6 Provocări în eCommerce și Soluții Aplicate

6 Provocări în eCommerce și Soluții Aplicate

15.10.2020 17:20

Dacă ești proprietarul unui magazin online sau activezi în industria eCommerce sau marketing digital, atunci, cu siguranță, te-ai documentat și ești la curent cu bunele practici pe care să le aplici pentru ca afacerea ta online să aibă succes.

Totuși, din când în când, în activitatea ta, este posibil să se strecoare provocări mai dificil de gestionat, dar care odată rezolvate au un impact major asupra unei experiențe utilizatorului.

În articolul de astăzi vom discuta despre aceste provocări și îți vom oferi soluții aplicate, care, sperăm că te vor ajuta să prosperi.

6 Provocări și Soluții Aplicate

1. Comunicare și predictibilitate în relația cu clienții

Probabil unele dintre cele mai importante aspecte în orice industrie este comunicarea și predictibilitatea. Aici ne referim la întregul spectru al situațiilor, de la mesajele comunicate pe website-ul afacerii tale până la comunicarea internă cu echipa ta. O comunicare eficientă, predictibilă și sinceră te poate scuti de multe alte provocări și adaugă plus valoare afacerii tale.

Punctual, să presupunem că website-ulului tău îi lipsește povestea din spatele produselor și a întregului concept. Acest lucru poate fi rezolvat cu ușurință, în momentul în care știi mesajul pe care vrei să îl transmiți și știi cui vrei să îl comunici. Setarea unei audiențe este primul și cel mai important pas când începi o strategie de comunicare.

Pasul al doilea este să scrii acel mesaj (ex.: conținutul paginii de About Us și descrierile produselor) și putem înțelege de ce ar ridica probleme acest stadiu. Sfatul nostru este să răspunzi la trei întrebări esențiale:

  • Cum ai început afacerea?
  • Ce problemă rezolvă produsul tău pe piață?
  • Cu ce se diferențiază produsul tău pe verticala în care activezi?

După ce ai răspuns acestor întrebări, te sfătuim să acorzi atenție poveștii cu care vrei ca brandul tău să fie asociat. În funcție de audiența căreia te adresezi, oamenii empatizează cu anumite mesaje, așa că fii sincer. Caută acea emoție, moment, valoare a companiei tale importantă pentru tine și exploatează-i potențialul într-o direcție creativă. Inspiră-te din propria ta poveste!

Pentru un avânt creativ, te invităm să citești articolele noastre despre crearea descrierilor de produse, care te vor ajuta să duci acest task la bun sfârșit.

Mai mult decât atât, dacă ai nevoie de o metodă prin care să fii predictibil în relația cu clienții tăi, integrează tactica de SMS Marketing și Tracking, despre care îți povestim totul în articolul de aici.

2. Fii acolo pentru consumatorii tăi cu date de contact!

Dacă vorbeam despre importanța comunicării, atunci știi și tu că informațiile trebuie să vină de la ambele părți implicate și că trebuie să eviți ca transmiterea mesajului să fie unilaterală, un monolog.

Astfel, pe magazin tău online, trebuie să existe, obligatoriu, o secțiune de informații de contact (un număr de telefon, o adresă de e-mail și opțional o adresă fizică) și, de ce nu, o secțiune de mesaje, unde clienții tăi te pot găsi și îți pot oferi informații utile despre experiențele lor de cumpărare pe website-ul tău.

Mai mult decât atât, invită-i și motivează-i să îți evalueze serviciile/produsele și experiența avută cu brandul tău, prin unelte precum Net Promoter Score (NPS).

3. Oferă descrieri originale pentru produse!

Un alt pas important ce definește o experiență a consumatorului de succes este o descrierea originală a produselor pe care le comercializezi. Explorează toate beneficiile pe care le oferă acel produs și răspunde-i clientului tău la întrebarea "Cum îl va ajuta produsul în viața lui de zi cu zi?”/ “Care este adevărata valoare pe care produsul o aduce în viața lui?”

Ca și mai sus, empatizează cu el, fii sincer și nu te rezuma doar la detalii tehnice. Dacă tu crezi în produsul tău și el o va face.

4. Construiește-ți o strategie de SEO bine pusă la punct!

Pe deoparte, menținerea unui flux constant de conținut poate aduce trafic pe site, dar astăzi specialiștii în digital marketing și SEO recomandă să te axezi pe îmbunătățirea continuă a conținutului cu care dorești ca brandul tău să fie asociat.

Poți să îmbunătățești calitatea în:

  • conținutul vizual pe care dorești să-l integrezi pe magazinul online, alegând imagini stock reprezentative pentru business-ul tău la o rezoluție înaltă, optimizate pentru web și redenumite folosind cuvinte-cheie specifice
  • blog - cele mai bune cuvinte-cheie sunt topicurile populare din industria în care activezi. Abordează subiecte interesante și setează-ți obiectivul să scrii pentru oameni, nu cu scopul unic de a crește poziționarea în motoarele de căutare.

Tactica de SEO este un aspect important care îți poate îmbunătăți numărul de vizitatori și, în consecință, rata de conversie, conform GPeC.

5. Optimizează versiunea de mobile a magazinului tău online!

Conform GPeC, în 2019, aproximativ 72% din traficul magazinelor online a fost generat de telefoanele mobile, astfel nu mai e un secret faptul că atenția ta - în calitate de proprietar al unui e-shop - trebuie să fie direcționată asupra experienței oferite pe smartphone.

Pentru a oferi o experiență excelentă utilizatorului poți opta pentru PWA (Progressive Web App) care oferă aceeași experiență pe care o oferă o aplicație nativă web dar la costuri mai reduse.

Printre cele mai importante beneficii ale tehnologiei PWA se numără:

  • Sunt mai ieftine decât alte aplicații native
  • Sunt responsive, adorat de către motoarele de căutare
  • Nu sunt condiționate ca și aplicațiile native de a fi instalate din App Store sau Google Play
  • Sunt accesibile și îți permit să interacționezi cu utilizatorii tăi prin push notifications, permit utilizarea camerei foto, geolocation tracking și dispun de buton add to home screen.
  • PWA folosesc mai puține date decât aplicațiile native

6. Construiește o comunitate pe Social Media!

Aici nu ne referim doar la a invita oameni cunoscuți să dea like paginii de Facebook a business-ului tău, dar la a te implica activ în a-ți targeta audiența.

Călătoria pe Social Media este creativă și eficientă, așa că aici, mai mult decât oriunde, poți să te joci cu mesajele pe care vrei să le transmiți, cu vizualurile și poți testa în timp real ce funcționează și ce nu. O comunitate pe Social Media înseamnă mai mult decât like-uri, impresii și followeri.

Este mediumul perfect prin care arăți lumii valoarea pe care o adaugi în viața lor, prin produsele/serviciile tale și modul prin care îi faci să se simtă parte a unei comunități cu interese comune. Mai mult decât orice, este partea umană a business-ului tău.

Pentru partea de copywriting îți sugerăm să adaptezi tonul vocii în funcție de platformă.

  • Pe Instagram vom folosi un ton informal, jucăuș
  • Pe Facebook semi-formal cu CTA în primul paragraf, pentru a evita ca acesta să se ascundă în secțiunea “See more…”
  • Pentru LinkedIn este potrivit un text formal, clar și concis, care să arate beneficiile produsului/serviciului.

Mai mult decât atât, pentru partea de vizual, este ideal să lucrezi cu un designer care îți poate crea un template potrivit brandului tău. Totuși, în cazul în care ești autonom pe partea de social media, platforma Canva îți este cel mai bun prieten. Gratuită, intuitivă și simplu de utilizat, vine cu un număr mare de template-uri în funcție de platformă.

Pe de altă parte, PlaceIt, te ajută, pe baza unui abonament, să duci vizualul postărilor de Social Media la un alt nivel. Vei găsi tool-uri speciale și diversitate în zona de templates, categorizate pe industrie și platformă.

Concluzie

Călătoria unui antreprenor în mediul digital poate fi extrem de prosperă dacă știe să exploateze la maximum potențialul platformelor pe care este activ. Bineînțeles, din când în când, apar mici erori, care odată soluționate îmbunătățesc drastic experiența consumatorului pe un magazin online.

Spune-ne ce fel de erori au apărut în călătoria ta în eCommerce și cum le-ai rezolvat. Până la urmă, scopul mediului digital este de a ne motiva să învățăm unii de la alții și să implementăm bunele practici descoperite!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii