9 strategii de SEO pe care trebuie să le folosești pentru magazinul tău online

9 strategii de SEO pe care trebuie să le folosești pentru magazinul tău online

20.02.2017 14:41

Dorința oricărui proprietar de magazin online este ca site-ul pe care îl deține să fie găsit în primele pagini din Google sau, de ce nu, chiar pe prima pagină. Fie că ești la început, fie că ai pornit un magazin online de câțiva ani, un lucru este cert: nu poți ajunge pe prima pagină în motoarele de căutare fără să te bazezi pe strategii de SEO.

În acest articol, vom vorbi despre 9 dintre ele. Hai să începem.

1. Analiză de cuvinte-cheie  

Cuvintele-cheie determină cât de des va apărea magazinul tău online în rezultatele căutărilor pe Google. Dacă vei folosi cuvinte-cheie pe care audiența ta nu le folosește sau utilizezi cuvinte-cheie care au competiție prea mare, atunci este foarte probabil ca site-ul tău să nu fie vizibil. O unealtă precum Google Keyword Planner te va ajuta să îți dai seama ce cuvinte-cheie să folosești în funcție de popularitatea și competiția lor. De asemenea, poți folosi site-uri precum Amazon sau Ebay pentru a face căutări.  

2. Conținut relevant pentru audiența ta

Nu trebuie să ghicești ce tip de conținut va fi pe placul audienței tale. În schimb, poți folosi următoarele trei idei ca și inspirație:

  • Forumuri. Găsește-le pe acelea care sunt legate de nișa magazinului tău online și notează subiectele despre care discută membrii.

  • Quora. Acest site este o platformă de Q&A și reprezintă o resursă inepuizabilă.

  • Buzzsumo. Poți folosi această unealtă ca să îți dai seama ce tip de conținut a fost distribuit de cele mai multe ori pentru nișa ta.

3. Backlink-uri

Dacă www.exemplu1.com trimite un link pe una dintre pagini către www.exemplu2.com, acesta reprezintă un backlink pentru cel de-al doilea site. Google tinde să afișeze pe primele pagini acele site-uri care au cât mai multe backlink-uri de calitate, astfel că strategia de a atrage cât mai multe pentru magazinul tău online trebuie să fie o prioritate.

4. Structura internă de link-uri

E ideal ca un client să dea cât mai puține click-uri pentru a ajunge pe o anumită pagină din site. De aceea, este esențial să creezi o structură internă prin care adaugi link-uri interne relevante pentru paginile tale. Chiar dacă ai control absolut asupra acestei strategii, nu adăuga link-uri doar pentru a avea cât mai multe.

5. Tagul canonical

Noi îți recomandăm să ai conținut original pentru descrierile de produse. Dacă acest lucru nu este posibil pentru toate paginile, atunci va trebui să folosești tagul canonical (rel=“canonical tag”) pentru a atenționa motoarele de căutare în privința sursei originale a conținutului disponibil pe o anumită pagină. Astfel, vei evita penalizarea site-ului de către Google din cauza conținutului duplicat.

6. Integrare a rețelelor de socializare

Semnalele sociale sunt extrem de importante, deoarece le spun motoarelor de căutare că magazinul tău online aduce valoare publicului tău. De asemenea, dacă adaugi butoane prin care vizitatorii pot distribui paginile pe rețelele de socializare, îți vei crește prezența, traficul, clienții, dar și backlink-urile.

7. Landing page-uri

Atunci când folosești reclame plătite, fie pe Google, fie pe rețelele socializare, trebuie să te asiguri că ai un landing page dedicat și că posibilii cumpărători nu sunt direcționați către homepage. Această pagină trebuie să conțină toate informațiile de care are nevoie un cumpărător, dar și un mesaj de call to action.

8. Viteza site-ului

Un magazin online se poate încărca greu din diverse motive. Cele mai comune sunt acestea:

  • Platforma folosită are un cod mult prea stufos;

  • Imaginile produselor sunt prea mari;

  • Hosting-ul și serverul sunt prea greoaie.

Viteza de încărcare a site-urilor face parte din algoritmul folosit de Google, așa că trebuie să știi dacă te confrunți cu această problemă pentru a o rezolva.

9. Sitemap.xml

Cu ajutorul fișierului sitemap.xml, Google știe că trebuie să îți indexeze site-ul fără niciun fel de problemă. Un alt lucru pe care îl poți face este să decizi dacă anumite pagini sunt prioritare pentru indexare pe motoarele de căutare.

În România, competiția pe piața de eCommerce nu este la fel de mare ca cea din Statele Unite. Totuși, ia în considerare faptul că te “bați” cu zeci de mii de magazine online, astfel că nu se mai pune problema dacă să faci SEO sau nu. Cum ar spune cei de la Nike: “Just do it”.

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Marketing Online SEO De:

Blugento