Te-ai gândit vreodată cum ar fi ca roboții să se ocupe de tot procesul tău de vânzare, de la comandă până la livrare?

Cum ar fi să nu fie nevoie să intervii, ci doar să supervizezi sistemele? Exact asta este specializarea lui Georgian Roșu, General Manager la Pluriva. Nu e vorba chiar de “roboți”, ci de ERP-uri (Enterprise Resource Planning) care automatizează procese din afacerea ta.

Digitalizarea prin automatizare este un demers pe care e musai să îl ai în planurile tale dacă îți dorești să crești productivitatea muncii. Dar pentru început trebuie să descoperi mai în detaliu ce implică automatizarea prin ERP.

Ce sunt automatizările de tip ERP?

ERP-urile sunt soluții integrate de Business Management. De cele mai multe ori se întâmplă în timp real și sunt mediate de software făcut la comandă. Poți obține cele mai bune rezultate când ERP-urile urmăresc resursele unei afaceri - bani, materie primă, capacitatea de producție și orice altceva ți-ar trece prin cap.

Ca să înțelegi mai bine domeniul, imaginează-ți o bază de date “smart” - asta sunt ERP-urile. De cele mai multe ori, furnizorii de integrări ERP se poziționează ca parteneri, pentru că fiecare afacere are nevoie de automatizări diferite. Implicit, orice colaborare în sfera automatizărilor începe cu o analiză a afacerii tale, ca potențial client pentru un furnizor de ERP.

Dacă ești interesat să-ți automatizezi procesele din afacere, ține minte că ai nevoie de colaboratori care reușesc să înțeleagă bine domeniul în care activezi folosesc și produc tehnologie de calitate.

Cum te ajută, concret, ERP-urile?

Automatizările de tip ERP cresc productivitatea firmei. Automat, eficiența angajaților resimte un spor. De la 2 ore câștigate prin umplerea automată de tabele până la întregi fluxuri optimizate, ERP-urile se ocupă de activități repetitive și te pot ajuta să îmbunătățești fluxurile de comenzi. De asta, când implementezi asemenea sisteme, tu și oamenii din organizația ta veți avea mai mult timp să vă ocupați de ceea ce e important pentru afacere.

Sandu Băbășan, CEO Blugento, completează informațiile lui Georgian cu un mesaj foarte plin de sens:

Magazinul online este doar o vitrină, ERP-ul este centrul activității comerciale— Sandu Băbășan.

Cum te poate ajuta să ai o soluție unitară:

Automatizări Online

Primul pas într-o colaborare cu scopul automatizării este consemnarea fluxurilor.

În primul rând, pe ce canale îți desfășori activitatea?

Dacă ai doar un site e-commerce, procesele ce pot fi integrate sunt considerabil mai puține decât dacă ai mai multe site-uri și showroom-uri offline. Indiferent de situație, toate canalele sunt preluate, analizate și automatizate. Dacă lucrezi cu stoc propriu, după integrarea ERP-ului, comanda din magazinul tău va fi preluată de sistem, trimisă în baza de date a depozitului și (în funcție de posibilitățile depozitului) trimisă direct către client.

Evident, amploarea a ceea ce îți poate oferi un ERP depinde și de posibilitățile tale și ale afacerii tale. Dar e bine să știi că acolo unde e loc de automatizare, un ERP e cel mai potrivit instrument, menit să îți ușureze treaba. Dacă lucrezi cu furnizori, după preluarea comenzii totul intră pe un flux destul de complex. Comanda va fi automat trimisă către furnizori și în momentul în care a fost livrată va fi automat trimisă către client. Totuși, nu se întâmplă nimic prin magie.

Trebuie să agregăm toate informațiile, de pe toate canalele, și să le expunem dacă vrem să automatizăm eficient un sistem.— Georgian Roșu

Automatizările ERP sunt un proces complex, care presupun o analiză amănunțită a prezenței tale online și offline. Automatizări Externe Posibilitățile ERP-urilor nu se opresc (nici pe departe) aici. Și livrarea poate fi automatizată, sincronizând baza de date a depozitului cu AWB-ul atribuit de firma de curierat.

Mai mult, toate aspectele financiare pot fi automatizate. De exemplu, se poate prelua și integra borderoul livratorului ca să automatizezi plățile în funcție de specificitățile fiecărei comenzi. Pe de altă parte, poți să urmărești tot cash flow-ul și să folosești ERP-uri ca să trimiți automat declarații contabile. Asta e ce contruiește Georgian Roșu la Pluriva și e încântat să observe că, atunci când antreprenorii își dau seama de ce oferă ERP, majoritatea exclamă: “Wow, unde sunt azi și unde aș putea ajunge…!” Aici intervine și cea mai mare provocare în colaborarea pe partea de ERP-uri.

Cea mai mare provocare în colaborările ce implică ERP-uri, este că totul trebuie înțeles pas cu pas.— Georgian Roșu

Integrarea cu un sistem atât de complex aduce o schimbare la nivelul întregii organizații. Dacă te gândești la toate departamentele unei afaceri - operațional, financiar, resurse umane, tehnic - performanța fiecărui departament poate fi îmbunătățită de ERP-uri.

Mai mult, pentru o soluție valoroasă, e necesar ca integrările să comunice între ele. Dacă automatizezi trimiterea declarațiilor contabile, dar n-ai nicio bază de date care să urmărească încasările din comenzi și plățile către livrator, n-ai să câștigi mare lucru.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Automatizări Complexe

Nu, încă n-am terminat cu posibilitățile ERP-urilor.

La un nivel înalt, automatizările pot optimiza chiar și aspectele din interiorul depozitelor. Fluxurile de warehouse management system pot optimiza mișcările de marfă, aranjarea lor și aducerea la rampă. Mereu apar idei noi (dar și provocări) în legătură cu ce se poate automatiza.

În sine, poate nu sună uimitor să-ți automatizezi depozitul. Dar dacă te gândești la un sistem complet integrat, cu baze de date deștepte de la primul punct - comanda, și până la livrare, îți dai seama de posibilitățile pe care un sistem ERP elaborat le aduce în afacerea ta. Iar dacă te gândești și la cum vor afecta asemenea sisteme echipa și oamenii care lucrează alături de tine… e foarte bine.

E bine și pentru tine, ca antreprenor, și pentru ei, ca membri ai echipei tale. E crucial să comunici deschis cu ei.

Schimbările în Organizație

Un sistem complet integrat poate să schimbe radical felul în care îți desfășori activitatea. Pentru un exemplu despre ce ne rezervă viitorul, citește despre primul sistem de “humanless warehouse”. Nu e un sistem perfect și mai sunt multe de îmbunătățit până când asta va deveni o rutină. Aceasta este direcția înspre care se îndreaptă comerțul.

Nu vrei că angajații tăi să se sperie că vor fi înlocuiți de roboți. Și nici nu vrei că angajații tăi să nu-și folosească timpul câștigat prin automatizare, în scopuri mai creative. Din acest motiv, e important ca și ei să înțeleagă integrarea cu un sistem ERP și ce reprezintă tot procesul.

Mai mult, surplusul de forță de muncă survenit nu trebuie neapărat trimis acasă. Poți să le redirecționezi orele câștigate către acțiuni pe care oricum ar fi preferat să petreacă mai mult timp.

Se întâmplă des ca în departamentele din cadrul firmelor, acolo unde angajații nu sunt eficienți, să apară frustrarea. - — Sandu Băbășan

Și e normal. Nimănui nu-i place să populeze tabele la nesfârșit sau să preia comenzi și să le scrie pe o foaie pentru a trimite un e-mail la sfârșitul zilei. Automatizarea cu ERP-uri poate fi o oportunitate perfectă ca să îmbunătățești eficiența angajaților și să susții dezvoltarea abilităților pe care le au. Iar asta va afecta, implicit, împlinirea pe care o simt angajații tăi la locul de muncă. Și dacă este bine implementată, automatizarea poate chiar să dea o claritate mai mare activității tale.

Automatizarea vine să pună cap la cap pe toți oamenii și sistemele mici din firmă și toată lumea știe exact ce are de făcut.— Georgian Roșu

Care sunt dificultățile în integrarea cu un sistem ERP? Georgian vorbește din experiența lui și din ce a observat din munca alături de alți antreprenori și consideră că, pe lângă provocările organizaționale, există și alte impedimente pe care trebuie să le iei în calcul. De exemplu, spune el, e crucial să înțelegi contextul tehnic din care vii. În majoritatea cazurilor de automatizare ERP, antreprenorul înțelege cât de cât ideea și vrea să automatizeze toate procesele. Dar nu are un fundament sustenabil.

Site-ul care există este adesea vechi, făcut amatoricește, iar asta îngreunează procesul de automatizare. E crucial să ai o platformă de calitate.— Georgian Roșu

Iar asta este o problemă reală.

Urmărește aici întregul interviu video cu Georgian Roșu - General Manager, Pluriva

Situații de care riști să te lovești când încerci să automatizezi un site care nu e construit profi.

Erori. 

Tehnologiile vechi nu sunt compatibile cu cele mai noi sisteme ERP.

Ineficiență.

Durează mult mai mult să integrezi un site vechi decât o platformă de ecommerce cu cele mai noi resurse și template-uri.

Rezultate scăzute.

Degeaba automatizezi comenzile dacă ele nu apar. Un site care nu e responsive sau cu un aspect învechit nu va converti vizitatorii în clienți.

Acesta e motivul pentru care Pluriva recomandă de multe ori și colaborarea cu un terț care să dezvolte site-ul afacerii.

În plus, și mai simplu și cu o eficiență mai sporită este să construiești integrările odată cu platforma. La ce să te aștepți de la automatizări ERP în viitor? Dacă încă nu te-au uimit posibilele aplicări ale ERP-urilor, poți să iei în calcul perspectivele de viitor care sunt îndrăznețe și sună bine de tot.

Georgian și Pluriva, la fel ca alte afaceri din domeniu, țintesc spre conectarea ERP-urilor între ele. Azi poți să ai o firmă de distribuție prin e-commerce și să-i eficientizezi toate procesele prin ERP.

Similar, poți să ai o firmă de curierat și să-i optimizezi depozitul prin integrări de warehouse management. Georgian crede că în 2020, viitorul automatizărilor se va concentra să creeze un lanț întreg de distribuție cât mai automatizat.

Noi chiar acum lucrăm la automatizări care leagă ERP-urile între ele. Pentru că cred cu tărie că asta este direcția pentru 2020.— Georgian Roșu

Să creezi baze de date deștepte care să permită “roboților” din fiecare afacere să comunice între ei. Într-un astfel de viitor, chiar dacă ai un flux complex ce implică și distribuitori, furnizori sau servicii de curierat, toată activitatea poate fi automatizată, de la “click buy” până la apelul curierului că a ajuns în fața casei tale, dacă ești tu în rolul de client. Și asta dacă nu luăm în calcul self driving cars. :)

Uite ce trebuie să reții din articol!

  • Automatizările de tip ERP sunt baze de date deștepte, care optimizează procesele unei afaceri.
  • Poți sa optimizezi comanda și livrarea de produse online.
  • Poți să optimizezi comunicarea cu livratorul.
  • Poți sa folosești un sistem de warehouse management ca să automatizezi procesele din depozit.
  • Poți să automatizezi declarațiile contabile și alte aspecte financiare.
  • Trebuie să ajuți angajații să înțeleagă schimbarea ce vine când implementezi un sistem de tip ERP.
  • Ai nevoie de un fond tehnic bun pentru integrarea eficientă cu ERP-uri.
  • Viitorul ne rezervă lanțuri întregi de ERP-uri interconectate.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce #BeyondEcommerce De: Mara Florea

Din profilul LinkedIn, Eugen Predescu deține titlul sugestiv de Chief Canopyst, un joc de cuvinte inteligent care utilizează și numele companiei pe care o conduce: Canopy. Compania, o agenție de marketing și advertising, are cu ce să se mândrească. Se află în top 3 agenții pe performance marketing din România concentrându-se în special pe zona de PPC (pay per click).

Performance marketing implică o formă de promovare pentru care clientul plătește în funcție de rezultate, de asta, cifrele și metricele care demonstrează rezultatele sunt cele pe care marketerii își concentrează întreaga atenție.

Performance marketing - rezultate imediate sau pe termen lung?

E mai greu să construiești o campanie durabilă atunci când e vorba de nevoi imediate. — Eugen Predescu

Dacă este necesar să facă o campanie ce satisface nevoia imediată, Eugen alege să pună accent pe awareness și într-un timp relativ scurt ai observa un val de clienți interesați de produsele promovate. Totuși, Canopy și echipa agenției, este de părere că o campanie bună este cea construită pe termen lung. O asemenea campanie aduce constant clienți noi și crește considerabil profitul de-a lungul anilor.

Ba mai mult, este mai ușor când tu, antreprenorul, îți dai seama că poți să folosești campaniile pe termen lung ca să îți planifici un exit în trei ani, de exemplu. Când se întâmplă asta, echipa de marketing devine partenerul tău strategic care te susține și te conduce în direcția pe care ți-o dorești. Dorința ta, a celui care dezvolți un parteneriat cu o agenție cum e Canopy, e rădăcina de la care se construiește planul de marketing. Când tu știi ce vrei, strategia de marketing e mai ușor de construit și este eficientă.

E mai ușor să convingi clientul să cumpere atunci când îl integrezi în comunitatea ta, decât atunci când te duci spre el doar pe bază de nevoie.— Eugen Predescu

De ce să ții cont când construiești o campanie de performance marketing

În funcție de nevoi, o campanie marketing poate fi gândită prin două perspective:

Pe termen scurt: poți să satisfaci nevoia imediată a clienților, printr-un preț cât mai scăzut și să construiești o campanie astfel încât să servească această nevoie.

Pe termen lung: trebuie să construiești o strategie complexă care să se bazeze pe toate proprietățile online – în acest fel, clientul își va aminti de tine, va apela tot la tine și în timp se va fideliza. În plus, pe tine ca antreprenor te interesează mereu bugetul pe care îl investești în campaniile de marketing.

În funcție de bugetul pe care îl ai și de felul în care vrei să îl folosești, poți să te afli în una din următoarele situații:

Dacă ai buget limitat – sau vrei să impui limite, campania de marketing e construită în aceste limite, de cele mai multe ori cu modificări ce apar pe parcurs, uneori în funcție de competiție.

Dacă ai buget nelimitat – atunci când tu alegi să oferi un buget nelimitat cât timp campania de marketing se încadrează în limitele costului per conversie. Aici flexibilitatea crește, iar campania de marketing se poate axa, inițial, pe nevoi imediate, după care își lărgește orizontul ca să atragă exact clienții care caută o soluție pentru problema lor, iar produsul sau serviciul tău o rezolvă.

Dacă vrei să fii eficient în marketing online ar trebui să mergi cât de larg îți permite costul de conversie ca să obții cât mai multe conversii în marja pe care și-o dorește clientul. — Eugen Predescu

Marketingul online construit strategic este o combinație de gândire axată pe soluții și unelte care susțin procesul de implementare a soluțiilor. De asta platformele online sunt un factor vital în desfășurarea campaniei de marketing.

Pentru Eugen, relația cu acestea variază de la client la client. Ca să creeze o campanie amplă, cu rezultate pe măsură, el are nevoie să dezvolte relații eficiente cu programatorii care se ocupă de magazinul tău online. În zona de ecommerce întâlnești o simbioză între zona din spate a site-ului, oamenii care o gestionează, clientul direct, adică antreprenorul, și oamenii de marketing care trebuie să genereze vânzări.

E mult mai eficient când există o comunicare directă între developer și omul de marketing, fără să intervii tu, antreprenorul, în proces. Marketerul observă schimbări în funcție de acțiunile din campanie și îi cere developerului să adauge/să elimine elemente. În online, așa cum știi deja, viteza contează. Un om în minus în procesul de comunicare/intermediere, poate să îți aducă la schimb timp și mai puține gânduri.

Urmărește întreg interviul video cu Eugen Predescu

Cum te pregătești de Black Friday

Ar fi ideal să ai în vedere că o campanie reușită de Black Friday începe încă din primele săptămâni din an.

Black Friday începe încă din prima lună a anului. — Eugen Predescu

Tu, ca antreprenor, ai avea timp să alegi produsele pe care le incluzi în campanie, să gândești stocurile și legăturile cu furnizorii, ofertele de preț și felul în care vrei să comunici cu clienții, de Black Friday. De asemenea, echipa de marketing ar avea posibilitatea să dezvolte campanii în primele luni din an, care să ducă clientul până în punctul de vânzare din perioada de la finalul anului.

Până în ianuarie nu trebuie să ne odihnim deloc. După Black Friday urmează partea cea mai bună parte din an pentru e-commerce. — Eugen Predescu

Ultimele luni din an contează enorm, mai ales în zona de ecommerce. Dacă vrei să fii în joc și să profiți de Black Friday, promoțiile de iarnă, luna cadourilor și finalul de an, trebuie să te pregătești din timp, să ai strategiile puse la punct și să te asiguri că echipa ta de marketing e pregătită să gestioneze valul de clienți care vine spre voi.

Se întâmplă des să ai o echipă de marketing care generează rezultate foarte bune, dar care, din păcate, nu sunt susținute de sistemul tehnic pe care e construit magazinul tău online. Serverele care se supraîncarcă și devin indisponibile sunt coșmarul marketerilor și al antreprenorilor - după ce ai muncit câteva săptămâni să pui pe picioare toate elementele din campanie, după ce îi dai drumul și vezi că produce rezultate frumoase… să pice serverul și să oprească tot procesul e ultimul lucru pe care ți-l dorești.

Verifică din timp serverele site-ului tău. Ai grijă să fie funcționale, optimizate și pregătite de Black Friday.—Eugen Predescu

Trenduri pentru 2020 în performance marketing

Dacă vrei să știi ce urmează în 2020, Eugen te sfătuiește să fii atent la Youtube Ads. Acesta va fi trendul principal pentru anul ce urmează, cel puțin după părerea lui și își susține opinia în baza unor cifre, ca orice marketer care se respectă:

  • Prețul e scăzut – între 2 și 4 bani per vizualizare;
  • Dacă cineva decide să dea skip, nu te costă nimic;
  • Abilitatea conversiei – din reclama de pe Youtube poți să trimiți clientul către magazinul online, site etc., cu un singur click;
  • În 2019 reclamele de pe Youtube au prins putere în marketingul online;
  • Conținutul video își continuă ascensiunea și în 2020; competiția e mai mică decât pe alte canale de Social Media;
  • Poți să obții vizibilitate la costuri reduse;
  • Ai spațiul în care să construiești o comunitate în care clienții tăi pot să comunice între ei, iar tu poți să te folosești de Youtube ca să dezvolți planuri de fidelizare.

Recent a apărut și în România Google Shopping, iar Eugen folosește Google Shopping Ads - un model ce permite o filtrare mult mai nișată a clienților. În acest fel, poate sa construiască o campanie de marketing extrem de particularizată pe anumite limite de prețuri sau caracteristici ale produselor.

Urmează perioada în care poți să ai cele mai bune vânzări pentru magazinul tău online. Caută detaliile care fac diferența, asigură-te că tehnic e totul pus la punct, stabilește o comunicare eficientă cu oamenii tăi de marketing și pornește cu încredere campaniile online. 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Interviuri #BeyondEcommerce De: Blugento

Campanii eficiente de marketing online

Ultimele luni din an sunt lunile de foc pentru orice business. Indiferent de domeniul în care activezi, dacă ești atent și reușești să planifici atent ultimul trimestru, poți să obții cele mai bune cifre din tot anul. Iar când vorbim despre ecommerce și magazine online, perioada finalului de an poate reprezenta principala perioadă de vânzări, încasări și modificări de stocuri. Dar cum faci să profiți de frenezia lui Black Friday, a lunii reducerilor și a lunii lui Moș Crăciun?

Te folosești de Marketing Online și îl faci bine, eficient. — Elena Dobre.

Elena conduce agenția Zarbi și construiește, împreună cu echipa ei, campanii online pentru business-uri locale și internaționale. A adunat experiență, rezultate și o gândire strategică pe care o folosește ca să obțină rezultate pentru clienții ei.

În calitate de expert în dezvoltarea campaniilor online, Elena lucrează cu antreprenori care au deja magazine online sau site-uri, iar mulți dintre ei și-au pregătit site-urile pentru perioada ce urmează. Dacă vrei să obții rezultate maxime în următoarele săptămâni, trebuie să știi că pregătirea începe… cu multe luni înainte.

Nu poți să fii eficient și să obții vânzări record dacă nu ai pregătit toate detaliile tehnice care să te susțină în procesul de vânzare.

Uite care sunt elementele-cheie pe care trebuie să le ai în vedere:

1. Date reale, corecte, măsurate

Avantajul pe care îl are un antreprenor care vinde în online față de cel care are doar magazin offline, poate să facă diferența între succes și faliment.

În online poți să măsori și să urmărești tot: ai date în timp real, știi constant câți oameni sunt în magazinul tău online, poți să vezi unde stau utilizatorii, ce produse caută și cât timp trece până când decid să cumpere. Practic, dacă faci tracking corect reușești să afli care e comportamentul clientului tău și apoi poți să folosești aceste informații ca să construiești funneluri de vânzări cu rezultate uimitoare.

E bine să:

  • te asiguri că ai codul pentru Google Analytics instalat;
  • faci setările pentru Google Ads (conversion tracking);
  • verifici dacă Pixelul pentru Facebook e corect pus în site;
  • urmărești că ai, din punct de vedere tehnic, toate setările active pentru remarketing.

Când ai toate elementele de tracking instalate, poți să profiți de viteza pe care online-ul ți-o oferă. Ai date reale, măsurate corect, așa că poți să analizezi ce funcționează în campania ta și unde e nevoie să faci îmbunătățiri. Și poți să le faci pe loc, cu doar câteva click-uri. Antreprenorul, adică tu, este cel care ia deciziile și cel care construiește al doilea element-cheie:

2. Feed-ul de produse

Adică lista de produse sau servicii pe care vrei să le vinzi.

Oamenii de marketing nu pot să lucreze singuri. Au nevoie de antreprenor și împreună trebuie să dezvolte un proces de comunicare continuu.— Elena Dobre

Scopul unei agenții de marketing este să te ajute să vinzi. Iar cele mai bune rezultate le obții atunci când ai o colaborare strânsă între oamenii de dezvoltare și specialiștii în marketing. Trebuie să știi foarte clar ce vinzi, ce stocuri ai la dispoziție, care sunt ofertele de preț și cui te adresezi.

Urmărește video-ul de mai jos cu Elena Dobre - CEO Zarbi

Pe lângă toate astea, să fii în contact direct cu oamenii de marketing înseamnă să poți să ajustezi la timp ofertele, canalele și comunicarea ta, în funcție de feedback-ul primit de la clienți.

Vrei să știi constant:

  • care sunt produsele cel mai populare din nișa ta;
  • cum le caută lumea; unde le accesează;
  • cum devin ele populare, în mediul online.

Iar Elena are și un sfat pentru tine, dacă vrei să profiți de tehnologie: folosește Google Shopping - o platformă recent lansată și în România, care funcționează ca un comparator de prețuri.

Deja sunt multe branduri în Google Shopping. E adevărat, sunt brandurile mari, dar dacă înțelegi cum funcționează platforma și te pregătești din timp să fii și tu acolo, vei avea un avantaj în fața concurenței tale.

3. Listele de audiență

Listele de audiență sunt strâns legate de primul element-cheie. Dacă setezi și măsori tot ce poți măsura în magazinul tău online, reușești să îți construiești ceea ce marketerii numesc aurul unui om de vânzări: listele de clienți.

Din fericire, online-ul îți permite să știi tot despre comportamentul clienților tăi în site, așa că e ușor să creezi liste care să îți arate cine ce cumpără - ce tipologie de client finalizează procesul de achiziție și care e audiența care navighează în site, adună informații, dar nu duce acțiunea de cumpărare la final.

Dacă ai avea doar un magazin offline, nu ai avea cum să știi de câte ori a intrat în magazinul tău o persoană, până să cumpere. Dar în online știi. Și când știi asta, te poți folosi de content marketing ca să dezvolți funnel-uri complexe în care să îl atingi pe client de mai multe ori: nu doar prin vânzare, ci și prin articole relevante pentru el, informații despre produsele tale sau evenimente speciale în care poate să descopere ce vinzi.

De exemplu, de Black Friday poți să faci reclame targetate clienților care anul trecut au cumpărat de la tine sau au fost în site-ul tău în aceeași perioadă. Știi cine sunt, știi că sunt sensibili la reducerile de preț sau la ofertele speciale, așa că tot ce ai de făcut e să te folosești de reclame bine făcute ca să îi readuci în site și să îi transformi în clienți. Trebuie să fii atent, însă: nu exagera și nu te deveni agasant.

O campanie de marketing eficientă e o campanie care nici măcar nu se simte ca o campanie de marketing. Și perioada de Black Friday e ideală pentru că toată lumea știe ce se întâmplă, clienții sunt pregătiți de cumpărături, psihic au așteptările setate și, foarte important: tot mai mulți dintre clienți știu deja ce vor să cumpere la reduceri. Asta înseamnă că decizia de cumpărare va fi luată mult mai ușor, mai repede, iar tu, vânzătorul, trebuie doar să fii acolo unde caută clienții tăi și să le oferi ce își doresc.

Iar dacă te întrebi ce aduce nou 2020, Elena spune doar atât: automatizări.

Încurajez antreprenorii să folosească sfaturile din platformele de eCommerce. — Elena Dobre.

Și asta pentru că toate platformele sunt concentrate acum pe automatizare și pe simplificarea procesului de gestiune, vânzare și customer care. La fel ca pentru campaniile de Black Friday, și pentru anul următor, dacă urmărești să faci corect toate setările în spatele site-ului tău ai să poți să profiți de funcționalitățile pe care ți le pune la dispoziție tehnologia.

Ține minte, o campanie de marketing de succes începe cu tehnicalitățile magazinului tău online.

Folosește-te de date ca să evaluezi ce ai făcut în trecut și a funcționat, iar apoi ia informațiile și construiește-ți strategia pentru viitor. Fă remarketing eficient și folosește perioada finalului de an ca să descoperi cât mai multe despre comportamentul clientului tău. Ulterior, ai să poți să combini mediul online cu automatizările pe care le oferă tehnologia și, în timp, ai să devii un antreprenor eficient, cu rezultate în vânzări și clienți mulțumiți.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online #BeyondEcommerce De: Blugento

Florin Ciote este Head of Sales la Blugento.

În fiecare zi lucrează cu antreprenorii care au ales să aibă încredere în Blugento și care își dezvoltă afacerea online alături de echipa clujeană. Îi cunoaște, îi înțelege și a ajuns să fie omul de sprijin pentru cei care dezvoltă business-uri în ecommerce. Tocmai de asta, e foarte în măsură să descrie și să răspundă temerilor pe care, poate, și tu le ai.

În funcție de contextul în care te afli tu, ca antreprenor și contextul în care e business-ul tău, ai provocări variate. — Florin Ciote.

Dacă ai decis de curând să îți deschizi o afacere în mediul online, pe lângă faptul că probabil nu înțelegi tehnologia, mai apare și lipsa de claritate legată de ce presupune și implică o afacere.

Poate și tu, ca mulți alții, te întrebi care va fi activitatea ta, concretă, specifică. Poate va fi nevoie să schimbi profilul pe care ai început să lucrezi, atunci când vezi că piața nu răspunde așa cum sperai.

Poate încă nu ai reușit să construiești un business plan coeziv, care să îți susțină direcția. Iar dacă la toate astea adaugi și lipsa de încredere legată de dezvoltarea afacerii tale pe termen lung… e posibil să te simți copleșit de-a dreptul.

Ce temeri au antreprenorii care decid să facă un business în eCommerce

Dacă deja ai o afacere în mediul offline și ai obținut rezultate, e posibil ca frica ta cea mai mare să fie legată de tehnologie, cum funcționează, cum te poate ajuta ea și de unde să începi.

Dacă ai experiență și în offline, și în online probabil că frica ta are legătură cu criteriile pe baza cărora alegi partenerul sau colaboratorii care să te susțină în dezvoltarea afacerii tale.

Ce au în comun antreprenorii din aceste contexte este, de cele mai multe ori, faptul că nu înțeleg suficient de bine tehnologia sau soluțiile de tipul celor pe care le oferă Blugento.

  • Cum funcționează?
  • Care este procesul de realizare a magazinului online?
  • E nevoie să angajez pe cineva nou, care să se ocupe de asta?
  • Cât costă?
  • Reușesc să scot investiția în următoarele luni?

Ca să găsești răspunsuri la aceste întrebări și să alegi cei mai buni colaboratori pentru tine, e recomandat să te concentrezi pe expertiză.

  • Asigură-te că știi toate detaliile despre produsele tale.
  • Fă research și păstrează-te la curent cu informațiile din industria în care activezi.
  • Pune la punct procese care să susțină activitatea din firma ta.
  • Fii deschis să înveți cum funcționează fiecare departament și să creezi legături între departamentele de care ai nevoie să funcționeze eficient.

Când știi toate astea, frica legată de tehnologia pe care trebuie să o folosești scade. Și pe lângă asta, ai să știi ce să le ceri colaboratorilor tăi. În plus, îți va fi mult mai ușor să stabilești obiective măsurabile pe care să le poți urmări constant și pe care și tu, și membrii echipei tale, și furnizorii tăi le puteți îmbunătăți.

Te invităm să urmărești întregul interviu, mai jos.

Ce temeri au antreprenorii care au deja un magazin online

Mai există o categorie de antreprenori în care e posibil să te identifici: ai deja magazin online, ai utilizatori constant și ai comenzi lunare.

Dacă ești aici, e posibil ca problemele pe care le identifici să fie despre:

  • activități repetitive;
  • procese operaționale prost optimizate;
  • dificultăți în relația cu clienții direcți;
  • dificultăți de ordin tehnic.

Cireașa de pe tort? Update-urile pe care trebuie să le faci o dată la câteva luni.

E inevitabil, într-un domeniu atât de activ cum e ecommerce-ul, să te lovești de schimbări. Mai des sau mai rar, ele se întâmplă. Și dacă vrei să ai succes, va trebui să le accepți, să le înțelegi și să le folosești în interesul tău.

Un partener tehnic bun îți oferă o soluție potrivită tehnic, cu un Customer Success Manager dedicat nevoilor afacerii tale. —Florin Ciote.

Florin crede că oamenii care migrează de la o platformă tehnică la alta, caută un partener de încredere, nu doar un furnizor. El consideră că tu, antreprenorul, ai nevoie de cineva care să te ajute în tot procesul de scalare. Nu ai nevoie doar de un produs care să îți dea mai multe bătăi de cap.

Tocmai de asta, sfatul lui e să pui accentul și să ceri colaboratorilor tăi să aibă expertiză și cunoștințe, cu focus pe rezultat. Să cauți companii care să se transforme în partenerii tă nu doar în furnizori de servicii.

De exemplu, în cadrul Blugento, fiecare client are un account manager care se ocupă de el. Acest account manager e acolo ca să te ajute să integrezi soluțiile de ecommerce în planul amplu al organizației tale. Mai mult decât doar sistem tehnic, ai suport pentru toate detaliile care fac acel sistem să funcționeze.

Și da, e posibil să apară provocări în relația pe care o ai cu partenerul de tehnologie, pentru că așa apar în orice parteneriat în care vrei să construiești ceva calitativ, pe termen lung. Dar atât timp cât și tu, și partenerul tău înțelegeți nevoile tehnice și direcția de dezvoltare a afacerii, provocările se pot transforma în șanse de îmbunătățire a proceselor care, ulterior, se vor traduce în creșterea afacerii.

Trebuie să ai în vedere digitalizarea organizației, în general. Nu să te concentrezi doar să construiești un magazin online.Toate astea ca să atingi obiectivele finale: să crești volumul de vânzări, să dezvolți portofoliul de clienți, să scazi costurile aferente activităților repetitive. — Florin Ciote.

Ce greșeli fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în eCommerce

Una dintre greșelile pe care le fac antreprenorii care dezvoltă afaceri în ecommerce, este că nu văd imaginea de ansamblu și nu își dau seama cum se leagă între ele toate elementele sistemului. De fiecare dată când mai adaugi o rotiță în sistemul tău trebuie să o vezi ca pe un element care are impact asupra tuturor elementelor din sistem.

Vrei să faci o campanie? Gândește-te la toate livrabilele de care ai nevoie: produs, stocuri, strategie de marketing, proces de vânzare, proces de customer care, proces de livrare.

Vrei să lansezi un produs nou? Ai totul pus la punct? Cum arată produsul? Ambalajul? Descrierea lui e suficient de bine scrisă încât să atragă clienții? Cum arată reclamele tale? Unde faci promovarea și cine se ocupă să măsoare ce produce acea promovare?

Când tu știi ce vrei și obiectivele tale sunt clare, reușești să comunici mult mai ușor cu partenerii, pentru că tu știi ce să le ceri, iar ei pot sa-ti ofere expertiza de care ai nevoie.

Eu mă bucur că antreprenorii înțeleg și văd ca ecommerce-ul în sine este un trend pentru 2020. — Florin Ciote.

Pentru Florin munca lui nu se simte ca muncă. Orele de stat la birou nu sunt apăsătoare, iar colaborările directe cu clienții lui sunt o plăcere. Asta pentru că a înțeles că succesul fiecărui client Blugento, e succesul Blugento, de fapt. Și tot ce face, face ca să susțină antreprenorii și magazinele lor online.

Categoric ecommerce este un trend în media digitală. O arată expansiunea din online, comportamentul clientului și perspectivele de dezvoltare pe care le văd antreprenorii. Iar acest trend se menține și în 2020.

Diferența, probabil, care va apărea în piață tot mai accentuat e legată de calitatea serviciilor și de exigențele antreprenorilor care se educă tot mai mult legat de ecommerce și care își doresc să lucreze cu cei mai buni din industrie.

Ai nevoie să ai încredere în ideea ta de business și ai nevoie de parteneri care să te susțină. De asta, ai grijă și fii exigent atunci când alegi cu cine lucrezi.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business #BeyondEcommerce De: Mara Florea