Colegii noștri de la Omniconvert au pregătit pentru voi un ghid foarte informativ despre retenția clienților, un subiect important, dar rar abordat în industria comerțului online:

Una dintre cele mai cunoscute povești din industria mondială de eCommerce este cea a companiei Zappos. Chiar dacă în anul 2008 compania vindea produse în valoare de peste un miliard de dolari, echipa a trecut prin momente grele. Tony Hsieh, liderul Zappos, spune că totul s-a schimbat și creșterea companiei a început în momentul în care echipa și-a mutat atenția pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Înainte de această etapă de creștere, echipa Zappos a suferit modificări și compania aproape a rămas fără bani. În acest moment, Hsieh nu a investit în achiziția de trafic nou, ci a distribuit toate resursele către nevoia consumatorului. El a ales să livreze pentru fiecare consumator o experiență unică pe website, ce îl va face pe client să revină pe Zappos să plaseze altă comandă.

Am ales să prezint această situație în introducerea articolului deoarece am văzut prea multe website-uri de eCommerce cu experiență pe piață hipnotizate de achiziția de trafic și care alocă bugete mari pentru campaniile de PPC. Problema este că aceste business-uri cu experiență de mai mult de doi ani uită de clienți deja existenți și nu li se adresează personalizat.

Cele mai multe website-uri de eCommerce înregistrează datele despre clienții precedenți, însă nu se folosesc deloc de ei, poate doar trimit din când în când un newsletter cu o ofertă generală, fără segmentare și fără a-i stimula să se întoarcă să cumpere din nou.

Monitorizând rata de retenție și înțelegând impactul pe termen lung pe care îl are acest metric asupra afacerii, reprezintă cheia către diferențiere și creștere.

Achiziția de trafic este principalul factor de creștere doar în primul an de existență a unui business. În această etapă este esențial ca audiența să îți cunoască afacerea pentru a crește awareness-ul și pentru a-ți pune amprenta în industrie.

Din momentul în care afacerea ta de eCommerce crește, rata de retenție devine unul dintre cei mai importanți metrici. Am observat că, momentan, optimizarea ratei de retenție nici măcar nu are un acronim precum alte tactici de marketing - SEO, CRO, PPC, etc.

Datele din piață arată că pentru un business de eCommerce matur (mai mult de doi ani de activitate) 50% din venit este generat de către consumatorii existenți:

Rata de retenție este esențială atunci când vrei să afli câte comenzi a plasat un consumator și ce procent din venitul tău este generat de către cei mai buni consumatori de-ai tăi. După cum poți vedea în graficul de mai jos, după 36 de luni de activitate, mai mult de 50% din venitul total este produs de vânzări repetate (consumatori loiali care se întorc pe website și cumpără):

Rata de retenție sună din ce în ce mai bine, nu?

Investiția în achiziție de trafic în momentul în care nu măsori sau îmbunătățești rata de conversie este o direcție lipsită de logică. Prioritatea ar trebui să fie stabilirea și îmbunătățirea relației cu clienții existenți.

Un alt aspect important este să analizezi care este costul de achiziție a unui client nou, cât costă să loializezi un client și să compari care este costul unui client nou versus unui client loial.

Nu ai cum să îmbunătățești rata de retenție cât timp nu înțelegi care este importanța ei. Parte din misiunea Omniconvert este să stimulăm creșterea afacerilor de eCommerce pentru a pune umărul la dezvoltarea lor și pentru a aduce inovație.

Un framework de optimizare a ratei are, de obicei, patru pași:

Prima fază: Awareness

Din păcate, multe companii nu sunt conștiente de impactul ratei de retenție - nu poți îmbunătăți ce nu măsori.

În această etapă, tu aduni insight-uri despre rata de retenție, valoarea pe durata de viață a clientului și cohorte. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să măsori și să înțelegi legătura dintre retenție și creștere.

Pe lângă asta, măsoară valoarea pe durata de viață a clientului și segmentează-ți audiență după orice criteriu care te ajută să identifici buyer personas, care sunt emoțiile care dictează acțiunile lor și ce bariere întâmpină pe website-ul tău.

La finalul acestei etape, încearcă să înțelegi consecințele financiare alei lipsei de acțiune în direcția optimizării ratei de retenție. Dacă ne uităm la statistici, achiziția de noi consumatori este de 5 ori mai costisitoare decât loializarea celor deja existenți.

Iată cum rata de retenție afectează venitul total într-o companie de eCommerce:

Pentru un website de eCommerce cu activitate mai mare de 3,4 ani în industrie, optimizarea ratei de retenție reprezintă calea către creștere constantă.

A doua fază: Cercetare

Pentru a duce la bun sfârșit etapa de cercetare e nevoie de o metodologie temeinică. Modelul RFM este folosit încă din anul 1970 în vânzări directe și poștă. Modelul permite segmentarea audienței în funcție de trei aspecte - recency (recență), frequency (frecvență) and monetary value (valoare monetară).

Cea mai bună parte a modelului RFM este că te ajută să identifici clienții care au scor mare pentru recență și frecvență - sunt șanse mari ca aceștia să se întoarcă pe website-ul tău și să cumpere din nou. În urma segmentării datelor, vei avea o imagine clară despre consumatorii care se întorc frecvent.

Așadar, după ce ai clarificat aspectele de mai sus, e timpul e să îți cunoști consumatorii și să descoperi segmentul de 1% dintre cei mai buni consumatori care generează 30% din veniturile tale. Cine sunt ei? Ce anume îi determină să se întoarcă pe website-ul tău?

Construiește segmente de clienți silver, gold și platinum. Folosește modelul RFM pentru a descoperi cei mai importanți clienți. Sunt sigur că nu dorești să pierzi clienții care au valoare monetară mare și care cumpără des.

Un alt segment important peste care nu trebuie să îl treci cu vederea este format din clienții adormiți (clienți care nu mai cumpărat de ceva timp de pe website-ul tău). Desigur, există riscul să formezi prea multe segmente și să te pierzi în detalii.

Obținerea de clienți valoroși nu se face printr-o singură acțune - e un proces pe termen lung, planificat și implementat corespunzător. Pentru a afla cum se simt clienții tăi, e necesar să le trimiți constant survey-uri care scot în evidență NPS-ul (net promoter score). Mai mult, bazându-te pe NPS, poți să identifici trei tipuri de consumatori - promoters, passives și detractors.

După ce ai definit segmentele cele mai importante pentru tine, poți începe să le adresezi survey-uri pentru a afla cum se simt pe website-ul tău. Îi poți întreba ce anume i-a determinat să se întoarcă pe website, cât sunt de mulțumiți de experiența pe care au avut-o și ce părere au despre produsul tău, serviciile oferite, timpul de livrare, preț, etc.

În acest pas, ai identificat problemele de retenție pe care le are website-ul tău, ai definit consumatorul ideal și ai descoperit insight-uri bazate pe date.

A treia fază: Strategia

În etapa de strategie, vei lucra cu segmentele identificate în pașii anteriori pentru a elimina toate barierele găsite.

Desigur, nu poți ignora problemele de bază ale business-ului tău. De exemplu, dacă ai identificat probleme semnificative cu produsele și serviciile tale, e prioritar să le rezolvi pe acelea.

Folosind datele pe care le ai, poți rezolva orice problemă întâlnită de consumatorii tăi, fie că e vorba de un aspect operațional sau de marketing. Dacă ai probleme operaționale, este de dorit să schimbi flow-ul intern, procesele și, eventual, poți desemna o persoană să se ocupe de îmbunătățirea ratei de retenție.

Dacă problemele sunt legate de partea de marketing, poți pune la cale îmbunătățirea și personalizarea beneficiilor oferite fiecărui segment important și să dezvolți un plan de email marketing personalizat.

Fiecare strategie începe cu multe idei, obiective și proiecte. E important să analizezi fiecare obiectiv, să descoperi care este cel potrivit business-ului tău și ce impact va avea fiecare. Pentru a ușura prioritizarea obiectivelor, am făcut un model care te va ajuta să iei cele mai bune decizii strategice - eCommerce Growth Matrix. Iată un exemplu:

A patra fază: Experimentarea

În ultima etapă, validează ipotezele identificate prin intermediul experimentelor și comunică audienției tale pe diverse canale de comunicare: pe email, la următoarea vizită pe website-ul tău, prin campanii de remarketing sau la telefon.

Este important să prioritizezi experimentele în funcție de impact, potențial și ROI. Respectând legea lui Pareto, o să poți trimite mesajul potrivit către audiența potrivită, la momentul potrivit, cu imboldul potrivit.

Retenția este strâns legată de customer service și comunicare. Trimiterea unui mesaj de mulțumire după ce au plasat o comandă poate să facă diferența dintre tine și un alt competitor.

Pentru fiecare tip de cohortă, există câteva beneficii specifice pe care le poți evidenția pentru a le crește rata de conversie. De exemplu, vizitatorilor din categoria Platină le poți oferi un asistent personal, transport gratuit, retur gratuit pe viață, prioritate la livrare și suport, telefoane post-comandă sau reduceri pentru comenzi viitoare:

Etapa cu cel mai mare impact se întâmplă acum - ai la dispoziție datele, insight-urile, tool-urile și oamenii pentru a avea grijă de fiecare aspect al călătoriei vizitatorului pe website-ul tău. Folosește toate informațiile pe care le ai pentru a începe experimentarea și personalizarea.

La Omniconvert, avem multă experiență în rezolvarea acestei probleme atunci când o întâlnim la clienții noștri. Am învățat că cel mai bun moment de optimizare a ratei de conversie este acum, indiferent de dimensiunea afacerii de eCommerce.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode

Te gândești de ceva vreme că ți-ar prinde bine un super-magazin online?

Acum e momentul ideal să începi să îl dezvolți. 10 super eroi ai eCommerce-ului și-au unit forțele pentru ca magazinul tău să fie de nota 10.

Împreună, oferim super-puteri magazinului tău și beneficii de peste €2000.

Citește Mai Mult
Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți De: Alex Iftode

Blugento pune bazele unui nou parteneriat strategic cu ARMO, Asociația Română a Magazinelor Online, cea mai mare comunitate de susținere și dezvoltare a magazinelor online din România. Împreună cu ARMO, am creat pentru tine, oportunitatea perfectă de a te dezvolta într-un ecosistem care oferă magazinelor uneltele necesare pentru o creștere sustenabilă.

Ce este ARMO?

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi prin crearea unui sistem care să ofere sprijin industriei comerțului electronic din România.

Mai mult, ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online cu scopul de a proteja interesele consumatorilor magazinelor online din România.

De ce să devin membru ARMO?

ARMO susține magazinul tău online și mediul comerțului electronic local

Potrivit unui studiu realizat de ARMO, comerțul online din România va depăși anul acesta 2,5 miliarde de euro cu potențial de dublare a valorii până în anul 2020. Orice creștere are nevoie de susținere, iar în acest sens aderarea la o astfel de comunitate aduce beneficii considerabile afacerii pe care o administrezi.

Oferă magazinului tău atestarea ARMO, în conformitate cu Codul de Bune Practici

Codul de Bune Practici vine ca și o asigurare a calității comerțului online din România. Acesta își propune reglementarea aspectelor importante pentru a asigura o experiență optima a cumpărătorului, de la condițiile specifice în care se desfășoară activitățile magazinelor online din România, până la particularități definitorii cum sunt accesul facil la o gama larga de produse, siguranța tranzacțiilor, simplitatea comparării produselor și aspecte ce țin de livrarea și returul produselor.

Utilizează marca de încredere ARMO

În urma unui audit, fiecare membru al asociației beneficiază de marca de încredere ARMO. Din momentul în care un membru ARMO respecta regulile prezentate în Codul de Bune Practici pentru Magazinele Online, el va putea utiliza în comunicarea sa, respectiv în website sau alte materiale de comunicare, marca de încredere ARMO.

Interesele tale vor fi reprezentate în fața autorităților

Dincolo de abilități antreprenoriale, strategii de marketing eficiente și un raport preț calitate bun, pentru ca afacerii tale să ii fie asigurat un succes pe termen lung, vei avea nevoie de protejarea intereselor tale ca și comerciant, la orice nivel. Pentru ca tu să te poți ocupa de administrarea eficientă a magazinului online, ARMO se ocupă de reprezentarea intereselor tale în fața autorităților, persoane fizice sau juridice, române sau străine.

Primești informări periodice în legătură cu starea industriei

Prin parteneriatul ARMO cu eCommerce Europe și EMOTA, cele mai mari organizații europene de e-eCommerce, ARMO oferă o gamă largă de beneficii, precum acces la rapoartele de eCommerce europene, informații despre piețele din alte țări, informări periodice privind legislația europeană și modificările legislative sau acces la evenimentele de referință ale comerțului online din Europa.

ARMO pune la dispoziția membrilor un mediu sigur, în care primează relațiile bazate pe încredere între comercianții din mediul online și consumatori. Devino membru ARMO și bucură-te de beneficiile apartenenței la o asociație dedicată intereselor companiei tale!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Designul unui magazin online este crucial.

Imaginile, arhitectura și navigabilitatea unui site determină experiența pe care o oferă vizitatorilor. În eCommerce, este important să oferi o experiență plăcută, întrucât va afecta numărul de comenzi plasate.

În acest articol, vom aborda cinci elemente de design ce îmbunătățesc atât navigabilitatea, cât și rata de conversie a site-ului:

1. Bara de căutare

Chiar dacă ai un număr mic de produse, ai nevoie de o bară de căutare funcțională.

Mulți oameni sunt obișnuiți să facă cumpărături cu ajutorul funcționalității de căutare. Dacă aceasta este absentă, aceștia ar putea opta să părăsească site-ul.

Multe platforme de eCommerce oferă opțiunea unui câmp de căutare, inclusiv Blugento. Dacă te pregătești să îți creezi un magazin online, asigură-te că soluția aleasă are această funcționalitate.

Un alt aspect important este modul cum funcționează bara de căutare. Aceasta trebuie să verifice numele, descrierea și caracteristicele produselor. Astfel, va prezenta toate rezultatele relevante.

2. Calitatea conținutului

Magazinele online se bazează pe descrieri complete și imagini de înaltă calitate pentru a-și prezenta cât mai bine produsele.

În primul rând, aceste detalii crează încredere și ajută vizitatorii să determine dacă produsele respective sunt potrivite pentru ei.

În al doilea rând, calitatea conținutului trebuie să facă produsele să fie cât mai atractive. De exemplu, descrierile ar trebui să conțină atât specificațiile produsului, cât și beneficiile pe care le poate obține clientul dacă le cumpără.

Conținutul de pe site te poate ajuta și să îți prezinți brandul și să întărești relația magazin - client. Din acest motiv, trebuie să te asiguri că nu există nicio greșeală de scriere sau imagine de slabă calitate.

3. Design responsive

În urmă cu aproximativ un an, traficul web generat de dispozitivele mobile a depășit cel generat de calculatoare. Acesta este un semn clar că magazinele online au nevoie de un site bine optimizat pentru telefoane, altfel riscă să îndepărteze o sursă semnificativă de trafic.

Design-ul responsive este o abordare de design web care asigură faptul că site-ul este plăcut și ușor de navigat, indiferent de dispozitivul folosit.

Dacă magazinul tău online sau platforma de eCommerce aleasă nu este esponsive sau optimizată pentru device-uri mobile, riști să pierzi posibili clienți și să îți încetinești creșterea.

4. Informații despre companie

Povestea înființării companiei și realizările majore pot fi folosite pentru a-ți contura brandului. Folosind o pagină de tip ”Despre noi”, vei familiariza mai bine clienții cu magazinul online.

Aceste informații crează încredere, un factor foarte important pentru decizia vizitatorului de a plasa o comandă.

Dacă magazinul a avut apariții în presă, ar trebui să menționezi acest lucru pe site. Astfel, vei crea sentimentul siguranței și profesionalismului.

Alte informații care ar trebui să fie prezente sunt politica de retur, de confidențialitate și de utilizare a cookie-urilor.

5. Elementul social

Un alt mod important prin care poți câștiga încrederea vizitatorilor este incluzând recenzii și butoane prin care oamenii pot distribui site-ul pe platformele de socializare.

Recenziile sunt benefice pentru că oferă vizitatorilor șansa să audă părerea imparțială a clienților. În plus, recenziile pot îmbunătăți scorul SEO al paginilor de produs și al site-ului.

Butoanele pentru a distribui pe rețelele de socializare aduc două avantaje mari:

  • Dacă un vizitator împărtășește o pagină a magazinului, poate aduce trafic suplimentar. Mai mult, oamenii au mai mare încredere în postările prietenilor și a rudelor decât în cele publicate de companii.
  • Dacă un articol de blog a fost distribuit de mai multe persoane, iar acest lucru este afișat pe pagină, vizitatorii noi vor vedea asta ca un semn al calității conținutului.

În schimb, dacă abia ai lansat magazinul online și nu ai recenzii sau distribuiri, nu activa aceste funcționalități încă. Vizitatorii ar putea vedea lipsa de recenzii ca un semn că magazinul nu este de încredere.

Implementează aceste elemente pe site după ce ai început să primești comenzi în mod regulat.

Concluzie

Cu aceste cinci sfaturi, vei putea pune bazele creșterii magazinului tău online. În funcție de compania și audiența ta, anumite elemente vor fi mai importante ca altele, dar nici unul nu ar trebui să lipsească.

Îți recomandăm să faci teste și să experimentezi cu diferite modele ale acestor elemente de design web, cât și să încerci idei noi. Poți monitoriza ușor rezultatele prin Google Analytics.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Există multe surse de inspirație atunci când plănuiești viitorul magazinului tău online. Te poți folosi de Google Analytics, sau să te uiți la companii care deja au avut succes.

O altă idee, este să îți înțelegi mai bine publicul, și să aplici câteva sfaturi practice din psihologie. 

În acest articol, ți-am pregătit cinci sfaturi din psihologie care pot fi aplicate în eCommerce. Cu ajutorul acestor idei, vei putea optimiza magazinul și strategia ta de marketing.

1. Începe cu un angajament mic și crește miza treptat

General vorbind, un om la prima vizită a magazinului nu va fi dispus să plaseze o comandă. E posibil să nu fie hotărât ce și de unde să cumpere și nu va avea încredere în brandul companiei dacă abia își formează prima impresie.

Atunci, întrebarea este cum să încurajezi acel vizitator să revină la magazinul tău atunci când este hotărât să cumpere.

Răspunsul este să îl convingi să facă un angajament mai mic, precum abonarea la newsletter, completarea unui chestionar sau pur și simplu vizitarea blogului.

Motivul pentru care această strategie funcționează este legat de modul cum mintea umană își justifică acțiunile. Mai exact, dacă o persoană face un favor altei persoane, va justifica acea acțiune prin simpatie, chiar dacă acea simpatie nu există încă. Pe scurt, un favor duce la altul.

În contextul comerțului digital, în urma unui angajament, vizitatorul își va justifica acțiunea prin faptul că este interesat de magazin. Odată ce vizitatorul își formează acea părere, va fi dispus să facă un angajament mai mare. Acest fapt stă la baza multor campaniilor de marketing, care ghidează încet vizitatorii către plasarea unei comenzi.

2. Oferă mereu o soluție rapidă

Una dintre cele mai comune plângeri legate de comerțul online este că durează prea mult până ajunge comanda. Asta a determinat tot mai multe firme de curierat să ofere servicii de transport prioritar.

Lecția din psihologie este că oamenii atribuie o valoare mai mare câștigurilor imediate decât celor viitoare. În termeni mai practici, mulți vor prefera să primească 10 lei azi decât 20 săptămâna viitoare, de exemplu.

Pe baza acestei însușiri, poți face un număr de lucruri pentru a-ți spori vânzările:

  • Adaugă o opțiune de curierat rapid la un cost mai ridicat. Mulți preferă să plătească mai mult decât să aștepte.
  • Oferă suport în timp real clienților. Vei avea mai puțini clienți nemulțumiți în acest mod.
  • Adaugă un aer de urgență ofertelor tale (stoc limitat, termen limită). Un sentiment de ”acum ori niciodată” poate convinge vizitatorii să plaseze comenzi pe care nu le-ar fi efectuat în mod normal.

3. Vorbește pe limba clienților

Parte din brandul unei companii este modul cum comunică cu audiența. Modul de exprimare, stilul formal sau informal și cuvintele folosite (neologisme, regionalisme etc.) conturează personalitatea magazinului și afectează perspectiva clienților și a vizitatorilor.

Oamenii sunt ființe sociale. Ei constituie grupuri și au tendința să își formeze opinii mai bune despre cei care aparțin acelorași grupuri ca ei. În acest context, un grup este un colectiv de oameni reuniți de o trăsătură sau părere comună (gusturi muzicale, viziune politică, zonă geografică etc.).

Site-urile de eCommerce pot beneficia de acest fapt. Studiază cât mai în detaliu grupurile țintă ale magazinului. Identifică gusturile, preferințele și comportamentul lor. Odată ce vei ști aceste detalii, te vei putea exprima în același mod.

Vorbind pe limba clienților, aceștia vor percepe compania ta ca fiind ”parte din grup”. Astfel, vei forma o relație mai puternică cu ei, iar aceștia vor fi mai deschiși la ofertele magazinului tău.

4. Fii amuzant

Umorul poate fi un element foarte puternic într-o campanie de marketing. Un studiu din 1993 a determinat că umorul în reclame, atunci când este folosit corect, crește interesul audienței și șansa ca aceștia să cumpere.

Există trei motive pentru care glumele au efectul acesta:

  • Reținem mai ușor ceva amuzant. Vedem nenumărate reclame pe zi, dar uităm majoritatea. De aceea, este important să fii memorabil, iar umorul este unu mod de a face asta.
  • Oamenii împărtășesc lucrurile amuzante între ei, chiar dacă acele lucruri sunt materiale publicitare. Astfel, reclamele amuzante vor atinge o audiență mai mare, fără investiții suplimentare.
  • Umorul este dezarmant. Atunci când râdem, nu mai acordăm la fel de multă atenție faptului că materialul încearcă să ne convingă de ceva (abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) așa că acele mesaje ne conving mai ușor.

Acestea fiind spuse, umorul în marketing poate fi destul de dificil. Glumele trebuie să fie naturale și pe gustul clienților. Dacă vrei să adopți un stil umoristic în campaniile tale de marketing, asigură-te că acele glume chiar sunt amuzante pentru audiența ta.

5. Felicită clienții atunci când comandă

Nu este un lucru neobișnuit ca un client să se răzgândească după ce plasează o compandă. Se poate hotărî subit că nu mai vrea produsul sau că va aștepta o promoție. Din fericire, nu este dificil să implementezi o soluție la această problemă: felicită-i atunci când plasează o comandă.

Oamenii vor să știe că alegerile pe care le-au făcut au fost corecte. Atunci când luăm o decizie, de exemplu să plasăm o comandă, căutăm o confirmare că a fost o alegere bună. Detaliul important este că trebuie să ajungem singuri la acastă concluzie, folosind propriul raționament.

Magazinul poate ajuta clienții să se convingă că au făcut alegerea bună. Nu trebuie să fie ceva complex sau forțat. Un simplu pop-up de tip ”Felicitări, comanda dvs. a fost finalizată. Îți mulțumim!” poate face o diferență mare. Formulează și email-ul de confirmare în același stil.

Alte materiale care pot ajuta în acest sens sunt ghidurile de folosire a produselor și articolele cu sfaturi. Ideea nu este să încerci să convingi clientul că a făcut o alegere bună, ci mai degrabă să îi oferi mijloacele de a se convinge singur de acest lucru.

Cu aceste 5 sfaturi de psihologie, vei putea înțelege mai bine cum să interacționezi cu clienții și să îți crești vânzările într-un mod subtil și organic.

Felicitări, ai făcut alegerea corectă citind articolul! Abonează-te acum la newsletterul Blugento pentru a nu rata alte sfaturi practice!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Nu multe companii pot spune că vor rămâne în istorie. Îți trebuie oportunitatea, sclipirea de geniu și probabil un pic de noroc. Chiar și așa, cei care au reușit ne pot învăța multe despre eCommerce, nu doar în strategie, ci și în viziune.

Acest articol are ca scop să prezinte câteva dintre aceste companii și ce le-a propulsat către vârf.

1. Nu Riști, Nu Câștigi - Amazon

În ziua de azi, toată lumea a auzit de Amazon. Compania inovativă și ultra-eficientă de astăzi a fost construită prin decizii curajoase. Chiar și acum, Amazon investește sume mari în idei invoative, dar riscante.

Jeff Bezos, fondatorul Amazon și-a dat demisia de la job-ul lui bine plătit și stabil pentru a-și deschide un magazin online. Asta nu sună așa riscant în mediul de astăzi, dar el a făcut asta în 1994, când internetul era încă tânăr și nesigur, iar industria eCommerce era mult mai mică.

Magazinul de cărți a fost un succes instant, dar aproape tot profitul era în permaneță investit înapoi în companie.

Un alt salt a fost decizia firmei să își extindă gama de produse. Acum, poți găsi mai orice produs pe Amazon. În 2013, au început să dezvolte drone care să transporte pachete. Apoi s-au lansat în lumea electronicelor, rezultând în bine-cunoscutul Amazon Echo. Mai puțin cunoscut este faptul că pe lângă aceste reușite, Amazon a făcut și alte experimente, care nu și-au atins scopul.

Cu toate riscurile acestea, Amazon continuă să fie cel mai mare magazin online din lume. Putem învăța multe lecții de eCommerce de la ei. Totuși, probabil cea mai importantă dintre toate e asta: dacă vrei să faci ceva extraordinar, trebuie să inovezi și trebuie să-ți asumi riscuri.

2. Sărbătorește Unicitatea Brandului Tău - Cards Against Humanity

Dacă i-ai ruga pe cei de la Cards Against Humanity (CAH) să îți dea lecții de eCommerce, probabil răspunsul lor nu ar fi potrivit pentru copii. De fapt, aceea este lecția în sine.

Jocurile de cărți și boardgames-urile pierd clienți în fața jocurilor video de ani de zile. Ai putea spune că nu este un mediu bun pentru o firmă nouă și ai avea dreptate, dar asta nu i-a oprit pe cei de la CAH.

Încă de la început, modul lor de a-și descrie produsul și clienții ar face un veteran al relațiilor publice să leșine. Prima propoziție de pe site-ul lor spune ”Cards Against Humanity este un joc de petrecere pentru oameni oribili”.

Sclipirea de geniu este că, încă de la prima impresie, clientul cunoaște genul de umor prezent și în joc, și în companie. Introducerea este interesantă și memorabilă, iar dacă acea propoziție nu te alungă, probabil îți va plăcea produsul.

Dintre toate cele cinci lecții de eCommerce, aceasta este cea mai subiectivă. Nu îți sugerăm să îți insulți clienții, doar îți spunem să găsești o abordare unică, la fel ca cei de la CAH.

Într-o industrie competitivă, originalitatea este sfântă.

3. Shopping-ul Online Este o Experiență - Greats

Unul din avantajele pe care le au magazinele fizice față de cele online este experiența de a cumpăra. Nu poți atinge produsul înainte de-al comanda pe un site de eCommerce. Nu poți proba o haină și nu poți ține un telefon în mână ca să știi cât de comod se simte.

Magazinele online se bazează pe descrieri, imagini și poate video-uri pentru a te familiariza cu un produs. Totuși, tot mai multe site-uri de eCommerce au început să vadă asta ca pe o oportunitate, nu o piedică. Dintre aceste companii, favorita noastră este magazinul de adidași, Greats.

Sursa: Greats

Concluzia lor a fost că, dacă nu pot oferi experiența unui magazin fizic, vor crea experiența unei gale de modă în inima New York-ului.

Au reușit asta printr-un design foarte elegant și bine plănuit.

Blogul lor, numit ”The Playbook”, este o adevărată scrisoare de dragoste adresată New York-ului. Subiectele principale sunt artiștii orașului și clienții firmei. Cireașa de pe tort este volumul și calitatea extraordinară a pozelor, atât pe blog cât și în magazin. Nu numai că produsele sunt foarte bine prezentate, dar pasiunea și personalitatea companiei este vizibilă în fiecare detaliu al site-ului.

Mediul online îți permite să îți folosești magazinul și produsele pentru a crea o experiență unică. Nu încerca să emulezi magazine fizice, ci crează ceva deosebit și memorabil.

4. Datele Despre Clienți Sunt Mereu Valoroase - Target

Doar pentru că o companie are peste o mie de magazine fizice, nu înseamnă că nu ne poate învăța ceva despre eCommerce. De fapt, Target este o sursă excelentă de inspirație. În domeniul colectării de date și a anunțurilor plătite, sunt printre cei mai buni.

În primul rând, compania adună extraordinar de multe informații. Ei fac asta prin intermediul magazinelor, a aplicațiilor de mobil, a website-ului lor și a cupoanelor pentru a-și cunoaște clienții cât mai bine. Pe baza acelor date, compania stabilește bugetele diferitelor departamente de marketing și pregătește campanii bine țintite.

Prin email-uri, strategii de remarketing pe platforme de socializare și anunțuri pe Google, Target își abordează audiența cu oferte personalizate. Relevanța acestor oferte se bazează tot pe bogăția de informații pe care o dețin. Cu un catalog de produse gigantic, vizitatorii ar întâmpina dificultăți găsind singuri produsele și ofertele de care sunt interesați.

Rezultatul este că audiența este mai bine informată, mai interesată și cumpără mai mult. Majoritatea acestor vânzări au loc în magazine fizice, nu pe site, dar asta se datorează reputației de comerciant clasic a companiei.

Lecția este simplă: datele despre clienți îți vor îmbunătăți fiecare pas al campaniilor de marketing. Cât timp nu ești invaziv, află cât mai multe despre cumpărătorii tăi!

5. Marketingul Organic Este Neprețuit - Diamond Candles

Ca majoritatea startup-urilor, Diamond Candles a avut dificultăți financiare inițial. Compania nu avea fonduri să investească în marketing. Totuși, o firmă de eCommerce nu poate supraviețui fără marketing. Soluția lor a fost să se concentreze pe produse și să lase promovarea în mâinile clienților fericiți.

Produsele Diamond Candles, lumânări parfumate cu un inel în interior, sunt un subiect de discuție foarte interesant. Deși compania a început cu un număr mic de clienți, mulți dintre ei au recomandat produsele la prieteni și familie. În esență, clienții companiei erau cei care aduceau vizitatori noi.

Cel mai mare succes al companiei, totuși, a avut loc pe Facebook. Mulți cumpărători au pozat momentul dezvăluirii inelului din lumânare și au distribuit poza pe rețeaua de socializare. Cei de la Diamond Candles au văzut potențialul acestor poze și au început să încurajeze toți clienții să imortalizeze experiența. Rezultatul final a fost peste un milion de fani pe Facebook și un număr mare de clienți aduși de pe platformă în mod organic, fără ajutorul anunțurilor plătite.

Morala este că nu ai mereu nevoie de strategii complexe și costisitoare de marketing. Un produs interesant poate atrage clienți pe cont propriu.

După cum poți observa de la aceste companii, ai nevoie atât de strategie, cât și de inspirație pentru a avea succes. Sfatul nostru este simplu: alege un domeniu de activitate care te pasionează. Adu personalitate magazinului tău și construiește-ți un brand demn de cărțile de istorie.

Cât despre partea tehnică a site-ului, aceea este specialitatea noastră. Cu platforma de eCommerce Blugento, îți vom crea un magazin unic și plin de personalitate.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Best Practice De: Alex Iftode

Cloud-ul a schimbat business-ul în toate domeniile, iar hosting-ul este unul dintre aceste domenii. Cum Blugento, cu modelul său Software-as-a-Service, este abordarea modernă a cloud-ului în eCommerce, hosting-ul nu putea să fie decât de ultimă generație.

Pentru orice magazin online, hosting-ul este una dintre provocări: este nevoie de o soluție performantă, stabilă (redundantă tehnic), scalabilă și eficientă financiar.

Shared & Dedicated Hosting

Abordarea tradițională și cea mai populară astăzi în piață este cea de hosting shared sau dedicat. Pe acest model, un site împarte un server cu mai multe site-uri sau are un server dedicat pentru el. Această soluție poate fi eficientă financiar (deși de multe ori nu este), cu performanțe acceptabile, dar are probleme mari de stabilitate și de scalabilitate.

Multi-server Hosting

O altă abordare este cea de multi-server. În acest setup, cu Load Balancere, servere multiple și baze de date distribuite, se poate obține stabilitate, performanță și scalabilitate, dar costurile sunt prohibitive (cel mai simplu setup costă peste €400/lună).

Kubernetes - hosting de ultimă generație

Blugento abordează însă un hosting de ultimă generație, numit Kubernetes (pe scurt, k8s).

Kubernetes este o tehnologie de ultimă generație, recent lansată de Google și adoptată cu entuziasm de majoritatea platformelor mari de hosting (Amazon Web Services, Microsoft Azure și Google Computer Cloud).

Simplificat, Kubernetes realizează o separare între serverele pe care se face hosting-ul și aplicațiile care rulează pe aceste servere. Astfel, Blugento poate găzdui sute de magazine care se scalează automat în funcție de trafic pe o infrastructură hardware care se scalează și ea automat în funcție de nevoile magazinelor găzduite. Toate acestea, cu o arhitectură cu toate componentele redundante și distribuite în datacentere multiple.

Fiind scalabil, în perioadele de trafic redus (cum ar fi noaptea), costurile sunt și ele optimizate, fără a compromite însă target-ul de 100% redundanță.

Primul mare test al Blugento a fost de Black Friday 2017, iar cu un uptime perfect, hosting-ul a trecut testul cu brio. Kubernetes este recunoscut ca fiind viitorul în hosting și la Blugento suntem foarte mândri să fim printre primii în lume care adoptă această tehnologie într-un scenariu de SaaS hosting.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Peste 70% din românii din mediul urban plănuiesc să facă achiziții de Black Friday, conform studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, realizat în perioada 3 – 9 noiembrie 2017 pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către partenerul nostru iVox. În plus, 44% dintre aceștia intenționează să plătească online comenzile plasate, o creștere semnificativă față de anul precedent.

Deși doar 44% din respondenți intenționează să facă plata cu cardul, 60% la sută ne-au spus că au mai mare încredere în această metodă de plată decât în 2016. Acesta este un semn clar că românii devin mai deschiși față de plățile online, iar site-urile de eCommerce ar trebui să ia acest fapt în calcul atunci când își aleg metodele de plată.

Conform studiului, aproape 80% din românii din mediul urban au efectuat o plată online pentru un produs comandat pe Internet. Din punctul lor de vedere, cele mai mari avantaje ale acestei metode de plată sunt:

  • Viteza tranzacției online (74%)
  • Confortul plăților în sine (69%)
  • Ușurința în folosirea sistemului de plăți (42%)

În ciuda volumului mare de comenzi de Black Friday, 87% din respondenți spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna un produs cumpărat în timpul perioadei de reduceri.

Dintre românii care intenționează să facă cumpărături de Black Friday, 43% nu și-au stabilit o listă de produse pe care și le doresc. Aceștia preferă să aștepte ofertele și să comande în funcție de ele. Tot 43% din respondenți au o listă pregătită, dar susțin că vor ține cont de reduceri atunci când comandă. În rest, 12% și-au pregătit o listă de cumpărături pe care o vor urma, indiferent de reduceri.

Cei mai mulți românii și-au pregătit bugetul de Black Friday în felul următor:

  • 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei;
  • 25% între 500 și 1.000 de lei;
  • 13% între 1.000 și 1.500 de lei;
  • 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Dacă vrei să îți deschizi un magazin online performant, dar resursele sunt limitate, am pregătit pentru tine Black Friday pentru Antreprenori, cu câteva oferte speciale. Profită de reduceri și economisește până la 1500€!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Inspirație Business De: Alex Iftode

În timp ce toată lumea se concentrează pe consum și pe consumatorul casnic în perioada Black Friday, noi credem că este un moment oportun pentru antreprenori să investească și să-și dezvolte afacerea.

Citește Mai Mult
Postat în Noutăți Business De: Alex Iftode

Pentru magazine online, experiența clienților este crucială. Navigabilitatea site-ului, viteza de expediere, metodele de plată și multe alte aspecte afectează gradul de satisfacție al cumpărătorului și șansa de a reveni pe platforma magazinului.

Un subiect rar abordat în România, în schimb, este ambalajul pachetelor. Majoritatea site-urilor de eCommerce folosesc același tip de cutii standard, produse în masă. Tocmai de aceea, compania ta ar trebui să personalizeze și acest aspect al interacțiunii magazin-client. Acestea sunt avantajelele pe care le vei obține:

Dezvoltarea Brandului

Brandul unei companii este mereu important, mai ales dacă acea companie activează în domeniul digital. Designul personalizat ajută magazinul să fie memorabil, iar alte aspecte, precum motto-ul sau valorile magazinului, întăresc relația cu clientul.

Totuși, dacă folosești ambalaje generice, brandul tău va fi complet absent atunci când ajunge coletul la destinație. Dacă persoana primește mai multe colete simultan, ar putea avea dificultăți diferențiind cutiile produselor.

Momentele în care pachetul ajunge și este deschis sunt importante. Multe elemente mici, precum comportamentul persoanei care a livrat pachetul și ușurința cu care îl deschizi afectează opinia clientului despre compania ta. De aceea, trebuie să faci ca acele momente să fie cât mai speciale.

Folosind pachete personalizate, continui să prezinți ”personalitatea” magazinului tău și în lumea reală. O cutie frumoasă, un card cu o urare sau orice alt element pe care nu trebuie să îl incluzi dar tot o faci, va reprezenta brandul tău la fel de bine ca designul site-ului.

O Experiență Unică Pentru Clienți

De multe ori, clienții sunt foarte entuziasmați să își primească pachetul, mai ales dacă este vorba de o comandă mare. Este un moment special pentru ei, iar ambalajele personalizate pot crea un moment cu adevărat memorabil.

Ideal, pachetul magazinului tău ar trebui să facă clientul să simtă că a primit un cadou, nu că a efectuat o tranzacție. Există mai multe moduri prin care poți face asta, iar costurile de ambalare nu se vor schimba mult:

  • Să folosești cutii colorate diferit față de pachetele standard. Materialul cutiei este un alt mod prin care te poți diferenția de competiție.
  • Să incluzi o felicitare în cutii. Un simplu mesaj de mulțumire poate face o mare diferență. Dacă ai timp, scrie de mână mesajul, întrucât arată foarte clar recunoștința pe care o are magazinul față de clienți.
  • Să oferi un mic cadou surpriză. Orice produs neașteptat și gratuit pe care îl incluzi în pachet va avea un efect pozitiv asupra imaginii companiei. Un simplu breloc sau un sticker cu mascota sau logo-ul magazinului arată interes.

O Prezență Mai Puternică pe Social Media

Video-urile de tip ”unboxing” au căpătat multă popularitate în ultimii ani. Acesta este un semn clar că oamenii sunt interesați și de prezentarea pachetelor, nu doar conținutul lor.

Dacă cineva este impresionat de ambalajul personalizat al unui pachet, sunt șanse foarte mari să pozeze ambalajul respectiv și să posteze pe platformele de socializare precum Facebook. Practic, clienții fericiți îți vor promova produsele din proprie inițiativă. În plus, oamenii vor avea mult mai multă încredere în recomandarea prietenilor sau a rudelor decât în anunțuri plătite sau alte reclame asemănătoare.

Există companii care și-au construit întreg brandul în jurul fenomenului ”unboxing”. O astfel de companie este Loot Crate. Aceștia trimit în fiecare lună abonaților un pachet cu produse surpriză. Clienții nu știu ce vor primi până nu deschid coletul.

Loot Crate a devenit faimos prin intermediul platformelor de socializare și a video-urilor pe Youtube. Un număr mare de influenceri, cât și clienți obișnuiți, și-au înregistrat și publicat experiența de ”unboxing”, astfel prezentând Loot Crate la o audiență uriașă.

Fidelizarea Clienților

O țintă importantă în eCommerce este crearea unui grup cât mai mare de clienți fideli. Modurile cele mai des întâlnite de a atinge această țintă sunt programele de fidelizare prin vouchere și reduceri.

Ambalajele personalizate pot realiza același lucru, fără cheltuielile asociate cu reducerea prețurilor. Toate avantajele menționate anterior încurajează clienții să continue să cumpere de la magazinul tău online:

  • Clientul devine mai bine familiarizat cu brandul tău. Atunci când va dori să plaseze o comandă, va prefera să o facă la o companie pe care deja o cunoaște.
  • Experiența de a deschide un pachet personalizat este mult mai plăcută decât cea oferită de cutiile standard.
  • Dacă clientul postează pe social media despre comandă, iar un reprezentant al companiei răspunde sau dă share la postare, relația client-magazin devine una mai strânsă și personală.

Dacă fidelizarea clienților este un obiectiv important pentru tine, îți recomandăm să folosești metodele standard, precum cupoanele de reducere, dar folosește-te și de pachetele personalizate și de brand pentru a obține cele mai bune rezultate.

Cum să Personalizezi Ambalajele Produselor Tale

Fiecare companie este diferită și ar trebui să prezinte asta prin ambalajele ei. Totuși, dacă ești în căutare de idei, aceste magazine online ne-au impresionat cu prezentarea lor:

Loot Crate, pe care i-am menționat anterior, au înțeles atât de bine aspectul social al deschiderii pachetelor încât au inclus instrucțiuni pe cutie despre cum se face un video de ”unboxing” cât mai reușit.

Sursa: Loot Crate

Joolz, un magazin de articole pentru copii, folosește cutii reciclabile ce pot fi transformate în obiecte noi precum scăunele sau jucării. Pachetele includ și instrucțiuni de folosire a cutiilor ”hibrid”. Prin aceste ambalaje personalizate, Joolz arată atât atenția pe care o acordă clienților, cât și apreciere față de mediu.

Sursa: Joolz

Trunk Club este un magazin online de haine personalizate pentru gusturile clienților. Orice comandă începe cu o discuție cu un designer vestimentar. Deci, relația dintre companie și client este deja una foarte personală. Trunk Club accentuează asta în două moduri.

O cutie personalizată și elegantă, care arată precum un geamantan (trunk).

Sursa: Trunk Club

Un mesaj de mulțumire sincer și scris de mână în interiorul cutiei.

Sursa: Trunk Club

Aceste trei companii au găsit un mod excelent de a-și amplifica brandul prin intermediul cutiilor pe care le folosesc. Crează și tu o relație specială cu clienții tăi cu ajutorul unui pachet interesant și original!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

GDPR (General Data Protection Regulation) este o ordonanță nouă, ce va intra în vigoare în mai 2018. Această ordonanță va actualiza regulile de protecție a datelor din Uniunea Europeană. Schimbările aduse de GDPR vor afecta toate website-urile, inclusiv magazinele online.

Scopul acestei ordonanțe este de a uniformiza și consolida modul prin care site-urile vor proteja datele cetățenilor UE și aduce următoarele schimbări majore:

Consimțământ clar pentru colectarea de date

În primul rând, anumite detalii legate de vizitator, precum identificatorii online, locația și cookies vor fi clasificate ca fiind date personale. Acest lucru este important deoarece modul prin care un magazin online (sau orice alt site) colectează datele personale ale vizitatorilor se va schimba.

Din mai 2018, vizitatorii trebuie să își dea acordul printr-o acțiune clară și concretă. Cu alte cuvinte, navigarea pe site nu va mai fi considerată ca fiind consimțământ. Un exemplu de acord acceptat prin GDPR este bifarea unei căsuțe de către vizitator (căsuța nu poate fi pre-bifată). În plus, anumite activități de marketing ce implică date personale ar putea necesita acord separat.

O altă variantă posibilă este adăugarea unei setări de consimțământ în browser. Astfel, site-urile nu trebuie să mai ceară acordul vizitatorului, iar acesta nu mai trebuie să accepte sau să refuze pentru fiecare site nou. Totuși, merită menționat că dacă vizitatorul a setat să nu ofere date personale, magazinele online nu vor mai putea să ceară acordul lor. În plus, vizitatorii trebuie să aibă mereu opțiunea de a-și retrage acordul de colectare și prelucrare a datelor.

Ca urmare a ordonanței, magazinele online trebuie să adopte aceste metode noi de a colecta date până în mai 2018 pentru a evita amenzi. Cu siguranță și volumul de date colectate va scădea, deci aste indicat să îți pregătești următoarele strategii de marketing cu acest lucru în vedere.

Protecția datelor

Nu numai că datele personale ale vizitatorilor vor fi mai greu de colectat și procesat, aceste date trebuie să fie și mai bine protejate. În ultimii ani, atacurile cibernetice și furtul de date pe scară largă au devenit mai dese, afectând companii mari și sute de milioane de oameni.

Prin GDPR, legile privind protecția datelor vor fi standardizate în UE, iar furtul de date va deveni mai ușor de sesizat și oprit. Companiile vor fi nevoite să țină un registru a datelor colectate și vor fi responsabile pentru protecția lor. Această securitate sporită poate însemna angajarea a oameni noi pentru a ține datele în siguranță și pentru a semnala posibile probleme.

Odată cu aceste reguli mai stricte, companiile vor avea un grad mai ridicat de responsabilitate să protejeze informațiile vizitatorilor. Deci, ne putem aștepta la amenzi mai mari pentru site-urile care nu respectă noile reguli. Penalizarea maximă ce poate fi emisă este de 4% din cifra de afaceri anuală sau 20.000.000 de euro, oricare sumă este mai mare.

Cum se va schimba industria eCommerce

Pe termen scurt, grija principală a proprietarilor de magazine online ar trebui să se asigure că site-urile lor de eCommerce sunt în concordanță cu noile legi. Asta va însemna, cel mai probabil, un audit de site pentru a determina ce trebuie schimbat și modificările aferente.

Pe termen lung, ar putea marca o schimbare majoră în modul prin care magazinele online abordează marketingul și relațiile cu clienții. Strategiile de remarketing, de exemplu, pot aduce rezultate excelente, dar se bazează pe datele vizitatorilor, date care ar putea fi mai greu de obținut odată ce GDPR intră în vigoare. Poți afla mai multe despre schimbările aduse de GDPR pe site-ul acesta.

Echipa Blugento este alături de clienții săi și de comunitatea eCommerce din România și vom face tot ce putem să acomodăm magazinele online autohtone cu noua ordonanță și să le ajutăm să crească în continuare.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Business De: Alex Iftode

Suntem bucuroși să anunțăm parteneriatul cu Omniconvert, dezvoltatorii platformei de optimizare a ratei de conversie ce poartă același nume. Echipa Omniconvert a creat și perfecționat o aplicație prin care magazinele online își pot cunoaște și adresa audiența mai eficient.

Citește Mai Mult
Postat în Noutăți CRO De: Alex Iftode

Coșurile de cumpărături abandonate sunt una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă platformele de eCommerce și magazinele online. Dacă un vizitator își încarcă coșul cu produse de pe site-ul tău, este clar că este interesat de ceea ce oferi și se gândește să plaseze o comandă. Atunci, întrebarea este de ce ar abandona coșul?

Citește Mai Mult
Postat în Marketing Online CRO Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode

În ziua de azi, un magazin online de succes are nevoie de soluții specializate (de SEO, remarketing, design etc.) pentru a continua să crească. Platforma de eCommerce Blugento are peste 100 de integrări pentru a asigura că fiecare client găsește soluția pe care o caută.

Acum, îți vom prezenta un exemplu de succes prin colaborare, mai exact cum unul din clienții noștri, Smart Protection, a ajuns în vârful rezultatelor din Google cu ajutorul partenerului nostru, TargetWeb, o agenție de SEO cu peste 10 ani de experiență.

Obiectivul

Scopul principal al echipei TargetWeb a fost să aducă smartprotection.ro pe prima pagină din Google pe cuvintele lor cheie principale. Pentru a face asta, s-au concentrat pe prezența online și pe brandul companiei.

Strategia

Doi dintre cei mai importanți factori ce determină scorul SEO al unui site sunt conținutul unic și link-urile inbound. Din acest motiv, cei de la TargetWeb s-au concentrat pe content marketing și native advertorials.

Primul pas a fost identificarea specialiștilor, bloggerilor și influencerilor care se axează pe tipul de produse oferite de Smart Protection. Acești influenceri constituie un canal excelent prin care magazinul online să intre în contact cu grupuri noi de clienți potențiali.

Bloggerii au testat foliile Smart Protection și au creat articole, sau chiar video-uri, în care descriu produsele. Articolele reprezintă foarte bine cei doi factori de SEO menționați anterior:

  • Este conținut unic, care, deși nu este pe site-ul smartprotection.ro, este centrat în jurul brandului și a produselor magazinului.
  • Articolele au link-uri către site-ul de eCommerce. În plus, conținutul este distribuit pe rețele de socializare, crescând valoarea link-urilor inbound.

Pe lângă bloggeri, site-urile de presă online aduc beneficii asemănătoare, așa că cei de la TargetWeb au crescut și numărul de mențiuni ale magazinului online Smart Protection în presă.

Rezultatele

Cu ajutorul acestor articole și a tracțiunii generate pe platformele de socializare, prezența online a magazinului a crescut considerabil, iar brandul a devenit mai bine cunoscut. Din mai 2016, când Smart Protection și TargetWeb au început colaborarea, s-au înregistrat următoarele creșteri:

Numărul de social shares s-a dublat

Platformele de socializare au devenit un element important pentru orice plan de SEO. Numărul de distribuiri este un indicator bun a influenței brandului și are o corelație directă cu scorul SEO al site-ului.

Cu ajutorul echipei TargetWeb și a influencerilor, SmartProtect a ajuns de la 8010 de distribuiri la 17930.

Creșterea pozițiilor în Google la căutările importante

Pe 5 mai 2016, Smart Protection avea rangul 34 pentru fraza ”folie telefoane” (apărea pe a patra pagină de rezultate), unul din cuvintele cheie principale ale magazinului online. Acum, dacă vei efectua acea căutare vei vedea că sunt pe primul loc.

Diferența de rang este considerabilă. Un studiu arată că mai puțin de 10% din oameni trec de prima pagină de rezultate Google, pe când 33% accesează primul rezultat organic.

Creșterea pe diferite cuvinte cheie

Pe lângă termenii generali precum ”folie telefoane”, mai există multe alte cuvinte cheie valoroase care sunt mai precise, precum ”folie samsung” sau ”folie s7 edge”. Mulți oameni caută direct folii pentru modelul lor de telefon/tabletă/calculator. De aceea, poziția pentru acele cuvinte cheie precise este importantă.

Din fericire, s-au înregistrat creșteri mari și încurajatoare și pe aceste cuvinte cheie. Ca urmare, Smart Protection se poate baza pe faptul că traficul organic le va aduce un număr constant de clienți noi.

Într-o perioadă de 17 luni, Smart Protection a obținut poziții pe prima pagină pentru multe cuvinte cheie importante. După cum se poate vedea din imagini, s-a înregistrat o creștere abruptă la puțin timp de la începutul colaborării, iar magazinul online a continuat să crească în rang pe parcursul ultimului an.

Optimizarea pentru motoare de căutare este un proces lung, mai ales comparativ cu alte strategii de marketing. Totuși, odată ce magazinele online obțin un rang bun, vor obține trafic organic, fără nici un fel de cost per vizitator. De aceea, recomandăm tuturor proprietarilor de site-uri de eCommerce să investească în SEO din timp.

Dacă vrei să înveți mai multe despre SEO, îți recomandăm articolul nostru despre optimizarea platformelor de eCommerce sau să vizitezi blogul Targetweb.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Noutăți Inspirație SEO De: Alex Iftode

Într-un magazin fizic, putem observa cu ușurință comportamentul consumatorului și îi putem studia reacțiile. În mediul online însă, nu putem analiza clientul în același mod. De aceea uneltele de analiză sunt esențiale. Astăzi vom vorbi despre Google Analytics, o unealtă gratuită, complexă și care oferă o multitudine de date relevante raportate la comportamentul vizitatorilor ce ajung pe un site.

Știm că poate fi puțin intimidantă această platformă, în special dacă nu o cunoști foarte bine. Tocmai de aceea ne-am gândit să îți venim în ajutor cu acest articol. Iată 7 lucruri pe care trebuie să le cunoști ca începător în Google Analytics:

1. Exclude Traficul Intern

Google Analytics adună date despre toți vizitatorii site-ului tău, inclusiv despre tine și echipa ta. Cel mai probabil verifici zilnic magazinul tău online sau modifici și adaugi pagini. Ca urmare, o mare parte din trafic este generat de tine.

Partea bună este că poți exclude IP-ul de pe care lucrați setând un filtru în Google Analytics. Astfel, informațiile pe care le vei obține chiar vor fi de la vizitatori și potențiali clienți.

2. Datele te Ajută să Iei Decizii mai Bune

Atunci când cunoști sursele principale, dar și secundare de trafic pentru magazinul tău online, poți lua decizii mai bune în privința promovării și a strategiei de marketing.

De asemenea, o secțiune destul de importantă din Google Analytics îți arată comportamentul vizitatorilor. Aceste date te pot ajuta să creezi o experiență cât mai plăcută pentru aceștia și să optimizezi rata de conversie.

3. Întrebările pe care ți le Pui Sunt Importante

Este extrem de ușor să te pierzi în rapoarte și grafice, așa că îți recomandăm să faci o listă cu cele mai importante întrebări pentru afacerea ta. În funcție de acestea, Google Analytics te poate ajuta să găsești cele mai bune răspunsuri printre multitudinea de date generate.

Iată câteva exemple de întrebări pe care le poți folosi la început:

  • Care campanii au avut cel mai mare succes: cele de pe rețelele sociale sau cele de pe email?
  • Câte persoane adaugă produse în coș fără a finaliza comanda?
  • Care este randamentul investiției (ROI) pentru ultima campanie de publicitate plătită?

4. Tipurile de Rapoarte Generate de Google Analytics

  • Real-time. Rapoartele din această secțiune îți arată în timp real ce se întâmplă pe site-ul tău, respectiv câți vizitatori ai și cum interacționează aceștia cu paginile tale.
  • Audience. Aici poți vedea un profil mai detaliat al vizitatorilor, ce include informații precum: locația, interesele lor, dispozitivul pe care îl folosesc sau modul în care se raportează la conținutul de pe site.
  • Acquisition. În această secțiune, poți descoperi de unde primești trafic pe site, dar și ce cuvinte-cheie au folosit vizitatorii pentru a ajunge aici de pe motoarele de căutare.
  • Behaviour. Aceste rapoarte îți arată care sunt cele mai accesate pagini alte site-ului tău, cât de repede se încarcă, cum caută vizitatorii informații pe site, precum și acțiunile pe care le-au făcut.
  • Conversions. Aceasta este poate cea mai importantă secțiune pentru magazinele online, deoarece îți arată date despre conversii. Poți și să îți setezi anumite obiective de vânzări.

5. Vizitatorii Noi Contează Mult la Început

În Google Analytics, graficele îți arată nu doar numărul total de vizitatori, dar și pe cei noi. Cel puțin în primele luni de când ți-ai lansat magazinul online, este de preferat ca procentul acestora din urmă să fie mult mai ridicat ca al celor care se întorc pe site, așadar noi te sfătuim să îți îndrepți atenția spre această categorie.

6. Verificarea Datelor Trebuie să Devină o Rutină

Toate datele generate de Google Analytics trebuie în final să fie transformate în acțiuni concrete ce te vor ajuta la creșterea magazinlui online.

La început, încearcă să verifici aceste date în fiecare zi, pentru a face modificările necesare într-un timp cât mai scurt. Dacă folosești o platformă de eCommerce open-source, modificările vor fi mai ușor de făcut, deci după o vreme vei putea verifica datele mai rar. Dacă folosești o soluție custom, în schimb, modificările pot dura mult, deci îți sugerăm să fi mereu la curent.

7. Cifrele Nu Spun Toată Povestea

În funcție de nișa în care activezi, dar și de profilul magazinului tău online, cifrele și datele măsurate de Google Analytics nu vor fi niciodată aceleași ca a altui magazin online. Din acest motiv, nu are sens să îți compari rezultatele cu firme care activează în nișe diferite. Totuși, este o idee bună să îți verifici competitorii principali pentru a vedea ce strategii adoptă.

Este important să te raportezi întotdeauna doar la profilul audienței tale. Trebuie să afli cât mai multe detalii despre ei și comportamentul lor, pentru a le putea răspunde nevoilor și obiceiurilor de consum.

Cu Google Analytics, vei învăța lucruri noi despre vizitatorii magazinului tău online în fiecare zi. În fond, doar studiind cifrele vei putea avea un avantaj competitiv pe piață. Datele pe care le obții sunt folositoare doar dacă știi să le interpretezi.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Analytics De: Alex Iftode
Pagina:
  1. 2
  2. 3
  3. 4
  4. 5
  5. 6