Beneficiile serviciului de urmărire a comenzii prin SMS în eCommerce

Beneficiile serviciului de urmărire a comenzii prin SMS în eCommerce

08.10.2020 18:01

servicii-sms-tracking

Atunci când vorbim despre predictibilitate - un principiu apreciat de clienții magazinelor online - proprietarii e-shop-urilor aleg să investească în tool-uri care să susțină cu atât mai mult această valoare. O modalitate prin care proprietarii online shop-urilor asigură acest avantaj este prin integrarea cu instrumente de urmărire a comenzilor via sms.

În acest articol vom pune accentul pe principalele beneficii serviciului de urmărire a comenzilor prin SMS (SMS Tracking) și câteva exemple de platforme care oferă clienților tăi predictibilitate în procesul cumpărăturilor online.

Beneficiile serviciului de SMS Tracking pentru magazinele online

Conform GPeC, în 2019, aproximativ 72% din traficul magazinelor online a fost generat de telefoanele mobile, ceea ce arată un avantaj real, în sectorul de eCommerce, pentru integrarea toolurilor de urmărire a comenzilor pe baza SMS-ului.

Printre beneficiile pe care această strategie de tracking o oferă, mai jos amintim 5:

1. SMS-urile sunt instantanee și 98% dintre ele sunt deschise de către utilizatori.

De cele mai multe ori, proprietarii magazinelor online aleg să anunțe confirmarea comenzii, să trimită facturile și să ofere un link de urmărire a pachetelor prin intermediul e-mail-urilor. Ei bine, această tactică, chiar dacă este des întâlnită, nu este atât de convenabilă pentru consumatori, anumite e-mail-uri ajungând în căsuța Spam.

Prin serviciul de urmărire prin SMS, informația despre comanda plasată ajunge instant la consumator, acesta fiind informat despre statusul livrării, în același mesaj sau va fi direcționat către link-ul companiei de livrare pentru mai multe detalii.

Mai mult decât atât, la nivel global, rata de deschidere a unui SMS este de 98%, comparativ cu e-mail-urile, ce au o rată de 20%.

2. SMS-urile sunt personale

Unul dintre obiectivele celor mai mulți antreprenori de magazine online, este de a construi programe de loialitate față de brand și de a crește încrederea consumatorului.

Pentru a atinge aceste milestones, strategia de urmărire a coletelor prin SMS este alegerea potrivită, întrucât, azi mai mult ca niciodată, atașamentul utilizatorilor față de smartphone-uri a crescut considerabil.

Pro Tip: Integrează SMS-ul și în strategia de marketing pentru rezultate crescute și campanii de succes. SMS-urile nu au nevoie de acces la Internet, iar marea majoritate a utilizatorilor de smartphone-uri își vor închide accesul la Internet din două motive:

a) pentru a salva bateria telefonului 

b) deoarece se află într-o zonă fără semnal 3G sau 4G.

Strategia de transmitere a informațiilor despre o anumită comandă prin SMS este foarte utilă în acest caz deoarece SMS-urile nu au nevoie de conexiune la Internet pentru a ajunge la destinatar. Astfel clienții tăi, vor putea fi contactați și informați despre statusul comenzilor lor, oriunde s-ar afla și au semnal.

3. Comunicare 1:1

Comunicarea brandului cu consumatorul devine personală și specială, având în spate conceptul din spatele oricărui mesaj text pe care îl trimitem sau primim: o acțiune de a transmite informații personale către cineva cunoscut, apropiat.

Astfel, relația dintre client și brand devine una familiară, semi-formală, efectul de mesaj automat “de duzină” fiind minimizat, în comparație cu e-mail-urile tip “do-not-reply”.

4. SMS-ul deschide uși pentru viitoarele acțiuni de marketing.

Odată ce clienții magazinului tău online au primit notificări SMS despre o comandă, aceștia vor fi mult mai deschiși și receptivi către viitoarele campanii promoționale.

Adaugă valoare în această etapă prin oferirea voucherelor de reduceri și direcționează-ți audiența către e-shop, prin link-uri către paginile de interes.

SMS-ul îți oferă ție, proprietarul de magazin online, posibilitatea de a-ți informa consumatorul într-o manieră personală, pe tot parcursul etapei de livrare iar mai mult decât atât, va oferi un grad înalt de satisfacție în rândul clienților tăi.

Platforme de SMS Tracking & SMS Marketing

Dacă am discutat despre beneficiile tool-urilor de SMS tracking, mai jos găsești 4 platforme românești, pentru acest serviciu.

1. SMSlink

SMSLink este din anul 2008 cea mai avansată platformă SMS business disponibilă în România, cu un trafic de peste 140 milioane de SMS-uri / an - în medie peste 380.000 SMS în fiecare zi.

Platforma SMSLink furnizează întreaga suită de soluții SMS, SMS Marketing, Mail to SMS, SMS Gateway, 2-Way SMS, SMS Alerts si SMS Connectors, într-o singură platformă, complet online, pentru controlul eficient al tuturor SMS-urilor transmise, atât campanii SMS cât și notificări SMS automatizate.

Mai mult decât atât, platforma SMSLink oferă integrare cu platforma de eCommerce Blugento.

2. SMSO

SMSO oferă servicii de web-to-sms de o înaltă calitate la prețuri rezonabile. Platforma este intuitivă și simplu de utilizat, integrată prin API și transparentă, iar prețurile accesibile.

Platforma SMSO pune la dispoziția utilizatorilor control unic asupra mesajelor, a orelor de expediere și a listelor de destinatari, putând vizualiza în timp real statusul expedierii mesajelor.

3. Kendalo 

Platforma SMS Gateway de la Kendalo este un sistem deschis cu o gama largă de API gratuite, pe care le poți folosi pentru a anexa baze de date externe, CRM, CMS, ERP, sisteme de tipul ecommerce, web analytics, și sisteme business inteligente.

Într-un singur program, echipa Kendalo îți pune la dispoziție unelte pentru a crea, a trimite și a monitoriza canalele și comunicațiile integrate personal. Platforma oferă integrare în nenumărate platforme eCommerce, CSM si CRM Serviciul SMS Gateway și îți permite să trimiți ofertele, selectând grupurile sau destinatarii predefiniți în sistemul eCommerce.

În plus, vei primi un raport pentru fiecare importare efectuată.

4. SMSplatform

SMSPlatform.ro este o soluție SMS completă, furnizată în regim SaaS (Software as a Service) pentru integratorii de servicii și soluții B2B, care permite furnizarea către clienți servicii SMS integrate (campanii SMS, SMS marketing și SMS gateway).

SMSPlatform.ro este o soluție dezvoltată de SMSLink.

Concluzie

Serviciile de urmărire a comenzilor prin SMS te ajută să stabilești o legătură profesională și personală, simultan, cu clienții magazinului tău online, ceea ce, în viitorul apropiat va servi ca un avantaj pentru tine - proprietarul e-shop-ului - anume, loialitatea consumatorului și nu în ultimul rând, un număr mai mare de conversii.

Tool-urile de SMS marketing sunt ce ai nevoie pentru a trece la următorul nivel în apropierea față de audiența pe care vrei să o targhetezi.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii