Pagina:
  1. 1
  2. 2
Cum deschid un magazin online? Dezvoltarea unei afaceri în comerțul electronic și lansarea unui magazin online presupune multă muncă și o mulțime de decizii, așadar e foarte important să fii informat de la început. Din acest ghid vei afla informații despre înființarea firmei, alegerea soluției de eCommerce, promovarea magazinului online și aspecte legale pentru deschiderea și funcționarea unui magazin online.Citește mai multe
Postat în eCommerce Marketing Online Business De Blugento

Blugento Integreaza Card Cadou

Vă anunțăm cu bucurie că am integrat o nouă opțiune de plată pentru magazinele din ecosistem. Așadar, toate magazinele online realizate pe platforma Blugento pot activa ca metoda de plată și CardCadou.Online. Integrarea o vom realiza gratuit, așadar fără niciun cost, poți oferi un nou beneficiu clienților și atrage noi consumatori.

Descoperă beneficiile unui parteneriat cu Card Cadou!

Cu toții am trecut prin acel moment în care nu am știut ce cadou să le facem persoanelor dragi din viața noastră. Din acest motiv, pe piață au apărut fel și fel de soluții pentru evitarea acestei "probleme". De departe, printre cele mai eficiente este achiziționarea unui card cadou, cu ajutorul căruia persoana apropiată își va putea cumpăra orice își dorește!

Astfel, putem spune La Revedere întrebării de baraj "Ce cadou este potrivit?", deoarece un card cadou este perfect cu orice ocazie. Fie că vorbim de aniversări, onomastici sau alte evenimente ce merită sărbătorite, cu un card cadou vom face de fiecare dată alegerea potrivită.

Apărut în 1994, conceptul de card cadou s-a extins rapid, ajungând ca în prezent peste 60% din persoane să prefere acest cadou în detrimentul darurilor tradiționale. De altfel și veniturile înregistrate din folosirea unui card cadou au o rată de creștere foarte mare, cu câte 10% în fiecare an. Putem observa cu ușurință de ce piața de carduri cadou reprezintă o investiție de interes pentru orice companie sau magazin online care caută să țină pasul cu cerințele clientelei.

Principalele avantaje ale colaborării unui magazin online cu un serviciu de card cadou online

O prezență mai puternică a brandului în mediul online: Atunci când o persoană primește bani în dar, îi va cheltui îndată pe ceea ce își dorește sau îi va depune într-un cont pentru păstrare. În schimb, persoana care primește un card cadou, va intra imediat pe site pentru a vedea care sunt brandurile asociate. Dacă și brandul tău se regăsește în această listă, fii sigur că persoana în cauza va intra pe site-ul sau magazinul tau online și va fi interesată de ceea ce oferă compania ta. Chiar și în cazul în care persoana dă cadoul mai departe, următoarea persoană va face aceiași pași, crescând astfel și mai mult vizibilitatea brandului tău în mediul online.

Vei înregistra profit rapid: De fiecare dată când o persoană folosește un card cadou în magazinul tău, afacerea ta va înregistra profituri, indiferent de suma de achiziție.

Mai mult trafic: Traficul obținut din folosirea unui card cadou în magazinul tau online îți va crește automat vizibilitatea și poate contribui la o creștere a pozițiilor în motoarele de căutare. De asemenea, vei putea construi un sistem de bonusuri sau de promoții pentru fidelizarea celor care folosesc un card cadou pentru achiziționarea produselor tale.

Comenzi mai mari: De cele mai multe ori se întâmplă ca limita unui card cadou să fie depășită. Astfel, dacă o persoană deține un card cadou în valoare de 100 de Lei, cu siguranță se va orienta către produse ce depășesc această sumă. Studiile efectuate au demonstrat că două treimi din clienții ce posedă o metodă de plată de tipul card cadou vor cheltui o sumă mai mare de bani în magazinul tău, ceea ce va conduce automat la un profit mai mare pentru afacerea ta.

Avantajele nu se opresc aici. Odată ce dai startul unui parteneriat cu un site de carduri cadou, brand-ul tău va avea parte de promovare atât în mediul online, cât și prin intermediul comunicatelor de presă, a evenimentelor speciale sau prin alte moduri în care compania de Carduri Cadou își promovează partenerii.

Poți observa cu ușurință cum afacerea ta va beneficia de colaborarea cu un concept precum cardul cadou. Fiind atât o metodă excelentă de marketing, cât și o oportunitate de a participa la un proiect ce combină tehnologia viitorului cu apropierea față de clienți, parteneriatul cu card cadou online va aduce doar avantaje, atât clientelei tale, cât și companiei pe care o conduci.

De ce să oferi ca opțiune de plată cardul cadou?

Piața globală de carduri cadou își va dubla valoarea până în 2026, ajungând la 750 miliarde de dolari. Experții de la CreditCards.com afirmă că, dacă în urmă cu doi ani era o modalitate la care apelai doar în ultima instanță pentru a face un cadou, acum cardurile cadou sunt una dintre cele mai populare forme de a materializa dorințele cuiva, la nivel global.

În România, piața cardurilor cadou este încă la început, vizibilă printr-o multitudine de carduri de fidelizare individuale la nivel de brand sau lanț de magazine. Card Cadou este o alternativă universală pe această piață. Această soluție își propune să reunească cât mai multe brand-uri, astfel încât să ofere un card cadou universal, adresabil online și offline, pentru a satisface cât mai bine modele de business exclusive și non-exclusive ale canalelor de vânzare.

Cum implementez cardul cadou la mine în magazin?

Parteneriatul cu Card Cadou este simplu: Card Cadou reprezintă o metodă de plată pe care trebuie să o pui la dispoziție, alternativă metodelor pe care le ai deja. Nu ai niciun efort de implementare și nici costuri suplimentare. Vei plăti doar un comision la finalizarea vânzării prin Card Cadou.

Pentru cumpărători, Card Cadou este metoda prin care își pot alege simplu, rapid și 100% sigur cadoul pentru orice ocazie.

Vrei să adaugi Card Cadou ca metodă de plată la tine în magazin? Scrie-ne la adresa marketing@blugento.ro un email cu subiectul Vreau Integrarea Card Cadou si vom implementa gratuit optiunea de plată cu CardCadou.Online în magazinul tău online.

Postat în eCommerce Noutăți Business De Bluegento Admin

IONA, brandul de bijuterii din aur fabricate în România, lansează magazinul online www.ionastore.ro, cu colecții care spun povestea simbolurilor din cultura românească și cea universală. Suntem fericiți să furnizăm soluția de eCommerce pentru acest frumos proiect care cu siguranță va livra și multe zâmbete, împreună cu prețioasele bijuterii. Bijuteriile IONA sunt creațiile designerilor de produs și ale maeștrilor bijutieri din România.

Citește mai multe
Postat în eCommerce Noutăți Business De Bluegento Admin

Evenimentul care pune Clujul pe harta IT a lumii se întoarce pentru a cincea ediție, pe 15 și 16 octombrie. Blugento este și de această dată partener la Meet Magento, evenimentul care reunește la start peste 300 de profesioniști în IT, furnizori de servicii din sfera eCommerce-ului, precum și comercianți online. 

În cadrul evenimentului vor urca pe scenă 25 de speakeri naționali și internaționali, reprezentanți ai celor mai importanți jucători din eCommerce, banking, IT și marketing, precum Adobe, Magento, BT, Omniconvert, Retargeting.biz sau Dashbird. Remus Lucuț - International Business Developer Blugento, ne va dezvălui cum putem să ne dezvoltăm afacerea online în afara țării și ce oportunități ne așteaptă pe piețele externe. 

Workshop-urile și dezbaterile vor avea două componente principale, una de business, care va trata subiecte de growth hacking în eCommerce, și o componentă tehnică, aceasta centrându-se pe cele mai noi tehnologii, tips and tricks din sfera platformei Magento.

Câteva dintre subiectele ce nu trebuie ratate:

  • Optimizarea conversiei cu Valentin Radu - Omniconvert
  • GDPR pentru eCommerce cu Mihaela Cristea - Budușan & Asociații
  • Extinderea afacerii online în afara țării cu Remus Lucut - Blugento
  • SEO Tricks pentru magazine online cu Iulian Ghișoiu - TargetWeb
  • Ultimele noutăți din ecosistemul Magento cu Ben Marks - Magento, an Adobe Company

Meet Magento este cea mai mare serie de conferințe la nivel global, evenimente similare fiind organizate anual în peste 30 de țări precum SUA, Rusia, Brazilia, Germania, Italia, Spania, Elveția și Polonia.

Meet Magento România va avea loc pe 15 și 16 octombrie, la Grand Hotel Italia Cluj-Napoca, fiind urmat de un afterparty tematic la Colin’s Gastropub.

Biletele pot fi achiziționate de pe ro.meet-magento.com/shop/, iar prețurile încep de la 69 Euro. Ne vedem acolo :)

Postat în eCommerce Noutăți Business De Bluegento Admin
Suntem fericiți să avem în portofoliu primul magazin online din România care oferă documente și proceduri HR profesioniste. Integra HR, companie clujeană de recrutare și consultanță în resurse umane, lansează IntegraHR Shop, unde, în prezent, sunt disponibile peste 40 de documente de resurse umane, care acoperă șase categorii principale.Citește mai multe
Postat în Comunicat de presă eCommerce Business De Bluegento Admin

Coca-Cola, Ford, Jaguar, Hermès, Christian Louboutin, BVLGARI, Nike, Olympus, Land Rover, Nespresso, Honeywell, Nestlé. Sunt șanse foarte mari să recunoști (aproximativ) toate brandurile pe care le-am menționat, însă probabil te întrebi de ce am început acest articol enumerând aceste companii extrem de populare la nivel global.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy eCommerce Business De Bluegento Admin

Articol realizat de Juristo.ro

În ciuda faptului că perioada de implementare a noilor norme GDPR a trecut, un studiu realizat ulterior acestei perioade relevă faptul că 3 firme românești din 10 nici măcar nu au auzit de GDPR, în timp ce 50% dintre firmele din România nu au implementat normele după intrarea în vigoare a regulamentului.

Citește mai multe
Postat în Blugento Academy Business Best Practice De Bluegento Admin

Deși industria eCommerce este încă în creștere în România, nu putem ignora existența concurenței.

Totuși, nu ar trebui să ne privim concurența doar ca o piedică sau provocare ce trebuie depășită. De multe ori, putem învăța lecții valoroase de la competitori, mai ales în eCommerce.

Primul pas este să identifici magazinele cu care ești în concurență:

Identificarea concurenței

Pentru a putea găsi magazinele online care oferă produse sau servicii similare ție, caută cuvintele cheie ale companiei tale în motoarele de căutare și pe rețelele de socializare.

Dacă ai un magazin de piese auto, de exemplu, începe prin a căuta termeni generici (precum ”piese auto”), notând rezultatele, iar apoi începe să cauți cuvinte cheie mai specializate (”suspensie ford focus”, ”bujie incandescentă volvo” etc.).

Astfel, vei vedea cei mai mari competitori online în materie de trafic organic și anunțuri plătite, două dintre cele mai importante și uzuale surse de clienți noi pentru site-urile de eCommerce.

Competitorii offline pot fi mai greu de găsit, întrucât nu au neapărată nevoie de o prezență puternică pe Internet. Probabil există multe magazine fizice mici și locale ce oferă produse similare, dar nu este fezabil să le cauți și examinezi pe toate.

De aceea, cel mai simplu este să te concentrezi doar pe magazinele offline mari, pe care probabil le cunoști deja și sunt prezente pe Internet.

După ce ți-ai găsit competiția, poți identifica factorii prin care vă diferențiați (atât avantajele, cât și dezavantajele fiecăruia):

Strategia de marketing

Marketing-ul este crucial în industria eCommerce. Din fericire, ai posibilitatea de a-ți asuma rolul de vizitator și de a vedea abordarea folosită de competitori.

În faza de identificare, vei afla cuvintele cheie pe care se axează alte companii și modul cum își prezintă magazinul și produsele în anunțuri plătite. Mai mult, poți verifica costurile acelor anunțuri folosind Google Adwords.

Pentru a obține o imagine mai completă a strategiilor de marketing folosite de competitori, abonează-te la newsletter-ele lor și studiază landing page-urile lor.

Știind abordarea altor companii, vei afla ce idei și tipuri de campanii sunt folosite în industrie. Astfel, te poți diferenția mai ușor de alte magazine online, dar poți și să aplici cele mai bune idei la propria ta strategie de marketing.

Experiența Cumpărătorilor

Un alt factor extrem de important pentru succesul unui magazin online este funcționalitatea site-ului și experiența pe care o oferă vizitatorilor.

Dacă magazinul competitorului este construit pe o platformă de eCommerce, încearcă să înveți cât mai multe și despre platformă, nu doar despre companie. Acordă atenție sporită elementelor precum:

  • Navigabilitatea magazinului - cât de intuitiv și ușor de folosit este site-ul;
  • Design-ul - cât de plăcut este site-ul din punct de vedere vizual, calitatea imaginilor, fonturile, culorile etc.;
  • Funcționalitățile de vânzare - filtre de produse, produse recomandate sau similare, marcaje de promoție etc.;
  • Procesul de checkout - cât de rapid și intuitiv este, cât de multe date colectează, dacă necesită cont pe site;
  • Conținutul de pe site - blog, descrieri de produse, video-uri etc.

Verifică aceste elemente folosind și un dispozitiv mobil. Astfel, vei ști cât de multă atenție au acordat competitorii optimizării pentru telefoane mobile.

După acest pas, vei putea compara experiența oferită de competitori cu cea a propriului tău magazin. Dacă există aspecte la care competiția are un avantaj, ar trebui să te concentrezi pe acele elemente, pentru a nu rămâne în urmă.

Datele Companiei

Datele competitorilor, precum numărul de angajați sau cifra de afaceri, oferă context celorlalte informații pe care le-ai colectat.

Este important să îți faci o idee a resurselor pe care la au competitorii la dispoziție pentru a-ți da seama dacă strategiile folosite de ei sunt fezabile și pentru magazinul tău online.

Pentru a obține date despre o companie, accesează site-ul Ministerului Finanțelor Publice, unde vei putea căuta agenți economici după județ și nume. Acolo, vei avea acces la date precum cifra de afaceri, veniturile, cheltuielile și numărul mediu de angajați.

Ca magazin online, aceste informații pot fi foarte folositoare. Cunoscându-ți competiția, vei înțelege mai bine piața și vei fi mai bine pregătit să-ți crești magazinul online.

Nu rata oportunitatea să înveți de la competitori!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Inbound Marketing De Alex Iftode

Pentru un magazin online în dezvoltare, relația cu clienții ar trebui să fie prioritară. După cum au prezentat colegii noștri de la Omniconvert, continua creștere a site-ului de eCommerce se bazează pe clienții ce revin la magazin.

Iar asta se bazează pe gradul de satisfacție al clienților și relația pe care o construiești cu ei. În acest sens, am pregătit pentru tine cinci sfaturi care te vor ajuta să progresezi:

1. Folosește toate canalele de comunicare

Este normal pentru clienți sau vizitatori să aibă întrebări legate de produsele sau serviciile oferite de magazinul tău online. Dacă aceste întrebări rămân fără răspuns, oamenii ar putea prierde interes în magazinul tău online.

Există multe moduri prin care un client ar putea dori să intre în contact cu magazinul tău. Folosind cât mai multe canale de comunicare, te asiguri că vei putea interacționa cu toți cumpărătorii într-un mod eficient.

Pe lângă formele clasice de comunicare (email, telefonic, în persoană), există canale noi ce cresc în popularitate.

Rețelele de socializare au evoluat în așa fel încât să acomodeze atât oamenii, cât și companiile, creând un mediu în care este foarte simplu pentru consumatori să interacționeze cu business-urile de care sunt interesați.

Încurajează comunicarea liberă dintre magazin și clienți punând întrebări și cerând păreri.

Software-ul de live chat direct pe site-urile de eCommerce a devenit indispensabil. Clienții văd această funcționalitate ca o alternativă de comunicare mai rapidă decât email-urile și mai comodă decât apelurile telefonice.

Magazinele online ce prioritizează calitatea suportului online și satisfacția clienților folosesc de multe ori soluții de live chat.

2. Răspunde cât mai repede

Atunci când un client sau vizitator ia legătura cu magazinul tău online, va dori un răspuns cât mai rapid. Dacă este vorba despre o problemă (cu livrarea, de exemplu), timpul poate fi crucial.

Oamenii au tendința să rețină mai bine experiențele negative. Dacă un client este pus în așteptare pentru mai mult timp și devine nemulțumit, există șanse bune să renunțe la comandă, chiar dacă a avut interacțiune plăcute cu magazinul în trecut.

Chiar dacă posibila problemă nu poate fi rezolvată chiar în acel moment, este important să oferi un răspuns cât mai prompt. Astfel, clientul știe că mesajul lui a ajuns la magazin și că a fost ascultat.

Promptitudinea este esențială pentru o relație strânsă cu clienții.

3. Oferă sinceritate și integritate

Unele aspecte ale relației cu clienții nu țin de resurse sau de funcționalități, un exemplu este integritatea.

Realistic vorbind, vor apărea erori și vor fi clienți nemulțumiți. Este inevitabil.

În aceste cazuri, trebuie să fi sincer cu clienții tăi și să încerci pe cât posibil să rezolvi problema. Gândind pe termen lung, integritatea este crucială pentru a cultiva loialitate și relații de lungă durată.

Alte situații în care exprimarea sinceră și clară este importantă sunt:

  • Politica de confidențialitate;
  • Politica de utilizare a cookie-urilor;
  • Termenii și condițiile;
  • Când prezinți opțiunile și prețurile de transport.

Atunci când discuți cu un client, indiferent de canalul de comunicare, ține minte că reprezinți brandul magazinului tău online.

4. Concentrează-te pe soluție

Indiferent de originea neclarității sau problemei, trebuie să încerci mereu să ajuți clienții cât mai mult. Asta poate însemna de multe ori un efort în plus, dar dedicarea pe care o vei arăta clienților va fi vizibilă și va susține creșterea magazinului.

Sfatul nostru este să faci din timp un plan pentru eventualele probleme ce vor apărea. Fiind proactiv, vei putea găsi și aplica soluții mai eficient.

Problemele clienților ar trebui să fie văzute ca pe o oportunitate să inspiri fidelitate și să obții un nou client fericit care să îți promoveze brandul.

5. Învață din greșeli

Cu timpul vine și experiența, iar în cazul serviciilor oferite clienților, este esențial să înveți din fiecare interacțiune, mai ales cele negative.

Atunci când aduci rezultate bune, iar cumpărătorii sunt fericiți, poate fi dificil să găsești noi moduri de a-ți îmbunătăți suportul online. Atunci când un client este nemulțumit, în schimb, poți găsi și studia sursa problemei.

Învățând din greșeli, te poți asigura că acestea nu se vor întâmpla din nou.

Odată cu dezvoltarea tehnologiei ce ne ajută să oferim servicii de calitate clienților, și așteptările lor cresc. Tratează-ți cumpărătorii cu atenția și respectul pe care îl merită, iar ei îți vor susține creșterea companiei.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice De Alex Iftode

Te-ai decis că 2018 va fi anul în care în sfârșit îți lansezi un magazin online? Atunci este timpul să îți pregătești un plan.

Vrem să te ajutăm să te lansezi cu succes și să îți crești compania cât mai repede. De aceea, am pregătit pentru tine un articol care te va ghida de-a lungul celor 7 pași importanți ce trebuie parcurși înainte de crearea magazinului online.

Aceste activități nu trebuie făcute neapărat în ordinea prezentată în articol, dar noi considerăm că așa îți va fi cel mai simplu:

1. Găsește grupul țintă și clientul ideal

Fără clienți, nu poate exista magazinul, fie el fizic sau online.

De aceea, este imperativ să identifici grupuri de potențiali clienți cât mai devreme. De multe ori, partea cea mai grea pentru magazine online este să obțină prima comandă. Dacă studiezi piața în avans, îți va lua mult mai puțin timp să îți găsești primul client.

Cercetează piața și începe să colectezi informații despre oamenii interesați de produse similare sau complementare celor pe care le vei oferi tu.

Sfatul nostru este să începi cu un grup mic și nișat, format din persoanele pe care le consideri clienții ideali. Chiar dacă această audiență nu este mare, te va ajuta să colectezi date reale și să îți testezi ideile într-un mediu cunoscut.

Pe baza acestui grup țintă, crează un personaj care să reprezinte clientul perfect pentru magazinul tău online. Compară segmentele de potențiali cumpărători cu acest personaj pentru a determina calitatea segmentelor respective.

Odată ce îți cunoști posibilii clienți, îți va fi mult mai simplu să îi atragi către site-ul tău și să îi convingi să plaseze comenzi.

2. Schițează un plan de SEO

O strategie de SEO înseamnă vizibilitate în motoarele de căutare, ceea ce înseamnă mai mult trafic organic. Deci, optimizarea pentru motoare de căutare constituie un factor important pentru succesul magazinului tău.

Strategiile SEO acționează pe termen lung și nu pot fi schimbate ușor sau repede. De aceea, vei avea nevoie de o idee generală de optimizare SEO chiar de înaintea lansării.

Începe prin a-ți stabili cuvintele cheie principale. Acestea trebuie alese pe baza informațiilor pe care le-ai colectat despre cei mai promițători posibili clienți. Stabilește și frazele mai lungi (long tail keywords) pe care te vei axa după ce îți creezi magazinul online.

Deși aceste cuvinte cheie vor aduce mai puțin trafic, rata lor de conversie este în general mai mare.

Cu o strategie de SEO deja în lucru, îți va fi mult mai simplu să obții un rang bun pe Google și să aduci vizitatori pe site fără cheltuieli pe anunțuri plătite.

3. Definește brandul magazinului online

Dacă ți-ai făcut o noțiune a clienților pe care îi vei atrage și ai stabilit cuvintele cheie, este momentul să treci la ceva mai dificil de definit: brandul magazinului.

Cu un brand inedit și memorabil, magazinul tău online se va bucura de mai multă atenție atât din partea consumatorilor cât și a presei. În plus, clienții vor ține minte compania ta și va crește șansa ca aceștia să revină.

Îți propunem două ”locuri” de unde poți începe:

  • Concepția și istoria companiei - ce te-a inspirat să îți deschizi magazinul și ce greutăți ai depășit;
  • Unicitatea produselor - fie că este vorba de preț, funcționalități sau design, axează-te pe modurile cum te vei diferenția de competiție și folosește-le pentru a crea imaginea companiei.

Reține că brandul magazinul trebuie să fie interesant și nou. Cu cât te separi mai mult de alte magazine, cu atât îți va fi mai ușor să lansezi campanii de marketing de succes.

4. Alege opțiunea mobile-friendly

Sunt multe elemente tehnice la care trebuie să te gândești pentru a-ți crea un magazin online, dar cel mai important lucru din ultimii ani este optimizarea pentru dispozitive mobile.

Trebuie să te asiguri că oamenii pot accesa, naviga și cumpăra din magazinul tău online de pe orice dispozitiv. Mai mult, experiența trebuie să fie la fel de plăcută atât pe calculator, cât și pe telefoane.

Pentru a ne asigura de acest lucru, noi folosim Responsive Web Design la magazinele Blugento. Această abordare are avantajul că site-urile sunt bine optimizate, dar încă pot fi modificate și îmbogățite ușor de către administratorii magazinelor.

Înainte să creezi magazinul online, asigură-te că soluția aleasă este potrivită și pentru dispozitive mobile. După părerea noastră, aceasta este una din primele elemente pe care ar trebui să le consideri la o platformă de eCommerce.

5. Pregătește prima strategie de Marketing

Doar pentru că magazinul este live, nu înseamnă că va atrage vizitatori de la sine. În primele luni de la lansare, trebuie să te concentrezi pe campanii de marketing pentru a aduce trafic și clienți.

Aceste campanii necesită timp și gândire, deci trebuie pregătite înainte să îți creezi site-ul de eCommerce.

Un mod bun de a atrage atenția la început este să oferi mostre (dacă este posibil) și cupoane de reducere. Chiar dacă magazinul tău nu este cunoscut încă, ofertele avantajoase vor atrage vizitatori.

Sfatul nostru este să distribui aceste cupoane sau mostre pe rețele de socializare, precum Facebook și prin email. Astfel, obții vizibilitate, noi posibili clienți și îți construiești lista de contacte.

Campaniile de email marketing sunt unele dintre cele mai des întâlnite și eficiente metode de a crește traficul și vânzările. Ca urmare, una dintre țintele primelor tale campanii de marketing ar trebui să fie colectare de adrese de email pentru newsletter-ul companiei.

6. Asigură suport online de calitate

Viteza și eficiența sunt esențiale atunci când comunici cu clienții și vizitatorii. Întrebările și problemele trebuie adresate cu promptitudine. Acest lucru este mereu valabil, dar la început de drum, fiecare posibil client este valoros.

Calitatea suportului oferit este de multe ori factorul decisiv pentru clienți atunci când se decid dacă vor plasa o comandă pe site-ul tău.

Poți oferi suport vizitatorilor în mai multe moduri:

  • Telefonic. Ideal ar fi să oferi suport telefonic non-stop, dar dacă nu este fezabil, stabilește un program fix pentru asistență la telefon.
  • Prin email. Orice magazin online ar trebui să ofere această posibilitate. Răspunde mesajelor cât mai repede pentru a asigura satisfacție.
  • Live chat pe website. Mulți oameni preferă această metodă față de celelalte, iar acum există un număr mare soluții ce oferă această funcționalitate. Există și opțiunea de a automatiza suportul cu un chatbot.

Prin servicii de calitate, vei câștiga încrederea primilor cumpărători, crescând șansa ca aceștia să revină la magazinul tău și să îl recomande familiei și prietenilor.

7. Încheie parteneriate

Noi am privit dinntotdeauna piața eCommerce ca pe o comunitate și am tratat-o ca atare. Parteneriatele pe care le-am încheiat au avut pe prim plan clienții, dar și noi, împreună cu partenerii noștri, ne-am bucurat de o creștere în vânzări prin sprijinul reciproc.

Îți putem spune din experiență proprie că parteneriatele cu firme ce oferă produse și servicii complementare pot spori simțitor creșterea magazinului tău, atât prin vânzări suplimentare cât și prin răspândirea brandului.

Practic, vă uniți audiențele, mărind grupul de oameni care primesc materialele voastre promoționale.

O idee ar fi să creați o campanie prin care produsele tale și ale partenerului sunt oferite împreună, astfel familiarizând clienții cu ambele companii. În esență, aceasta este o metodă de cross-selling între magazine.

O altă categorie de potențiali parteneri la care trebuie să te gândești sunt marketplace-urile. Dacă vrei să îți prezinți produsele la un număr cât mai mare de oameni, le poți expune pe site-uri consacrate precum Emag sau Elefant.ro.

Crearea magazinului online

După ce ai parcurs acești pași, îți va fi mult mai ușor să gândești pe termen lung în timpul procesului de construcție a site-ului. Mai mult, vei obține vânzări mai repede după lansare.

Un ultim sfat pe care dorim să ți-l oferim este să fi mereu pregătit pentru schimbări. Chiar dacă ai plănuit fiecare element în detaliu, vor apărea surprize, fie ele pozitive sau negative.

Fi pregătit să profiți de oportunități și să eviți obstacole înainte să devină probleme majore.

Noi, împreună cu partenerii noștri, îți vom sta alături și te vom ajuta oricum putem. Succes!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Marketing Online Business De Alex Iftode

Colegii noștri de la Omniconvert au pregătit pentru voi un ghid foarte informativ despre retenția clienților, un subiect important, dar rar abordat în industria comerțului online:

Una dintre cele mai cunoscute povești din industria mondială de eCommerce este cea a companiei Zappos. Chiar dacă în anul 2008 compania vindea produse în valoare de peste un miliard de dolari, echipa a trecut prin momente grele. Tony Hsieh, liderul Zappos, spune că totul s-a schimbat și creșterea companiei a început în momentul în care echipa și-a mutat atenția pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Înainte de această etapă de creștere, echipa Zappos a suferit modificări și compania aproape a rămas fără bani. În acest moment, Hsieh nu a investit în achiziția de trafic nou, ci a distribuit toate resursele către nevoia consumatorului. El a ales să livreze pentru fiecare consumator o experiență unică pe website, ce îl va face pe client să revină pe Zappos să plaseze altă comandă.

Am ales să prezint această situație în introducerea articolului deoarece am văzut prea multe website-uri de eCommerce cu experiență pe piață hipnotizate de achiziția de trafic și care alocă bugete mari pentru campaniile de PPC. Problema este că aceste business-uri cu experiență de mai mult de doi ani uită de clienți deja existenți și nu li se adresează personalizat.

Cele mai multe website-uri de eCommerce înregistrează datele despre clienții precedenți, însă nu se folosesc deloc de ei, poate doar trimit din când în când un newsletter cu o ofertă generală, fără segmentare și fără a-i stimula să se întoarcă să cumpere din nou.

Monitorizând rata de retenție și înțelegând impactul pe termen lung pe care îl are acest metric asupra afacerii, reprezintă cheia către diferențiere și creștere.

Achiziția de trafic este principalul factor de creștere doar în primul an de existență a unui business. În această etapă este esențial ca audiența să îți cunoască afacerea pentru a crește awareness-ul și pentru a-ți pune amprenta în industrie.

Din momentul în care afacerea ta de eCommerce crește, rata de retenție devine unul dintre cei mai importanți metrici. Am observat că, momentan, optimizarea ratei de retenție nici măcar nu are un acronim precum alte tactici de marketing - SEO, CRO, PPC, etc.

Datele din piață arată că pentru un business de eCommerce matur (mai mult de doi ani de activitate) 50% din venit este generat de către consumatorii existenți:

Rata de retenție este esențială atunci când vrei să afli câte comenzi a plasat un consumator și ce procent din venitul tău este generat de către cei mai buni consumatori de-ai tăi. După cum poți vedea în graficul de mai jos, după 36 de luni de activitate, mai mult de 50% din venitul total este produs de vânzări repetate (consumatori loiali care se întorc pe website și cumpără):

Rata de retenție sună din ce în ce mai bine, nu?

Investiția în achiziție de trafic în momentul în care nu măsori sau îmbunătățești rata de conversie este o direcție lipsită de logică. Prioritatea ar trebui să fie stabilirea și îmbunătățirea relației cu clienții existenți.

Un alt aspect important este să analizezi care este costul de achiziție a unui client nou, cât costă să loializezi un client și să compari care este costul unui client nou versus unui client loial.

Nu ai cum să îmbunătățești rata de retenție cât timp nu înțelegi care este importanța ei. Parte din misiunea Omniconvert este să stimulăm creșterea afacerilor de eCommerce pentru a pune umărul la dezvoltarea lor și pentru a aduce inovație.

Un framework de optimizare a ratei are, de obicei, patru pași:

Prima fază: Awareness

Din păcate, multe companii nu sunt conștiente de impactul ratei de retenție - nu poți îmbunătăți ce nu măsori.

În această etapă, tu aduni insight-uri despre rata de retenție, valoarea pe durata de viață a clientului și cohorte. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să măsori și să înțelegi legătura dintre retenție și creștere.

Pe lângă asta, măsoară valoarea pe durata de viață a clientului și segmentează-ți audiență după orice criteriu care te ajută să identifici buyer personas, care sunt emoțiile care dictează acțiunile lor și ce bariere întâmpină pe website-ul tău.

La finalul acestei etape, încearcă să înțelegi consecințele financiare alei lipsei de acțiune în direcția optimizării ratei de retenție. Dacă ne uităm la statistici, achiziția de noi consumatori este de 5 ori mai costisitoare decât loializarea celor deja existenți.

Iată cum rata de retenție afectează venitul total într-o companie de eCommerce:

Pentru un website de eCommerce cu activitate mai mare de 3,4 ani în industrie, optimizarea ratei de retenție reprezintă calea către creștere constantă.

A doua fază: Cercetare

Pentru a duce la bun sfârșit etapa de cercetare e nevoie de o metodologie temeinică. Modelul RFM este folosit încă din anul 1970 în vânzări directe și poștă. Modelul permite segmentarea audienței în funcție de trei aspecte - recency (recență), frequency (frecvență) and monetary value (valoare monetară).

Cea mai bună parte a modelului RFM este că te ajută să identifici clienții care au scor mare pentru recență și frecvență - sunt șanse mari ca aceștia să se întoarcă pe website-ul tău și să cumpere din nou. În urma segmentării datelor, vei avea o imagine clară despre consumatorii care se întorc frecvent.

Așadar, după ce ai clarificat aspectele de mai sus, e timpul e să îți cunoști consumatorii și să descoperi segmentul de 1% dintre cei mai buni consumatori care generează 30% din veniturile tale. Cine sunt ei? Ce anume îi determină să se întoarcă pe website-ul tău?

Construiește segmente de clienți silver, gold și platinum. Folosește modelul RFM pentru a descoperi cei mai importanți clienți. Sunt sigur că nu dorești să pierzi clienții care au valoare monetară mare și care cumpără des.

Un alt segment important peste care nu trebuie să îl treci cu vederea este format din clienții adormiți (clienți care nu mai cumpărat de ceva timp de pe website-ul tău). Desigur, există riscul să formezi prea multe segmente și să te pierzi în detalii.

Obținerea de clienți valoroși nu se face printr-o singură acțune - e un proces pe termen lung, planificat și implementat corespunzător. Pentru a afla cum se simt clienții tăi, e necesar să le trimiți constant survey-uri care scot în evidență NPS-ul (net promoter score). Mai mult, bazându-te pe NPS, poți să identifici trei tipuri de consumatori - promoters, passives și detractors.

După ce ai definit segmentele cele mai importante pentru tine, poți începe să le adresezi survey-uri pentru a afla cum se simt pe website-ul tău. Îi poți întreba ce anume i-a determinat să se întoarcă pe website, cât sunt de mulțumiți de experiența pe care au avut-o și ce părere au despre produsul tău, serviciile oferite, timpul de livrare, preț, etc.

În acest pas, ai identificat problemele de retenție pe care le are website-ul tău, ai definit consumatorul ideal și ai descoperit insight-uri bazate pe date.

A treia fază: Strategia

În etapa de strategie, vei lucra cu segmentele identificate în pașii anteriori pentru a elimina toate barierele găsite.

Desigur, nu poți ignora problemele de bază ale business-ului tău. De exemplu, dacă ai identificat probleme semnificative cu produsele și serviciile tale, e prioritar să le rezolvi pe acelea.

Folosind datele pe care le ai, poți rezolva orice problemă întâlnită de consumatorii tăi, fie că e vorba de un aspect operațional sau de marketing. Dacă ai probleme operaționale, este de dorit să schimbi flow-ul intern, procesele și, eventual, poți desemna o persoană să se ocupe de îmbunătățirea ratei de retenție.

Dacă problemele sunt legate de partea de marketing, poți pune la cale îmbunătățirea și personalizarea beneficiilor oferite fiecărui segment important și să dezvolți un plan de email marketing personalizat.

Fiecare strategie începe cu multe idei, obiective și proiecte. E important să analizezi fiecare obiectiv, să descoperi care este cel potrivit business-ului tău și ce impact va avea fiecare. Pentru a ușura prioritizarea obiectivelor, am făcut un model care te va ajuta să iei cele mai bune decizii strategice - eCommerce Growth Matrix. Iată un exemplu:

A patra fază: Experimentarea

În ultima etapă, validează ipotezele identificate prin intermediul experimentelor și comunică audienției tale pe diverse canale de comunicare: pe email, la următoarea vizită pe website-ul tău, prin campanii de remarketing sau la telefon.

Este important să prioritizezi experimentele în funcție de impact, potențial și ROI. Respectând legea lui Pareto, o să poți trimite mesajul potrivit către audiența potrivită, la momentul potrivit, cu imboldul potrivit.

Retenția este strâns legată de customer service și comunicare. Trimiterea unui mesaj de mulțumire după ce au plasat o comandă poate să facă diferența dintre tine și un alt competitor.

Pentru fiecare tip de cohortă, există câteva beneficii specifice pe care le poți evidenția pentru a le crește rata de conversie. De exemplu, vizitatorilor din categoria Platină le poți oferi un asistent personal, transport gratuit, retur gratuit pe viață, prioritate la livrare și suport, telefoane post-comandă sau reduceri pentru comenzi viitoare:

Etapa cu cel mai mare impact se întâmplă acum - ai la dispoziție datele, insight-urile, tool-urile și oamenii pentru a avea grijă de fiecare aspect al călătoriei vizitatorului pe website-ul tău. Folosește toate informațiile pe care le ai pentru a începe experimentarea și personalizarea.

La Omniconvert, avem multă experiență în rezolvarea acestei probleme atunci când o întâlnim la clienții noștri. Am învățat că cel mai bun moment de optimizare a ratei de conversie este acum, indiferent de dimensiunea afacerii de eCommerce.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice Creșterea vânzărilor De Alex Iftode

Nu multe companii pot spune că vor rămâne în istorie. Îți trebuie oportunitatea, sclipirea de geniu și probabil un pic de noroc. Chiar și așa, cei care au reușit ne pot învăța multe despre eCommerce, nu doar în strategie, ci și în viziune.

Acest articol are ca scop să prezinte câteva dintre aceste companii și ce le-a propulsat către vârf.

1. Nu Riști, Nu Câștigi - Amazon

În ziua de azi, toată lumea a auzit de Amazon. Compania inovativă și ultra-eficientă de astăzi a fost construită prin decizii curajoase. Chiar și acum, Amazon investește sume mari în idei invoative, dar riscante.

Jeff Bezos, fondatorul Amazon și-a dat demisia de la job-ul lui bine plătit și stabil pentru a-și deschide un magazin online. Asta nu sună așa riscant în mediul de astăzi, dar el a făcut asta în 1994, când internetul era încă tânăr și nesigur, iar industria eCommerce era mult mai mică.

Magazinul de cărți a fost un succes instant, dar aproape tot profitul era în permaneță investit înapoi în companie.

Un alt salt a fost decizia firmei să își extindă gama de produse. Acum, poți găsi mai orice produs pe Amazon. În 2013, au început să dezvolte drone care să transporte pachete. Apoi s-au lansat în lumea electronicelor, rezultând în bine-cunoscutul Amazon Echo. Mai puțin cunoscut este faptul că pe lângă aceste reușite, Amazon a făcut și alte experimente, care nu și-au atins scopul.

Cu toate riscurile acestea, Amazon continuă să fie cel mai mare magazin online din lume. Putem învăța multe lecții de eCommerce de la ei. Totuși, probabil cea mai importantă dintre toate e asta: dacă vrei să faci ceva extraordinar, trebuie să inovezi și trebuie să-ți asumi riscuri.

2. Sărbătorește Unicitatea Brandului Tău - Cards Against Humanity

Dacă i-ai ruga pe cei de la Cards Against Humanity (CAH) să îți dea lecții de eCommerce, probabil răspunsul lor nu ar fi potrivit pentru copii. De fapt, aceea este lecția în sine.

Jocurile de cărți și boardgames-urile pierd clienți în fața jocurilor video de ani de zile. Ai putea spune că nu este un mediu bun pentru o firmă nouă și ai avea dreptate, dar asta nu i-a oprit pe cei de la CAH.

Încă de la început, modul lor de a-și descrie produsul și clienții ar face un veteran al relațiilor publice să leșine. Prima propoziție de pe site-ul lor spune ”Cards Against Humanity este un joc de petrecere pentru oameni oribili”.

Sclipirea de geniu este că, încă de la prima impresie, clientul cunoaște genul de umor prezent și în joc, și în companie. Introducerea este interesantă și memorabilă, iar dacă acea propoziție nu te alungă, probabil îți va plăcea produsul.

Dintre toate cele cinci lecții de eCommerce, aceasta este cea mai subiectivă. Nu îți sugerăm să îți insulți clienții, doar îți spunem să găsești o abordare unică, la fel ca cei de la CAH.

Într-o industrie competitivă, originalitatea este sfântă.

3. Shopping-ul Online Este o Experiență - Greats

Unul din avantajele pe care le au magazinele fizice față de cele online este experiența de a cumpăra. Nu poți atinge produsul înainte de-al comanda pe un site de eCommerce. Nu poți proba o haină și nu poți ține un telefon în mână ca să știi cât de comod se simte.

Magazinele online se bazează pe descrieri, imagini și poate video-uri pentru a te familiariza cu un produs. Totuși, tot mai multe site-uri de eCommerce au început să vadă asta ca pe o oportunitate, nu o piedică. Dintre aceste companii, favorita noastră este magazinul de adidași, Greats.

Sursa: Greats

Concluzia lor a fost că, dacă nu pot oferi experiența unui magazin fizic, vor crea experiența unei gale de modă în inima New York-ului.

Au reușit asta printr-un design foarte elegant și bine plănuit.

Blogul lor, numit ”The Playbook”, este o adevărată scrisoare de dragoste adresată New York-ului. Subiectele principale sunt artiștii orașului și clienții firmei. Cireașa de pe tort este volumul și calitatea extraordinară a pozelor, atât pe blog cât și în magazin. Nu numai că produsele sunt foarte bine prezentate, dar pasiunea și personalitatea companiei este vizibilă în fiecare detaliu al site-ului.

Mediul online îți permite să îți folosești magazinul și produsele pentru a crea o experiență unică. Nu încerca să emulezi magazine fizice, ci crează ceva deosebit și memorabil.

4. Datele Despre Clienți Sunt Mereu Valoroase - Target

Doar pentru că o companie are peste o mie de magazine fizice, nu înseamnă că nu ne poate învăța ceva despre eCommerce. De fapt, Target este o sursă excelentă de inspirație. În domeniul colectării de date și a anunțurilor plătite, sunt printre cei mai buni.

În primul rând, compania adună extraordinar de multe informații. Ei fac asta prin intermediul magazinelor, a aplicațiilor de mobil, a website-ului lor și a cupoanelor pentru a-și cunoaște clienții cât mai bine. Pe baza acelor date, compania stabilește bugetele diferitelor departamente de marketing și pregătește campanii bine țintite.

Prin email-uri, strategii de remarketing pe platforme de socializare și anunțuri pe Google, Target își abordează audiența cu oferte personalizate. Relevanța acestor oferte se bazează tot pe bogăția de informații pe care o dețin. Cu un catalog de produse gigantic, vizitatorii ar întâmpina dificultăți găsind singuri produsele și ofertele de care sunt interesați.

Rezultatul este că audiența este mai bine informată, mai interesată și cumpără mai mult. Majoritatea acestor vânzări au loc în magazine fizice, nu pe site, dar asta se datorează reputației de comerciant clasic a companiei.

Lecția este simplă: datele despre clienți îți vor îmbunătăți fiecare pas al campaniilor de marketing. Cât timp nu ești invaziv, află cât mai multe despre cumpărătorii tăi!

5. Marketingul Organic Este Neprețuit - Diamond Candles

Ca majoritatea startup-urilor, Diamond Candles a avut dificultăți financiare inițial. Compania nu avea fonduri să investească în marketing. Totuși, o firmă de eCommerce nu poate supraviețui fără marketing. Soluția lor a fost să se concentreze pe produse și să lase promovarea în mâinile clienților fericiți.

Produsele Diamond Candles, lumânări parfumate cu un inel în interior, sunt un subiect de discuție foarte interesant. Deși compania a început cu un număr mic de clienți, mulți dintre ei au recomandat produsele la prieteni și familie. În esență, clienții companiei erau cei care aduceau vizitatori noi.

Cel mai mare succes al companiei, totuși, a avut loc pe Facebook. Mulți cumpărători au pozat momentul dezvăluirii inelului din lumânare și au distribuit poza pe rețeaua de socializare. Cei de la Diamond Candles au văzut potențialul acestor poze și au început să încurajeze toți clienții să imortalizeze experiența. Rezultatul final a fost peste un milion de fani pe Facebook și un număr mare de clienți aduși de pe platformă în mod organic, fără ajutorul anunțurilor plătite.

Morala este că nu ai mereu nevoie de strategii complexe și costisitoare de marketing. Un produs interesant poate atrage clienți pe cont propriu.

După cum poți observa de la aceste companii, ai nevoie atât de strategie, cât și de inspirație pentru a avea succes. Sfatul nostru este simplu: alege un domeniu de activitate care te pasionează. Adu personalitate magazinului tău și construiește-ți un brand demn de cărțile de istorie.

Cât despre partea tehnică a site-ului, aceea este specialitatea noastră. Cu platforma de eCommerce Blugento, îți vom crea un magazin unic și plin de personalitate.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Best Practice De Alex Iftode

Peste 70% din românii din mediul urban plănuiesc să facă achiziții de Black Friday, conform studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, realizat în perioada 3 – 9 noiembrie 2017 pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către partenerul nostru iVox. În plus, 44% dintre aceștia intenționează să plătească online comenzile plasate, o creștere semnificativă față de anul precedent.

Deși doar 44% din respondenți intenționează să facă plata cu cardul, 60% la sută ne-au spus că au mai mare încredere în această metodă de plată decât în 2016. Acesta este un semn clar că românii devin mai deschiși față de plățile online, iar site-urile de eCommerce ar trebui să ia acest fapt în calcul atunci când își aleg metodele de plată.

Conform studiului, aproape 80% din românii din mediul urban au efectuat o plată online pentru un produs comandat pe Internet. Din punctul lor de vedere, cele mai mari avantaje ale acestei metode de plată sunt:

  • Viteza tranzacției online (74%)
  • Confortul plăților în sine (69%)
  • Ușurința în folosirea sistemului de plăți (42%)

În ciuda volumului mare de comenzi de Black Friday, 87% din respondenți spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna un produs cumpărat în timpul perioadei de reduceri.

Dintre românii care intenționează să facă cumpărături de Black Friday, 43% nu și-au stabilit o listă de produse pe care și le doresc. Aceștia preferă să aștepte ofertele și să comande în funcție de ele. Tot 43% din respondenți au o listă pregătită, dar susțin că vor ține cont de reduceri atunci când comandă. În rest, 12% și-au pregătit o listă de cumpărături pe care o vor urma, indiferent de reduceri.

Cei mai mulți românii și-au pregătit bugetul de Black Friday în felul următor:

  • 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei;
  • 25% între 500 și 1.000 de lei;
  • 13% între 1.000 și 1.500 de lei;
  • 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Dacă vrei să îți deschizi un magazin online performant, dar resursele sunt limitate, am pregătit pentru tine Black Friday pentru Antreprenori, cu câteva oferte speciale. Profită de reduceri și economisește până la 1500€!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Inspirație Business De Alex Iftode

În timp ce toată lumea se concentrează pe consum și pe consumatorul casnic în perioada Black Friday, noi credem că este un moment oportun pentru antreprenori să investească și să-și dezvolte afacerea.

Citește mai multe
Postat în Noutăți Business De Alex Iftode

GDPR (General Data Protection Regulation) este o ordonanță nouă, ce va intra în vigoare în mai 2018. Această ordonanță va actualiza regulile de protecție a datelor din Uniunea Europeană. Schimbările aduse de GDPR vor afecta toate website-urile, inclusiv magazinele online.

Scopul acestei ordonanțe este de a uniformiza și consolida modul prin care site-urile vor proteja datele cetățenilor UE și aduce următoarele schimbări majore:

Consimțământ clar pentru colectarea de date

În primul rând, anumite detalii legate de vizitator, precum identificatorii online, locația și cookies vor fi clasificate ca fiind date personale. Acest lucru este important deoarece modul prin care un magazin online (sau orice alt site) colectează datele personale ale vizitatorilor se va schimba.

Din mai 2018, vizitatorii trebuie să își dea acordul printr-o acțiune clară și concretă. Cu alte cuvinte, navigarea pe site nu va mai fi considerată ca fiind consimțământ. Un exemplu de acord acceptat prin GDPR este bifarea unei căsuțe de către vizitator (căsuța nu poate fi pre-bifată). În plus, anumite activități de marketing ce implică date personale ar putea necesita acord separat.

O altă variantă posibilă este adăugarea unei setări de consimțământ în browser. Astfel, site-urile nu trebuie să mai ceară acordul vizitatorului, iar acesta nu mai trebuie să accepte sau să refuze pentru fiecare site nou. Totuși, merită menționat că dacă vizitatorul a setat să nu ofere date personale, magazinele online nu vor mai putea să ceară acordul lor. În plus, vizitatorii trebuie să aibă mereu opțiunea de a-și retrage acordul de colectare și prelucrare a datelor.

Ca urmare a ordonanței, magazinele online trebuie să adopte aceste metode noi de a colecta date până în mai 2018 pentru a evita amenzi. Cu siguranță și volumul de date colectate va scădea, deci aste indicat să îți pregătești următoarele strategii de marketing cu acest lucru în vedere.

Protecția datelor

Nu numai că datele personale ale vizitatorilor vor fi mai greu de colectat și procesat, aceste date trebuie să fie și mai bine protejate. În ultimii ani, atacurile cibernetice și furtul de date pe scară largă au devenit mai dese, afectând companii mari și sute de milioane de oameni.

Prin GDPR, legile privind protecția datelor vor fi standardizate în UE, iar furtul de date va deveni mai ușor de sesizat și oprit. Companiile vor fi nevoite să țină un registru a datelor colectate și vor fi responsabile pentru protecția lor. Această securitate sporită poate însemna angajarea a oameni noi pentru a ține datele în siguranță și pentru a semnala posibile probleme.

Odată cu aceste reguli mai stricte, companiile vor avea un grad mai ridicat de responsabilitate să protejeze informațiile vizitatorilor. Deci, ne putem aștepta la amenzi mai mari pentru site-urile care nu respectă noile reguli. Penalizarea maximă ce poate fi emisă este de 4% din cifra de afaceri anuală sau 20.000.000 de euro, oricare sumă este mai mare.

Cum se va schimba industria eCommerce

Pe termen scurt, grija principală a proprietarilor de magazine online ar trebui să se asigure că site-urile lor de eCommerce sunt în concordanță cu noile legi. Asta va însemna, cel mai probabil, un audit de site pentru a determina ce trebuie schimbat și modificările aferente.

Pe termen lung, ar putea marca o schimbare majoră în modul prin care magazinele online abordează marketingul și relațiile cu clienții. Strategiile de remarketing, de exemplu, pot aduce rezultate excelente, dar se bazează pe datele vizitatorilor, date care ar putea fi mai greu de obținut odată ce GDPR intră în vigoare. Poți afla mai multe despre schimbările aduse de GDPR pe site-ul acesta.

Echipa Blugento este alături de clienții săi și de comunitatea eCommerce din România și vom face tot ce putem să acomodăm magazinele online autohtone cu noua ordonanță și să le ajutăm să crească în continuare.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Business De Alex Iftode
Pagina:
  1. 1
  2. 2