabil cea mai des întâlnită întrebare în eCommerce. În acest articol, vom aborda trei teme principale. În prima parte, vorbim despre beneficiile marketplace-ului eMAG și tot ce trebuie să știi despre avantajele platformei, iar la final îți vom arăta punctual cât de ușor este să integrezi magazinul tău online prin platforma Blugento.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

Magazinul tău se dezvoltă și activitatea devine tot mai complicată? Platforma de eCommerce actuală nu mai face față nevoilor business-ului tău și ratezi oportunitățile de dezvoltare? Atunci este foarte probabil că te-ai gândit deja să-ți schimbi platforma de eCommerce și să migrezi la o soluție mai performantă, adaptată afacerii tale. Află mai mult!

Citește mai multe
Postat în Blog eCommerce Business De: Bluegento Admin

Reprezentanții programelor Orange Fab din întreaga lume s-au reunit pe 21 și 22 februarie, la București. În cadrul evenimentului, am avut ocazia să prezentăm Blugento în fața audienței internaționale. Remus Lucuț, International Business Developer a povestit despre Blugento și planurile de viitor pentru dezvoltarea platformei de eCommerce și internaționalizare.

Citește mai multe
Postat în Noutăți Business De: Bluegento Admin

Cea mai mare provocare pentru un antreprenor este să-și dezvolte business-ul, în timp ce ține piept unei concurențe tot mai acerbe și unui mediu tot mai dinamic.

Acest webinar este pentru antreprenorii care doresc să-și crească afacerea și să fie cu un pas înaintea concurenței, profitând de oportunitățile pe care comerțul online le oferă, național și internațional. Înscrie-te și tu!

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

În era digitală, industria de retail a fost separată de multe ori în două tabere: online și offline. Dacă lăsăm la o parte această distincție, vom vedea că magazinele fizice și cele offline nu sunt în competiție, ci din contră, se completează reciproc.

Mai mult decât atât, consumatorii se așteaptă să aibă parte de o experiență relevantă în funcție de nevoile lor pe mai multe canale de comunicare, și nu să se întâlnească cu un anumit brand doar offline.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De: Bluegento Admin

A devenit o tradiție ca la fiecare început de an să vorbim despre cele mai importante statistici și schimbări din piața de eCommerce.

Datele pe care le vom prezenta în acest articol spun o poveste importantă despre evoluția magazinelor online, așadar, în cazul în care ai deja un magazin online sau te gândești să deschizi unul, este esențial să fii la curent cu schimbările care au apărut în ultimul an în această industrie.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Noutăți Business De: Bluegento Admin
Cum deschid un magazin online? Dezvoltarea unei afaceri în comerțul electronic și lansarea unui magazin online presupune multă muncă și o mulțime de decizii, așadar e foarte important să fii informat de la început. Din acest ghid vei afla informații despre înființarea firmei, alegerea soluției de eCommerce, promovarea magazinului online și aspecte legale pentru deschiderea și funcționarea unui magazin online.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Business De: Blugento
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Vezi Oferta Black Friday