În timp ce toată lumea se concentrează pe consum și pe consumatorul casnic în perioada Black Friday, noi credem că este un moment oportun pentru antreprenori să investească și să-și dezvolte afacerea.

Citește Mai Mult
Postat în Noutăți Business De: Alex Iftode

Pentru magazine online, experiența clienților este crucială. Navigabilitatea site-ului, viteza de expediere, metodele de plată și multe alte aspecte afectează gradul de satisfacție al cumpărătorului și șansa de a reveni pe platforma magazinului.

Un subiect rar abordat în România, în schimb, este ambalajul pachetelor. Majoritatea site-urilor de eCommerce folosesc același tip de cutii standard, produse în masă. Tocmai de aceea, compania ta ar trebui să personalizeze și acest aspect al interacțiunii magazin-client. Acestea sunt avantajelele pe care le vei obține:

Dezvoltarea Brandului

Brandul unei companii este mereu important, mai ales dacă acea companie activează în domeniul digital. Designul personalizat ajută magazinul să fie memorabil, iar alte aspecte, precum motto-ul sau valorile magazinului, întăresc relația cu clientul.

Totuși, dacă folosești ambalaje generice, brandul tău va fi complet absent atunci când ajunge coletul la destinație. Dacă persoana primește mai multe colete simultan, ar putea avea dificultăți diferențiind cutiile produselor.

Momentele în care pachetul ajunge și este deschis sunt importante. Multe elemente mici, precum comportamentul persoanei care a livrat pachetul și ușurința cu care îl deschizi afectează opinia clientului despre compania ta. De aceea, trebuie să faci ca acele momente să fie cât mai speciale.

Folosind pachete personalizate, continui să prezinți ”personalitatea” magazinului tău și în lumea reală. O cutie frumoasă, un card cu o urare sau orice alt element pe care nu trebuie să îl incluzi dar tot o faci, va reprezenta brandul tău la fel de bine ca designul site-ului.

O Experiență Unică Pentru Clienți

De multe ori, clienții sunt foarte entuziasmați să își primească pachetul, mai ales dacă este vorba de o comandă mare. Este un moment special pentru ei, iar ambalajele personalizate pot crea un moment cu adevărat memorabil.

Ideal, pachetul magazinului tău ar trebui să facă clientul să simtă că a primit un cadou, nu că a efectuat o tranzacție. Există mai multe moduri prin care poți face asta, iar costurile de ambalare nu se vor schimba mult:

  • Să folosești cutii colorate diferit față de pachetele standard. Materialul cutiei este un alt mod prin care te poți diferenția de competiție.
  • Să incluzi o felicitare în cutii. Un simplu mesaj de mulțumire poate face o mare diferență. Dacă ai timp, scrie de mână mesajul, întrucât arată foarte clar recunoștința pe care o are magazinul față de clienți.
  • Să oferi un mic cadou surpriză. Orice produs neașteptat și gratuit pe care îl incluzi în pachet va avea un efect pozitiv asupra imaginii companiei. Un simplu breloc sau un sticker cu mascota sau logo-ul magazinului arată interes.

O Prezență Mai Puternică pe Social Media

Video-urile de tip ”unboxing” au căpătat multă popularitate în ultimii ani. Acesta este un semn clar că oamenii sunt interesați și de prezentarea pachetelor, nu doar conținutul lor.

Dacă cineva este impresionat de ambalajul personalizat al unui pachet, sunt șanse foarte mari să pozeze ambalajul respectiv și să posteze pe platformele de socializare precum Facebook. Practic, clienții fericiți îți vor promova produsele din proprie inițiativă. În plus, oamenii vor avea mult mai multă încredere în recomandarea prietenilor sau a rudelor decât în anunțuri plătite sau alte reclame asemănătoare.

Există companii care și-au construit întreg brandul în jurul fenomenului ”unboxing”. O astfel de companie este Loot Crate. Aceștia trimit în fiecare lună abonaților un pachet cu produse surpriză. Clienții nu știu ce vor primi până nu deschid coletul.

Loot Crate a devenit faimos prin intermediul platformelor de socializare și a video-urilor pe Youtube. Un număr mare de influenceri, cât și clienți obișnuiți, și-au înregistrat și publicat experiența de ”unboxing”, astfel prezentând Loot Crate la o audiență uriașă.

Fidelizarea Clienților

O țintă importantă în eCommerce este crearea unui grup cât mai mare de clienți fideli. Modurile cele mai des întâlnite de a atinge această țintă sunt programele de fidelizare prin vouchere și reduceri.

Ambalajele personalizate pot realiza același lucru, fără cheltuielile asociate cu reducerea prețurilor. Toate avantajele menționate anterior încurajează clienții să continue să cumpere de la magazinul tău online:

  • Clientul devine mai bine familiarizat cu brandul tău. Atunci când va dori să plaseze o comandă, va prefera să o facă la o companie pe care deja o cunoaște.
  • Experiența de a deschide un pachet personalizat este mult mai plăcută decât cea oferită de cutiile standard.
  • Dacă clientul postează pe social media despre comandă, iar un reprezentant al companiei răspunde sau dă share la postare, relația client-magazin devine una mai strânsă și personală.

Dacă fidelizarea clienților este un obiectiv important pentru tine, îți recomandăm să folosești metodele standard, precum cupoanele de reducere, dar folosește-te și de pachetele personalizate și de brand pentru a obține cele mai bune rezultate.

Cum să Personalizezi Ambalajele Produselor Tale

Fiecare companie este diferită și ar trebui să prezinte asta prin ambalajele ei. Totuși, dacă ești în căutare de idei, aceste magazine online ne-au impresionat cu prezentarea lor:

Loot Crate, pe care i-am menționat anterior, au înțeles atât de bine aspectul social al deschiderii pachetelor încât au inclus instrucțiuni pe cutie despre cum se face un video de ”unboxing” cât mai reușit.

Sursa: Loot Crate

Joolz, un magazin de articole pentru copii, folosește cutii reciclabile ce pot fi transformate în obiecte noi precum scăunele sau jucării. Pachetele includ și instrucțiuni de folosire a cutiilor ”hibrid”. Prin aceste ambalaje personalizate, Joolz arată atât atenția pe care o acordă clienților, cât și apreciere față de mediu.

Sursa: Joolz

Trunk Club este un magazin online de haine personalizate pentru gusturile clienților. Orice comandă începe cu o discuție cu un designer vestimentar. Deci, relația dintre companie și client este deja una foarte personală. Trunk Club accentuează asta în două moduri.

O cutie personalizată și elegantă, care arată precum un geamantan (trunk).

Sursa: Trunk Club

Un mesaj de mulțumire sincer și scris de mână în interiorul cutiei.

Sursa: Trunk Club

Aceste trei companii au găsit un mod excelent de a-și amplifica brandul prin intermediul cutiilor pe care le folosesc. Crează și tu o relație specială cu clienții tăi cu ajutorul unui pachet interesant și original!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

GDPR (General Data Protection Regulation) este o ordonanță nouă, ce va intra în vigoare în mai 2018. Această ordonanță va actualiza regulile de protecție a datelor din Uniunea Europeană. Schimbările aduse de GDPR vor afecta toate website-urile, inclusiv magazinele online.

Scopul acestei ordonanțe este de a uniformiza și consolida modul prin care site-urile vor proteja datele cetățenilor UE și aduce următoarele schimbări majore:

Consimțământ clar pentru colectarea de date

În primul rând, anumite detalii legate de vizitator, precum identificatorii online, locația și cookies vor fi clasificate ca fiind date personale. Acest lucru este important deoarece modul prin care un magazin online (sau orice alt site) colectează datele personale ale vizitatorilor se va schimba.

Din mai 2018, vizitatorii trebuie să își dea acordul printr-o acțiune clară și concretă. Cu alte cuvinte, navigarea pe site nu va mai fi considerată ca fiind consimțământ. Un exemplu de acord acceptat prin GDPR este bifarea unei căsuțe de către vizitator (căsuța nu poate fi pre-bifată). În plus, anumite activități de marketing ce implică date personale ar putea necesita acord separat.

O altă variantă posibilă este adăugarea unei setări de consimțământ în browser. Astfel, site-urile nu trebuie să mai ceară acordul vizitatorului, iar acesta nu mai trebuie să accepte sau să refuze pentru fiecare site nou. Totuși, merită menționat că dacă vizitatorul a setat să nu ofere date personale, magazinele online nu vor mai putea să ceară acordul lor. În plus, vizitatorii trebuie să aibă mereu opțiunea de a-și retrage acordul de colectare și prelucrare a datelor.

Ca urmare a ordonanței, magazinele online trebuie să adopte aceste metode noi de a colecta date până în mai 2018 pentru a evita amenzi. Cu siguranță și volumul de date colectate va scădea, deci aste indicat să îți pregătești următoarele strategii de marketing cu acest lucru în vedere.

Protecția datelor

Nu numai că datele personale ale vizitatorilor vor fi mai greu de colectat și procesat, aceste date trebuie să fie și mai bine protejate. În ultimii ani, atacurile cibernetice și furtul de date pe scară largă au devenit mai dese, afectând companii mari și sute de milioane de oameni.

Prin GDPR, legile privind protecția datelor vor fi standardizate în UE, iar furtul de date va deveni mai ușor de sesizat și oprit. Companiile vor fi nevoite să țină un registru a datelor colectate și vor fi responsabile pentru protecția lor. Această securitate sporită poate însemna angajarea a oameni noi pentru a ține datele în siguranță și pentru a semnala posibile probleme.

Odată cu aceste reguli mai stricte, companiile vor avea un grad mai ridicat de responsabilitate să protejeze informațiile vizitatorilor. Deci, ne putem aștepta la amenzi mai mari pentru site-urile care nu respectă noile reguli. Penalizarea maximă ce poate fi emisă este de 4% din cifra de afaceri anuală sau 20.000.000 de euro, oricare sumă este mai mare.

Cum se va schimba industria eCommerce

Pe termen scurt, grija principală a proprietarilor de magazine online ar trebui să se asigure că site-urile lor de eCommerce sunt în concordanță cu noile legi. Asta va însemna, cel mai probabil, un audit de site pentru a determina ce trebuie schimbat și modificările aferente.

Pe termen lung, ar putea marca o schimbare majoră în modul prin care magazinele online abordează marketingul și relațiile cu clienții. Strategiile de remarketing, de exemplu, pot aduce rezultate excelente, dar se bazează pe datele vizitatorilor, date care ar putea fi mai greu de obținut odată ce GDPR intră în vigoare. Poți afla mai multe despre schimbările aduse de GDPR pe site-ul acesta.

Echipa Blugento este alături de clienții săi și de comunitatea eCommerce din România și vom face tot ce putem să acomodăm magazinele online autohtone cu noua ordonanță și să le ajutăm să crească în continuare.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Business De: Alex Iftode

Suntem bucuroși să anunțăm parteneriatul cu Omniconvert, dezvoltatorii platformei de optimizare a ratei de conversie ce poartă același nume. Echipa Omniconvert a creat și perfecționat o aplicație prin care magazinele online își pot cunoaște și adresa audiența mai eficient.

Citește Mai Mult
Postat în Noutăți CRO De: Alex Iftode

Coșurile de cumpărături abandonate sunt una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă platformele de eCommerce și magazinele online. Dacă un vizitator își încarcă coșul cu produse de pe site-ul tău, este clar că este interesat de ceea ce oferi și se gândește să plaseze o comandă. Atunci, întrebarea este de ce ar abandona coșul?

Citește Mai Mult
Postat în Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode

În ziua de azi, un magazin online de succes are nevoie de soluții specializate (de SEO, remarketing, design etc.) pentru a continua să crească. Platforma de eCommerce Blugento are peste 100 de integrări pentru a asigura că fiecare client găsește soluția pe care o caută.

Acum, îți vom prezenta un exemplu de succes prin colaborare, mai exact cum unul din clienții noștri, Smart Protection, a ajuns în vârful rezultatelor din Google cu ajutorul partenerului nostru, TargetWeb, o agenție de SEO cu peste 10 ani de experiență.

Obiectivul

Scopul principal al echipei TargetWeb a fost să aducă smartprotection.ro pe prima pagină din Google pe cuvintele lor cheie principale. Pentru a face asta, s-au concentrat pe prezența online și pe brandul companiei.

Strategia

Doi dintre cei mai importanți factori ce determină scorul SEO al unui site sunt conținutul unic și link-urile inbound. Din acest motiv, cei de la TargetWeb s-au concentrat pe content marketing și native advertorials.

Primul pas a fost identificarea specialiștilor, bloggerilor și influencerilor care se axează pe tipul de produse oferite de Smart Protection. Acești influenceri constituie un canal excelent prin care magazinul online să intre în contact cu grupuri noi de clienți potențiali.

Bloggerii au testat foliile Smart Protection și au creat articole, sau chiar video-uri, în care descriu produsele. Articolele reprezintă foarte bine cei doi factori de SEO menționați anterior:

  • Este conținut unic, care, deși nu este pe site-ul smartprotection.ro, este centrat în jurul brandului și a produselor magazinului.
  • Articolele au link-uri către site-ul de eCommerce. În plus, conținutul este distribuit pe rețele de socializare, crescând valoarea link-urilor inbound.

Pe lângă bloggeri, site-urile de presă online aduc beneficii asemănătoare, așa că cei de la TargetWeb au crescut și numărul de mențiuni ale magazinului online Smart Protection în presă.

Rezultatele

Cu ajutorul acestor articole și a tracțiunii generate pe platformele de socializare, prezența online a magazinului a crescut considerabil, iar brandul a devenit mai bine cunoscut. Din mai 2016, când Smart Protection și TargetWeb au început colaborarea, s-au înregistrat următoarele creșteri:

Numărul de social shares s-a dublat

Platformele de socializare au devenit un element important pentru orice plan de SEO. Numărul de distribuiri este un indicator bun a influenței brandului și are o corelație directă cu scorul SEO al site-ului.

Cu ajutorul echipei TargetWeb și a influencerilor, SmartProtect a ajuns de la 8010 de distribuiri la 17930.

Creșterea pozițiilor în Google la căutările importante

Pe 5 mai 2016, Smart Protection avea rangul 34 pentru fraza ”folie telefoane” (apărea pe a patra pagină de rezultate), unul din cuvintele cheie principale ale magazinului online. Acum, dacă vei efectua acea căutare vei vedea că sunt pe primul loc.

Diferența de rang este considerabilă. Un studiu arată că mai puțin de 10% din oameni trec de prima pagină de rezultate Google, pe când 33% accesează primul rezultat organic.

Creșterea pe diferite cuvinte cheie

Pe lângă termenii generali precum ”folie telefoane”, mai există multe alte cuvinte cheie valoroase care sunt mai precise, precum ”folie samsung” sau ”folie s7 edge”. Mulți oameni caută direct folii pentru modelul lor de telefon/tabletă/calculator. De aceea, poziția pentru acele cuvinte cheie precise este importantă.

Din fericire, s-au înregistrat creșteri mari și încurajatoare și pe aceste cuvinte cheie. Ca urmare, Smart Protection se poate baza pe faptul că traficul organic le va aduce un număr constant de clienți noi.

Într-o perioadă de 17 luni, Smart Protection a obținut poziții pe prima pagină pentru multe cuvinte cheie importante. După cum se poate vedea din imagini, s-a înregistrat o creștere abruptă la puțin timp de la începutul colaborării, iar magazinul online a continuat să crească în rang pe parcursul ultimului an.

Optimizarea pentru motoare de căutare este un proces lung, mai ales comparativ cu alte strategii de marketing. Totuși, odată ce magazinele online obțin un rang bun, vor obține trafic organic, fără nici un fel de cost per vizitator. De aceea, recomandăm tuturor proprietarilor de site-uri de eCommerce să investească în SEO din timp.

Dacă vrei să înveți mai multe despre SEO, îți recomandăm articolul nostru despre optimizarea platformelor de eCommerce sau să vizitezi blogul Targetweb.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Noutăți Inspirație SEO De: Alex Iftode

Într-un magazin fizic, putem observa cu ușurință comportamentul consumatorului și îi putem studia reacțiile. În mediul online însă, nu putem analiza clientul în același mod. De aceea uneltele de analiză sunt esențiale. Astăzi vom vorbi despre Google Analytics, o unealtă gratuită, complexă și care oferă o multitudine de date relevante raportate la comportamentul vizitatorilor ce ajung pe un site.

Știm că poate fi puțin intimidantă această platformă, în special dacă nu o cunoști foarte bine. Tocmai de aceea ne-am gândit să îți venim în ajutor cu acest articol. Iată 7 lucruri pe care trebuie să le cunoști ca începător în Google Analytics:

1. Exclude Traficul Intern

Google Analytics adună date despre toți vizitatorii site-ului tău, inclusiv despre tine și echipa ta. Cel mai probabil verifici zilnic magazinul tău online sau modifici și adaugi pagini. Ca urmare, o mare parte din trafic este generat de tine.

Partea bună este că poți exclude IP-ul de pe care lucrați setând un filtru în Google Analytics. Astfel, informațiile pe care le vei obține chiar vor fi de la vizitatori și potențiali clienți.

2. Datele te Ajută să Iei Decizii mai Bune

Atunci când cunoști sursele principale, dar și secundare de trafic pentru magazinul tău online, poți lua decizii mai bune în privința promovării și a strategiei de marketing.

De asemenea, o secțiune destul de importantă din Google Analytics îți arată comportamentul vizitatorilor. Aceste date te pot ajuta să creezi o experiență cât mai plăcută pentru aceștia și să optimizezi rata de conversie.

3. Întrebările pe care ți le Pui Sunt Importante

Este extrem de ușor să te pierzi în rapoarte și grafice, așa că îți recomandăm să faci o listă cu cele mai importante întrebări pentru afacerea ta. În funcție de acestea, Google Analytics te poate ajuta să găsești cele mai bune răspunsuri printre multitudinea de date generate.

Iată câteva exemple de întrebări pe care le poți folosi la început:

  • Care campanii au avut cel mai mare succes: cele de pe rețelele sociale sau cele de pe email?
  • Câte persoane adaugă produse în coș fără a finaliza comanda?
  • Care este randamentul investiției (ROI) pentru ultima campanie de publicitate plătită?

4. Tipurile de Rapoarte Generate de Google Analytics

  • Real-time. Rapoartele din această secțiune îți arată în timp real ce se întâmplă pe site-ul tău, respectiv câți vizitatori ai și cum interacționează aceștia cu paginile tale.
  • Audience. Aici poți vedea un profil mai detaliat al vizitatorilor, ce include informații precum: locația, interesele lor, dispozitivul pe care îl folosesc sau modul în care se raportează la conținutul de pe site.
  • Acquisition. În această secțiune, poți descoperi de unde primești trafic pe site, dar și ce cuvinte-cheie au folosit vizitatorii pentru a ajunge aici de pe motoarele de căutare.
  • Behaviour. Aceste rapoarte îți arată care sunt cele mai accesate pagini alte site-ului tău, cât de repede se încarcă, cum caută vizitatorii informații pe site, precum și acțiunile pe care le-au făcut.
  • Conversions. Aceasta este poate cea mai importantă secțiune pentru magazinele online, deoarece îți arată date despre conversii. Poți și să îți setezi anumite obiective de vânzări.

5. Vizitatorii Noi Contează Mult la Început

În Google Analytics, graficele îți arată nu doar numărul total de vizitatori, dar și pe cei noi. Cel puțin în primele luni de când ți-ai lansat magazinul online, este de preferat ca procentul acestora din urmă să fie mult mai ridicat ca al celor care se întorc pe site, așadar noi te sfătuim să îți îndrepți atenția spre această categorie.

6. Verificarea Datelor Trebuie să Devină o Rutină

Toate datele generate de Google Analytics trebuie în final să fie transformate în acțiuni concrete ce te vor ajuta la creșterea magazinlui online.

La început, încearcă să verifici aceste date în fiecare zi, pentru a face modificările necesare într-un timp cât mai scurt. Dacă folosești o platformă de eCommerce open-source, modificările vor fi mai ușor de făcut, deci după o vreme vei putea verifica datele mai rar. Dacă folosești o soluție custom, în schimb, modificările pot dura mult, deci îți sugerăm să fi mereu la curent.

7. Cifrele Nu Spun Toată Povestea

În funcție de nișa în care activezi, dar și de profilul magazinului tău online, cifrele și datele măsurate de Google Analytics nu vor fi niciodată aceleași ca a altui magazin online. Din acest motiv, nu are sens să îți compari rezultatele cu firme care activează în nișe diferite. Totuși, este o idee bună să îți verifici competitorii principali pentru a vedea ce strategii adoptă.

Este important să te raportezi întotdeauna doar la profilul audienței tale. Trebuie să afli cât mai multe detalii despre ei și comportamentul lor, pentru a le putea răspunde nevoilor și obiceiurilor de consum.

Cu Google Analytics, vei învăța lucruri noi despre vizitatorii magazinului tău online în fiecare zi. În fond, doar studiind cifrele vei putea avea un avantaj competitiv pe piață. Datele pe care le obții sunt folositoare doar dacă știi să le interpretezi.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Analytics De: Alex Iftode

La începutul lunii octombrie, am avut plăcerea de a ține un interviu video cu Dorin Boerescu, fondatorul 2Performant, cea mai mare platformă de marketing afiliat din România. Dorin ne-a oferit multe informații valoroase despre marketing afiliat. În acest articol, vom sintetiza acele informații și te vom ajuta să afli avantajele acestei strategii de marketing.

Citește Mai Mult
Postat în Marketing Online Noutăți Interviuri De: Alex Iftode

Suntem fericiți să anunțăm parteneriatul cu Loopaa, o agenție de marketing dedicată succesului clienților săi. Fie că ești în căutare de un design nou pentru site, un comunicat de presă reușit sau o strategie de marketing imbatabilă, cei de la Loopaa sunt gata să te ajute. Printre serviciile lor se numără:

Marketing Research

Orice campanie de succes începe cu o fază de cercetare. Ba mai mult, datele relevante și concrete sunt baza strategiilor de marketing eficiente. Echipa Loopaa te va ajuta să aduni acele informații prețioase pentru:

  • Lansarea de produse noi;
  • Intrarea pe piețe noi;
  • Dezvoltarea companiei în direcții noi.

Cu ajutorul specialiștilor, vei putea determina șansa de succes a campaniilor magazinului tău online și rezultatele pe care le vei obține. Marketingul presupune creativitate și idei dar cercetarea meticuloasă separă ideile bune de cele rele.

Strategie de Marketing

Odată ce ai toate datele necesare, vei avea nevoie de un plan care să-ți pună magazinul online în lumina reflectoarelor. Fără o strategie de marketing, cu obiective clare și realiste, campaniile pot fi diluate sau chiar confuze.

Cei de la Loopaa te vor ajuta să pregătești o strategie unică brandului companie, care va aduce rezultate clare și măsurabile. După ce planul este stabilit, te vor ajuta să îl pui în aplicare. Cu o echipă de specialiști ocupându-se de marketingul magazinului tău, tu vei fi liber să pregătești compania pentru creștere.

PR şi Comunicare

Magazinele online au nevoie de o relație sănătoasă cu clienții lor și cu publicul în general. De aceea, comunicarea eficientă este crucială pentru creșterea unui site de eCommerce.

Loopaa vine în ajutorul tău în următoarele moduri:

  • Selectarea celor mai bune canale de comunicare pentru fiecare campanie de marketing;
  • Pregătirea și publicarea comunicatelor de presă;
  • Concepte de PR atât online, cât și offline;
  • Asigurarea comunicării consistente cu publicul prin canale de social media.

Design și Concepte Creative

Aspectul unui magazin online este un factor decisiv în succesul acestuia. Imaginile produselor sunt în general primul lucru pe care un vizitator îl observă, iar design-ul site-ului poate avea o impresie puternică asupra oamenilor.

Echipa Loopaa te ajută să te diferențiezi de competiție prin:

  • Design digital;
  • Conținut scris;
  • Animații video;
  • Design web.

Cu un design elegant și profesionist, magazinul tău va atrage mai mult trafic, iar șansa ca vizitatorii să plaseze comenzi va crește.

Un Pachet Complet de Marketing

Există multe elemente de marketing ce pot ajuta magazinele online să crească. Împreună cu Loopaa, vei determina ce îți poate aduce cele mai multe beneficii. Fie că este vorba de SEO, PPC, marketing afiliat sau remarketing, ești pe mâini bune.

Află mai multe despre serviciile Loopaa și cum pot aceștia să te îndrume către succes.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Suntem fericiţi să anunţăm participarea Blugento la TeCOMM în calitate de partener. TeCOMM este unul dintre cele mai mari evenimente din Europa de Est dedicate exclusiv industriei eCommerce. Evenimentul va avea loc la Grand Hotel Italia, în Cluj-Napoca pe data de 24 şi 25 octombrie.

Aceasta este cea de a VII-ea ediţie şi este centrată în jurul tematicii Haute Couture your eCommerce Business. Evenimentul aduce în atenţia participanţilor poveştile de succes ale magazinelor online existente pe piaţa eCommerce.

La cele peste 50 de prezentări, susţinute de 35 de speakeri, vor participa peste 350 de profesionişti şi proprietari de magazine online atât din România, cât şi internaţionali. Printre spekerii prezenţi la eveniment se află şi Sergiu Băbăşan, cofondator Blugento, care va susţine un workshop dedicat startup-urilor din industria eCommerce.

Workshop-ul susţinut de Sergiu se va axa pe ce înseamnă să lansezi un site de eCommerce de succes în România. Participanţii vor afla care sunt cele zece întrebări importante pe care trebuie să le pui înainte să-ţi lansezi magazinul online împreună cu răspunsurile pliate pe nevoile companiilor lor. Ne dorim să ajutăm antreprenorii români din această industrie să crească, aşa că vom discuta cu ei despre câteva dintre cele mai mari provocări şi oportunităţi din piaţă autohtonă.

În plus, echipa Blugento, împreună cu Banca Transilvania, vin cu o oportunitate special construită pentru startup-uri: GoOnline. Soluţia include toate funcţionalităţile necesare unui magazin nou pe piaţă să crească, la un preţ accesibil.

Magazinele Blugento sunt personalizate pentru brandul clientului şi optimizate pentru a oferi clienţilor o experienţă cât mai plăcută.

Dacă eşti pasionat de eCommerce sau vrei să îţi deschizi propriul magazin, te aşteptăm la eveniment. Ne găseşti la stand, unde putem discuta despre cele mai noi oprtunități din eCommerce și despre soluţii noi, dedicate magazinelor online din România şi nu numai. Mai mult, te aștaptăm la workshop unde, alături de Sergiu, vei putea discuta despre eCommerce, startup-uri şi oportunități din industrie. Ia-ţi bilet acum şi ne vedem la TeCOMM!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Multe companii văd SEO și PPC ca fiind strategii de marketing opuse și, ca urmare, se concentrează ori pe un aspect, ori pe celălalt. Magazinele online, în schimb, nu își permit să facă această greșeală. Deși SEO și PPC sunt foarte diferite, ambele modele sunt cruciale pentru creșterea unei companii de eCommerce.

Pentru a găsi un echilibru între aceste două elemente de marketing, trebuie să înțelegi, în primul rând, care sunt avantajele și dezavantajele fiecărei strategii.

PPC- Soluția pe Termen Scurt

PPC este o formă de anunț plătit. Suma pe care o plătești pentru fiecare potențial client adus prin anunțuri este determinat de un număr mare de factori cum ar fi cuvântul cheie, aria geografică, competiția, traficul și așa mai departe. Cele mai populare rețele care suportă campanii de PPC sunt motoarele de căutare (ex: Google, Bing) și platformele de socializare (ex: Facebook).

Avantaje

Rezultatele sunt previzibile. Aplicațiile de PPC au o abundență de date pe baza cărora stabilesc prețul. Datorită acelor informații, și tu îți poți forma o idee foarte bună a rezultatelor pe care le vei obține prin campania ta. Știi cât trafic vei obține și dacă cunoști rata de conversie a ofertelor, poți calcula aproximativ câte comenzi vor fi plasate. Astfel, poți afla ușor randamentul investiției, chiar înainte să înceapă campania.

Tu stabilești bugetul. Multe campanii de marketing pot implica costuri necunoscute sau chiar ascunse. Anunțurile plătite, în schimb, nu au acest risc. Tu investești suma dorită, iar anunțurile tale vor fi vizibile până când acea sumă este epuizată. Un cost fix este foarte folositor atunci când se stabilesc bugetele pentru diferitele departamente ale magazinului online și campaniile de marketing ce vor urma.

Campaniile PPC sunt agile. Există multe strategii de marketing eficiente, dar inflexibile, care nu pot fi modificate pe parcurs. Anunțurile plătite, în schimb, pot fi modificate oricând. În mai puțin de o oră, poți schimba grupul țintă sau oferta afișată. Ca urmare, poți atenua pierderile sau maximaliza profiturile foarte ușor. De aceea datele despre clienți și vizitatori sunt foarte valoroase în timpul unei campanii de PPC.

Anunțuri cu imagini. În industria eCommerce, imaginile produselor sunt cruciale. De multe ori, imaginea unui produs e prima și posibil ultima impresie pe care o face unui vizitator. Aplicațiile de PPC îți permit să atașezi și imagini anunțurilor tale. Deci, dacă vrei să promovezi un articol, poți afișa poza acestuia direct în motoarele de căutare și platformele de socializare. Un anunț cu o imagine de calitate va atrage mult mai mulți clienți decât unul fără nici o imagine.

Dezavantaje

Rezultatele pot fi costisitoare. Deși poți investi ce sumă dorești în PPC, nu înseamnă că rezultatele vor fi fixe. În funcție de domeniul de activitate și cuvintele cheie care îți aduc trafic, este posibil să fi nevoit să investești o sumă mare pentru a obține traficul dorit. Ba mai mult, dacă nu ai plănuit bine campania, vei aduce trafic, dar nu vei genera comenzi. Indiferent de buget, trebuie să fi foarte sigur că îți alegi bine publicul țintă și cuvintele cheie.

PPC are efecte temporare. Anunțurile plătite au multe avantaje, dar, din nefericire, acestea sunt sub cronometru. De îndată ce campania se termină și anunțurile nu mai rulează, traficul suplimentar se oprește. În plus, cu timpul vor apărea competitori noi, iar consumatorii vor adopta cuvine cheie noi, rezultând în costuri mai mari pe campanie.

Potențialul de creștere este limitat. Traficul adus de PPC poate fi cruciat pentru un start-up. Dacă brandul magazinului este necunoscut, anunțurile plătite sunt un mod bun de a aduce cumpărători. Din nefericire, campaniile de PPC nu sunt un mod bun de a-ți îmbogăți brandul sau de a-l face mai cunoscut. Ca urmare, odată ce magazinul online a mai crescut, anunțurile plătite nu vor mai aduce genul de rezultate necesare pentru a continua acea creștere. De aceea, ai nevoie de un plan suplimentar, o unealtă care să prindă tracțiune în timp.

SEO- Soluția pe Termen Lung

SEO (search engine optimization) este procesul prin care îți modifici magazinul online pentru a deveni mai vizibil în motoare de căutare. Fiind mai ușor de găsit în Google, site-ul va atrage mai mult trafic organic. Ca și PPC, campaniile de SEO vin cu aspecte pozitive și negative:

Avantaje

Randamentul investiției este excelent. Mulți agenți de marketing susțin că SEO are cel mai bun randament dintre toate tipurile de marketing digital. SEO are o reputație atât de bună pentru că nu investești direct în conversia potențialilor clienți. În schimb, investești în optimizare, iar odată ce site-ul tău obține un rang bun pe cuvintele cheie importante, clienții vor veni fără vreun fel de cost asociat.

Optimizarea experienței vizitatorilor. În trecut, algoritmii ce determinau scorul SEO al unui site erau relativ simpli: numărul de apariții a cuvântului cheie și numărul de linkuri externe erau factorii decisivi. În ziua de astăzi, totuși, acei algoritmi sunt mult mai complecși. Pentru a avea un scor bun, trebuie să creezi rezultate relevante pentru vizitatori, să le oferi o experiență plăcută. De foarte multe ori, campaniile de SEO presupun îmbunătățiri aduse site-ului, cum ar fi micșorarea timpului de încărcare sau optimizarea navigabilității. Aceste actualizări îți măresc atât vizibilitatea, cât și rata de conversie. Deci, optimizarea pentru motoare de căutare presupune și îmbunătățirea experienței vizitatorilor.

Îți promovezi brandul. Primele câteva rezultate în Google primesc majoritatea traficului. Altfel spus, acele site-uri ce ocupă primele locuri se bucură de încrederea oamenilor, chiar dacă acei oameni nu cunosc brand-urile. Dacă magazinul tău ajunge printre primele rezultate, va fi văzut ca o sursă de încredere. În timp, publicul tău țintă îți va cunoaște brandul, chiar dacă nu intră pe site în timpul fiecărei căutări. În plus, campaniile de SEO implică de multe ori îmbogățirea site-ului cu conținut valoros, ceea ce ajută atât vizibilitatea magazinului online cât și puterea brandului.

Efectele rezistă în timp. În afara penalizărilor de la motoare de căutare, nu există metode rapide de a schimba un scor SEO. Toate modificările se întâmplă în timp. Cu alte cuvinte, odată ce magazinul obține un rang bun, nu trebuie să îți faci griji că va fi depășit subit, mai ales dacă continui să lucrezi la optimizarea site-ului. Cât timp nu încalci regulile de folosire a motoarelor de căutare și urmezi bune practici de SEO, magazinul tău online o să se bucure de tot mai mult trafic organic.

Dezavantaje

Rezultatele nu sunt imediate. Durata avansării în rang este un avantaj pentru cei care deja au un scor bun, dar este un dezavantaj pentru companiile care abia au început procesul de optimizare. Dacă nu ai investit în SEO până acum, pregătește o campanie cât mai repede, deoarece va fi nevoie de timp pentru a obține rezultate. Un plan bine pus la punct și un buget deja stabilit sunt esențiale pentru a-ți atinge ținta.

Optimizarea SEO necesită expertiză. În esență, campaniile de PPC nu necesită un plan prea complex sau experiență în domeniu. Cum am menționat mai sus, rezultatele sunt pe măsura investiției. SEO, în schimb, este un proces mai complicat și necesită multe cunoștințe. În general, magazinele online angajează profesioniști sau lucrează cu agenții specializate. Te încurajăm să înveți cât mai multe despre proces, dar totuși recomandăm să lucrezi cu o echipă de profesioniști.

Algoritmii se pot schimba neașteptat. În general, companiile precum Google nu dau foarte multe detalii despre schimbările aduse algoritmilor lor. Altfel spus, există posibilitatea ca factorii ce determină scorul SEO al magazinului să se schimbe, iar site-ul să piardă din vizibilitate. Aceste cazuri nu sunt dese, dar atunci când se întâmplă, va trebui să afli repede care a fost schimbarea pentru a reoptimiza magazinul, dacă e cazul. De aceea, experiența în SEO este atât de valoroasă.

Cum să Folosești PPC și SEO împreună

Acum că ști mai bine punctele forte și slabe ale ambelor tipuri de marketing, vei putea crea o strategie care să profite de amândouă. Concluzia este ușor de văzut: PPC este rapid, dar ineficient pe termen scurt, iar SEO aduce rezultate excelente, dar doar în timp.

În plus, cele două strategii aduc beneficii unice atunci când sunt folosite împreună:

  • Poți testa conținut prin anunțuri plătite pentru a determina dacă merită să fie adăugat pe website, afectând scorul SEO pe termen lung.
  • Poți atrage vizitatori pe site în mod organic, iar apoi să rămâi în contact cu ei prin strategii de remarketing bazate pe PPC. Dacă nu ești familiar cu acest tip de campanie, îți recomandăm articolul nostru despre avantajele strategiilor de remarketing.
  • Ca și conținutul, poți testa eficiența cuvintelor cheie prin anunțuri plătite înainte de a începe procesul lung de a optimiza magazinul pentru ele.

Dacă abia lansezi magazinul și nu ai un rang în Google pe care te poți baza să îți aducă trafic, folosește anunțuri plătite. Totuși, în această perioadă investește pe cât posibil și în SEO. Astfel, după ce compania se stabilizează, va continua să crească prin trafic organic. Campaniile PPC vor continua să aducă rezultate foarte bune pentru a prezenta oferte speciale sau produse noi.

Atunci când platforma Blugento a fost dezvoltată, am pornit de la ideea că un client trebuie să aibă magazinul optimizat de la momentul lansări pentru a putea crește cât mai repede. Lecția pe care sperăm să o reții este că SEO și PPC ar trebui folosite concomitent: PPC pentru venituri rapide și SEO pentru creștere stabilă pe termen lung.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online PPC SEO De: Alex Iftode

Black Friday este un eveniment apărut în Statele Unite care a căpătat popularitate internațională. Deși Vinerea Neagră a fost inițial considerată începutul sezonului cumpărăturilor de sărbători, în ziua de azi este probabil cea mai încărcată perioadă a anului pentru comercianți. În 2016, românii au făcut cumpărături în valoare de aproximativ 130 milioane de euro doar de Black Friday, iar această sumă crește cu 25-30% de la an la an.

Citește Mai Mult
Postat în eCommerce Marketing Online Best Practice De: Alex Iftode

Internet & Mobile World, unul dintre cele mai importante evenimente High Tech din Estul Europei a reprezentat oportunitatea perfectă de a face cunoștință cu un număr mare de antreprenori și vizionari din domeniu. }mpreună cu ei, echipa Blugento a discutat despre provocările comerțului online românesc și cum acestea pot fi depășite prin soluții inovatoare.

Citește Mai Mult
Postat în Noutăți De: Alex Iftode

În timp ce un magazin fizic poate fi găsit întâmplător de potențiali clienți, site-urile de eCommerce nu au acest avantaj. De aceea, companiile care operează în mediul virtual au nevoie de campanii solide de inbound marketing. Pentru a ajunge la publicul tău țintă, trebuie să pui bazele unei strategii de marketing reușite.

Citește Mai Mult
Postat în Marketing Online Best Practice Inbound Marketing De: Alex Iftode

O campanie de anunțuri plătite este ca un motor. Fiecare componentă trebuie să funcționeze corect atât individual, cât și ca parte a sistemului. Dacă totul merge bine, campania are succes iar magazinul obține trafic și clienți noi.

O componentă care de multe ori nu primește destulă atenție este landing page-ul. Scopul acestui articol este să te informeze despre rolul paginii și să te învețe cum să o folosești.

Citește Mai Mult
Postat în Marketing Online Inbound Marketing PPC CRO De: Alex Iftode
Pagina:
  1. 2
  2. 3
  3. 4
  4. 5
  5. 6