5 Trenduri Care Domină 2017 pe Partea de eCommerce Marketing

5 Trenduri Care Domină 2017 pe Partea de eCommerce Marketing

16.08.2017 13:39

De la an la an, comportamentul cumpărătorilor se schimbă, dar în același timp apar noi tehnologii și inovații de care magazinele online se pot folosi. Așadar, atunci când activezi în comerțul online, trebuie să fii atent la schimbările ce au loc pe piață, dar și la trendurile care apar.

Înainte să pornești la drum cu o strategie nouă de marketing, îți recomandăm să citești acest articol pentru a vedea care sunt trendurile de bază în 2017.

Hai să începem.

1. Conținutul Generat de Cumpărători

În ultimii ani, conținutul generat de cumpărători a devenit din ce în ce mai important, deoarece majoritatea consumatorilor sunt influențați de opiniile clienților care au cumpărat un anumit produs.

Anumite studii susțin chiar și faptul că recenziile lăsate de clienți au o influență mai mare decât publicitatea plătită, însă cu siguranță nu ar trebui să te bazezi strict pe acestea.

Așadar, încurajează cumpărătorii să lase recenzii, fie pe site-ul tău, ori pe rețelele sociale, dar și să facă fotografii sau clipuri cu produsele cumpărate și să le posteze online.

2. Cumpărăturile de pe Dispozitive Mobile

Pe lângă faptul că peste 80% din posesorii de smartphone accesează site-uri de pe mobil, 3 din 10 români susțin că își folosesc telefonul pentru a face cumpărături online. Aceste statistici au fost relevate în studiul „Online shopping de pe telefonul mobil”, realizat de iVox.ro la solicitarea Blugento.

Ce trebuie să reții este faptul că este important să oferi utilizatorului o experiență la fel de plăcută pe mobil ca cea pe de desktop, dar și să elimini posibilele obstacole ce ar putea să îl determine pe consumator să renunțe la finalizarea cumpărăturilor.

De asemenea, conversiile pe mobil cresc pe timpul verii, așa că este perioada ideală în care poți să profiți pe cât posibil de marketing-ul pe mobil.

3. Mai Mult Accent pe Video Marketing

Pericope si Meerkat au fost cei care au dat startul trendului de live video, iar succesul acestui tip de conținut se vede foarte clar pe Facebook, unde zilnic se fac milioane de clipuri live.

Mai mult decât atât, clipurile postate pe rețelele sociale au un reach mult mai mare ca postările cu imagini și ele pot crește conversiile dacă le folosești într-un landing page. Video marketing-ul este extrem de versatil și se poate folosi atât de cei care vând produse mai tehnice, complexe, dar și de cei care au un magazin online cu haine sau cosmetice.

4. Facebook ca Platformă de Comerț Online

Paginile de business au de 2 ani încoace opțiunea de a adăuga secțiunea de “Shop”, cu ajutorul căreia utilizatorii pot cumpăra produsele pe care le vinzi direct de pe rețeaua de socializare ori de pe site-ul tău, în funcție de cum setezi această funcție.

Folosind acest feature și integrându-l cu reclame plătite folosindu-te de audiențele personalizate, îți poți crește expunerea magazinului tău online, dar și șansele de a face mult mai multe vânzări.

5. Tendința spre Personalizare

Personalizarea conținutului afișat utilizatorului crește șansele ca acesta să cumpere ceva de pe magazinul tău online, deoarece îi vei oferi informații relevante nevoilor lui.

Personalizarea nu se oprește doar la afișarea unor recomandări pe baza acțiunilor trecute, ci ea se extinde pe toate canalele de comunicare: email marketing, rețelele sociale, motoarele de căutare.

Interesele utilizatorului trebuie puse pe primul loc indiferent de canalul folosit atunci când vrei să transmiți un mesaj.

Chiar dacă a trecut deja jumătate din anul 2017, ai timp suficient să aplici aceste idei în strategia ta de marketing pentru lunile care au mai rămas. Sperăm ca aceste trenduri să te inspire și să te ajute să țintești cât mai sus.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri

Articole similare

Postat în eCommerce Marketing Online Inspirație De:

Alex Iftode