Avantajele Ambalajelor Personalizate în Ecommerce

Avantajele Ambalajelor Personalizate în Ecommerce

13.11.2017 16:17

Pentru magazine online, experiența clienților este crucială. Navigabilitatea site-ului, viteza de expediere, metodele de plată și multe alte aspecte afectează gradul de satisfacție al cumpărătorului și șansa de a reveni pe platforma magazinului.

Un subiect rar abordat în România, în schimb, este ambalajul pachetelor. Majoritatea site-urilor de eCommerce folosesc același tip de cutii standard, produse în masă. Tocmai de aceea, compania ta ar trebui să personalizeze și acest aspect al interacțiunii magazin-client. Acestea sunt avantajelele pe care le vei obține:

Dezvoltarea Brandului

Brandul unei companii este mereu important, mai ales dacă acea companie activează în domeniul digital. Designul personalizat ajută magazinul să fie memorabil, iar alte aspecte, precum motto-ul sau valorile magazinului, întăresc relația cu clientul.

Totuși, dacă folosești ambalaje generice, brandul tău va fi complet absent atunci când ajunge coletul la destinație. Dacă persoana primește mai multe colete simultan, ar putea avea dificultăți diferențiind cutiile produselor.

Momentele în care pachetul ajunge și este deschis sunt importante. Multe elemente mici, precum comportamentul persoanei care a livrat pachetul și ușurința cu care îl deschizi afectează opinia clientului despre compania ta. De aceea, trebuie să faci ca acele momente să fie cât mai speciale.

Folosind pachete personalizate, continui să prezinți ”personalitatea” magazinului tău și în lumea reală. O cutie frumoasă, un card cu o urare sau orice alt element pe care nu trebuie să îl incluzi dar tot o faci, va reprezenta brandul tău la fel de bine ca designul site-ului.

O Experiență Unică Pentru Clienți

De multe ori, clienții sunt foarte entuziasmați să își primească pachetul, mai ales dacă este vorba de o comandă mare. Este un moment special pentru ei, iar ambalajele personalizate pot crea un moment cu adevărat memorabil.

Ideal, pachetul magazinului tău ar trebui să facă clientul să simtă că a primit un cadou, nu că a efectuat o tranzacție. Există mai multe moduri prin care poți face asta, iar costurile de ambalare nu se vor schimba mult:

  • Să folosești cutii colorate diferit față de pachetele standard. Materialul cutiei este un alt mod prin care te poți diferenția de competiție.
  • Să incluzi o felicitare în cutii. Un simplu mesaj de mulțumire poate face o mare diferență. Dacă ai timp, scrie de mână mesajul, întrucât arată foarte clar recunoștința pe care o are magazinul față de clienți.
  • Să oferi un mic cadou surpriză. Orice produs neașteptat și gratuit pe care îl incluzi în pachet va avea un efect pozitiv asupra imaginii companiei. Un simplu breloc sau un sticker cu mascota sau logo-ul magazinului arată interes.

O Prezență Mai Puternică pe Social Media

Video-urile de tip ”unboxing” au căpătat multă popularitate în ultimii ani. Acesta este un semn clar că oamenii sunt interesați și de prezentarea pachetelor, nu doar conținutul lor.

Dacă cineva este impresionat de ambalajul personalizat al unui pachet, sunt șanse foarte mari să pozeze ambalajul respectiv și să posteze pe platformele de socializare precum Facebook. Practic, clienții fericiți îți vor promova produsele din proprie inițiativă. În plus, oamenii vor avea mult mai multă încredere în recomandarea prietenilor sau a rudelor decât în anunțuri plătite sau alte reclame asemănătoare.

Există companii care și-au construit întreg brandul în jurul fenomenului ”unboxing”. O astfel de companie este Loot Crate. Aceștia trimit în fiecare lună abonaților un pachet cu produse surpriză. Clienții nu știu ce vor primi până nu deschid coletul.

Loot Crate a devenit faimos prin intermediul platformelor de socializare și a video-urilor pe Youtube. Un număr mare de influenceri, cât și clienți obișnuiți, și-au înregistrat și publicat experiența de ”unboxing”, astfel prezentând Loot Crate la o audiență uriașă.

Fidelizarea Clienților

O țintă importantă în eCommerce este crearea unui grup cât mai mare de clienți fideli. Modurile cele mai des întâlnite de a atinge această țintă sunt programele de fidelizare prin vouchere și reduceri.

Ambalajele personalizate pot realiza același lucru, fără cheltuielile asociate cu reducerea prețurilor. Toate avantajele menționate anterior încurajează clienții să continue să cumpere de la magazinul tău online:

  • Clientul devine mai bine familiarizat cu brandul tău. Atunci când va dori să plaseze o comandă, va prefera să o facă la o companie pe care deja o cunoaște.
  • Experiența de a deschide un pachet personalizat este mult mai plăcută decât cea oferită de cutiile standard.
  • Dacă clientul postează pe social media despre comandă, iar un reprezentant al companiei răspunde sau dă share la postare, relația client-magazin devine una mai strânsă și personală.

Dacă fidelizarea clienților este un obiectiv important pentru tine, îți recomandăm să folosești metodele standard, precum cupoanele de reducere, dar folosește-te și de pachetele personalizate și de brand pentru a obține cele mai bune rezultate.

Cum să Personalizezi Ambalajele Produselor Tale

Fiecare companie este diferită și ar trebui să prezinte asta prin ambalajele ei. Totuși, dacă ești în căutare de idei, aceste magazine online ne-au impresionat cu prezentarea lor:

Loot Crate, pe care i-am menționat anterior, au înțeles atât de bine aspectul social al deschiderii pachetelor încât au inclus instrucțiuni pe cutie despre cum se face un video de ”unboxing” cât mai reușit.

Sursa: Loot Crate

Joolz, un magazin de articole pentru copii, folosește cutii reciclabile ce pot fi transformate în obiecte noi precum scăunele sau jucării. Pachetele includ și instrucțiuni de folosire a cutiilor ”hibrid”. Prin aceste ambalaje personalizate, Joolz arată atât atenția pe care o acordă clienților, cât și apreciere față de mediu.

Sursa: Joolz

Trunk Club este un magazin online de haine personalizate pentru gusturile clienților. Orice comandă începe cu o discuție cu un designer vestimentar. Deci, relația dintre companie și client este deja una foarte personală. Trunk Club accentuează asta în două moduri.

O cutie personalizată și elegantă, care arată precum un geamantan (trunk).

Sursa: Trunk Club

Un mesaj de mulțumire sincer și scris de mână în interiorul cutiei.

Sursa: Trunk Club

Aceste trei companii au găsit un mod excelent de a-și amplifica brandul prin intermediul cutiilor pe care le folosesc. Crează și tu o relație specială cu clienții tăi cu ajutorul unui pachet interesant și original!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De:

Alex Iftode