5 Tactici de Social Media Marketing Pe care Trebuie să le Încerci

5 Tactici de Social Media Marketing Pe care Trebuie să le Încerci

02.08.2017 12:07

Platformele de socializare au fost dintotdeauna o provocare specială din perspectiva marketing-ului. Audiența este uriașă și prin urmare gusturile și interesele publicului de pe Facebook diferă destul de mult. Cert este că nu poți mulțumi pe toată lumea.

Totuși, există multe strategii de social media marketing care pot aduce rezultate bune la costuri reduse. Noi îți vom prezenta tacticile cele mai promițătoare:

1. Comunică Liber

Platformele de comunicare au fost construite pentru a facilita dialogul, inclusiv între companii și clienți. Ar fi păcat și o mare oportunitate pierdută să nu profiți de acest lucru și să comunici cu audiența ta.

Asta nu înseamnă doar să oferi răspunsuri monotone la întrebări profesionale. Consumatorul modern este perfect conștient că în spatele paginii unei companii se află alt om. Fii informal, oferă-ți propria opinie. Vei crea relații mai strânse cu audiența și clienții tăi dacă vorbești natural.

Nu uita că business-ul nu trebuie să fie mereu serios, mai ales când este vorba despre social media marketing.

2. Încearcă Toate Tipurile de Conținut

Mai orice firmă va posta pe pagina ei articole noi de pe blog și știri importante din domeniul în care activează. În unele cazuri, asta este suficient. Totuși, până nu încerci un nou tip de conținut, nu știi ce fel de rezultate va aduce.

Ghidurile, de exemplu, nu ar trebui ținute doar pe site-ul companiei. Postează-le, împreună cu studiile de caz și restul resurselor tale pe conturile de socializare. Comunitatea te va vedea ca o sursă de informații utile și te va urmări mai intens.

Recomandările și opiniile clienților sunt un mod grozav de a inspira încredere. Studiile de caz sunt mult mai convingătoare atunci când clientul este cel care comunică rezultatele.

O altă abordare este cea informală. O glumă sau un video de la ultima activitate de team-building poate aduce rezultate la fel de bune ca un eBook tehnic. Platformele de socializare sunt un mediu relaxat, iar campaniile de social media marketing pot adopta același stil.

3. Pune Comunitatea pe Prim Plan

Compania ta nu este singurul creator de conținut de pe Internet și asta e excelent. Oferă comunității tale șansa să strălucească și distribuie creațiile lor. Asta este una din strategiile noastre favorite pentru că toată lumea are de câștigat.

Să ne imaginăm că deții un magazin de fashion. O idee clasică este să distribui audienței poze cu clienți purtând hainele de la tine (cu acordul lor, evident). Astfel tu îți promovezi produsele, iar clienții se bucură de faimă.

În plus, marketingul produselor nu este singurul avantaj. Colaborările între tine și clienți duc la o relație mai strânsă ceea ce este mereu un lucru bun.

4. Reciclează Postări Anterioare

O postare poate avea un ciclu de viață destul de scurt. Odată ce și-a pierdut relevanța, nu îți mai poate aduce mult folos. Totuși, există conținut care nu se confruntă vreodată cu această problemă: așa-zisul conținut veșnic verde.

Ideea este simplă: alege un subiect care va fi mereu relevant, iar materialul creat de tine va fi la fel. Odată postat, conținutul respectiv poate fi postat din nou în viitor. Atenție doar să nu o faci prea des sau mult pentru a nu-ți plictisi audiența.

Ghidurile și tutorialele pot deveni învechite după un timp. Spre exemplu, dacă o aplicație capătă o funcționalitate nouă, tutorialul vechi scade în relevanță. Asta nu înseamnă că ar trebui șters totuși. Trebuie doar să îl completezi cu detaliile noi și ghidul e gata să fie postat din nou.

5. Organizează un Concurs

Oamenilor le plac lucrurile gratuite, mai ales când nu sunt gratuite în mod normal. Pe baza acestei idei, putem deduce că un concurs poate aduce foarte mult trafic în foarte puțin timp. După cum vezi, social media marketing este o știință.

Probabil cel mai important element al strategiei este premiul (sau premiile). Nimeni n-ar refuza un iPhone gratuit, dar dacă nu ești Apple, nu are mare sens să pui asta ca premiu. Pregătește ceva valoros pentru clienții și comunitatea ta.

Nu trebuie să fie neapărat un produs de-al tău sau un cupon pentru magazinul tău. Ceva complementar produselor tale funcționează la fel de bine. Ba chiar poate fi ceva ce nu are valoare monetară ci pur emoțională.

Altă întrebare este cum vei promova concursul. În această situație, nu există răspunsuri greșite. Folosește cât mai multe metode să răspândești vestea. Nu uita să încurajezi și participanții să spună mai departe.

Un ultim aspect este perioada de desfășurare a concursului. Durata ar trebui să fie stabilită în raport cu valoarea premiului: cu cât e mai scump, cu atât ține mai mult concursul. Dacă nu oferi ceva prea extravagant, nu te lungi pe mai mult de două săptămâni.

De ce să Încerci Tacticile Acestea de Social Media Marketing

Poate ați observat un trend în această listă: nici una dintre ceste strategii nu presupune cheltuieli mari. Orice companie, de la corporații la cele mai mici startup-uri pot folosi aceste tactici.

Dacă tu și compania ta sunteți la început de drum, vă recomandăm să încercați aceste metode. Nu îți face griji, pe măsură ce postezi și interacționezi cu audiența ta, îți vei găsi propriul stil.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri

Articole similare

Postat în Marketing Online Social Media De:
Alex Iftode