Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Ai un magazin online, sau vrei să îți deschizi unul?

Află cum să ai un magazin optimizat și care sunt oportunitățile de creștere în industria comerțului electronic în România. Participă gratuit la Webinarul din data de 15 martie și descoperă care sunt elementele importante ale unui magazin online care vinde încă din prima zi.

Read More
Postat în Noutăți By: Bluegento Admin

Te gândești de ceva vreme că ți-ar prinde bine un super-magazin online?

Acum e momentul ideal să începi să îl dezvolți. 10 super eroi ai eCommerce-ului și-au unit forțele pentru ca magazinul tău să fie de nota 10.

Împreună, oferim super-puteri magazinului tău și beneficii de peste €2000.

Read More
Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți By: Alex Iftode

Sărbătorile au trecut, iar oamenii intră în noua lor rutină de 2018.

Asta nu înseamnă, totuși, că nu mai sunt interesați de cumpărături. Cu abordarea corectă, te poți bucura de vânzări foarte bune și acum. Întrebarea este ”Care este abordarea corectă?”

În acest articol am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să afli.

În primul rând, ar trebui să alegi pe ce cale să te reconectezi cu ei.

Canalele de comunicare

În primul rând, vei avea nevoie de un newsletter. Campaniile de e-mail marketing continuă să fie una dintre cele mai populare forme de marketing în industria comerțului online și ajută magazinele online să rămână conectate cu clienții lor.

O altă metodă eficientă de a-ți aborda audiența este pe social media. Suntem de părere că site-urile de eCommerce ar trebui să fie cât mai active pe platformele de socializare.

Nu uita să îți actualizezi listele de contacte cu datele pe care le-ai obținut de Black Friday și de sărbători dacă încă nu ai făcut-o.

Aceste noi contacte vor fi foarte valoroase, întrucât nu a trecut mult timp de la ultima lor interacțiune cu magazinul tău. Ca urmare, încă vor fi familiari cu brandul tău.

Un ultim aspect la care să te gândești sunt mesajele plasate pe site. Această abordare are avantajul că vizitatorul este deja interesat de magazin, deci te poți aștepta la o rată de conversie mai bună dacă mesajul este bine gândit.

În schimb, vei avea un spațiu mai limitat. Sfatul nostru este să creezi bannere axate pe produse și vânzări și să folosești blogul pentru a-ți prezenta mesajul mai în detaliu.

Odată ce ți-ai stabilit canalele de comunicare, este timpul să pregătești mesajele în sine. Hai să începem cu începutul.

Introducerea prietenească și informală

Din moment ce scopul tău este de a te reconecta cu persoane care deja sunt familiare cu magazinul tău, poți adopta o abordare mai personală. Astfel, vei arăta că îți cunoști și prețuiești clienții.

Poți începe cu o urare pentru 2018 sau poate o întrebare despre cum și-a petrecut cititorul timpul de sărbători. Ideea este să prezinți ”personalitatea” magazinului. Astfel, conturezi compania ca pe o persoană, cu care va fi mai ușor pentru clienți să empatizeze.

Dacă te dedici acestei abordări, totuși, alocă-ți timp pentru o discuție adevărată cu clienții atunci când aceștia răspund, indiferent de metoda de comunicare.

Folosește liste segmentate de contacte

Acest sfat merge mână în mână cel precedent. Pentru a inspira o atitudine prietenoasă și relaxată în comunicarea cu audiența, trebuie să folosești mesaje personalizate.

Asta nu înseamnă doar să cunoști câteva caracteristici generale ale clienților tăi. Axează-te pe detalii și crează liste mai mici în care să îi plasezi. Există mai mulți factori după care îți poți segmenta lista de contacte:

  • Metoda de comunicare preferată;
  • Dispozitivul preferat;
  • Date demografice (sex, vârstă etc.);
  • Produsele sau serviciile comandate;
  • Timpul de la ultima comandă;
  • Numărul total de comenzi plasate și valoarea acestora;

Există multe alte detalii pe care le poți folosi în procesul de segmentare, iar importanța lor variază în funcție de industrie și companie.

După cum se vede, poate fi dificil să aduni toate aceste date și să ți cont de ele. Din fericire, există soluții special create pentru a ajuta magazinele online să își cunoască și aborda mai bine audiența. Îți putem recomanda cu încredere partenerul nostru Omniconvert.

Alege cu atenție produsele promovate

Chiar dacă folosești o abordare personală și clădești o relație puternică cu clienții, trebuie să prezinți produsele potrivite la momentul potrivit.

În acest caz, momentul este la începutul noului an, iar pe baza acestui detaliu, deja poți trage o concluzie a dorințelor și priorităților audienței tale.

Cu ocazia anului nou, oamenii vor să facă schimbări pozitive în viața lor, să trăiască mai sănătos, să învețe lucruri noi, să protejeze mai bine mediul și așa mai departe.

Gândește-te ce produse vor satisface aceste dorințe și promovează-le listei tale de contacte. Un alt aspect la care să te gândești ar fi stocurile rămase de la sărbători și produsele de iarnă. Dacă există riscul să scadă cererea pentru aceste bunuri în viitorul apropriat, atunci este mai bine să te concentrezi pe vânzarea acestora cât mai repede.

Răsplătește loialitatea

Nu există momente rele să oferi reduceri sau cadouri gratuite, cel puțin din pucul de vedere al clientului.

După perioada încărcată de cumpărături a Black Friday-ului și a sărbătorilor, ai o ocazie foarte bună să determini cei mai valoroși clienți ai magazinului tău online și să îți arăți aprecierea.

Pentru a determina cum să îți răsplătești clienții fideli, analizează valoarea pe termen lung al clienților și bugetul pe care îl ai la dispoziție.

Un cadou din partea companiei poate face o impresie mult mai puternică decât un cupon de reduceri, dar asta se bazează în principal pe cât de folositor va fi acel cadou pentru client, deci asigură-te că ai ceva potrivit.

Planifică pentru 2018

Chiar dacă acum pregătești prima campanie a anului, trebuie să te gândești și la cele care vor urma. Toate campaniile și acțiunile tale de marketing ar trebui să facă parte dintr-o strategie de lungă durată.

Spre exemplu, dacă mărirea listei de contacte este un obiectiv pentru tine, începe deja să îți îndemni clienții să își aducă prietenii. Chiar dacă nu acesta este scopul principal al campaniei curente, poți introduce ideea deja pentru a o dezvolta pe viitor.

Dacă urmezi sfaturile precedente, îți vei reîntări relația cu clienții existenți, iar aceștia vor fi mai receptivi pentru campaniile următoare.

Începutul unui nou an reprezintă momentul perfect pentru a face o retrospectivă a ceea ce a însemnat comerțul online românesc în anul 2017.

Ca în fiecare an, GPeC a publicat raportul oficial al pieței eCommerce din România în care ne sunt prezentate cifre și statistici despre evoluția comerțului electronic. Hai să vedem cum a arătat 2017 din punct de vedere statistic și cum s-au schimbat lucrurile față de anul 2016.

Cât au cumpărat românii online în 2017

Valoarea totală a cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro, ceea ce arată un apetit mai crescut al românilor pentru acest tip de tranzacții. A fost semnalată o creștere de peste 40% față de 2016.

Deși această creștere este cea mai mare la nivelul Uniunii Europene, procentul pieței de comerț electronic la nivelul țării rămâne tot mic, situându-se în 2017 la 5,6%. Acest lucru înseamnă că piața de comerț online din România are un potențial imens de creștere, aspect de care mulți antreprenori pot profita.

În 2017, s-a observat și o creștere a valorii produselor cumpărate online. Specialiștii susțin ca aceasta se datorează majorării salariilor, ceea ce i-a determinat pe românii să se orienteze către produse de calitate superioară. În același timp, a crescut și valoarea medie a tranzacțiilor, deoarece românii au cumpărat mai multe produse per comandă.

Pentru categoriile de produse Electro-IT&C, Fashion, Home & deco și cărți, valoarea mediei a coșului de cumpărături a crescut față de 2016. Cea mai mare s-a semnalat pentru segmentul Electro-IT&C.

Ce au cumpărat românii online anul trecut

Principalele categorii de produse cumpărate în 2017 sunt următoarele:

  • Electro-IT&C (electronice, electrocasnice, telefoane mobile, tablete, PC etc.);
  • Fashion & beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, ceasuri, accesorii, cosmetice, etc.);
  • Home & deco;
  • Cărți;
  • Produse pentru copii (jucării, îmbrăcăminte, încălțăminte, cărucioare etc.)

Situația arată la fel ca cea din 2016, însă estimările precizează faptul că vânzările de produse din categoria Fashion le vor depăși pe cele din categoria Electro-IT&C în 5 ani de zile.

Cum au cumpărat românii online în 2017

La început de 2017, specialiștii au susținut că mobile va fi trend-ul dominant în anul precedent, iar statisticile arată fix acest lucru. Cifrele spun că 70% din traficul generat pe magazinele online vine de pe dispozitive mobile, ceea ce înseamnă o creștere de 20% față de 2016.

Un alt aspect care merită punctat este cel legat de aplicațiile de mobil. Rata de conversie din aplicații a fost depășită de conversiile făcute de pe desktop. În schimb, rata de conversie de pe mobil rămâne mult mai slabă decât cea de pe desktop. Motivul este același ca până acum - temele nu sunt optimizate pentru mobil și astfel paginile se încarcă mult mai greu.

Referitor la metoda de plată preferată de români, aceasta rămâne tot rambursul într-o proporție de 85%. În ciuda acestui aspect, plățile online prin card au crescut în 2017 cu 6% față de 2016.

De ce cumpără românii online

Cei care cumpără online preferă această metodă deoarece economisesc timp, pot găsi o gamă variată de produse, este comod și de multe ori mai ieftin.

De asemenea, pentru români mai contează și încrederea pe care o transmite magazinul online, timpul de livrare cât mai scurt, claritatea informațiilor prezentate pe site, cât și ușurința folosirii site-ului.

Așadar, dacă ai în plan să îți deschizi un magazin online în 2018, noi îți recomandăm să ții cont de aceste statistici pentru a putea să satisfaci nevoile posibililor cumpărători.

Mai mult, anul 2018 e un an plin de oportunități pentru industria comerțului online,  idiferent dacă vrei să îți crești business-ul sau ai în plan să îți deschizi un magazin online. 

Te invităm să participi la Webinarul susținut în parteneriat cu GPeC, unde vom vorbi despre elementele importante pe care trebuie să le aibă un magazin online pentru a vinde încă din prima zi.

Te poți înscrie gratuit la Webinar, aici.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Blugento Academy By: Bluegento Admin

În ciuda faptului că România nu are cea mai dezvoltată piață de comerț electronic la nivelul Uniunii Europene, potențialul de creștere este uriaș, în ultimii ani observându-se un interes mai mare al românilor pentru cumpărăturile online. Acesta s-a remarcat nu doar prin valoarea totală a tranzacțiilor, care crește de la an la an, dar și prin faptul că 44% din utilizatorii de Internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin o dată pe lună în anul 2017. Comportamentul consumatorilor se schimbă și evoluează odată cu piața. Tocmai de aceea considerăm că este important ca la fiecare început de an să trecem în revistă cele mai importante trenduri de care magazinele online trebuie să țină cont dacă vor să se diferențieze și să crească în 2018.

Hai să vedem pe ce trebuie să mizezi anul acesta.

1.Personalizarea experienței

Experiența pe care o are un posibil cumpărător cu un magazin online nu se reduce doar la interacțiunea cu site-ul propriu-zis, ci și la ceea ce se întâmplă după ce utilizatorul părăsește site-ul, fie că a achiziționat un produs sau nu.

Un trend care va fi prezent în 2018 este acela de a personaliza recomandările de produse - fie prin email marketing, fie prin reclame targetate pe rețelele sociale sau pe Google.

Această strategie îți va mări șansele de succes ale campaniilor create.

2. Poze și clipuri profesioniste

Unul din principalele motive pentru care utilizatorii de Internet nu cumpără online îl reprezintă neîncrederea în faptul că produsele prezentate pe site corespund realității.

Așadar, magazinele online își pot crește vânzările dacă investesc în poze și clipuri profesioniste de prezentare a produselor. O afacere online care are poze mici și neclare nu va reuși să atragă suficientă încredere astfel încât să facă vânzări pe termen lung.

3. Automatizare

Automatizarea reprezintă una dintre cele mai importante reguli ale comerțului online. Fără a automatiza anumite sarcini, nu vei putea scala magazinul online, deoarece nu îți va permite timpul să te ocupi de tot.

Din fericire, există o mulțime de instrumente care te pot ajuta în acest demers, fie că vorbim de email marketing sau campanii pe rețelele sociale. Astfel, te vei putea concentra mai mult pe sarcini precum interacțiunea cu clienții.

4. Diversificarea canalelor de promovare

Majoritatea magazinelor online se promovează folosind mai puțin de cinci canale de promovare. Pentru a crește însă notorietatea și încrederea în afacerea ta online, trebuie să te gândești și la alte metode prin care să ajungi la cât mai mulți utilizatori ce fac parte din audiența la care vrei să ajungi.

Un trend pe care mizăm în 2018 este acela de a crea campanii pe Instagram, cu influenceri, și chiar crearea de parteneriate cu magazine online ce sunt complementare activității tale. Astfel, dacă vinzi haine și echipamente sportive, te poți asocia cu un magazin online care comercializează produse sănătoase.

5. Crearea de conținut relevant

Scopul informației prezentate pe site-ul unui magazin este să ofere suportul necesar unui posibil cumpărător, astfel încât acesta să poată lua o decizie de cumpărare.

Chiar dacă în prezent accentul este pe conținutul video, nici cel scris nu trebuie ignorat. De la descrierea unui produs, modul de folosire, beneficii, caracteristici, articole de blog, tutoriale, până la pagina cu întrebări frecvente, toate sunt importante în strategia de comunicare a unui magazin online.

Regula de bază a oricărui tip de conținut pe care îl vei crea este că trebuie să vină în întâmpinarea cumpărătorului și să stabilească o relație de încredere cu brandul tău.

Cam acestea ar fi sfaturile noastre la început de 2018. Sperăm să ții cont de ele și să te ajute să stabilești o strategie cât mai bună pentru anul acesta. Dacă mai ai nevoie și de alte sfaturi, te invităm să ne citești blogul în continuare.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce By: Bluegento Admin

Deși industria eCommerce este încă în creștere în România, nu putem ignora existența concurenței.

Totuși, nu ar trebui să ne privim concurența doar ca o piedică sau provocare ce trebuie depășită. De multe ori, putem învăța lecții valoroase de la competitori, mai ales în eCommerce.

Primul pas este să identifici magazinele cu care ești în concurență:

Identificarea concurenței

Pentru a putea găsi magazinele online care oferă produse sau servicii similare ție, caută cuvintele cheie ale companiei tale în motoarele de căutare și pe rețelele de socializare.

Dacă ai un magazin de piese auto, de exemplu, începe prin a căuta termeni generici (precum ”piese auto”), notând rezultatele, iar apoi începe să cauți cuvinte cheie mai specializate (”suspensie ford focus”, ”bujie incandescentă volvo” etc.).

Astfel, vei vedea cei mai mari competitori online în materie de trafic organic și anunțuri plătite, două dintre cele mai importante și uzuale surse de clienți noi pentru site-urile de eCommerce.

Competitorii offline pot fi mai greu de găsit, întrucât nu au neapărată nevoie de o prezență puternică pe Internet. Probabil există multe magazine fizice mici și locale ce oferă produse similare, dar nu este fezabil să le cauți și examinezi pe toate.

De aceea, cel mai simplu este să te concentrezi doar pe magazinele offline mari, pe care probabil le cunoști deja și sunt prezente pe Internet.

După ce ți-ai găsit competiția, poți identifica factorii prin care vă diferențiați (atât avantajele, cât și dezavantajele fiecăruia):

Strategia de marketing

Marketing-ul este crucial în industria eCommerce. Din fericire, ai posibilitatea de a-ți asuma rolul de vizitator și de a vedea abordarea folosită de competitori.

În faza de identificare, vei afla cuvintele cheie pe care se axează alte companii și modul cum își prezintă magazinul și produsele în anunțuri plătite. Mai mult, poți verifica costurile acelor anunțuri folosind Google Adwords.

Pentru a obține o imagine mai completă a strategiilor de marketing folosite de competitori, abonează-te la newsletter-ele lor și studiază landing page-urile lor.

Știind abordarea altor companii, vei afla ce idei și tipuri de campanii sunt folosite în industrie. Astfel, te poți diferenția mai ușor de alte magazine online, dar poți și să aplici cele mai bune idei la propria ta strategie de marketing.

Experiența Cumpărătorilor

Un alt factor extrem de important pentru succesul unui magazin online este funcționalitatea site-ului și experiența pe care o oferă vizitatorilor.

Dacă magazinul competitorului este construit pe o platformă de eCommerce, încearcă să înveți cât mai multe și despre platformă, nu doar despre companie. Acordă atenție sporită elementelor precum:

  • Navigabilitatea magazinului - cât de intuitiv și ușor de folosit este site-ul;
  • Design-ul - cât de plăcut este site-ul din punct de vedere vizual, calitatea imaginilor, fonturile, culorile etc.;
  • Funcționalitățile de vânzare - filtre de produse, produse recomandate sau similare, marcaje de promoție etc.;
  • Procesul de checkout - cât de rapid și intuitiv este, cât de multe date colectează, dacă necesită cont pe site;
  • Conținutul de pe site - blog, descrieri de produse, video-uri etc.

Verifică aceste elemente folosind și un dispozitiv mobil. Astfel, vei ști cât de multă atenție au acordat competitorii optimizării pentru telefoane mobile.

După acest pas, vei putea compara experiența oferită de competitori cu cea a propriului tău magazin. Dacă există aspecte la care competiția are un avantaj, ar trebui să te concentrezi pe acele elemente, pentru a nu rămâne în urmă.

Datele Companiei

Datele competitorilor, precum numărul de angajați sau cifra de afaceri, oferă context celorlalte informații pe care le-ai colectat.

Este important să îți faci o idee a resurselor pe care la au competitorii la dispoziție pentru a-ți da seama dacă strategiile folosite de ei sunt fezabile și pentru magazinul tău online.

Pentru a obține date despre o companie, accesează site-ul Ministerului Finanțelor Publice, unde vei putea căuta agenți economici după județ și nume. Acolo, vei avea acces la date precum cifra de afaceri, veniturile, cheltuielile și numărul mediu de angajați.

Ca magazin online, aceste informații pot fi foarte folositoare. Cunoscându-ți competiția, vei înțelege mai bine piața și vei fi mai bine pregătit să-ți crești magazinul online.

Nu rata oportunitatea să înveți de la competitori!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Inbound Marketing By: Alex Iftode

Pentru un magazin online în dezvoltare, relația cu clienții ar trebui să fie prioritară. După cum au prezentat colegii noștri de la Omniconvert, continua creștere a site-ului de eCommerce se bazează pe clienții ce revin la magazin.

Iar asta se bazează pe gradul de satisfacție al clienților și relația pe care o construiești cu ei. În acest sens, am pregătit pentru tine cinci sfaturi care te vor ajuta să progresezi:

1. Folosește toate canalele de comunicare

Este normal pentru clienți sau vizitatori să aibă întrebări legate de produsele sau serviciile oferite de magazinul tău online. Dacă aceste întrebări rămân fără răspuns, oamenii ar putea prierde interes în magazinul tău online.

Există multe moduri prin care un client ar putea dori să intre în contact cu magazinul tău. Folosind cât mai multe canale de comunicare, te asiguri că vei putea interacționa cu toți cumpărătorii într-un mod eficient.

Pe lângă formele clasice de comunicare (email, telefonic, în persoană), există canale noi ce cresc în popularitate.

Rețelele de socializare au evoluat în așa fel încât să acomodeze atât oamenii, cât și companiile, creând un mediu în care este foarte simplu pentru consumatori să interacționeze cu business-urile de care sunt interesați.

Încurajează comunicarea liberă dintre magazin și clienți punând întrebări și cerând păreri.

Software-ul de live chat direct pe site-urile de eCommerce a devenit indispensabil. Clienții văd această funcționalitate ca o alternativă de comunicare mai rapidă decât email-urile și mai comodă decât apelurile telefonice.

Magazinele online ce prioritizează calitatea suportului online și satisfacția clienților folosesc de multe ori soluții de live chat.

2. Răspunde cât mai repede

Atunci când un client sau vizitator ia legătura cu magazinul tău online, va dori un răspuns cât mai rapid. Dacă este vorba despre o problemă (cu livrarea, de exemplu), timpul poate fi crucial.

Oamenii au tendința să rețină mai bine experiențele negative. Dacă un client este pus în așteptare pentru mai mult timp și devine nemulțumit, există șanse bune să renunțe la comandă, chiar dacă a avut interacțiune plăcute cu magazinul în trecut.

Chiar dacă posibila problemă nu poate fi rezolvată chiar în acel moment, este important să oferi un răspuns cât mai prompt. Astfel, clientul știe că mesajul lui a ajuns la magazin și că a fost ascultat.

Promptitudinea este esențială pentru o relație strânsă cu clienții.

3. Oferă sinceritate și integritate

Unele aspecte ale relației cu clienții nu țin de resurse sau de funcționalități, un exemplu este integritatea.

Realistic vorbind, vor apărea erori și vor fi clienți nemulțumiți. Este inevitabil.

În aceste cazuri, trebuie să fi sincer cu clienții tăi și să încerci pe cât posibil să rezolvi problema. Gândind pe termen lung, integritatea este crucială pentru a cultiva loialitate și relații de lungă durată.

Alte situații în care exprimarea sinceră și clară este importantă sunt:

  • Politica de confidențialitate;
  • Politica de utilizare a cookie-urilor;
  • Termenii și condițiile;
  • Când prezinți opțiunile și prețurile de transport.

Atunci când discuți cu un client, indiferent de canalul de comunicare, ține minte că reprezinți brandul magazinului tău online.

4. Concentrează-te pe soluție

Indiferent de originea neclarității sau problemei, trebuie să încerci mereu să ajuți clienții cât mai mult. Asta poate însemna de multe ori un efort în plus, dar dedicarea pe care o vei arăta clienților va fi vizibilă și va susține creșterea magazinului.

Sfatul nostru este să faci din timp un plan pentru eventualele probleme ce vor apărea. Fiind proactiv, vei putea găsi și aplica soluții mai eficient.

Problemele clienților ar trebui să fie văzute ca pe o oportunitate să inspiri fidelitate și să obții un nou client fericit care să îți promoveze brandul.

5. Învață din greșeli

Cu timpul vine și experiența, iar în cazul serviciilor oferite clienților, este esențial să înveți din fiecare interacțiune, mai ales cele negative.

Atunci când aduci rezultate bune, iar cumpărătorii sunt fericiți, poate fi dificil să găsești noi moduri de a-ți îmbunătăți suportul online. Atunci când un client este nemulțumit, în schimb, poți găsi și studia sursa problemei.

Învățând din greșeli, te poți asigura că acestea nu se vor întâmpla din nou.

Odată cu dezvoltarea tehnologiei ce ne ajută să oferim servicii de calitate clienților, și așteptările lor cresc. Tratează-ți cumpărătorii cu atenția și respectul pe care îl merită, iar ei îți vor susține creșterea companiei.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice By: Alex Iftode

Te-ai decis că 2018 va fi anul în care în sfârșit îți lansezi un magazin online? Atunci este timpul să îți pregătești un plan.

Vrem să te ajutăm să te lansezi cu succes și să îți crești compania cât mai repede. De aceea, am pregătit pentru tine un articol care te va ghida de-a lungul celor 7 pași importanți ce trebuie parcurși înainte de crearea magazinului online.

Aceste activități nu trebuie făcute neapărat în ordinea prezentată în articol, dar noi considerăm că așa îți va fi cel mai simplu:

1. Găsește grupul țintă și clientul ideal

Fără clienți, nu poate exista magazinul, fie el fizic sau online.

De aceea, este imperativ să identifici grupuri de potențiali clienți cât mai devreme. De multe ori, partea cea mai grea pentru magazine online este să obțină prima comandă. Dacă studiezi piața în avans, îți va lua mult mai puțin timp să îți găsești primul client.

Cercetează piața și începe să colectezi informații despre oamenii interesați de produse similare sau complementare celor pe care le vei oferi tu.

Sfatul nostru este să începi cu un grup mic și nișat, format din persoanele pe care le consideri clienții ideali. Chiar dacă această audiență nu este mare, te va ajuta să colectezi date reale și să îți testezi ideile într-un mediu cunoscut.

Pe baza acestui grup țintă, crează un personaj care să reprezinte clientul perfect pentru magazinul tău online. Compară segmentele de potențiali cumpărători cu acest personaj pentru a determina calitatea segmentelor respective.

Odată ce îți cunoști posibilii clienți, îți va fi mult mai simplu să îi atragi către site-ul tău și să îi convingi să plaseze comenzi.

2. Schițează un plan de SEO

O strategie de SEO înseamnă vizibilitate în motoarele de căutare, ceea ce înseamnă mai mult trafic organic. Deci, optimizarea pentru motoare de căutare constituie un factor important pentru succesul magazinului tău.

Strategiile SEO acționează pe termen lung și nu pot fi schimbate ușor sau repede. De aceea, vei avea nevoie de o idee generală de optimizare SEO chiar de înaintea lansării.

Începe prin a-ți stabili cuvintele cheie principale. Acestea trebuie alese pe baza informațiilor pe care le-ai colectat despre cei mai promițători posibili clienți. Stabilește și frazele mai lungi (long tail keywords) pe care te vei axa după ce îți creezi magazinul online.

Deși aceste cuvinte cheie vor aduce mai puțin trafic, rata lor de conversie este în general mai mare.

Cu o strategie de SEO deja în lucru, îți va fi mult mai simplu să obții un rang bun pe Google și să aduci vizitatori pe site fără cheltuieli pe anunțuri plătite.

3. Definește brandul magazinului online

Dacă ți-ai făcut o noțiune a clienților pe care îi vei atrage și ai stabilit cuvintele cheie, este momentul să treci la ceva mai dificil de definit: brandul magazinului.

Cu un brand inedit și memorabil, magazinul tău online se va bucura de mai multă atenție atât din partea consumatorilor cât și a presei. În plus, clienții vor ține minte compania ta și va crește șansa ca aceștia să revină.

Îți propunem două ”locuri” de unde poți începe:

  • Concepția și istoria companiei - ce te-a inspirat să îți deschizi magazinul și ce greutăți ai depășit;
  • Unicitatea produselor - fie că este vorba de preț, funcționalități sau design, axează-te pe modurile cum te vei diferenția de competiție și folosește-le pentru a crea imaginea companiei.

Reține că brandul magazinul trebuie să fie interesant și nou. Cu cât te separi mai mult de alte magazine, cu atât îți va fi mai ușor să lansezi campanii de marketing de succes.

4. Alege opțiunea mobile-friendly

Sunt multe elemente tehnice la care trebuie să te gândești pentru a-ți crea un magazin online, dar cel mai important lucru din ultimii ani este optimizarea pentru dispozitive mobile.

Trebuie să te asiguri că oamenii pot accesa, naviga și cumpăra din magazinul tău online de pe orice dispozitiv. Mai mult, experiența trebuie să fie la fel de plăcută atât pe calculator, cât și pe telefoane.

Pentru a ne asigura de acest lucru, noi folosim Responsive Web Design la magazinele Blugento. Această abordare are avantajul că site-urile sunt bine optimizate, dar încă pot fi modificate și îmbogățite ușor de către administratorii magazinelor.

Înainte să creezi magazinul online, asigură-te că soluția aleasă este potrivită și pentru dispozitive mobile. După părerea noastră, aceasta este una din primele elemente pe care ar trebui să le consideri la o platformă de eCommerce.

5. Pregătește prima strategie de Marketing

Doar pentru că magazinul este live, nu înseamnă că va atrage vizitatori de la sine. În primele luni de la lansare, trebuie să te concentrezi pe campanii de marketing pentru a aduce trafic și clienți.

Aceste campanii necesită timp și gândire, deci trebuie pregătite înainte să îți creezi site-ul de eCommerce.

Un mod bun de a atrage atenția la început este să oferi mostre (dacă este posibil) și cupoane de reducere. Chiar dacă magazinul tău nu este cunoscut încă, ofertele avantajoase vor atrage vizitatori.

Sfatul nostru este să distribui aceste cupoane sau mostre pe rețele de socializare, precum Facebook și prin email. Astfel, obții vizibilitate, noi posibili clienți și îți construiești lista de contacte.

Campaniile de email marketing sunt unele dintre cele mai des întâlnite și eficiente metode de a crește traficul și vânzările. Ca urmare, una dintre țintele primelor tale campanii de marketing ar trebui să fie colectare de adrese de email pentru newsletter-ul companiei.

6. Asigură suport online de calitate

Viteza și eficiența sunt esențiale atunci când comunici cu clienții și vizitatorii. Întrebările și problemele trebuie adresate cu promptitudine. Acest lucru este mereu valabil, dar la început de drum, fiecare posibil client este valoros.

Calitatea suportului oferit este de multe ori factorul decisiv pentru clienți atunci când se decid dacă vor plasa o comandă pe site-ul tău.

Poți oferi suport vizitatorilor în mai multe moduri:

  • Telefonic. Ideal ar fi să oferi suport telefonic non-stop, dar dacă nu este fezabil, stabilește un program fix pentru asistență la telefon.
  • Prin email. Orice magazin online ar trebui să ofere această posibilitate. Răspunde mesajelor cât mai repede pentru a asigura satisfacție.
  • Live chat pe website. Mulți oameni preferă această metodă față de celelalte, iar acum există un număr mare soluții ce oferă această funcționalitate. Există și opțiunea de a automatiza suportul cu un chatbot.

Prin servicii de calitate, vei câștiga încrederea primilor cumpărători, crescând șansa ca aceștia să revină la magazinul tău și să îl recomande familiei și prietenilor.

7. Încheie parteneriate

Noi am privit dinntotdeauna piața eCommerce ca pe o comunitate și am tratat-o ca atare. Parteneriatele pe care le-am încheiat au avut pe prim plan clienții, dar și noi, împreună cu partenerii noștri, ne-am bucurat de o creștere în vânzări prin sprijinul reciproc.

Îți putem spune din experiență proprie că parteneriatele cu firme ce oferă produse și servicii complementare pot spori simțitor creșterea magazinului tău, atât prin vânzări suplimentare cât și prin răspândirea brandului.

Practic, vă uniți audiențele, mărind grupul de oameni care primesc materialele voastre promoționale.

O idee ar fi să creați o campanie prin care produsele tale și ale partenerului sunt oferite împreună, astfel familiarizând clienții cu ambele companii. În esență, aceasta este o metodă de cross-selling între magazine.

O altă categorie de potențiali parteneri la care trebuie să te gândești sunt marketplace-urile. Dacă vrei să îți prezinți produsele la un număr cât mai mare de oameni, le poți expune pe site-uri consacrate precum Emag sau Elefant.ro.

Crearea magazinului online

După ce ai parcurs acești pași, îți va fi mult mai ușor să gândești pe termen lung în timpul procesului de construcție a site-ului. Mai mult, vei obține vânzări mai repede după lansare.

Un ultim sfat pe care dorim să ți-l oferim este să fi mereu pregătit pentru schimbări. Chiar dacă ai plănuit fiecare element în detaliu, vor apărea surprize, fie ele pozitive sau negative.

Fi pregătit să profiți de oportunități și să eviți obstacole înainte să devină probleme majore.

Noi, împreună cu partenerii noștri, îți vom sta alături și te vom ajuta oricum putem. Succes!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Marketing Online Business By: Alex Iftode

În urmă cu ceva timp, am creat un articol cu sfaturi legate de descrierile produselor. Astăzi revenim la acest subiect cu sugestii noi și practice de a-ți crește vânzările prin intermediul descrierilor de produs convingătoare.

Acestea sunt recomandările noastre:

1. Studiază audiența magazinului online

Ca și strategiile de marketing, descrierile produselor trebuie create în jurul dorințelor și nevoilor audienței tale. Primul pas către pregătirea textului este să cunoști viitorii cititori și preferințele lor.

Dacă magazinul tău online este deja lansat, ai mai multe moduri de a colecta informații:

  • Sondaje și întrebări directe adresate clienților;
  • Google analytics;
  • Facebook Insights.

Dacă încă nu ți-ai lansat magazinul, încearcă să afli cât mai multe studiind competitorii și crează pofile de clienți pe baza avantajelor aduse de produsele pe care le vei vinde.

Informațiile despre vizitatori și clienți te vor ajuta în foarte multe moduri, de la design-ul produselor la campaniile de fidelizare.

Odată ce ai colectat destule date, trebuie să le procesezi într-un mod eficient. Pentru a scrie descrieri cât mai bune, axează-te pe așteptările audienței de la magazin și produsele tale.

2. Alege tonul potrivit

Descrierile produselor ar trebui să respecte un set de reguli și instrucțiuni, pentru a crea o experiență uniformă și plăcută. Aceste reguli trebuie să cuprindă:

  • Stilul de scriere (formal, informal);
  • Modul de adresare (directă, pronume de politețe etc.);
  • Folosirea figurilor de stil;
  • Elemente umoristice;
  • Lungimea textului.

Ține cont și de brand atunci când elaborezi setul de reguli. Astfel, vei crea un stil unic de exprimare, prezent pe orice pagină a magazinului online.

Exprimarea informală și glumeață, de exemplu, poate aduce rezultate foarte bune pentru anumite tipuri de produse și magazine. În alte cazuri, scrierea formală este recomandată, pentru a arăta seriozitate și calitate.

Dacă ai o gamă diversă de produse, cel mai probabil vor exista grupuri țintă diferite pentru tipurile diferite de produse. În acest caz, îți recomandăm să aplici reguli diferite pentru fiecare categorie de produse.

3. Prezintă avantaje, nu doar specificații

O greșeală comună pe care o fac multe magazine este să menționeze doar caracteristicele unui produs sau să copieze descrierile folosite de furnizor.

Această abordare nu este benefică întrucât nu evocă dorința de cumpărare pentru vizitatori. O persoană va fi intereastă doar de specificații dacă deja este hotărâtă să cumpere, iar acest caz este mai rar.

De obicei, vizitatorii pe site încă se decid dacă vor să cumpere ceva în primul rând. De aceea, trebuie să prezinți beneficiile pe care le vor primi.

Încearcă să fi cât mai exact și să arăți foloasele produselor în viața de zi cu zi, modurile prin care acestea vor face o schimbare în viața clientului.

Evită termenii negativi. Chiar dacă descrii o problemă și cum aceasta va fi eliminată, tonul general al descrierii va deveni unul negativ, ceea ce ar putea afecta comportamentul vizitatorilor.

4. Stimuleză simțurile

Scopul conținutului de pe pagina de produs este să ajute vizitatorii să cunoască cât mai bine produsele și să îi încurajeze să cumpere. Pentru a atinge acest scop, incorporează toate simțurile pe paginile produselor tale.

Pe plan vizual, folosește poze de înaltă calitate să expui produsul, întrucât sunt mult mai eficiente decât conținutul scris.

În schimb, folosește-te de descriere pentru a contura o imagine mai completă în mintea vizitatorului. Apelează la celelalte simțuri, precum cel tactil sau chiar gustativ, dacă este cazul.

Acest stil descriptiv este foarte util pentru magazinele online. Din moment ce vizitatorii nu pot interacționa fizic cu produsele înainte să le cumpere, trebuie să simulezi acea experiență printr-o descriere bogată.

Mai mult, prin conținut de calitate, te poți axa pe cele mai pozitive aspecte ale produsului, oferind o imagine ideală și încurajând vizitatorii să plaseze comenzi.

5. Inspiră încredere

Descrierile produselor ar trebui să fie cât mai atractive, dar evită hiperbolele și afirmațiile exagerate. Încrederea este un factor foarte important pentru vizitatori și clienți. Descrierile magazinul online trebuie să întărească acea încredere.

Atunci când îți expui avantajele produselor, încearcă în permanență să vi cu dovezi și explicații.

Un mod eficient și des-întâlnit de a inspira încredere este prin intermediul recenziilor și testimonialelor lăsate de clienți fericiți. Avantajele recenziilor sunt:

  • Îmbogățesc pagina produsului fără efort suplimentar din partea ta;
  • Vizitatorii au mai multă încredere în conținutul creat de clienți decât în cel făcut de magazin;
  • Clienții care au lăsat recenziile sunt mulțumiți pentru că și-au putut exprima opinia.

Pentru a obține cât mai multe recenzii și testimoniale, ține o legătură strânsă cu clienții magazinului online și îndeamnă-i să-și expună părerea.

Concluzie

Sunt mulți factori care influențează vizitatorii în procesul de plasare a unei comenzi, dar descrierile produselor sunt probabil cele mai importante.

Măsoară rezultatele descrierilor în mod regulat și încearcă să le îmbunătățești în permanență!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Best Practice Inbound Marketing By: Alex Iftode

Anul nou este o oportunitate excelentă să revizuiești strategiile folosite în 2017, să vezi ce a funcționat, și să vi cu idei noi pentru 2018.

Pentru a te ajuta, am pregătit 5 sfaturi de marketing pe care le poți pune în aplicare în noul an:

1. Resegmentează-ți listele de potențiali clienți

Pentru a-ți crește magazinul online într-un ritm constant, trebuie să găsești în permanență potențiali clienți noi și să îi abordezi în felul potrivit.

Totuși, organizarea corectă a acestor date necesită timp și este de multe ori amânată.

Începe 2018 în forță, segmentând listele deja existente de potențiali clienți. Astfel, următoarele campanii de remarketing ale magazinului tău online vor obține rezultate mai bune.

Chiar dacă listele tale sunt deja bine definite și organizate, poți să le segmentezi chiar mai mult, pentru a crește nivelul de personalizare și șansa de a capta interesul audienței tale.

2. Întărește-ți prezența pe rețelele de socializare

Platformele de socializare precum Facebook au început să acorde tot mai multă atenție comerțului digital, integrând funcționalități de vânzare.

Ca urmare, este mai important ca niciodată să ai o prezență puternică pe aceste rețele. Nu numai că poți obține trafic suplimentar prin Facebook, poți chiar să faci vânzări directe.

Pregătește-ți strategia pentru noul an și stabilește-ți țintele:

  • Frecvența cu care postezi;
  • Traficul organic pe care îl vei obține;
  • Numărul de vizitatori aduși prin anunțuri plătite;
  • Vânzările făcute direct prin platforma de socializare;
  • Creșterea audienței.

Măsoară-ți progresul măcar odată pe lună și ajustează-ți strategia pe parcurs. Marketing-ul pe rețelele de socializare poate accelera simțitor creșterea unui magazin online, dar este un proces care necesită timp și atenție.

3. Pregătește un calendar de conținut

Conținutul de calitate este crucial pentru un rang bun pe motoarele de căutare și crește încrederea vizitatorilor față de site-ul de eCommerce. Totuși, nu te poți aștepta să creezi conținut de calitate fără un plan bine pus la punct.

Sugestia noastră este să pregătești un calendar pentru 2018 și să începi să notezi idei pentru evenimentele cele mai importante ale anului (de exemplu Black Friday). Apoi să completezi ”golurile” dintre aceste momente.

Chiar dacă nu vei putea crea din timp tot conținutul pe care îl vei pregăti de-a lungul anului, acest calendar te va ajuta să rămâi organizat în perioadele mai încărcate ale anului.

4. Integrează soluții noi de marketing

Industria eCommerce este în continuă evoluție, iar noi funcționalități de marketing apar destul de des.

Suntem de părere că un magazin online de succes trebuie să profite de noile apariții tehnologice, motiv pentru care căutăm în permanență noi parteneri care să aducă soluții specializate de eCommerce clienților noștri.

Dacă vrei să adaugi o funcționalitate nouă care să te ajute cu campaniile de marketing ale magazinului online, îți recomandăm să accesezi pagina noastră de parteneri și să vezi ce soluții îți vor spori creșterea companiei. Toate funcționalitățile sunt compatibile cu magazinele Blugento.

Moderinzând site-ul tău și îmbunătățind experiența vizitatorilor, vei rămâne în fața concurenței și în 2018.

5. Reafirmă-ți brandul

De-a lungul anului, brandul site-ului tău de eCommerce a evoluat. Campaniile de marketing sau gamele noi de produse îmbogățesc imaginea magazinului, dar de multe ori, această evoluție nu este prezentată îndeajuns de bine de conținutul mai vechi de pe site.

Anul nou este o ocazie bună să verifici toate paginile magazinului și să te asiguri că mesajul și brandul magazinului sunt bine reprezentate.

Pagina ”Despre Noi”, de exemplu, trebuie actualizată ocazional. Include evenimentele importante care s-au întâmplat în decursul anului și elimină textul care nu mai are relevanță în prezent.

Blogul este un alt element al magazinului online pe care trebuie să te concentrezi. Asigură-te că prezinți doar conținut folositor. Calitatea este mai importantă decât cantitatea.

Concluzie

Nu ar trebui să aștepți un eveniment special să acorzi magazinului tău online atenția cuvenită. Totuși, dacă nu ai aplicat ideile din acest articol în ultimul timp, nu aștepta.

Stabilește-ți țintele pentru 2018 și începe în forță!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație By: Alex Iftode

În fiecare an, odată cu sfârșitul sezonului de sărbători, rezultatele vânzărilor sunt analizate, iar numărul consumatorilor care finalizează comenzile online este în creștere. După Cyber Monday, mania cumpărăturilor continuă, iar ultima săptămână înainte de Crăciun este una dintre cele mai bune oportunități de a-ți crește vânzările.

Read More

Colegii noștri de la Omniconvert au pregătit pentru voi un ghid foarte informativ despre retenția clienților, un subiect important, dar rar abordat în industria comerțului online:

Una dintre cele mai cunoscute povești din industria mondială de eCommerce este cea a companiei Zappos. Chiar dacă în anul 2008 compania vindea produse în valoare de peste un miliard de dolari, echipa a trecut prin momente grele. Tony Hsieh, liderul Zappos, spune că totul s-a schimbat și creșterea companiei a început în momentul în care echipa și-a mutat atenția pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Înainte de această etapă de creștere, echipa Zappos a suferit modificări și compania aproape a rămas fără bani. În acest moment, Hsieh nu a investit în achiziția de trafic nou, ci a distribuit toate resursele către nevoia consumatorului. El a ales să livreze pentru fiecare consumator o experiență unică pe website, ce îl va face pe client să revină pe Zappos să plaseze altă comandă.

Am ales să prezint această situație în introducerea articolului deoarece am văzut prea multe website-uri de eCommerce cu experiență pe piață hipnotizate de achiziția de trafic și care alocă bugete mari pentru campaniile de PPC. Problema este că aceste business-uri cu experiență de mai mult de doi ani uită de clienți deja existenți și nu li se adresează personalizat.

Cele mai multe website-uri de eCommerce înregistrează datele despre clienții precedenți, însă nu se folosesc deloc de ei, poate doar trimit din când în când un newsletter cu o ofertă generală, fără segmentare și fără a-i stimula să se întoarcă să cumpere din nou.

Monitorizând rata de retenție și înțelegând impactul pe termen lung pe care îl are acest metric asupra afacerii, reprezintă cheia către diferențiere și creștere.

Achiziția de trafic este principalul factor de creștere doar în primul an de existență a unui business. În această etapă este esențial ca audiența să îți cunoască afacerea pentru a crește awareness-ul și pentru a-ți pune amprenta în industrie.

Din momentul în care afacerea ta de eCommerce crește, rata de retenție devine unul dintre cei mai importanți metrici. Am observat că, momentan, optimizarea ratei de retenție nici măcar nu are un acronim precum alte tactici de marketing - SEO, CRO, PPC, etc.

Datele din piață arată că pentru un business de eCommerce matur (mai mult de doi ani de activitate) 50% din venit este generat de către consumatorii existenți:

Rata de retenție este esențială atunci când vrei să afli câte comenzi a plasat un consumator și ce procent din venitul tău este generat de către cei mai buni consumatori de-ai tăi. După cum poți vedea în graficul de mai jos, după 36 de luni de activitate, mai mult de 50% din venitul total este produs de vânzări repetate (consumatori loiali care se întorc pe website și cumpără):

Rata de retenție sună din ce în ce mai bine, nu?

Investiția în achiziție de trafic în momentul în care nu măsori sau îmbunătățești rata de conversie este o direcție lipsită de logică. Prioritatea ar trebui să fie stabilirea și îmbunătățirea relației cu clienții existenți.

Un alt aspect important este să analizezi care este costul de achiziție a unui client nou, cât costă să loializezi un client și să compari care este costul unui client nou versus unui client loial.

Nu ai cum să îmbunătățești rata de retenție cât timp nu înțelegi care este importanța ei. Parte din misiunea Omniconvert este să stimulăm creșterea afacerilor de eCommerce pentru a pune umărul la dezvoltarea lor și pentru a aduce inovație.

Un framework de optimizare a ratei are, de obicei, patru pași:

Prima fază: Awareness

Din păcate, multe companii nu sunt conștiente de impactul ratei de retenție - nu poți îmbunătăți ce nu măsori.

În această etapă, tu aduni insight-uri despre rata de retenție, valoarea pe durata de viață a clientului și cohorte. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să măsori și să înțelegi legătura dintre retenție și creștere.

Pe lângă asta, măsoară valoarea pe durata de viață a clientului și segmentează-ți audiență după orice criteriu care te ajută să identifici buyer personas, care sunt emoțiile care dictează acțiunile lor și ce bariere întâmpină pe website-ul tău.

La finalul acestei etape, încearcă să înțelegi consecințele financiare alei lipsei de acțiune în direcția optimizării ratei de retenție. Dacă ne uităm la statistici, achiziția de noi consumatori este de 5 ori mai costisitoare decât loializarea celor deja existenți.

Iată cum rata de retenție afectează venitul total într-o companie de eCommerce:

Pentru un website de eCommerce cu activitate mai mare de 3,4 ani în industrie, optimizarea ratei de retenție reprezintă calea către creștere constantă.

A doua fază: Cercetare

Pentru a duce la bun sfârșit etapa de cercetare e nevoie de o metodologie temeinică. Modelul RFM este folosit încă din anul 1970 în vânzări directe și poștă. Modelul permite segmentarea audienței în funcție de trei aspecte - recency (recență), frequency (frecvență) and monetary value (valoare monetară).

Cea mai bună parte a modelului RFM este că te ajută să identifici clienții care au scor mare pentru recență și frecvență - sunt șanse mari ca aceștia să se întoarcă pe website-ul tău și să cumpere din nou. În urma segmentării datelor, vei avea o imagine clară despre consumatorii care se întorc frecvent.

Așadar, după ce ai clarificat aspectele de mai sus, e timpul e să îți cunoști consumatorii și să descoperi segmentul de 1% dintre cei mai buni consumatori care generează 30% din veniturile tale. Cine sunt ei? Ce anume îi determină să se întoarcă pe website-ul tău?

Construiește segmente de clienți silver, gold și platinum. Folosește modelul RFM pentru a descoperi cei mai importanți clienți. Sunt sigur că nu dorești să pierzi clienții care au valoare monetară mare și care cumpără des.

Un alt segment important peste care nu trebuie să îl treci cu vederea este format din clienții adormiți (clienți care nu mai cumpărat de ceva timp de pe website-ul tău). Desigur, există riscul să formezi prea multe segmente și să te pierzi în detalii.

Obținerea de clienți valoroși nu se face printr-o singură acțune - e un proces pe termen lung, planificat și implementat corespunzător. Pentru a afla cum se simt clienții tăi, e necesar să le trimiți constant survey-uri care scot în evidență NPS-ul (net promoter score). Mai mult, bazându-te pe NPS, poți să identifici trei tipuri de consumatori - promoters, passives și detractors.

După ce ai definit segmentele cele mai importante pentru tine, poți începe să le adresezi survey-uri pentru a afla cum se simt pe website-ul tău. Îi poți întreba ce anume i-a determinat să se întoarcă pe website, cât sunt de mulțumiți de experiența pe care au avut-o și ce părere au despre produsul tău, serviciile oferite, timpul de livrare, preț, etc.

În acest pas, ai identificat problemele de retenție pe care le are website-ul tău, ai definit consumatorul ideal și ai descoperit insight-uri bazate pe date.

A treia fază: Strategia

În etapa de strategie, vei lucra cu segmentele identificate în pașii anteriori pentru a elimina toate barierele găsite.

Desigur, nu poți ignora problemele de bază ale business-ului tău. De exemplu, dacă ai identificat probleme semnificative cu produsele și serviciile tale, e prioritar să le rezolvi pe acelea.

Folosind datele pe care le ai, poți rezolva orice problemă întâlnită de consumatorii tăi, fie că e vorba de un aspect operațional sau de marketing. Dacă ai probleme operaționale, este de dorit să schimbi flow-ul intern, procesele și, eventual, poți desemna o persoană să se ocupe de îmbunătățirea ratei de retenție.

Dacă problemele sunt legate de partea de marketing, poți pune la cale îmbunătățirea și personalizarea beneficiilor oferite fiecărui segment important și să dezvolți un plan de email marketing personalizat.

Fiecare strategie începe cu multe idei, obiective și proiecte. E important să analizezi fiecare obiectiv, să descoperi care este cel potrivit business-ului tău și ce impact va avea fiecare. Pentru a ușura prioritizarea obiectivelor, am făcut un model care te va ajuta să iei cele mai bune decizii strategice - eCommerce Growth Matrix. Iată un exemplu:

A patra fază: Experimentarea

În ultima etapă, validează ipotezele identificate prin intermediul experimentelor și comunică audienției tale pe diverse canale de comunicare: pe email, la următoarea vizită pe website-ul tău, prin campanii de remarketing sau la telefon.

Este important să prioritizezi experimentele în funcție de impact, potențial și ROI. Respectând legea lui Pareto, o să poți trimite mesajul potrivit către audiența potrivită, la momentul potrivit, cu imboldul potrivit.

Retenția este strâns legată de customer service și comunicare. Trimiterea unui mesaj de mulțumire după ce au plasat o comandă poate să facă diferența dintre tine și un alt competitor.

Pentru fiecare tip de cohortă, există câteva beneficii specifice pe care le poți evidenția pentru a le crește rata de conversie. De exemplu, vizitatorilor din categoria Platină le poți oferi un asistent personal, transport gratuit, retur gratuit pe viață, prioritate la livrare și suport, telefoane post-comandă sau reduceri pentru comenzi viitoare:

Etapa cu cel mai mare impact se întâmplă acum - ai la dispoziție datele, insight-urile, tool-urile și oamenii pentru a avea grijă de fiecare aspect al călătoriei vizitatorului pe website-ul tău. Folosește toate informațiile pe care le ai pentru a începe experimentarea și personalizarea.

La Omniconvert, avem multă experiență în rezolvarea acestei probleme atunci când o întâlnim la clienții noștri. Am învățat că cel mai bun moment de optimizare a ratei de conversie este acum, indiferent de dimensiunea afacerii de eCommerce.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice Creșterea vânzărilor By: Alex Iftode