5 Sfaturi din Psihologie Pentru A-ți Îmbunătăți Magazinul Online

5 Sfaturi din Psihologie Pentru A-ți Îmbunătăți Magazinul Online

27.11.2017 14:33

Există multe surse de inspirație atunci când plănuiești viitorul magazinului tău online. Te poți folosi de Google Analytics, sau să te uiți la companii care deja au avut succes.

O altă idee, este să îți înțelegi mai bine publicul, și să aplici câteva sfaturi practice din psihologie. 

În acest articol, ți-am pregătit cinci sfaturi din psihologie care pot fi aplicate în eCommerce. Cu ajutorul acestor idei, vei putea optimiza magazinul și strategia ta de marketing.

1. Începe cu un angajament mic și crește miza treptat

General vorbind, un om la prima vizită a magazinului nu va fi dispus să plaseze o comandă. E posibil să nu fie hotărât ce și de unde să cumpere și nu va avea încredere în brandul companiei dacă abia își formează prima impresie.

Atunci, întrebarea este cum să încurajezi acel vizitator să revină la magazinul tău atunci când este hotărât să cumpere.

Răspunsul este să îl convingi să facă un angajament mai mic, precum abonarea la newsletter, completarea unui chestionar sau pur și simplu vizitarea blogului.

Motivul pentru care această strategie funcționează este legat de modul cum mintea umană își justifică acțiunile. Mai exact, dacă o persoană face un favor altei persoane, va justifica acea acțiune prin simpatie, chiar dacă acea simpatie nu există încă. Pe scurt, un favor duce la altul.

În contextul comerțului digital, în urma unui angajament, vizitatorul își va justifica acțiunea prin faptul că este interesat de magazin. Odată ce vizitatorul își formează acea părere, va fi dispus să facă un angajament mai mare. Acest fapt stă la baza multor campaniilor de marketing, care ghidează încet vizitatorii către plasarea unei comenzi.

2. Oferă mereu o soluție rapidă

Una dintre cele mai comune plângeri legate de comerțul online este că durează prea mult până ajunge comanda. Asta a determinat tot mai multe firme de curierat să ofere servicii de transport prioritar.

Lecția din psihologie este că oamenii atribuie o valoare mai mare câștigurilor imediate decât celor viitoare. În termeni mai practici, mulți vor prefera să primească 10 lei azi decât 20 săptămâna viitoare, de exemplu.

Pe baza acestei însușiri, poți face un număr de lucruri pentru a-ți spori vânzările:

  • Adaugă o opțiune de curierat rapid la un cost mai ridicat. Mulți preferă să plătească mai mult decât să aștepte.
  • Oferă suport în timp real clienților. Vei avea mai puțini clienți nemulțumiți în acest mod.
  • Adaugă un aer de urgență ofertelor tale (stoc limitat, termen limită). Un sentiment de ”acum ori niciodată” poate convinge vizitatorii să plaseze comenzi pe care nu le-ar fi efectuat în mod normal.

3. Vorbește pe limba clienților

Parte din brandul unei companii este modul cum comunică cu audiența. Modul de exprimare, stilul formal sau informal și cuvintele folosite (neologisme, regionalisme etc.) conturează personalitatea magazinului și afectează perspectiva clienților și a vizitatorilor.

Oamenii sunt ființe sociale. Ei constituie grupuri și au tendința să își formeze opinii mai bune despre cei care aparțin acelorași grupuri ca ei. În acest context, un grup este un colectiv de oameni reuniți de o trăsătură sau părere comună (gusturi muzicale, viziune politică, zonă geografică etc.).

Site-urile de eCommerce pot beneficia de acest fapt. Studiază cât mai în detaliu grupurile țintă ale magazinului. Identifică gusturile, preferințele și comportamentul lor. Odată ce vei ști aceste detalii, te vei putea exprima în același mod.

Vorbind pe limba clienților, aceștia vor percepe compania ta ca fiind ”parte din grup”. Astfel, vei forma o relație mai puternică cu ei, iar aceștia vor fi mai deschiși la ofertele magazinului tău.

4. Fii amuzant

Umorul poate fi un element foarte puternic într-o campanie de marketing. Un studiu din 1993 a determinat că umorul în reclame, atunci când este folosit corect, crește interesul audienței și șansa ca aceștia să cumpere.

Există trei motive pentru care glumele au efectul acesta:

  • Reținem mai ușor ceva amuzant. Vedem nenumărate reclame pe zi, dar uităm majoritatea. De aceea, este important să fii memorabil, iar umorul este unu mod de a face asta.
  • Oamenii împărtășesc lucrurile amuzante între ei, chiar dacă acele lucruri sunt materiale publicitare. Astfel, reclamele amuzante vor atinge o audiență mai mare, fără investiții suplimentare.
  • Umorul este dezarmant. Atunci când râdem, nu mai acordăm la fel de multă atenție faptului că materialul încearcă să ne convingă de ceva (abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) așa că acele mesaje ne conving mai ușor.

Acestea fiind spuse, umorul în marketing poate fi destul de dificil. Glumele trebuie să fie naturale și pe gustul clienților. Dacă vrei să adopți un stil umoristic în campaniile tale de marketing, asigură-te că acele glume chiar sunt amuzante pentru audiența ta.

5. Felicită clienții atunci când comandă

Nu este un lucru neobișnuit ca un client să se răzgândească după ce plasează o compandă. Se poate hotărî subit că nu mai vrea produsul sau că va aștepta o promoție. Din fericire, nu este dificil să implementezi o soluție la această problemă: felicită-i atunci când plasează o comandă.

Oamenii vor să știe că alegerile pe care le-au făcut au fost corecte. Atunci când luăm o decizie, de exemplu să plasăm o comandă, căutăm o confirmare că a fost o alegere bună. Detaliul important este că trebuie să ajungem singuri la acastă concluzie, folosind propriul raționament.

Magazinul poate ajuta clienții să se convingă că au făcut alegerea bună. Nu trebuie să fie ceva complex sau forțat. Un simplu pop-up de tip ”Felicitări, comanda dvs. a fost finalizată. Îți mulțumim!” poate face o diferență mare. Formulează și email-ul de confirmare în același stil.

Alte materiale care pot ajuta în acest sens sunt ghidurile de folosire a produselor și articolele cu sfaturi. Ideea nu este să încerci să convingi clientul că a făcut o alegere bună, ci mai degrabă să îi oferi mijloacele de a se convinge singur de acest lucru.

Cu aceste 5 sfaturi de psihologie, vei putea înțelege mai bine cum să interacționezi cu clienții și să îți crești vânzările într-un mod subtil și organic.

Felicitări, ai făcut alegerea corectă citind articolul! Abonează-te acum la newsletterul Blugento pentru a nu rata alte sfaturi practice!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.