5 trenduri în eCommerce de care să ții cont în 2018

5 trenduri în eCommerce de care să ții cont în 2018

09.02.2018 11:31

În ciuda faptului că România nu are cea mai dezvoltată piață de comerț electronic la nivelul Uniunii Europene, potențialul de creștere este uriaș, în ultimii ani observându-se un interes mai mare al românilor pentru cumpărăturile online. Acesta s-a remarcat nu doar prin valoarea totală a tranzacțiilor, care crește de la an la an, dar și prin faptul că 44% din utilizatorii de Internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin o dată pe lună în anul 2017. Comportamentul consumatorilor se schimbă și evoluează odată cu piața. Tocmai de aceea considerăm că este important ca la fiecare început de an să trecem în revistă cele mai importante trenduri de care magazinele online trebuie să țină cont dacă vor să se diferențieze și să crească în 2018.

Hai să vedem pe ce trebuie să mizezi anul acesta.

1.Personalizarea experienței

Experiența pe care o are un posibil cumpărător cu un magazin online nu se reduce doar la interacțiunea cu site-ul propriu-zis, ci și la ceea ce se întâmplă după ce utilizatorul părăsește site-ul, fie că a achiziționat un produs sau nu.

Un trend care va fi prezent în 2018 este acela de a personaliza recomandările de produse - fie prin email marketing, fie prin reclame targetate pe rețelele sociale sau pe Google.

Această strategie îți va mări șansele de succes ale campaniilor create.

2. Poze și clipuri profesioniste

Unul din principalele motive pentru care utilizatorii de Internet nu cumpără online îl reprezintă neîncrederea în faptul că produsele prezentate pe site corespund realității.

Așadar, magazinele online își pot crește vânzările dacă investesc în poze și clipuri profesioniste de prezentare a produselor. O afacere online care are poze mici și neclare nu va reuși să atragă suficientă încredere astfel încât să facă vânzări pe termen lung.

3. Automatizare

Automatizarea reprezintă una dintre cele mai importante reguli ale comerțului online. Fără a automatiza anumite sarcini, nu vei putea scala magazinul online, deoarece nu îți va permite timpul să te ocupi de tot.

Din fericire, există o mulțime de instrumente care te pot ajuta în acest demers, fie că vorbim de email marketing sau campanii pe rețelele sociale. Astfel, te vei putea concentra mai mult pe sarcini precum interacțiunea cu clienții.

4. Diversificarea canalelor de promovare

Majoritatea magazinelor online se promovează folosind mai puțin de cinci canale de promovare. Pentru a crește însă notorietatea și încrederea în afacerea ta online, trebuie să te gândești și la alte metode prin care să ajungi la cât mai mulți utilizatori ce fac parte din audiența la care vrei să ajungi.

Un trend pe care mizăm în 2018 este acela de a crea campanii pe Instagram, cu influenceri, și chiar crearea de parteneriate cu magazine online ce sunt complementare activității tale. Astfel, dacă vinzi haine și echipamente sportive, te poți asocia cu un magazin online care comercializează produse sănătoase.

5. Crearea de conținut relevant

Scopul informației prezentate pe site-ul unui magazin este să ofere suportul necesar unui posibil cumpărător, astfel încât acesta să poată lua o decizie de cumpărare.

Chiar dacă în prezent accentul este pe conținutul video, nici cel scris nu trebuie ignorat. De la descrierea unui produs, modul de folosire, beneficii, caracteristici, articole de blog, tutoriale, până la pagina cu întrebări frecvente, toate sunt importante în strategia de comunicare a unui magazin online.

Regula de bază a oricărui tip de conținut pe care îl vei crea este că trebuie să vină în întâmpinarea cumpărătorului și să stabilească o relație de încredere cu brandul tău.

Cam acestea ar fi sfaturile noastre la început de 2018. Sperăm să ții cont de ele și să te ajute să stabilești o strategie cât mai bună pentru anul acesta. Dacă mai ai nevoie și de alte sfaturi, te invităm să ne citești blogul în continuare.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce De:
Bluegento Admin