Am participat la ediția de 14 ani a evenimentului de e-Commerce și Digital Marketing, GPeC Summit 2019. Ne-a făcut plăcere să petrecem două zile excepționale de conferință, networking și sesiuni interesante în e-Commerce.

Colegii noștri, Sandu Băbășan, CEO Blugento și Remus Lucuț, Business Development Manager, au fost prezenți în cadrul GPeC e-Commerce Expo, unde cei interesați de realizarea unui magazin online pe Blugento au aflat beneficiile platformei și a tehnologiei Magento care stă la baza ei.

Mai mult decât atât, participanții la GPeC Summit 2019 au avut ocazia să primească insight-uri valoroase din industrie, de la specialiști recunoscuți.

Ca în fiecare an, speakeri internaționali au pășit pe scena GPeC, anul acesta organizat la Teatrul Național București. Printre speakerii internaționali s-au numărat:

  • Ryan Holiday - antreprenor, marketer și best-selling author;
  • Vitaly Friedman - co-fondator și redactor-șef Smashing Magazine;
  • Andy Crestodina - “Top 10 Online Marketing Experts to Watch”, potrivit Forbes
  • Christian Holst - co-fondator Baymard Institute, companie de Web Usability Research
  • Els Aerts - co-fondator AG Consult, expert în User Research
  • Angie Schottmuller - considerată Regina Strategiei de Content bazat pe Conversii
  • Tiffany daSilva - “One of the Most Influential Growth Marketers”, potrivit Mashable

Nu este deloc surprinzător faptul că multe magazine online se înscriu în competiție, iar anul acesta au fost 76 de magazine. Ne-am bucurat să aflăm că 25% dintre acestea, sunt magazine online create pe platforma Magento, tehnologie care care stă și la baza infrastructurii Blugento.

Câștigătorii Galei Premiilor eCommerce

La Gala Premiilor eCommerce, ediția a XIV-a, Lensa.ro a fost desemnat Magazinul Anului în E-Commerce, obținând cel mai bun scor din grupa Professional.

În ceea ce privește câștigătorii celorlalte categorii, website-uri precum ITDepot, XpertBeauty sau WatchShop au reușit să obțină cele mai bune punctaje din partea juriului.

Câteva dintre categoriile premiate și câștigătorii acestora:

  • Home & Deco: PiatraOnline
  • Health & Beauty: XpertBeauty
  • Travel: Paralela45
  • IT&C, Electronice și Electrocasnice: ITDepot
  • Fashion: Lensa
  • Best Content & Social Media Presence in E-Commerce 2019: F64
  • Best Mobile Presence in E-Commerce 2019: CrystalTime
  • Cel mai bun Start-Up în E-Commerce 2019: Meia
  • Cel mai bun magazin online Experienced 2019: WatchShop

Cumpărăturile pe mobil vor domina Black Friday 2019

Un topic interesat în cadrul GPeC a fost cel referitor la Black Friday, prezentat de Dorin Boerescu - CEO 2Performant din care am aflat că vânzările pe desktop fac loc celor de pe mobile.

Dacă îți dorești să creezi un program de afiliere puternic, află din acest articol cum poți folosi platforma de marketing afiliat 2Performant.

Citește aici ghidul Blugento pentru Black Friday ca să îți maximizezi câștigurile în această perioadă efervescentă din an. 

Cum arată piețele de e-Commerce & profilul cumpărătorului român

Despre cum arată piețele de e-commerce din România, am aflat de la Iulian Stanciu - CEO eMag, care susține că:

  • În 2019 avem o creștere de 15-20% a pieței - încă este loc foarte mare de creștere;
  • Românii pun bani deoparte de-a lungul anului pentru Black Friday;
  • În România există un sentiment negativ legat de consum în rândul celor care au depozite bancare;
  • Încă există gospodării care nu au un frigider sau produse de uz general, deci este loc de creștere și este nevoie să încurajăm consumul;
  • Nu există o piață a ecommerce-ului în sensul legal. Vorbim mai degrabă despre un canal de vânzare.

Iar despre profilul cumpărătorului român aflăm de la Andrei Canda - Managing Partner la iSense Solutions că:

  • 56% dintre români fac cumpărături lunar, creștere 10% Year-over-Year
  • Un român vizitează în medie 9 magazine/an
  • 87% dintre români compară prețurile pe cel puțin 5 site-uri înainte să meargă la checkout
  • 19% dintre cei care fac achiziții pe online sunt cumpărători frecvenți, iar 81% sunt cumpărători ocazionali
  • Plata cu cardul a crescut nesemnificativ, iar cel mai mult se achită cu cardul facturile la servicii și utilități, produsele FMCG, articolele vestimentare și activitățile de divertisment
  • Branding-ul și notorietatea magazinului online rămân extrem de importante.Românii preferă să aștepte mai multe produsele dacă au încredere în magazin.

Pe scurt...

Recomandăm tuturor pasionaților și experților în e-Commerce să participe și la edițiile viitoare GPeC Summit, eveniment de referință în domeniu. Pe lângă sesiunile inovative în e-Commerce, participanții au ocazia să facă networking de calitate cu specialiștii din domeniu și să afle tips-uri originale pentru scalarea afacerilor.

Cu siguranță vor pleca de acolo, ca și noi, cu multe informații valoroase, de pus în practică în business-urile lor.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog eCommerce Noutăți De: Mara Florea

Magazinul tău se dezvoltă și activitatea devine tot mai complicată? Platforma de eCommerce actuală nu mai face față nevoilor business-ului tău și ratezi oportunitățile de dezvoltare? Atunci este foarte probabil că te-ai gândit deja să-ți schimbi platforma de eCommerce și să migrezi la o soluție mai performantă, adaptată afacerii tale. Află mai mult!

Citește mai multe
Postat în Blog eCommerce Business De: Bluegento Admin

Adobe, cea de-a doua companie din lume în domeniul software, a anunțat încheierea unui acord definitiv pentru achiziționarea Magento Commerce, cea mai populară platformă open-source pentru comerț online din lume.

Citește mai multe
Postat în Blog eCommerce Noutăți De: Bluegento Admin