efulfillment-solutia-de-scalare-a-vanzarilot

O parte din misiunea noastră la Blugento este să împărtășim din cunoștințele vaste acumulate de-a lungul timpului în industria de eCommerce tocmai pentru a-i ajuta pe partenerii noștri să navigheze provocările pe care le presupune vânzarea online, de a-i ajuta să-și eficientizeze procesele și automat, să vândă mai mult, mai repede.

Una dintre cele mai mari provocări ale antreprenorilor este scalarea și internaționalizarea business-ului lor, indiferent dacă este o afacere “brick-and-mortar” sau una online. Iar când vorbim specific despre magazine online, provocările legate de scalare sunt atât de diverse și informațiile legate de mitigarea acestor provocări atât de contradictorii, încât parcurgerea lor poate duce la scăderea semnificativă a răbdării unui antreprenor versat.

Scalarea și internaționalizarea pot fi cel mai ușor augmentate de către un serviciu de eFulfillment.

Ce înseamnă eFulfillment și cu ce te ajută pe tine, proprietar de magazin online, această soluție logistică?

Pe scurt, eFulfillment-ul (eCommerce Fulfillment) preia toată logistica magazinului tău online. Aceasta include toate procesele, resursa umană și tehnologia necesare pentru livrarea unei comenzi online către clientului final. În acest workflow, obiectivul cheie este ca toți actorii implicați să ofere o experiență cursivă consumatorului.

Mai pe larg, eFulfillment-ul include:

  • integrarea serviciilor de plată online
  • managementul stocului
  • servicii de depozitare
  • livrare
  • facturare
  • emiterea AWB-urilor
  • informații despre stoc în timp real
  • servicii de pick’n’pack

În România, Frisbo este o companie de eFulfillment renumită pentru calitatea serviciilor pe care le prestează. Mai mult decât atât, se poziționează ca un partener care înțelege nevoile unui magazin online, care dorește să-și vândă produsele în Europa Centrală și de Est, în țări precum Ungaria, Bulgaria, Germania și cu precădere în Polonia.

Ca urmare a unei runde de finanțare de 1.200.000 de euro, Frisbo își propune să se extindă și mai mult pe plan internațional, astfel încât proprietarii de magazine online să poată să vândă cât mai eficient și pe piețele din afara României.

De ce Frisbo?

Ca și proprietar al unui magazin online, Frisbo îți oferă o serie de avantaje menite să-ți ușureze semnificativ munca și să-ți minimizeze implicarea în administrarea produselor vândute:

Alimentarea stocului magazinului tău online

Primul pas din proces este achiziționarea stocului magazinului tău online de la producător. Tot ce urmează apoi este ca marfa comandată să ajungă în depozitul Frisbo și să fie înregistrată în inventar.

Efort redus în relația cu furnizorii și clienții

În cele mai multe cazuri momentul în care se face o nouă aprovizionare numărul de produse va fi unul mare, iar stabilirea detaliilor aferente livrării pot deveni copleșitoare. Frisbo te ajută și în acest proces de interacțiune cu furnizorul tău, de la recepționarea mărfii, inspectarea ei și la nevoie, returnarea la furnizor.

Viteză de procesare a comenzilor clienților tăi

În momentul în care se face o comandă în magazinul tău online, este necesar doar să plasezi comanda mai departe către Frisbo. Comanda va fi înregistrată și procesată cu logo-ul magazinului tău online și pregătită pentru a fi livrată cu firma de curierat aleasă de către tine.

Internaționalizarea magazinului tău online prin eFulfillment

În momentul în care optezi pentru externalizarea serviciilor de eFulfillment, următorul pas natural este internaționalizarea magazinului tău online. Această internaționalizare este facilitată în primul rând de către numărul în continuă creștere a depozitelor din țările în care clienții Frisbo doresc să-și vândă produsele — aspect care are un impact pozitiv imens în ceea ce privește experiența clienților finali și astfel, augmentează eforturile de retenție a acestora.

Integrarea dintre Blugento și Frisbo îți permite nu doar să reduci semnificativ timpul necesar lansării unui magazin într-o nouă limbă, dar și să livrezi produsele tale rapid clienților din noua țară.

Urmărește mai jos interviul integral cu Bogdan Colceriu, CEO și Co-Fondator Frisbo

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

inteligenta-artificiala-pentru-magazine-online

Ora 6:28 - Te trezești odihnit după ce smartwatch-ul a detectat că ai intrat într-un somn mai puțin adânc. La câteva secunde se pornește și aparatul de cafea pentru a-ți oferi primul impuls de energie pentru ziua care se arată a fi destul de plină. Iei în tihnă micul dejun, însă te întrerupe o notificare: cafeaua ta preferată urmează să se termine în următoarele două zile.

“Alexa, comandă două cutii de cafea. Una dintre ele livreaz-o la birou”. 

În urmă cu câțiva ani, cele de mai sus ar fi putut să fie  scenariul unui film SF, însă azi începe să fie o realitate nu doar foarte accesibilă, ci și o tehnologie cu o penetrare masivă în piață, mai ales în rândul cumpărătorilor tineri, iar aceștia interacționează cu ea în mod natural, fapt ce vine cu o multitudine de provocări pentru orice tip de afaceri, însă și cu oportunități fantastice pentru magazinele online.

Dacă activitatea ta este comerțul — și cu precădere comerțul online, e important să știi care sunt capabilitățile tehnologice care te pot ajuta să-ți vinzi mai eficient produsele. Unele dintre ele sunt disponibile chiar acum, unele sunt în plină testare iar multe sunt într-o fază experimentală, urmând să fie lansate în curând.

Pentru a afla mai multe despre cum este folosită Inteligența Artificială în eCommerce (pe scurt, AI), am avut onoarea să stăm de vorbă cu Jonathan Roeder, Principal Scientist la Adobe. El este responsabil, printre altele, cu explorarea oportunităților de îmbunătățire a experienței celor care fac cumpărături online — e posibil să fi auzit de unul dintre produsele rezultate din munca sa: Adobe Sensei.

Unul dintre conceptele cele mai vehiculate, în eCommerce, este cel de personalizare — însă după cum spune și Jonathan, cele mai multe companii au eșuat în efortul lor de a oferi o personalizare adevărată a experienței de cumpărare; e cazul clasic de “over-promised but under-delivered”.

Capabilitățile Inteligenței Artificiale

AI-ul are însă capacitatea de personaliza experiența de cumpărare până la un nivel atât de granular, încât fiecare pagină a unui magazin online să arate diferit pentru fiecare vizitator în parte, bazat pe informațiile pe care le are despre acesta — cu scopul unic de a-l transforma din vizitator în cumpărător.

Astfel, un AI poate crea imagini bazate pe alte fotografii sau chiar să le genereze de la zero. De exemplu, dacă vizitatorul preferă în general produse de culoarea albastră, majoritatea produselor afișate vor fi de această culoare; dacă vizitatorul este un domn tânăr, produsele pe care le caută vor fi “îmbrăcate” de o persoană digitală cu care acesta relaționează, crescând astfel șansele de conversie.

E posibil să fi auzit de această capabilitate în contextul “deepfakes” (imagini și video-uri false menite să “îndoaie” realitatea în scopuri nu tocmai pozitive), aici însă este folosită strict pentru o personalizare cât mai amănunțită.

Mai mult, deoarece și felul în care căutăm produse a evoluat de la o simplă căutare text la căutări vizuale, una dintre capabilitățile AI-ului în eCommerce la care se lucrează intens este cea de a sugera produse similare vizual cu cele cumpărate în trecut sau vizualizate recent. De exemplu, o integrare AI deja funcțională este cea care permite căutarea și cumpărarea unor produse similare sau identice cu cele pe care un utilizator le-a salvat pe Pinterest.

Creșterea vânzărilor prin testarea A/B

Un alt aspect extrem de important pentru magazine online la care lucrează Jonathan Roeder este posibilitatea de a face A/B testing fără a le rula în realitate. Testarea A/B în eCommerce este esențială pentru a eficientiza procesul de vânzare online — de la imagini de produse și descrieri, până la aranjarea în pagină și recomandări, orice modificare poate însemna o creștere sau scădere a vânzarilor.

Află cum să îți îmbunătățești descrierea produselor, citind articolul nostru.

Rularea acestor tipuri de teste presupune nu doar efort — de dezvoltare, de implementare și de rulare — ci și a “lăsa bani pe masă”; asta deoarece testarea A/B în eCommerce presupune timp (e nevoie de o perioadă destul de îndelungată pentru a avea rezultate semnificative din punct de vedere statistic), corelat cu un volum semnificativ de trafic, pe care multe magazine online nu îl au — iar până se ajunge la o variantă câștigătoare, se pierd oportunități de vânzare și automat, bani. Simulând însă aceste teste cu ajutorul Inteligenței Artificiale se câștigă nu doar timp ci și literalmente bani.

Ne propunem să desfășurăm capabilitățile platformei noastre către un ecosistem Magento cât mai larg.’— Jonathan Roeder

Cele de mai sus sunt lucruri la care Adobe lucrează activ și vor fi disponibile în viitorul apropiat în platforma Magento, urmând să fie puse, împreună cu o serie de alte inovații, la dispoziția partenerilor și colaboratorilor Blugento.

Toată lumea se așteaptă la experiențe personalizate pentru că deja primesc asta din partea produselor și serviciilor pe care le folosesc cel mai des — ăsta fiind și o parte a motivului recurenței utilizării lor.

Iar pentru ca magazinul tău online să vândă mai eficient și automat, mai mult, dar mai ales să construiască și să consolideze loialitatea cumpărătorilor, trebuie să ofere o hiper-personalizare a experienței de cumpărare cu ajutorul Inteligenței Artificiale — iar aici Blugento te poate ajuta.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

infrastructura-blugento

Suntem la final de an, iar pentru industria de eCommerce aceasta este o perioadă efervescentă de creștere. Pentru noi, echipa Blugento, este momentul preferat, deoarece avem ocazia să culegem roadele muncii noastre, alături de partenerii noștri.

În toamna aceasta, am organizat la București conferința Meet Magento România, una dintre conferințele de referință pentru industria eCommerce. Meet Magento aduce împreună experți în acest domeniu, oferind o punte de legătură între comercianți, ingineri software, oameni de marketing, lideri de opinie și dezvoltatori.

Printre speakerii invitați să-și împărtășească experiența și cunoștințele a fost și Adrian Balcan, unul dintre super-eroii Blugento. El se ocupă de infrastructură și orchestrarea serviciilor. Unii îl numesc inginer DevOps, conform funcției sale, dar pentru noi el este omul din spatele cortinei, cel care susține întregul sistem tehnic, asigurându-se că fiecare magazin online funcționează în condiții optime.

Elementele tehnice din spatele unui magazin online

Atunci când îți construiești o afacere online alături de Blugento, Adrian este persoana care intervine, se implică și se asigură că nu vor exista incidente neplăcute în procesul de funcționare al magazinului tău online.

Sosirea finalului de an este o provocare pentru el și pentru echipa motivată pe care o coordonează, dar astfel de provocări sunt motivul pentru care el a ales și iubește ceea ce face.

Urmărește, mai jos, interviul video cu Adrian Balcan - DevOps Blugento

Pentru un om tehnic, așa cum este Adrian, spațiul Blugento e locul perfect în care își poate dezvolta aptitudinile și curiozitățile legate de domeniul său. Este un fel de playground, în care joaca este totuși serioasă. Și pentru că discutăm despre provocări, ne asigurăm că uptime-ul magazinului tău nu are de suferit.

Infrastructura creată de Adrian funcționează optim, indiferent de posibilele atacuri cibernetice, volumul de trafic și alte eventuale probleme.

Uite ce înseamnă asta:

  • În momentul în care serverele alocate depășesc capacitatea de 50%, se adaugă încă un server. Odată consumată resursa, se alocă în mod automat o resursă suplimentară care scalează capacitatea, iar magazinul continuă să livreze în condiții optime.

Practic, există un plan de rezervă pentru ca fiecare magazin online să fie funcțional 100% din timp, fără probleme tehnice.

  • Pe langă serverele alocate, magazinul tău rulează într-un container, pentru a fi gestionat cu ușurință, oferind totodată o siguranță sporită.

Sistemul detectează automat containerele ce conțin probleme, le etichetează și le ascunde, fiind scoase din uz imediat pentru o funcționare dinamică și lipsită de erori. Ca un fel de plan de rezervă la toate planurile de rezervă.

În momentul în care un antreprenor apelează la Blugento pentru a-și creea un magazin online acesta nu trebuie să-și facă griji în privința problemelor tehnice.— Adrian Balcan

Sistemul construit și coordonat de către Adrian este găzduit de AWS (Amazon Web Services) folosind Kubernetes. Aceasta este o tehnologie ce permite rularea acestui sistem de containere. Serverele sunt localizate în Irlanda, având o conexiune directă cu România. Existența unor asemenea legături și sisteme bine puse la punct asigură buna funcționare a magazinului.

E mai convenabil să utilizezi un serviciu profesional decât să încerci să ai tu grijă, tot timpul de serverele fizice.— Adrian Balcan

Echipele din spatele cortinei

Așa cum probabil știi, Blugento este un furnizor de platformă eCommerce. Dar, mai mult decât un furnizor, este un partener pentru fiecare dintre antreprenorii care aleg să își dezvolte afacerea online alături de Blugento.

Pentru că ne luăm rolul de partener în serios, considerăm că este deosebit de important ca tu să ai la dispoziție echipe pregătite să răspundă nevoilor tale la fiecare pas:

  • o echipă proactivă – care dezvoltă noi funcții;
  • o echipă reactivă – care rezolvă probleme ce apar pe parcurs.

Avem încredere că poți să îți internaționalizezi afacerea online, de aceea îți propunem o soluție completă cu un hosting pe un plan internațional. Existența celor două tipuri de echipe și a oamenilor dedicați ce stau la baza lor sprijină antreprenorii pe parcursul întregului proces de dezvoltare al afacerii.

Blugento propune un shopping variat și divers, dar mai întâi de toate, un shopping corect.— Adrian Balcan

Trenduri pentru 2020

Trendurile pentru 2020 în acest domeniu se axează pe servicii și în special, microservicii. Microserviciile permit evaluarea pertinentă a unor probleme pe anumite funcții, fără ca celelalte să fie afectate. În acest fel, sistemul poate fi analizat și reparat în timp ce rulează.

PWA, Serverless si Microserviciile sunt trendurile anului 2020.— Adrian Balcan

Practic, echipa tehnică va putea să repare erorile mai ușor fără a fi nevoie să oprească sistemul complet. Asta înseamnă, pe lângă câștig de timp, și câștig financiar, precum și satisfacția consumatorilor.

Dacă tot am vorbit despre oamenii noștri în acest articol, am vrea să cunoaștem și să înțelegem mai bine nevoile tale ca antreprenor. Mai precis, dacă ai deja un magazin online, indiferent dacă este Blugento sau nu, ce ți-ar plăcea să îți ofere echipa tehnică și simți că lipsește?

Când ne împărtășești experiența ta reală, reușim să vedem și o altă perspectivă și ne provoacă să găsim soluții optime. Nu ezita. Abia așteptăm să citim!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business #BeyondEcommerce De: Mara Florea

Foloseste-analiza-de-date-ca-sa-iti-intelegi-mai-bine-afacerea

Gândește-te la toate coșurile abandonate de clienții tăi în ultima lună. De ce n-au finalizat comanda? Ce au în comun oamenii care au cumpărat și au devenit, ulterior, ambasadori de brand pentru tine? De ce te aleg anumiți clienți și de ce unii nu vor să audă de tine?

Valentin Radu, CEO Omniconvert, răspunde la astfel de întrebări în fiecare zi. Nu prin magie, ci prin analiză de date. Dacă te bazezi doar pe intuiție, n-o să ajungi departe.

Ce informații ratezi?

Doar când urmărești îndeaproape activitatea vizitatorilor tăi în site ai să înțelegi de ce fluxurile tale de vânzări arată cum arată.

Când iei în calcul zeci de mii de instanțe: pe ce au apăsat oamenii, de unde a venit traficul, pe câte pagini au navigat înainte să cumpere, ce vedeau când au apăsat “close tab” și multe altele,  atunci o să înțelegi ce trebuie să schimbi ca să te dezvolți. Nu înseamnă că dacă nu încerci să îți înțelegi afacerea ai să dai faliment sau dacă nu ai făcut-o până acum, e prea târziu.

Totuși, sigur vei rata foarte multe oportunități de dezvoltare dacă nu te folosești de datele pe care deja le ai.

Cheia înțelegerii afacerii tale? Seturile mari de date (sau big data), mai ales când vorbim de zona online. Un ochi fugitiv peste rapoartele Google Analytics nu e destul.

E fascinantă abundența de insight-uri la care antreprenorii au acces, dar nu le folosesc.— Valentin Radu

Principiul Pareto spune că 20% din cumpărători sunt, în general, responsabili de 80% din vânzări. Sunt șanse mari ca 1-2% din baza ta de clienți să fie recurentă și cel mai probabil îți asigură 25% din încasări.

De asta este necesar să îți analizezi clienții, mai ales dacă ai deja mulți:

  • Cine sunt?
  • De ce te aleg pe tine?
  • Cine e decision maker în întreprinderile care cumpără de la tine?
  • Dacă nu sunt întreprinderi, ci persoane fizice, cine ia decizia, cumpărătorul sau beneficiarul produsului / serviciilor tale?

S-ar putea să realizezi că marea majoritate a clienților fideli sunt ingineri, de exemplu.

Chiar dacă produsul tău s-ar potrivi și unei învățătoare sau unui marketer, o astfel de realizare te ajută să-ți concentrezi eforturile către clienții care contează cel mai mult. Când știi detalii de acest fel, știi să comunici specific, ca limbaj și atitudine, și legat de calitatea audienței.

Dacă nu aplici bune practici de analiză statistică în afacerea ta, riști:

Peste 50% din companii și-au schimbat deja strategia de vânzări și marketing în urma analizei de big data. Înainte să te apuci de cursuri de statistică, totuși, ai grijă să înțelegi bine domeniul.

Cum să nu cazi în capcana intuiției?

Hai să ne imaginăm că vinzi pe propriul site. Ai găsit recent un furnizor foarte ieftin din China, semnezi un contract și începi să distribui un produs ce prinde foarte bine. Trec câteva luni, profitul crește, toate graficele arată bine în Analytics. E un produs de succes, nu? Poate.

O analiză superficială a datelor relevă informații relevante doar pe termen scurt. Poate audiența ta chiar apreciază produsul și-ți va merge bine cu el ani de zile de acum încolo sau poate e vorba doar de un timing bun, iar analiza de date îți va arăta că produsul are o creștere de căutări în perioada asta a anului. În rest, va fi liniște.

Doar analiza de date îți va da răspunsul definitiv. Cheia este să ai aproape un expert care reușește să alinieze toate departamentele între ele. Să culeagă date din toate părțile, să le centralizeze și să poată să tragă concluzii raționale.

Cuvânt cheie: Expert.

Urmărește mai jos interviul video cu Valentin Radu - CEO Omniconvert

O întreprindere sau un angajat care se ocupă de big data n-are cum să fie tratat(ă) drept “furnizor”. Un colaborator în domeniul analizei de date trebuie să fie cu adevărat un partener - să înțeleagă afacerea ta și să propună soluții adecvate nișei tale, dar nici tu nu poți să stai pe tușă.

Cum arată afaceristul informat?

Ca să înțelegi cum pot seturile mari de date să te ajute, trebuie să fii deschis la minte. Big data este un domeniu emergent în România și concluziile trase după o analiză amănunțită pot fi uneori contraintuitive.

De exemplu, uneori e nevoie să intervii în călătoria vizitatorului. O simplă întrebare de tipul “Ce măsură porți la pantofi?”, urmată de o filtrare a rezultatelor în funcție de răspuns poate schimba drastic felul în care un anumit segment de cumpărători acționează.

Analiza de date te poate ajuta să oferi soluții ce se pliază pe nevoile audienței tale. Din acest motiv, mulți colaboratori Omniconvert au des realizarea:

Am ajuns să aflu lucruri pe care nici nu știam că nu le știu despre business-ul meu.— Valentin Radu

De cealaltă parte a baricadei sunt antreprenorii care nu văd importanța clientului, prinși în rutina internă. Mai verifici performanța, ai un huddle cu echipa de marketing, verifici tabele de la departamentul de achiziții și simți că ți-ai făcut treaba. Când ești prins în dinamici interne, riști să nu te mai concentrezi pe client și automat pierzi posibilitatea de a inova.

Big data funcționează pentru antreprenorii care înțeleg nevoia unei mentalități “customer centric” și sunt dispuși să inoveze.

În plus…

Doar aceste companii supraviețuiesc pe termen lung.

Grupul Thomas Cook a dat faliment nu de mult. Cu Airbnb, Booking.com și prețurile competitive de la linii aeriene low-cost, gigantul turismului n-a mai reușit să facă față. Nu au fost dispuși să-și plece urechea la nevoile clientului, iar asta i-a costat...mult.

O companie care nu inovează și nu este aproape de clienții ei, nu are decât să dispară.— Valentin Radu

Vestea bună e că fix aici te poate ajuta analiza de date. E o modalitate prin care poți să “asculți” ce-ți spun clienții, iar în e-commerce e locul cel mai bun în care poți să faci asta.

Pe vremuri, activitatea unui magazin online era dominată de găsirea unor noi strategii de achiziție. Azi nu mai e așa de simplu. Majoritatea oamenilor judecă magazinele și în funcție de experiența pe care o oferă. Produsul nu mai este destul și trebuie să înveți cum să înrămezi oferta, nu doar să-i dai o substanță.

Informația este cea mai importantă resursă.— Sandu Băbășan

Doar cu informații calitative, analizate de experți, poți să fii mereu cu un pas în față.

Mecanismul e simplu: analiza comportamentelor cumpărătorilor tăi îți permite să tragi concluzii despre cine sunt, ce vor și cum ai putea să-i servești mai bine.

Viitorul Big Data?

Orice analiză de seturi mari de date este potențată de machine learning.

“Viitor” e impropriu spus, totuși - marea majoritate a analizei de seturi mari de date este deja combinată în vreun fel cu inteligența artificială. E necesar totuși să înțelegi cum se va îmbina acest domeniu cu întreprinderile românești.

În primul rând, Valentin vede că în România sunt din ce în ce mai mulți antreprenori cu întrebări și răspunsuri relevante pe subiectul big data și machine learning.

Mai mult, vede că afaceriștii români încep să înțeleagă nevoia unor resurse interne bine dezvoltate. Aici se includ orice unelte care lucrează cu seturi mari de date, dar mai avem de lucru.

Omniconvert și alte firme din domeniu lucrează deja la produse care pot face recomandări și modificări la site-urile e-commerce automat, în funcție de comportamentul clientului.

Estimările plasează creșterea industriei de big data la peste 20% până în 2020. Vânzările online și analiza de date sunt pe un trend ascendent în toate industriile.

Amintește-ți:

  • Analiza de seturi mari de date te ajută să îți înțelegi audiența
  • Ai nevoie de expertiză pentru a gestiona un volum mare de statistici
  • Un partener în big data îți oferă soluții pliate pe nevoile afacerii tale
  • Majoritatea antreprenorilor deja folosesc seturi mari de date pentru a-și dezvolta afacerea
  • Trebuie să fii aliniat către nevoile clienților pentru ca să inovezi
  • Trebuie să fii deschis schimbării ca să folosești big data în beneficiul tău

Lumea se folosește deja de big data pentru a se dezvolta. Tu ce faci ca să îți înțelegi clienții mai bine?

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog eCommerce #BeyondEcommerce De: Mara Florea

drumul-catre-afara-florin-toma-internationalizare

Când te gândești să-ți deschizi o firmă, îți vine în minte profitul, adică o formă de succes generată de un număr cât mai mare de clienți. Te mai gândești și la comenzi multe, multe, clienți satisfăcuți și numele brand-ului tău peste tot, dar, oare, chiar îți dorești să ajungi peste tot?

Florin Toma, Managerul E-commerce în cadrul DHL Express, nu crede asta. Din experiența lui, pare-se că idealul firmelor locale este să vândă local, fără să aibă vreo dorință de globalizare. Tot el spune că asta trebuie să se schimbe.

Vânzările în “afară”– o adevărată provocare

Foarte multe magazine doresc să vândă foarte bine local, domestic, intern. E un mediu mult mai sigur, lipsit de riscuri financiare. — Florin Toma

Să construiești un brand la nivel global poate fi o adevărată provocare și de asta mulți antreprenori sunt reticenți atunci când vine vorba despre asta. Idealul multora este local, își doresc doar să aibă vânzări pe plan intern. E un mediu mult mai sigur, lipsit de riscuri financiare. Profitul este constant odată ce reușești să fidelizezi un număr de clienți, iar afacerile interne vin și cu mai puțină bătaie de cap.

Ca să afli mai multe detalii despre internaționalizarea unei companii, citește și articolul "Cum internaționalizezi un magazin online în mod eficient".

Totuși, adevărata provocare ține exact de asta: cum depășești tu, antreprenorul, convingerea sau frica legată de tarifele internaționale ce vin la pachet cu decizia de a lansa un produs pe o piață globală? Răspunsul nu este unul comod, dar cu siguranță e posibil.

Ai nevoie de mindsetul potrivit

Orice afacere se poate extinde global, dacă găsești motivația de care ai nevoie ca să începi un asemenea proces. Dacă te gândești să-ți deschizi o companie și să lansezi un produs pe piață, nu viza doar piața locală...

Mindset-ul trebuie să fie unul global de la bun început, iar tu, ca antreprenor, trebuie să vezi o piață oriunde.— Florin Toma

Florin vorbește despre internaționalizarea companiei, tocmai pentru că există un public mult mai larg în afara țării care s-ar putea bucura de produsul tău. Mindset-ul trebuie să fie unul global de la bun început, iar tu, ca și antreprenor, trebuie să vezi o piață oriunde. Dacă pornești, oricum, la drum, nu mai bine visezi mare și ambițios?

Tocmai de asta, uite, un joc de gândire pe care l-a propus Florin: uită-te la Europa ca la o țară, nu un continent. Un teritoriu delimitat, dar ale cărui granițe nu te blochează, ci susțin structura dezvoltării tale.

Mai precis, lărgește-ți orizonturile și vezi cum poți să aplici ceea ce deja faci, la o scară mai largă. Când vezi Europa ca pe o țară, ajungi să observi piața externă, iar fricile legate de tarife, care acum te sperie, vor dispărea pentru că vei începe să cauți soluții pentru ele, în loc să le permiți să te blocheze. Soluții sunt și sunt eficiente.

În momentul în care te-ai decis să-ți extinzi firma pe un plan internațional, trebuie să-ți găsești un partener de încredere, un distribuitor care va fi tot timpul lângă tine și îți va arăta calea spre client.

Este foarte important pentru noi să fim mereu prezenți lângă antreprenori. — Florin Toma

DHL reprezintă o poveste de succes pentru multe companii din România. Companiile românești din Top 10, care au un parteneriat cu DHL,  reușesc să vândă foarte bine internațional și mult mai puțin pe plan local - iar ăsta este un semn că majoritatea clienților lor sunt străini, deși ei sunt români. Deci se poate!

Urmărește aici interviul video cu Florin Toma - DHL

Alege-ți partenerii pe care te poți baza

L-am întrebat pe Florin care sunt punctele forte pentru care tu, antreprenorul, i-ai alege pe ei, DHL, ca partener în procesul de internaționalizare a afacerii tale:

  • DHL funcționează la nivel global, iar asta susține exact ce ai tu nevoie: ideea că produsul tău poate să ajungă la oameni diferiți, din țări diferite și poate să fie apreciat de ei.
  • DHL își aliniază tarifele la același etalon, chiar dacă lucrează în mai multe țări. Pe baza acestui fapt, magazinul pe care îl ai tu, în România nu va avea niciun handicap în comparație cu cel din Spania, Germania, Marea Britanie sau alte țări europene. De exemplu, pentru o livrare oriunde în Europa prețul este de 50 lei/colet, iar în 98% din cazuri livrările ajung la destinație chiar a doua zi.
  • DHL au depozite locale, adică produsele pe care tu le trimiți clienților tăi vor fi depozitate într-un punct local, fără cheltuieli suplimentare pentru tine.

Cireașa de pe tort? Clienții tăi pot să își aleagă singuri modul de livrare, on demand delivery, în același tarif. Astfel, eviți frustrarea clienților care primesc colete când ei nu sunt la adresă.

Un asemenea partener poate să accelereze evoluția brandului tău tocmai pentru că te ajută să dezvolți un Customer Service eficient, axat pe nevoile și pe satisfacția clienților tăi. Pentru anul ce vine, e crucial să ții cont de tot ce implică internaționalizare pentru că...

2020 este anul comerțului internațional.

Florin consideră că 2020 este anul în care creșterea în e-commerce va fi sinonimă cu comerțul global. E convins că tot mai multe companii românești vor ținti piața internațională și ar fi bine ca tu să te afli în lista celor care îndrăznesc să depășească limitele României.

Ce îl face să aibă atâta încredere este chiar felul în care piața românească funcționează: avem produse de calitate, făcute bine, gândite isteț, care se potrivesc și oamenilor din străinătate. Da, suntem la început de drum în vânzarea internațională. Dar avem toate premisele să ne iasă bine.

Îmi doresc foarte mult ca toate zonele de antreprenoriat să susțină mai mult comerțul internațional.— Florin Toma

Totul ține de mentalitate, iar Florin consideră că în anul următor toate zonele de antreprenoriat din România ar trebui să susțină comerțul internațional. Asta va aduce rezultate noi, diferite, pe baza cărora vei putea să urmărești schimbările, iar schimbările mici, în timp, vor schimba mentalitatea.

Nu poți să te bucuri de tot ce aduce internaționalizarea în mediul de business, dacă nu “intri în horă și joci”. :) 

De asta, include în planurile tale, cât mai curând, să te gândești la cum ai putea să îți lansezi produsele pe piețele internaționale. S-ar putea să fie oportunitatea pe care o așteptai de mult timp!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog eCommerce #BeyondEcommerce De: Mara Florea

cum-internationalizezi-un-magazin-online

Simți că ești limitat de piața din România? Ai vrea să vinzi mai mult, poate și în alte țări?

Atunci internaționalizarea e pentru tine. Cu puțin tact, niște traduceri de încredere și un plan bine pus la punct, poți să te dezvolți și în alte piețe.

Nu e cel mai ușor proces și trebuie să iei în calcul mai multe lucruri. De exemplu, e important să îți adaptezi și comunicarea și sistemele de plată la țările în care vrei să vinzi. Consideră impactul giganților precum Amazon și știi că ai niște muncă în față. Dar merită, iar Remus Lucuț, de la Blugento, face asta de ceva vreme - ajută magazine online românești să își dezvolte prezența în alte țări. La fel poți și tu. Dar înainte…

Cum știi că ești gata de tranziție?

Internaționalizarea nu e ceva recomandat pentru afaceri mici. Dacă abia ai început să vinzi în România, e mai bine să îți stabilești o platformă puternică aici. Dar nu lua în calcul doar activitatea firmei în general. Chiar dacă vinzi de 10 ani, dacă n-ai o prezență online bine construită, cu:

  • un site funcțional
  • prezență pe mai multe canale de comunicare
  • sisteme de plată sustenabile
  • o audiență fidelă

...încă mai ai de lucru aici.

În primul rând pentru că nu ai exploatat nișa din România la maxim, deci există loc de evoluție cu mai puțin efort.

În al doilea rând pentru că, dacă începi să distribui la o scară internațională, prezența online va fi cartea ta de vizită.

E locul în care toți clienții te vor cunoaște, deci e nevoie ca totul să meargă strună.

Orice proces de internaționalizare depinde de mai mulți factori pe care trebuie să îi găsești, să îi înțelegi, să îi analizezi și apoi să îi folosești în beneficiul tău.— Remus Lucuț

Și ăsta e un lucru pe care trebuie să îl iei în calcul. Fiecare piață internațională are audiența ei, cu diferențe între ce apreciază oamenii, ce asocieri culturale fac, și ce mesaj merge cel mai bine într-o nișă. Dacă n-ai o traducere veridică sau o comunicare eficientă pentru limba în care comunici, s-ar putea să nu obții rezultate, în marea majoritatea cazurilor. Dar asta e ok.

Orice proiect nou prezintă un factor de risc. E firesc să fie așa.— Remus Lucuț

Ca să minimizezi riscul, un pas bun este să analizezi ce a mers deja în România la nivel de strategie, și să încerci să emulezi asta în piețe apropiate. Nu neapărat un mesaj anume, ci mai degrabă tonul pe care îl ai, reducerile pe care le faci sau chiar strategia de preț.

Din nou, asta funcționează doar dacă ai deja o prezență online matură, pe care o poți lua la puricat. Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în calcul sunt costurile. E recomandat să ai un cost predictibil și pentru tehnologie, și pentru serviciile de localizare pe care va trebui să le contractezi.

Asta se leagă de un punct mai general:

Când internaționalizezi o afacere, ai nevoie de un road map, un proces clar stabilit.— Remus Lucuț

Nu e de ajuns să-ți traduci site-ul, pentru că fără un pic de efort din partea ta, nici clienții din alte piețe nu o să fie interesați de tine. Nu în ultimul rând, alege cu grijă țările în care vrei să-ți faci intrarea. Asigură-te că există cerere pentru produsul tău acolo și gândește-te la colaborările pe care poți să le faci.

Google Market Finder e o unealtă de nădejde aici. Cu ea poți să afli informații folositoare despre fiecare piață în parte - puterea de cumpărare sau chiar costurile medii de advertising în nișa ta.

Așadar, odată ce:

  • ai o prezență online matură în România
  • înțelegi piața spre care vrei să migrezi
  • ai obiective clare
  • știi unde vrei să-ți faci intrarea
  • înțelegi nevoile audienței spre care migrezi

...Poți să începi procesul de internaționalizare.

Urmărește aici interviul video cu Remus Lucuț - Business Development Manager Blugento!

Dar ține minte:

În principal, zona de e-commerce este foarte dinamică. În mișcare, schimbare și evoluție constantă.— Remus Lucuț

În primul rând, caută un partener de livrări care acționează internațional.

Când Amazon oferă 24 hour shipping la toți clienții, ca să fii competitiv ai nevoie de curierat rapid. Pentru asta, orientează-te din timp către un curier cu experientă în internațional.

Un posibil partener, de exemplu, este DHL, care are și un produs special pentru antreprenorii români din e-commerce care vor să își extindă afacerea peste granițe. DHL Express te lasă să trimiți colete din România în Europa rapid (între 12 și 48 de ore, în funcție de regiune) și la un preț care pornește de la 10 euro/colet.

Dacă nu vrei să lucrezi cu ei, asigură-te că partenerul tău în livrări are o structură bine pusă la punct pentru livrarea internațională. Nu vrei un client nemulțumit că a trebuit să aștepte prea mult după produsul tău.

În al doilea rând, ia în calcul sistemele de plată pe care le integrezi.

Paypal nu e prea popular în România pentru că nu acceptă conturi sau plăți în RON, dar asta nu e adevărat pentru toate țările Uniunii Europene. În UK, de exemplu, Paypal este popular. Dacă vrei să vinzi acolo, este crucial să permiți oamenilor să te plătească prin PayPal. Ce trebuie să înțelegi e că sistemul de plată nu e doar despre bani - e o metodă prin care poți să îți crești rata de conversie și este un aspect crucial al customer service-ului în timpul achiziției.

Totodată, ia în calcul soluții de plată locale. În Germania, cel mai popular sistem este Sofort de exemplu, deci dacă vrei să vinzi acolo, integrează și cu ei. Fă-ți temele despre țara în care vrei să-ți faci intrarea. Află ce sisteme de plată sunt populare în online și asigură-te că poți integra cu ele. În același timp, asigură-te că banca de aici, alături de care lucrezi, oferă soluții avantajoase la plata cu cardul în online.

Verifică-ți comisioanele și regulile la plata în online și alege un partener bancar care nu-și ia o felie prea mare din câștigurile tale în alte țări.

În al treilea rând, gândește-te la strategia de promovare.

Comunicarea pe o piață nouă este un efort. Dar cu partenerii potriviți, reușești să vezi rezultate, dacă ești conștiincios.— Remus Lucuț

Și asta e adevărat din foarte multe motive.

  • diferențe de strategii
  • diferențe culturale
  • diferențe lingvistice
  • diferențe în platformele de promovare

Și multe altele.

Când îți faci intrarea pe o piață, caută un partener în comunicare care înțelege industria ta și particularitățile ei pe scena internațională. Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să cauți o agenție de marketing de-acolo (deși e recomandat). Poți în continuare să lucrezi cu cineva din România, dar verifică dacă au experiență în comunicarea din țările respective.

Nu uita nici de diaspora. Aproape 4 milioane de români locuiesc în străinătate, majoritatea în țări bogate precum UK, Germania, Italia sau Spania. În foarte multe orașe, sunt comunități cu zeci de mii de oameni, printre care și antreprenori.

Remus Lucuț primește mesaje de la afaceriști români mutați în afară care doresc să deschidă afaceri cu produse tradiționale românești. Asta e o oportunitate uriașă! Dacă vrei să internationalizezi orice cu specific românesc, încearcă să stabilești legături cu românii mutați în afară. Hai să spunem că ți-a mers bine. Ai ales industria bine, localizarea a mers că la carte. Ai o poziție acum și pe altă piață.

Cum poți dezvolta prezența ta internațională?

Mereu există alternativa internaționalizării pe mai multe piețe, procesul este repetabil. Dar pentru o evoluție care se simte, trebuie să îți eficientizezi activitatea.

Soluția? ERP-uri (Enterprise Resource Planning).

ERP-urile sunt baze de date “deștepte” care permit automatizarea unor procese, cum ar fi: livrarea, comunicarea cu clienții post-achiziție, reumplerea stocului. Și orice altceva funcționează cu un software. Automatizarea de acest tip e foarte importantă mai ales dacă ai furnizori de fulfillment, ce distribuie produsele tale din depozite din Europa - toată colaborarea cu ei va fi eficientizată prin ERP-uri.

Totodată, încearcă să îți dezvolți prezența și pe marketplace-urile faimoase din noua ta piață. Cum avem eMag în România, așa există Allegro în Polonia. Și dacă nu există un marketplace puternic într-o țară, Amazon e următoarea destinație. Prin prezența pe aceste platforme, îți lărgești orizonturile - ai acces și la alte canale prin care clienții pot să te găsească.

Cât despre viitor...

Tot mai mulți comercianți vin cu produse noi, deci există și o cerere din ce în ce mai mare pentru servicii în e-commerce. Asta înseamnă și o competiție crescută, deci trebuie să înțelegi ce te face pe tine o alternativă bună pentru cumpărători.

Dar asta nu înseamnă că trebuie să reinventezi roata la fiecare pas. Construiește produse care augmentează punctele tale forte. Stabilește-ți o bază puternică și legături cu parteneri care îți înțeleg nevoile, mai ales când faci tranziția spre o piață nouă. Dacă ai asta, ești pe drumul cel bun.

Tu te gândești să îți internaționalizezi afacerea?

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog Business #BeyondEcommerce De: Mara Florea

Te-ai gândit vreodată cum ar fi ca roboții să se ocupe de tot procesul tău de vânzare, de la comandă până la livrare?

Cum ar fi să nu fie nevoie să intervii, ci doar să supervizezi sistemele? Exact asta este specializarea lui Georgian Roșu, General Manager la Pluriva. Nu e vorba chiar de “roboți”, ci de ERP-uri (Enterprise Resource Planning) care automatizează procese din afacerea ta.

Digitalizarea prin automatizare este un demers pe care e musai să îl ai în planurile tale dacă îți dorești să crești productivitatea muncii. Dar pentru început trebuie să descoperi mai în detaliu ce implică automatizarea prin ERP.

Ce sunt automatizările de tip ERP?

ERP-urile sunt soluții integrate de Business Management. De cele mai multe ori se întâmplă în timp real și sunt mediate de software făcut la comandă. Poți obține cele mai bune rezultate când ERP-urile urmăresc resursele unei afaceri - bani, materie primă, capacitatea de producție și orice altceva ți-ar trece prin cap.

Ca să înțelegi mai bine domeniul, imaginează-ți o bază de date “smart” - asta sunt ERP-urile. De cele mai multe ori, furnizorii de integrări ERP se poziționează ca parteneri, pentru că fiecare afacere are nevoie de automatizări diferite. Implicit, orice colaborare în sfera automatizărilor începe cu o analiză a afacerii tale, ca potențial client pentru un furnizor de ERP.

Dacă ești interesat să-ți automatizezi procesele din afacere, ține minte că ai nevoie de colaboratori care reușesc să înțeleagă bine domeniul în care activezi folosesc și produc tehnologie de calitate.

Cum te ajută, concret, ERP-urile?

Automatizările de tip ERP cresc productivitatea firmei. Automat, eficiența angajaților resimte un spor. De la 2 ore câștigate prin umplerea automată de tabele până la întregi fluxuri optimizate, ERP-urile se ocupă de activități repetitive și te pot ajuta să îmbunătățești fluxurile de comenzi. De asta, când implementezi asemenea sisteme, tu și oamenii din organizația ta veți avea mai mult timp să vă ocupați de ceea ce e important pentru afacere.

Sandu Băbășan, CEO Blugento, completează informațiile lui Georgian cu un mesaj foarte plin de sens:

Magazinul online este doar o vitrină, ERP-ul este centrul activității comerciale— Sandu Băbășan.

Cum te poate ajuta să ai o soluție unitară:

Automatizări Online

Primul pas într-o colaborare cu scopul automatizării este consemnarea fluxurilor.

În primul rând, pe ce canale îți desfășori activitatea?

Dacă ai doar un site e-commerce, procesele ce pot fi integrate sunt considerabil mai puține decât dacă ai mai multe site-uri și showroom-uri offline. Indiferent de situație, toate canalele sunt preluate, analizate și automatizate. Dacă lucrezi cu stoc propriu, după integrarea ERP-ului, comanda din magazinul tău va fi preluată de sistem, trimisă în baza de date a depozitului și (în funcție de posibilitățile depozitului) trimisă direct către client.

Evident, amploarea a ceea ce îți poate oferi un ERP depinde și de posibilitățile tale și ale afacerii tale. Dar e bine să știi că acolo unde e loc de automatizare, un ERP e cel mai potrivit instrument, menit să îți ușureze treaba. Dacă lucrezi cu furnizori, după preluarea comenzii totul intră pe un flux destul de complex. Comanda va fi automat trimisă către furnizori și în momentul în care a fost livrată va fi automat trimisă către client. Totuși, nu se întâmplă nimic prin magie.

Trebuie să agregăm toate informațiile, de pe toate canalele, și să le expunem dacă vrem să automatizăm eficient un sistem.— Georgian Roșu

Automatizările ERP sunt un proces complex, care presupun o analiză amănunțită a prezenței tale online și offline. Automatizări Externe Posibilitățile ERP-urilor nu se opresc (nici pe departe) aici. Și livrarea poate fi automatizată, sincronizând baza de date a depozitului cu AWB-ul atribuit de firma de curierat.

Mai mult, toate aspectele financiare pot fi automatizate. De exemplu, se poate prelua și integra borderoul livratorului ca să automatizezi plățile în funcție de specificitățile fiecărei comenzi. Pe de altă parte, poți să urmărești tot cash flow-ul și să folosești ERP-uri ca să trimiți automat declarații contabile. Asta e ce contruiește Georgian Roșu la Pluriva și e încântat să observe că, atunci când antreprenorii își dau seama de ce oferă ERP, majoritatea exclamă: “Wow, unde sunt azi și unde aș putea ajunge…!” Aici intervine și cea mai mare provocare în colaborarea pe partea de ERP-uri.

Cea mai mare provocare în colaborările ce implică ERP-uri, este că totul trebuie înțeles pas cu pas.— Georgian Roșu

Integrarea cu un sistem atât de complex aduce o schimbare la nivelul întregii organizații. Dacă te gândești la toate departamentele unei afaceri - operațional, financiar, resurse umane, tehnic - performanța fiecărui departament poate fi îmbunătățită de ERP-uri.

Mai mult, pentru o soluție valoroasă, e necesar ca integrările să comunice între ele. Dacă automatizezi trimiterea declarațiilor contabile, dar n-ai nicio bază de date care să urmărească încasările din comenzi și plățile către livrator, n-ai să câștigi mare lucru.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Automatizări Complexe

Nu, încă n-am terminat cu posibilitățile ERP-urilor.

La un nivel înalt, automatizările pot optimiza chiar și aspectele din interiorul depozitelor. Fluxurile de warehouse management system pot optimiza mișcările de marfă, aranjarea lor și aducerea la rampă. Mereu apar idei noi (dar și provocări) în legătură cu ce se poate automatiza.

În sine, poate nu sună uimitor să-ți automatizezi depozitul. Dar dacă te gândești la un sistem complet integrat, cu baze de date deștepte de la primul punct - comanda, și până la livrare, îți dai seama de posibilitățile pe care un sistem ERP elaborat le aduce în afacerea ta. Iar dacă te gândești și la cum vor afecta asemenea sisteme echipa și oamenii care lucrează alături de tine… e foarte bine.

E bine și pentru tine, ca antreprenor, și pentru ei, ca membri ai echipei tale. E crucial să comunici deschis cu ei.

Schimbările în Organizație

Un sistem complet integrat poate să schimbe radical felul în care îți desfășori activitatea. Pentru un exemplu despre ce ne rezervă viitorul, citește despre primul sistem de “humanless warehouse”. Nu e un sistem perfect și mai sunt multe de îmbunătățit până când asta va deveni o rutină. Aceasta este direcția înspre care se îndreaptă comerțul.

Nu vrei că angajații tăi să se sperie că vor fi înlocuiți de roboți. Și nici nu vrei că angajații tăi să nu-și folosească timpul câștigat prin automatizare, în scopuri mai creative. Din acest motiv, e important ca și ei să înțeleagă integrarea cu un sistem ERP și ce reprezintă tot procesul.

Mai mult, surplusul de forță de muncă survenit nu trebuie neapărat trimis acasă. Poți să le redirecționezi orele câștigate către acțiuni pe care oricum ar fi preferat să petreacă mai mult timp.

Se întâmplă des ca în departamentele din cadrul firmelor, acolo unde angajații nu sunt eficienți, să apară frustrarea. - — Sandu Băbășan

Și e normal. Nimănui nu-i place să populeze tabele la nesfârșit sau să preia comenzi și să le scrie pe o foaie pentru a trimite un e-mail la sfârșitul zilei. Automatizarea cu ERP-uri poate fi o oportunitate perfectă ca să îmbunătățești eficiența angajaților și să susții dezvoltarea abilităților pe care le au. Iar asta va afecta, implicit, împlinirea pe care o simt angajații tăi la locul de muncă. Și dacă este bine implementată, automatizarea poate chiar să dea o claritate mai mare activității tale.

Automatizarea vine să pună cap la cap pe toți oamenii și sistemele mici din firmă și toată lumea știe exact ce are de făcut.— Georgian Roșu

Care sunt dificultățile în integrarea cu un sistem ERP? Georgian vorbește din experiența lui și din ce a observat din munca alături de alți antreprenori și consideră că, pe lângă provocările organizaționale, există și alte impedimente pe care trebuie să le iei în calcul. De exemplu, spune el, e crucial să înțelegi contextul tehnic din care vii. În majoritatea cazurilor de automatizare ERP, antreprenorul înțelege cât de cât ideea și vrea să automatizeze toate procesele. Dar nu are un fundament sustenabil.

Site-ul care există este adesea vechi, făcut amatoricește, iar asta îngreunează procesul de automatizare. E crucial să ai o platformă de calitate.— Georgian Roșu

Iar asta este o problemă reală.

Urmărește aici întregul interviu video cu Georgian Roșu - General Manager, Pluriva

Situații de care riști să te lovești când încerci să automatizezi un site care nu e construit profi.

Erori. 

Tehnologiile vechi nu sunt compatibile cu cele mai noi sisteme ERP.

Ineficiență.

Durează mult mai mult să integrezi un site vechi decât o platformă de ecommerce cu cele mai noi resurse și template-uri.

Rezultate scăzute.

Degeaba automatizezi comenzile dacă ele nu apar. Un site care nu e responsive sau cu un aspect învechit nu va converti vizitatorii în clienți.

Acesta e motivul pentru care Pluriva recomandă de multe ori și colaborarea cu un terț care să dezvolte site-ul afacerii.

În plus, și mai simplu și cu o eficiență mai sporită este să construiești integrările odată cu platforma. La ce să te aștepți de la automatizări ERP în viitor? Dacă încă nu te-au uimit posibilele aplicări ale ERP-urilor, poți să iei în calcul perspectivele de viitor care sunt îndrăznețe și sună bine de tot.

Georgian și Pluriva, la fel ca alte afaceri din domeniu, țintesc spre conectarea ERP-urilor între ele. Azi poți să ai o firmă de distribuție prin e-commerce și să-i eficientizezi toate procesele prin ERP.

Similar, poți să ai o firmă de curierat și să-i optimizezi depozitul prin integrări de warehouse management. Georgian crede că în 2020, viitorul automatizărilor se va concentra să creeze un lanț întreg de distribuție cât mai automatizat.

Noi chiar acum lucrăm la automatizări care leagă ERP-urile între ele. Pentru că cred cu tărie că asta este direcția pentru 2020.— Georgian Roșu

Să creezi baze de date deștepte care să permită “roboților” din fiecare afacere să comunice între ei. Într-un astfel de viitor, chiar dacă ai un flux complex ce implică și distribuitori, furnizori sau servicii de curierat, toată activitatea poate fi automatizată, de la “click buy” până la apelul curierului că a ajuns în fața casei tale, dacă ești tu în rolul de client. Și asta dacă nu luăm în calcul self driving cars. :)

Uite ce trebuie să reții din articol!

  • Automatizările de tip ERP sunt baze de date deștepte, care optimizează procesele unei afaceri.
  • Poți sa optimizezi comanda și livrarea de produse online.
  • Poți să optimizezi comunicarea cu livratorul.
  • Poți sa folosești un sistem de warehouse management ca să automatizezi procesele din depozit.
  • Poți să automatizezi declarațiile contabile și alte aspecte financiare.
  • Trebuie să ajuți angajații să înțeleagă schimbarea ce vine când implementezi un sistem de tip ERP.
  • Ai nevoie de un fond tehnic bun pentru integrarea eficientă cu ERP-uri.
  • Viitorul ne rezervă lanțuri întregi de ERP-uri interconectate.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce #BeyondEcommerce De: Mara Florea

Din profilul LinkedIn, Eugen Predescu deține titlul sugestiv de Chief Canopyst, un joc de cuvinte inteligent care utilizează și numele companiei pe care o conduce: Canopy. Compania, o agenție de marketing și advertising, are cu ce să se mândrească. Se află în top 3 agenții pe performance marketing din România concentrându-se în special pe zona de PPC (pay per click).

Performance marketing implică o formă de promovare pentru care clientul plătește în funcție de rezultate, de asta, cifrele și metricele care demonstrează rezultatele sunt cele pe care marketerii își concentrează întreaga atenție.

Performance marketing - rezultate imediate sau pe termen lung?

E mai greu să construiești o campanie durabilă atunci când e vorba de nevoi imediate. — Eugen Predescu

Dacă este necesar să facă o campanie ce satisface nevoia imediată, Eugen alege să pună accent pe awareness și într-un timp relativ scurt ai observa un val de clienți interesați de produsele promovate. Totuși, Canopy și echipa agenției, este de părere că o campanie bună este cea construită pe termen lung. O asemenea campanie aduce constant clienți noi și crește considerabil profitul de-a lungul anilor.

Ba mai mult, este mai ușor când tu, antreprenorul, îți dai seama că poți să folosești campaniile pe termen lung ca să îți planifici un exit în trei ani, de exemplu. Când se întâmplă asta, echipa de marketing devine partenerul tău strategic care te susține și te conduce în direcția pe care ți-o dorești. Dorința ta, a celui care dezvolți un parteneriat cu o agenție cum e Canopy, e rădăcina de la care se construiește planul de marketing. Când tu știi ce vrei, strategia de marketing e mai ușor de construit și este eficientă.

E mai ușor să convingi clientul să cumpere atunci când îl integrezi în comunitatea ta, decât atunci când te duci spre el doar pe bază de nevoie.— Eugen Predescu

De ce să ții cont când construiești o campanie de performance marketing

În funcție de nevoi, o campanie marketing poate fi gândită prin două perspective:

Pe termen scurt: poți să satisfaci nevoia imediată a clienților, printr-un preț cât mai scăzut și să construiești o campanie astfel încât să servească această nevoie.

Pe termen lung: trebuie să construiești o strategie complexă care să se bazeze pe toate proprietățile online – în acest fel, clientul își va aminti de tine, va apela tot la tine și în timp se va fideliza. În plus, pe tine ca antreprenor te interesează mereu bugetul pe care îl investești în campaniile de marketing.

În funcție de bugetul pe care îl ai și de felul în care vrei să îl folosești, poți să te afli în una din următoarele situații:

Dacă ai buget limitat – sau vrei să impui limite, campania de marketing e construită în aceste limite, de cele mai multe ori cu modificări ce apar pe parcurs, uneori în funcție de competiție.

Dacă ai buget nelimitat – atunci când tu alegi să oferi un buget nelimitat cât timp campania de marketing se încadrează în limitele costului per conversie. Aici flexibilitatea crește, iar campania de marketing se poate axa, inițial, pe nevoi imediate, după care își lărgește orizontul ca să atragă exact clienții care caută o soluție pentru problema lor, iar produsul sau serviciul tău o rezolvă.

Dacă vrei să fii eficient în marketing online ar trebui să mergi cât de larg îți permite costul de conversie ca să obții cât mai multe conversii în marja pe care și-o dorește clientul. — Eugen Predescu

Marketingul online construit strategic este o combinație de gândire axată pe soluții și unelte care susțin procesul de implementare a soluțiilor. De asta platformele online sunt un factor vital în desfășurarea campaniei de marketing.

Pentru Eugen, relația cu acestea variază de la client la client. Ca să creeze o campanie amplă, cu rezultate pe măsură, el are nevoie să dezvolte relații eficiente cu programatorii care se ocupă de magazinul tău online. În zona de ecommerce întâlnești o simbioză între zona din spate a site-ului, oamenii care o gestionează, clientul direct, adică antreprenorul, și oamenii de marketing care trebuie să genereze vânzări.

E mult mai eficient când există o comunicare directă între developer și omul de marketing, fără să intervii tu, antreprenorul, în proces. Marketerul observă schimbări în funcție de acțiunile din campanie și îi cere developerului să adauge/să elimine elemente. În online, așa cum știi deja, viteza contează. Un om în minus în procesul de comunicare/intermediere, poate să îți aducă la schimb timp și mai puține gânduri.

Urmărește întreg interviul video cu Eugen Predescu

Cum te pregătești de Black Friday

Ar fi ideal să ai în vedere că o campanie reușită de Black Friday începe încă din primele săptămâni din an.

Black Friday începe încă din prima lună a anului. — Eugen Predescu

Tu, ca antreprenor, ai avea timp să alegi produsele pe care le incluzi în campanie, să gândești stocurile și legăturile cu furnizorii, ofertele de preț și felul în care vrei să comunici cu clienții, de Black Friday. De asemenea, echipa de marketing ar avea posibilitatea să dezvolte campanii în primele luni din an, care să ducă clientul până în punctul de vânzare din perioada de la finalul anului.

Până în ianuarie nu trebuie să ne odihnim deloc. După Black Friday urmează partea cea mai bună parte din an pentru e-commerce. — Eugen Predescu

Ultimele luni din an contează enorm, mai ales în zona de ecommerce. Dacă vrei să fii în joc și să profiți de Black Friday, promoțiile de iarnă, luna cadourilor și finalul de an, trebuie să te pregătești din timp, să ai strategiile puse la punct și să te asiguri că echipa ta de marketing e pregătită să gestioneze valul de clienți care vine spre voi.

Se întâmplă des să ai o echipă de marketing care generează rezultate foarte bune, dar care, din păcate, nu sunt susținute de sistemul tehnic pe care e construit magazinul tău online. Serverele care se supraîncarcă și devin indisponibile sunt coșmarul marketerilor și al antreprenorilor - după ce ai muncit câteva săptămâni să pui pe picioare toate elementele din campanie, după ce îi dai drumul și vezi că produce rezultate frumoase… să pice serverul și să oprească tot procesul e ultimul lucru pe care ți-l dorești.

Verifică din timp serverele site-ului tău. Ai grijă să fie funcționale, optimizate și pregătite de Black Friday.—Eugen Predescu

Trenduri pentru 2020 în performance marketing

Dacă vrei să știi ce urmează în 2020, Eugen te sfătuiește să fii atent la Youtube Ads. Acesta va fi trendul principal pentru anul ce urmează, cel puțin după părerea lui și își susține opinia în baza unor cifre, ca orice marketer care se respectă:

  • Prețul e scăzut – între 2 și 4 bani per vizualizare;
  • Dacă cineva decide să dea skip, nu te costă nimic;
  • Abilitatea conversiei – din reclama de pe Youtube poți să trimiți clientul către magazinul online, site etc., cu un singur click;
  • În 2019 reclamele de pe Youtube au prins putere în marketingul online;
  • Conținutul video își continuă ascensiunea și în 2020; competiția e mai mică decât pe alte canale de Social Media;
  • Poți să obții vizibilitate la costuri reduse;
  • Ai spațiul în care să construiești o comunitate în care clienții tăi pot să comunice între ei, iar tu poți să te folosești de Youtube ca să dezvolți planuri de fidelizare.

Recent a apărut și în România Google Shopping, iar Eugen folosește Google Shopping Ads - un model ce permite o filtrare mult mai nișată a clienților. În acest fel, poate sa construiască o campanie de marketing extrem de particularizată pe anumite limite de prețuri sau caracteristici ale produselor.

Urmează perioada în care poți să ai cele mai bune vânzări pentru magazinul tău online. Caută detaliile care fac diferența, asigură-te că tehnic e totul pus la punct, stabilește o comunicare eficientă cu oamenii tăi de marketing și pornește cu încredere campaniile online. 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Interviuri #BeyondEcommerce De: Blugento

Campanii eficiente de marketing online

Ultimele luni din an sunt lunile de foc pentru orice business. Indiferent de domeniul în care activezi, dacă ești atent și reușești să planifici atent ultimul trimestru, poți să obții cele mai bune cifre din tot anul. Iar când vorbim despre ecommerce și magazine online, perioada finalului de an poate reprezenta principala perioadă de vânzări, încasări și modificări de stocuri. Dar cum faci să profiți de frenezia lui Black Friday, a lunii reducerilor și a lunii lui Moș Crăciun?

Te folosești de Marketing Online și îl faci bine, eficient. — Elena Dobre.

Elena conduce agenția Zarbi și construiește, împreună cu echipa ei, campanii online pentru business-uri locale și internaționale. A adunat experiență, rezultate și o gândire strategică pe care o folosește ca să obțină rezultate pentru clienții ei.

În calitate de expert în dezvoltarea campaniilor online, Elena lucrează cu antreprenori care au deja magazine online sau site-uri, iar mulți dintre ei și-au pregătit site-urile pentru perioada ce urmează. Dacă vrei să obții rezultate maxime în următoarele săptămâni, trebuie să știi că pregătirea începe… cu multe luni înainte.

Nu poți să fii eficient și să obții vânzări record dacă nu ai pregătit toate detaliile tehnice care să te susțină în procesul de vânzare.

Uite care sunt elementele-cheie pe care trebuie să le ai în vedere:

1. Date reale, corecte, măsurate

Avantajul pe care îl are un antreprenor care vinde în online față de cel care are doar magazin offline, poate să facă diferența între succes și faliment.

În online poți să măsori și să urmărești tot: ai date în timp real, știi constant câți oameni sunt în magazinul tău online, poți să vezi unde stau utilizatorii, ce produse caută și cât timp trece până când decid să cumpere. Practic, dacă faci tracking corect reușești să afli care e comportamentul clientului tău și apoi poți să folosești aceste informații ca să construiești funneluri de vânzări cu rezultate uimitoare.

E bine să:

  • te asiguri că ai codul pentru Google Analytics instalat;
  • faci setările pentru Google Ads (conversion tracking);
  • verifici dacă Pixelul pentru Facebook e corect pus în site;
  • urmărești că ai, din punct de vedere tehnic, toate setările active pentru remarketing.

Când ai toate elementele de tracking instalate, poți să profiți de viteza pe care online-ul ți-o oferă. Ai date reale, măsurate corect, așa că poți să analizezi ce funcționează în campania ta și unde e nevoie să faci îmbunătățiri. Și poți să le faci pe loc, cu doar câteva click-uri. Antreprenorul, adică tu, este cel care ia deciziile și cel care construiește al doilea element-cheie:

2. Feed-ul de produse

Adică lista de produse sau servicii pe care vrei să le vinzi.

Oamenii de marketing nu pot să lucreze singuri. Au nevoie de antreprenor și împreună trebuie să dezvolte un proces de comunicare continuu.— Elena Dobre

Scopul unei agenții de marketing este să te ajute să vinzi. Iar cele mai bune rezultate le obții atunci când ai o colaborare strânsă între oamenii de dezvoltare și specialiștii în marketing. Trebuie să știi foarte clar ce vinzi, ce stocuri ai la dispoziție, care sunt ofertele de preț și cui te adresezi.

Urmărește video-ul de mai jos cu Elena Dobre - CEO Zarbi

Pe lângă toate astea, să fii în contact direct cu oamenii de marketing înseamnă să poți să ajustezi la timp ofertele, canalele și comunicarea ta, în funcție de feedback-ul primit de la clienți.

Vrei să știi constant:

  • care sunt produsele cel mai populare din nișa ta;
  • cum le caută lumea; unde le accesează;
  • cum devin ele populare, în mediul online.

Iar Elena are și un sfat pentru tine, dacă vrei să profiți de tehnologie: folosește Google Shopping - o platformă recent lansată și în România, care funcționează ca un comparator de prețuri.

Deja sunt multe branduri în Google Shopping. E adevărat, sunt brandurile mari, dar dacă înțelegi cum funcționează platforma și te pregătești din timp să fii și tu acolo, vei avea un avantaj în fața concurenței tale.

3. Listele de audiență

Listele de audiență sunt strâns legate de primul element-cheie. Dacă setezi și măsori tot ce poți măsura în magazinul tău online, reușești să îți construiești ceea ce marketerii numesc aurul unui om de vânzări: listele de clienți.

Din fericire, online-ul îți permite să știi tot despre comportamentul clienților tăi în site, așa că e ușor să creezi liste care să îți arate cine ce cumpără - ce tipologie de client finalizează procesul de achiziție și care e audiența care navighează în site, adună informații, dar nu duce acțiunea de cumpărare la final.

Dacă ai avea doar un magazin offline, nu ai avea cum să știi de câte ori a intrat în magazinul tău o persoană, până să cumpere. Dar în online știi. Și când știi asta, te poți folosi de content marketing ca să dezvolți funnel-uri complexe în care să îl atingi pe client de mai multe ori: nu doar prin vânzare, ci și prin articole relevante pentru el, informații despre produsele tale sau evenimente speciale în care poate să descopere ce vinzi.

De exemplu, de Black Friday poți să faci reclame targetate clienților care anul trecut au cumpărat de la tine sau au fost în site-ul tău în aceeași perioadă. Știi cine sunt, știi că sunt sensibili la reducerile de preț sau la ofertele speciale, așa că tot ce ai de făcut e să te folosești de reclame bine făcute ca să îi readuci în site și să îi transformi în clienți. Trebuie să fii atent, însă: nu exagera și nu te deveni agasant.

O campanie de marketing eficientă e o campanie care nici măcar nu se simte ca o campanie de marketing. Și perioada de Black Friday e ideală pentru că toată lumea știe ce se întâmplă, clienții sunt pregătiți de cumpărături, psihic au așteptările setate și, foarte important: tot mai mulți dintre clienți știu deja ce vor să cumpere la reduceri. Asta înseamnă că decizia de cumpărare va fi luată mult mai ușor, mai repede, iar tu, vânzătorul, trebuie doar să fii acolo unde caută clienții tăi și să le oferi ce își doresc.

Iar dacă te întrebi ce aduce nou 2020, Elena spune doar atât: automatizări.

Încurajez antreprenorii să folosească sfaturile din platformele de eCommerce. — Elena Dobre.

Și asta pentru că toate platformele sunt concentrate acum pe automatizare și pe simplificarea procesului de gestiune, vânzare și customer care. La fel ca pentru campaniile de Black Friday, și pentru anul următor, dacă urmărești să faci corect toate setările în spatele site-ului tău ai să poți să profiți de funcționalitățile pe care ți le pune la dispoziție tehnologia.

Ține minte, o campanie de marketing de succes începe cu tehnicalitățile magazinului tău online.

Folosește-te de date ca să evaluezi ce ai făcut în trecut și a funcționat, iar apoi ia informațiile și construiește-ți strategia pentru viitor. Fă remarketing eficient și folosește perioada finalului de an ca să descoperi cât mai multe despre comportamentul clientului tău. Ulterior, ai să poți să combini mediul online cu automatizările pe care le oferă tehnologia și, în timp, ai să devii un antreprenor eficient, cu rezultate în vânzări și clienți mulțumiți.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online #BeyondEcommerce De: Blugento

Florin Ciote este Head of Sales la Blugento.

În fiecare zi lucrează cu antreprenorii care au ales să aibă încredere în Blugento și care își dezvoltă afacerea online alături de echipa clujeană. Îi cunoaște, îi înțelege și a ajuns să fie omul de sprijin pentru cei care dezvoltă business-uri în ecommerce. Tocmai de asta, e foarte în măsură să descrie și să răspundă temerilor pe care, poate, și tu le ai.

În funcție de contextul în care te afli tu, ca antreprenor și contextul în care e business-ul tău, ai provocări variate. — Florin Ciote.

Dacă ai decis de curând să îți deschizi o afacere în mediul online, pe lângă faptul că probabil nu înțelegi tehnologia, mai apare și lipsa de claritate legată de ce presupune și implică o afacere.

Poate și tu, ca mulți alții, te întrebi care va fi activitatea ta, concretă, specifică. Poate va fi nevoie să schimbi profilul pe care ai început să lucrezi, atunci când vezi că piața nu răspunde așa cum sperai.

Poate încă nu ai reușit să construiești un business plan coeziv, care să îți susțină direcția. Iar dacă la toate astea adaugi și lipsa de încredere legată de dezvoltarea afacerii tale pe termen lung… e posibil să te simți copleșit de-a dreptul.

Ce temeri au antreprenorii care decid să facă un business în eCommerce

Dacă deja ai o afacere în mediul offline și ai obținut rezultate, e posibil ca frica ta cea mai mare să fie legată de tehnologie, cum funcționează, cum te poate ajuta ea și de unde să începi.

Dacă ai experiență și în offline, și în online probabil că frica ta are legătură cu criteriile pe baza cărora alegi partenerul sau colaboratorii care să te susțină în dezvoltarea afacerii tale.

Ce au în comun antreprenorii din aceste contexte este, de cele mai multe ori, faptul că nu înțeleg suficient de bine tehnologia sau soluțiile de tipul celor pe care le oferă Blugento.

  • Cum funcționează?
  • Care este procesul de realizare a magazinului online?
  • E nevoie să angajez pe cineva nou, care să se ocupe de asta?
  • Cât costă?
  • Reușesc să scot investiția în următoarele luni?

Ca să găsești răspunsuri la aceste întrebări și să alegi cei mai buni colaboratori pentru tine, e recomandat să te concentrezi pe expertiză.

  • Asigură-te că știi toate detaliile despre produsele tale.
  • Fă research și păstrează-te la curent cu informațiile din industria în care activezi.
  • Pune la punct procese care să susțină activitatea din firma ta.
  • Fii deschis să înveți cum funcționează fiecare departament și să creezi legături între departamentele de care ai nevoie să funcționeze eficient.

Când știi toate astea, frica legată de tehnologia pe care trebuie să o folosești scade. Și pe lângă asta, ai să știi ce să le ceri colaboratorilor tăi. În plus, îți va fi mult mai ușor să stabilești obiective măsurabile pe care să le poți urmări constant și pe care și tu, și membrii echipei tale, și furnizorii tăi le puteți îmbunătăți.

Te invităm să urmărești întregul interviu, mai jos.

Ce temeri au antreprenorii care au deja un magazin online

Mai există o categorie de antreprenori în care e posibil să te identifici: ai deja magazin online, ai utilizatori constant și ai comenzi lunare.

Dacă ești aici, e posibil ca problemele pe care le identifici să fie despre:

  • activități repetitive;
  • procese operaționale prost optimizate;
  • dificultăți în relația cu clienții direcți;
  • dificultăți de ordin tehnic.

Cireașa de pe tort? Update-urile pe care trebuie să le faci o dată la câteva luni.

E inevitabil, într-un domeniu atât de activ cum e ecommerce-ul, să te lovești de schimbări. Mai des sau mai rar, ele se întâmplă. Și dacă vrei să ai succes, va trebui să le accepți, să le înțelegi și să le folosești în interesul tău.

Un partener tehnic bun îți oferă o soluție potrivită tehnic, cu un Customer Success Manager dedicat nevoilor afacerii tale. —Florin Ciote.

Florin crede că oamenii care migrează de la o platformă tehnică la alta, caută un partener de încredere, nu doar un furnizor. El consideră că tu, antreprenorul, ai nevoie de cineva care să te ajute în tot procesul de scalare. Nu ai nevoie doar de un produs care să îți dea mai multe bătăi de cap.

Tocmai de asta, sfatul lui e să pui accentul și să ceri colaboratorilor tăi să aibă expertiză și cunoștințe, cu focus pe rezultat. Să cauți companii care să se transforme în partenerii tă nu doar în furnizori de servicii.

De exemplu, în cadrul Blugento, fiecare client are un account manager care se ocupă de el. Acest account manager e acolo ca să te ajute să integrezi soluțiile de ecommerce în planul amplu al organizației tale. Mai mult decât doar sistem tehnic, ai suport pentru toate detaliile care fac acel sistem să funcționeze.

Și da, e posibil să apară provocări în relația pe care o ai cu partenerul de tehnologie, pentru că așa apar în orice parteneriat în care vrei să construiești ceva calitativ, pe termen lung. Dar atât timp cât și tu, și partenerul tău înțelegeți nevoile tehnice și direcția de dezvoltare a afacerii, provocările se pot transforma în șanse de îmbunătățire a proceselor care, ulterior, se vor traduce în creșterea afacerii.

Trebuie să ai în vedere digitalizarea organizației, în general. Nu să te concentrezi doar să construiești un magazin online.Toate astea ca să atingi obiectivele finale: să crești volumul de vânzări, să dezvolți portofoliul de clienți, să scazi costurile aferente activităților repetitive. — Florin Ciote.

Ce greșeli fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în eCommerce

Una dintre greșelile pe care le fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în ecommerce, este că nu văd imaginea de ansamblu și nu își dau seama cum se leagă între ele toate elementele sistemului. De fiecare dată când mai adaugi o rotiță în sistemul tău trebuie să o vezi ca pe un element care are impact asupra tuturor elementelor din sistem.

Vrei să faci o campanie? Gândește-te la toate livrabilele de care ai nevoie: produs, stocuri, strategie de marketing, proces de vânzare, proces de customer care, proces de livrare.

Vrei să lansezi un produs nou? Ai totul pus la punct? Cum arată produsul? Ambalajul? Descrierea lui e suficient de bine scrisă încât să atragă clienții? Cum arată reclamele tale? Unde faci promovarea și cine se ocupă să măsoare ce produce acea promovare?

Când tu știi ce vrei și obiectivele tale sunt clare, reușești să comunici mult mai ușor cu partenerii, pentru că tu știi ce să le ceri, iar ei pot sa-ti ofere expertiza de care ai nevoie.

Eu mă bucur că antreprenorii înțeleg și văd ca ecommerce-ul în sine este un trend pentru 2020. — Florin Ciote.

Pentru Florin munca lui nu se simte ca muncă. Orele de stat la birou nu sunt apăsătoare, iar colaborările directe cu clienții lui sunt o plăcere. Asta pentru că a înțeles că succesul fiecărui client Blugento, e succesul Blugento, de fapt. Și tot ce face, face ca să susțină antreprenorii și magazinele lor online.

Categoric ecommerce este un trend în media digitală. O arată expansiunea din online, comportamentul clientului și perspectivele de dezvoltare pe care le văd antreprenorii. Iar acest trend se menține și în 2020.

Diferența, probabil, care va apărea în piață tot mai accentuat e legată de calitatea serviciilor și de exigențele antreprenorilor care se educă tot mai mult legat de ecommerce și care își doresc să lucreze cu cei mai buni din industrie.

Ai nevoie să ai încredere în ideea ta de business și ai nevoie de parteneri care să te susțină. De asta, ai grijă și fii exigent atunci când alegi cu cine lucrezi.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business #BeyondEcommerce De: Mara Florea