În contextul pandemiei din acest an, cei mai mulți actori economici s-au văzut nevoiți să caute soluții ingenioase pentru a-și continua activitatea - mulți dintre acești supraviețuind doar datorită mutării activității lor în online.
Așa cum menționam și în articolul precedent, cea mai mare creștere am observat-o în acest an de Black Friday la producătorii locali și HoReca, ei investind masiv în prezența lor online, dar și în campanii specifice de marketing.
Inițiativa #VindemOnline
Acest trend însă a fost vizibil încă de la jumătatea anului, când prin intermediul unui efort comun al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Blugento și Frisbo, sub egida programului #VindemOnline, am reușit să oferim sprijin pentru 13 companii antreprenoriale locale, sub forma unui pachet de servicii de digitalizare integrate, care a cuprins două componente majore, absolut necesare pentru succesul unui magazin online:
-
Dezvoltarea unui magazin online personalizat, integrat cu servicii logistice
-
Elaborarea unei strategii de marketing online pentru primul an de functionare, generat specific pe nevoile fiecărui magazin online în parte.
Inițiativa #VindemOnline a fost lansată imediat ce a fost aparent că această criză cauzată de către noul coronavirus va afecta masiv și posibil iremediabil o bună parte a afacerilor locale.
Accentul a fost pus așadar pe producători locali, sectorul HoReca și micile afaceri antreprenoriale locale.
Esențial în acest demers este faptul că timpul de implementare a proiectelor a fost scurt, antreprenorii având astfel posibilitatea să acumuleze know-how și să genereze venituri înt-run timp redus.
Cele 13 IMM-uri românești care au beneficiat de finațare din partea BERD pentru proiectele de digitalizare sunt:
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) este unul dintre cei mai mari investitori din România, investind până în prezent 8,8 miliarde de euro prin intermediul a 456 de proiecte, având în prezent peste 162 de proiecte active în portofoliul său.